Kohta on taas yksi niistä lukuisista päivistä, joiden ainoana tarkoituksena on nöyryyttää yksinäisiä ihmisiä.
Ystävänpäivä jee!
40
570
Vastaukset
- tuula-neiti
Laskiaispullatkin on usein pakattu kahden kappaleen pakkauksiin kaupoissa ihan vaan siksi että me yksinäiset muistaisimme oman kurjuutemme. Yksinäinen joutuu syömään itse ne molemmat pullat siitä pakkauksesta. Tai voihan tietysti ostaa irtomyynnistä yhden laskiaispullan mutta se näyttää vielä säälittävämmältä - yksinäisen ihmisen yksinäinen laskiaispulla.
- tyttö ja linnut
No, kyllä nyt aina kaks pullaa menee, joko ihan kerralla tai sitten vaikka toinen laskiais-sunnuntaina ja toinen laskiaistiistaina... :)
- tiedän.
Valehtelet. Pakkauksessa on 2 kpl.
- oma tapani juhlistaa
Niin ei kannata mennä markkinavoimien halpaan: sitä nämä aina vaan uudet ja uudet merkipäivähössötykset ovat. Ystävyys ei tarvitse tällaisia päiviä. Moni laittaa jollekin tuttavan tuttavalle jotkain törkyä ja leikittlee muka ystävää. Ei kannata otaa paineita moisesta päivätä.
Mutta vain ihmisten pariin, harrastuksiin, seurakuntaan ym. kissanristijäisiin niin eiköhän ystäviäkin ala siunaantumaan. - asdsadsafdsf
Hmm.. tais tulla jo viime ystävänpäivänä pyörittyy tälläkin palstalla :f
- 24/7
Ja monta muutkin ystävänpäivää 24/7
- mantelimassa
24/7 kirjoitti:
Ja monta muutkin ystävänpäivää 24/7
Kertooko joku minulle mikä juttu tuo 24/7 on kun silloin tällöin joku aina siihen viittaa?
Laskiaispullia tuli muuten jop tehtyä ja puolesta litrasta nestettä tuli aika monta pullaa että ei tarvitse kokea yksinäisyyttä ystävänpäivänä. Yhymmm. vaikka aika vähän niitä on jäljellä enää, että pitääköhän tehdä lisää....?! - efefefefef
mantelimassa kirjoitti:
Kertooko joku minulle mikä juttu tuo 24/7 on kun silloin tällöin joku aina siihen viittaa?
Laskiaispullia tuli muuten jop tehtyä ja puolesta litrasta nestettä tuli aika monta pullaa että ei tarvitse kokea yksinäisyyttä ystävänpäivänä. Yhymmm. vaikka aika vähän niitä on jäljellä enää, että pitääköhän tehdä lisää....?!24 tuntia päivässä ja 7 päivää viikossa = 24/7 eli aina, always and forever :)
- Jeps.
No onhan se aika synkkä päivä, jos sitä alkaa ajattelemaan, mutta mulla se on mennyt siinä samassa missä loputkin 364 päivää menee. Just an ordinary day.
- .
Oletko sitä mieltä, että isäinpäiväkin on pelkästään isättömien nöyryyttämistä varten? Omasta mielestäni on ihan hienoa, että ystävyyteen kiinnitetään erityistä huomiota jonakin päivänä vuodessa, vaikkei mulla ole vuosiin ollut yhtään ystävää.
- Invisible boy
Pah, teennäistä paskaa tuollaiset ystävänpäivät ja muut vastaavat isänpäivät. Miksi isukkia, tai äiskääkin pitäisi muistaa kukkasin juuri noina päivinä ja hemmotellakin ehkä, ihan kuin kaikki tulisikin omasta sydämestä, eikä minkään tietyn päivän takia? Kaupallisuus on homman nimi.
