Uuteen televisioon

Vanhempi rouva

Olen lähiaikoina vaihtamassa vanhan televisioni uuteen. Minulla on Philipsin laatikko ja olisi aika siirtyä ohueen LED-televisioon.

Kiinnostaisi tuommoinen televisio jolla pääsisi myös nettiin surffailemaan. Haluaisin kuulla kokemuksia tuollaisen television omistajalta. Joudun hankkimaan langattoman nettiyhteyden piuhallisen tilalle. Riittääkö 5 M:n nettiyhteys? Olisi tarkoitus katsoa netistä ohjelmia jotka jäävät katsomatta. Minula on kaksi tietokonetta, joten perinteiseen nettisurffailuun en sitä tarvitse.

Luin jostain, että kaikkissa televisioissa ei voi rajattomasti surffailla mutta esim. Philipsillä pääsee muillekin sivuille kuin tv-valmistajan omille.

Käsitin, että joudun ostamaan jonkun sovittimen? Jos televisiossa ei ole. Mitä muuta tarvitaan?

Käyttökokemuksia kiitos.

Onko totta, että kaksi LED-televisiota samassa asunnossa voivat häiritä toisiaan?

13

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvelija.

ennen ostoa kannattaa selvittää, mitä milläkin pystyy katsomaan. esim YleAreena ei taida näkyä kaikilla merkeillä.

• qqaa11

"Joudun hankkimaan langattoman nettiyhteyden piuhallisen tilalle"

Mitä tuo tarkoittaa, ei kai mobiiliyhteyttä?

• Vanhampi rouva

Ei tarkoita. Minulla on kiinteä nettiyhteys paikalliselta puhelinyhtiöltä.

• Vanhempi rouva

-- ja tällä hetkellä se 5 M. Välttyisin piuhojen vetämisellä jos vaihtaisin langattomaan.

• WLAN:ko?
        Vanhempi rouva kirjoitti:

-- ja tällä hetkellä se 5 M. Välttyisin piuhojen vetämisellä jos vaihtaisin langattomaan.

Mihin langatonta nettiyhteyttä tarvitaan tv:n kanssa?

Tarkoitatko WLAN:ia? Tarvitsisit WLAN-tukiaseman tai modeemin, jossa on WLAN, ja telkkariin WLAN-USB-tikun.

• Vanhempi rouva

Voi hyvä ihme! Vaikuttaako se, että laittaa nimimerkiksi vanhempi rouva niin saa ihan pönttöjä vastauksia. Antakaa olla koko juttu.

• juu......

No, kyllä jotkut sinun kysymyksistäsikin olivat outoja... Tottakai saat kysymyksiä, joilla koitetaan tarkentaa asiaa esim. langattoman nettiyhteyden osalta.

Ja niin moni on jo kysynyt television valinnasta (että on vanha putki-tv ja pitäisi nyt saada hyvä televisio, mitä pitää ottaa huomioon jne jne), ettei siihen vastaamiseen joka viikko jakseta paneutua enää samalla tavalla...

• Bersche Wago

Vai ettäkö oikein "vanha rouva".... HAH! Kyllä näitä on ennenkin nähty. Milloin nimimerkki on "blondi", taikka sitten "neito hädässä" yms., mutta kaiken takana on kuitenkin se sama finninaamainen amisteini.

• Vanhempi rouva

Juu minä olen kyllä viiskymmpinen tummahiuksinen akka.

Kaikki takertuivat mun nettiyhteyksiin enkä saanut mitään käyttökokemuksia televisioista. Se siitä.

• niiiinn....
        Vanhempi rouva kirjoitti:

Juu minä olen kyllä viiskymmpinen tummahiuksinen akka.

Kaikki takertuivat mun nettiyhteyksiin enkä saanut mitään käyttökokemuksia televisioista. Se siitä.

Voithan vastata niihin tarkentaviin kysymyksiin. Niin se homma etenisi.

Löydät käyttökokemuksia täältä jo muutenkin monesta eri merkistä. Ihmiset eivät jaksa kirjoittaa jokaiselle kyselijälle uudestaan ja uudestaan. Sinusta itsestäsi riippuu, mistä pidät, esim. millaisesta tv:n ulkonäöstä tai kaukosäätimestä, ...

Lue televisiotestejä, käy kaupassa kokeilemassa kaiken merkkisiä televisiota äläkä osta saman tien jotain myyjän suosittelemaa mallia vaikka se kuinka olisi tarjouksessa tai ollut paljon myyty malli, kysele kavereilta... siis muilta rouvilta jne.

• Sama kääkkä

Luulin vastanneeni kysymyksiin. Jos ei enää jaksa vastata niin miksi vastata sitten.

Käyttökokemukset nyt lähinnä olisivat kiinnostaneet. Olisi pitänyt jättää tuo nettihommelin selostus ilmeisesti kokonaan pois kun se tuotti vaikeuksia.

Televisiossa ei ilmeisesti ole aina vakiovarusteena (tai ei yleensä) tuota sovitinta jota tarvitaan nettiyhteyteen. Olen kyllä tutkinut nettiä. KÄsitän kyllä, että jos vaihdan langattomaan nettiyhteyteen vaihdan myös boxin, sen hoidan palveluntarjoajan kanssa.

En viitsisi mennä liikkeeseen kun en osta liikkeestä vaan netistä. En viitsi vaivata myyjää turhaan kun en osta.

• öhöm...

Tää kiinnostaa. Mikä palveluntarjoaja lupaa netissä netin telkkariin? Millä boxilla?

• Sama kääkkä

Taas väärinkäsitys. Ei kukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      94
      2274
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      164
      1866
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      176
      1403
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      238
      869
    5. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      786
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      779
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      774
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      672
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      633
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      601
    Aihe