Enkä ymmärrä, minkä takia ystävyyteen pitäisi kiinnittää jotain erityistä huomiota tuolla tavalla? Eiköhän niillä, joilla sellaisia on, ole jo se suurin palkinto? Siinä, kun tällaiset sitten pippaloivat omaa autuasta oloaan, niin niitä kakkoseksi jääneitä muistutetaan jälleen, että he eivät ole voittajia, eikä sellaisilla ole aihetta riemuun.
Siksi toisekseen, jos olisi olemassa jonkinlainen yksinäisten päivä, niin mitäs luulet, saisinko minäkin joltain kivan kortin ja ehkäpä suklaata, saati sitten minkäänlaista muuta hellää huomiota? Tietäisikö kukaan ylipäätään, että olisi sellainen päivä? Paskat, ketään edes kiinnostaisi. Tuollaisten ystävänpäivien voisi kyllä katsoa olevan jonkinlaista yksinäisten nöyryytystä. Ne, joilla on sitä, mistä muut unelmoivat, saavat muistutuksen vuoksi ihan pippaloida sitä, että eipäs olla samassa tilanteessa, kuin eräät.
Tuossa olisi tietysti vaihtoehtoinen tapa viettää kyseistä päivää Caponen Alin tyyliin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Saint_Valentine's_Day_massacre - good job!
Invisible boy kirjoitti:
Pah, teennäistä paskaa tuollaiset ystävänpäivät ja muut vastaavat isänpäivät. Miksi isukkia, tai äiskääkin pitäisi muistaa kukkasin juuri noina päivinä ja hemmotellakin ehkä, ihan kuin kaikki tulisikin omasta sydämestä, eikä minkään tietyn päivän takia? Kaupallisuus on homman nimi.
Enkä ymmärrä, minkä takia ystävyyteen pitäisi kiinnittää jotain erityistä huomiota tuolla tavalla? Eiköhän niillä, joilla sellaisia on, ole jo se suurin palkinto? Siinä, kun tällaiset sitten pippaloivat omaa autuasta oloaan, niin niitä kakkoseksi jääneitä muistutetaan jälleen, että he eivät ole voittajia, eikä sellaisilla ole aihetta riemuun.
Siksi toisekseen, jos olisi olemassa jonkinlainen yksinäisten päivä, niin mitäs luulet, saisinko minäkin joltain kivan kortin ja ehkäpä suklaata, saati sitten minkäänlaista muuta hellää huomiota? Tietäisikö kukaan ylipäätään, että olisi sellainen päivä? Paskat, ketään edes kiinnostaisi. Tuollaisten ystävänpäivien voisi kyllä katsoa olevan jonkinlaista yksinäisten nöyryytystä. Ne, joilla on sitä, mistä muut unelmoivat, saavat muistutuksen vuoksi ihan pippaloida sitä, että eipäs olla samassa tilanteessa, kuin eräät.
Tuossa olisi tietysti vaihtoehtoinen tapa viettää kyseistä päivää Caponen Alin tyyliin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Saint_Valentine's_Day_massacreKyllä! Asiaa!
Markkinamiesten ja -naisten keksintöä koko soopa. Miksei ystävää voisi muistaa milloin tahansa millä tavalla tahansa? Miksi sen pitää tapahtua juuri tiettyinä päivinä vuodessa, mieluiten ostamalla jokin lahja? Miksi näistä asioista pitää tehdä "perinne"?
Vai onko niin, etteivät ihmiset ilman tällaista "systeemiä" muistaisi ystäviään mitenkään koskaan? Tarvitaanko siihen yhteisön luoma käyttäytymismalli ja sosiaalinen paine? Ei kehdata olla toimimatta toisin, kun hommasta on väkisin luotu sosiaalinen normi?
Valheellista paskaa tommonen, kaikki aitous kaukana....... Jos ihminen on pohjimmiltaan niin itsekäs ja inhottava, ettei homma onnistu ilman yllämainittuja keinoja, niin minun puolestani asia saisi tulla ilmi suoraan ja kaunistelematta. Mitä sitä turhia peittelemään ja kaartelemaan rakentamalla keinotekoinen instituutio.
- Nukun koko päivän
Mikä ja milloin se muka on?
- Ohi menee nopeasti
En jaksa vaivata päätäni asialla. Päätin, että pysyn kotona koko päivän, niin ei tarvitse katsella onnellisia ihmisiä. Seuraahan en tutuistani saa, kun kaikki päivittävät päivän rakkaimmilleen mutta ei sillä väliä. :)
Yksi päivä se vaan on, vaikkakin kieltämättä perin ärsyttävä. - yksin kotona
vuoden surkein päivä siis edessä.
- IRL.
Voi harmi. Sääliäkö haet?? Itse olet elämästäsi tehnyt tylsän. Eikä se ystävänpäivä ainoa ole. Onhan se Joulu toki arvokkaampi ja senkin vietit yksin.
Ystävät.Hanki niitä IRL. - 12
IRL. kirjoitti:
Voi harmi. Sääliäkö haet?? Itse olet elämästäsi tehnyt tylsän. Eikä se ystävänpäivä ainoa ole. Onhan se Joulu toki arvokkaampi ja senkin vietit yksin.
Ystävät.Hanki niitä IRL.Miten ?
Kun ei tunne täällä ketään.
- 3+16
Jos olisi onnekas ja saisi olla töissä.
Kuten joulun ja juhannuksen ja muutkin 'perhepäivät'. Vähän helpompaa.
Vapaat viikonloput ei kivoja. Töissä nekin menee paremmin. - Puh huijaa
Vuodessani on 365 samanlaista päivää. Yksinäisyys maalannut ne kuvakseen.
- ei mitään tai ketään
Älä muuta sano. Tää on niin turha elämä et ei uskois jos ei näkis.
- 5+10
Äläs huoli, seuraava voi olla vielä turhempi, siis elämä.
- turha ihminen
5+10 kirjoitti:
Äläs huoli, seuraava voi olla vielä turhempi, siis elämä.
Voi turhuuksien turhuus :)
Tuskinpa sitä on tuohon tarkoitukseen luotu. Itseäni ärsyttää vain se, että Valentine's Day:sta on Suomessa tehty ystävänpäivä ja sillä nimikkeellä myydään kaikkea mahdollista krääsää. Alunperinhän kyse on rakastavaisten päivästä.
Mutta onneksi ei ole pakko sortua ostelemaan turhuuksia.- kk22
Kyllä minulla on se käsitys, että yksinäisyys on itse valittu olotila. Tiedän paljon yksinäisiä ihmisä, miehiä ja naisia. Ja en voi muuta kuin ihmetellä, miksi he eivät löydä toisiaan ? Minusta vaikuttaa siltä, että yksinäiset asettaa vaatimukset liian korkealle, eikä sellaista prinssiä ole olemassakaan, joka ehdot täyttäisi. Lisäksi yksinäiset on epätavallisen joustamattomia antamaan periksi missään asiassa, kun ovat tottuneet itselliseen elämään.
Esim poikani on paha sottapytty, ja siivoaa harvoin. Hänen pitäisi laittaa ilmoitus senssipalstalle, sottapytty hakee toista sottapyttyä tyttöystäväkseen. Tahdon vain sanoa, että muuttamalla omaa käytöstään, sekä hakemisen kriteteereitä on aivan mahdollista löytää itsellen oikean kumppanin, varsinkin kun on olemassa paljon eri senssihaku net.sivustoja.
Onko teillä millaisia kokemuksia, mitä meni vikaan ? Paras tae onnistumisille on tietenkin se, jos kukaan ei tätä lue, koska kaveri jo löytyi.- periksi en anna
Eli ihmisen pitää muuttua joksikin muuksi kuin mitä hän on? Mieluummin niin, että on juuri niin kuin tahtoo ja skippaa epäyhteensopivat tapaukset.
Individualismi kunniaan.
- yksinäinen mies
Naisilla on se naamataulu kriteeri et mikään muu ei kelpaa kuin komea. Mulla ei ole kuin et ei polta tupakkaa ja urheilee ainakin pari kertaa viikossa ettei sohvalla makoile pitkiä aikoja.
- wqvbn ghrtre
No eipä noille tunnu naamataulukaan riittävän. Miehen pitäisi vielä kaikki työkin tehdä tutustumisen ja suhteen eteen.
- yksin jo vuosia
naisille pitäs olla rikas,komija,urheilulline adonis. Ei kelepaa tämmöne tavalline suomalaine täysraitis ukko. Vielä ku sattuu ollee yh-isä.
- omaa hölmöyttäs
mitäs teit kersoja
- eräs äitee
Voisin kyllä vaihtaa tuon nykyisin, kerta viikossa känni, täysraittiiseen.
- NäennäistäYst
Lähetin E-kortteja facebook-ystäville ja sain suunnilleen saman verran takaisin. Todellisessa elämässä, he eivät kuitenkaan tapaile minua, joten se on todella surullista.
- yksin ollaan
Tää päivä on samanlainen kuin 364 edellistäkin päivää
- ei koskaan naista
Ei Yh isällä ole oikeutta valittaa yksinäisyydestä, selvästi olet jollekin naiselle joskus kelvannut.
- _andrea_
Kamala päivä! Ystäviä on täys nolla ja tuntuu et vaan huonommaksi menee. Ja tälläiset päivät vaan lisäävät ahdistusta. Tuntuu niin säälittävältä, kun ei ole ketään.
Miksei voisi olla joku yksinäistenpäiväkin? Hali kaikille yksinäisille - hyväluulo
Tästä ystävänpäivästä Kaikkia päiviä sitä keksitää Eikö kaikki päivät voi olla niitä, mitä tulee presidentin puheisiin siitä suvaitsuudesta ei se siltä vaikuta kauniita sanoja ,Niinsanottu ystävä voi olla katalin ihminen kelju ja katala MONTA mielipahaa on tullut
- another day
Koittakaa nyt luuserit selvitä tästäkin päivästä, huomenna taas helpottaa :)
- Moon is shining
Mua ei kyllä kategorioida luuseriks,luusereita ovat he,jotka eivät mene terapiaan
ollenkaan tai liian myöhään.Ajoissa ei oo simppeliä määrittää vaikka tunne ja
järki lähtökohtasesti balanssissa.Sit tiijet kun parit megatuplapainetehtävät
osuu yhtaikaa tai peräkkäin kohalle,haen suklaakakun ihan itselle,kiitän
edesmenneitä hauveleitani kokosydämelläni,kuuntelen linnunlaulua ulkona
ja Whitneytä.En ole luuseri vaik olisin 3kk päästä kylppärissä kokashamppaan
hukkuneena!
- Sunshine or not
Kiitti halista, mä oon itkuisen yksinäinen ja surullinen;se kulminoitu kuultuani Wth:neyn kuolemasta,terapia loppui just ja soittelin Jugdement Dayta jne,mä
en kuitenkaan tunnista itteäni tosta joustamaton,valittu olotila litaniasta eik
musta kersat oot lutusia vaan luxuskestokulutushyödykkeitä joidenka tulevaisuuden
takia munkin elämä on epästabiilia enkä tiedä onko huomiseni jo kuollut.Complicated Controversity dominoi pahasti.Siis Joulu meni neatisti oli
lääkettä mut nyt.Aurinko alkaa paistaa ja se pelottaa! Porottaako liian kovasti esiintullessaan tuoden ei lämpöä vaan kylmyyttä Solariksen kuista. - .......
"Laskiaispullatkin on usein pakattu kahden kappaleen pakkauksiin kaupoissa ihan vaan siksi että me yksinäiset muistaisimme oman kurjuutemme."
No voi nyt mussunmussun. Jääpähän itselle kaksi pullaa! HYVIÄ. Jos minulla olisi ystävä, hän saisi ostaa oman pakettinsa. - inverted
mä taidan ystävän päivän kunniaksi pistää välit poikki yhteen muka-kaveriin
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100871
- 75703
- 51595
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13501ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381