http://www.linuxuser.co.uk/reviews/fuduntu-2012-1-review-lightweight-desktop-heavyweight-contender/
Vaikka kaikki tämän palstan linux-fanit jostain syystä rettelöivät oman puolulaisiansa vastaan ja laittavat miinuksia minun fuduntu-aiheisille postauksille, sillä ei ole kuitenkaan ollut mitään vaikutusta suuren maailman mittakaavassa.
Fuduntu on kuitenkin linux sekin, mutta ei näytä linux-faneille kelpaavan Suomessa, ilmeisesti tämä palsta onkin vain täynnä vihamielisiä ubuntu-faneja, eikä mitkään muut linuxit saa kannatusta?
Fuduntu kerää kiitosta linux-ammattilaisilta.
46
323
Vastaukset
- Nr.1 Kubuntu
Kokeilin Fuduntua. Se oli huono, oikein huono.
- windows 8
"Kokeilin Fuduntua. Se oli huono, oikein huono."
Tämä oli lystikäs rölli, nimittäin canonical vetäisi justiin töpselin seinästä Kupuntu -projektilta. :D End of life. Dead. Loppu. Finito. - Mitä mussutat taas
windows 8 kirjoitti:
"Kokeilin Fuduntua. Se oli huono, oikein huono."
Tämä oli lystikäs rölli, nimittäin canonical vetäisi justiin töpselin seinästä Kupuntu -projektilta. :D End of life. Dead. Loppu. Finito.Esiinnyt vieläkin trollina tai ymmärryskykysi on heikko. Kubuntu jatkaa edelleen.
- windows 8
Mitä mussutat taas kirjoitti:
Esiinnyt vieläkin trollina tai ymmärryskykysi on heikko. Kubuntu jatkaa edelleen.
"Esiinnyt vieläkin trollina tai ymmärryskykysi on heikko. Kubuntu jatkaa edelleen."
Juu, mutta Canonicalilta ei enää virallista tukea tule tai päivityksiä, kubuntusta vastannut jannu canonicalilla on erotettu tehtävästään. Koko homma on surkean linux-kommuunin varassa ja sen tietää miten siinä käy.
Tälläistä sitten puolustat estottomasti ja suosittelet muille? - ???
windows 8 kirjoitti:
"Esiinnyt vieläkin trollina tai ymmärryskykysi on heikko. Kubuntu jatkaa edelleen."
Juu, mutta Canonicalilta ei enää virallista tukea tule tai päivityksiä, kubuntusta vastannut jannu canonicalilla on erotettu tehtävästään. Koko homma on surkean linux-kommuunin varassa ja sen tietää miten siinä käy.
Tälläistä sitten puolustat estottomasti ja suosittelet muille?Kubuntu-mies oli eri kuin minä, en pidä KDE:stä sen enempää kuin Windows 7:stakaan. Korjasin vain aivopierusi.
- Nr.1 Kubuntu
??? kirjoitti:
Kubuntu-mies oli eri kuin minä, en pidä KDE:stä sen enempää kuin Windows 7:stakaan. Korjasin vain aivopierusi.
Ei ne Linuxit lopu vaikka ne vähenee. On mistä valita.
- blaah_3g
Tuohan muuttuu koko ajan, toisin kuin esimerkiksi RHEL, Windows, Solaris tai Debian.
- windows 8
"Tuohan muuttuu koko ajan, toisin kuin esimerkiksi RHEL, Windows, Solaris tai Debian."
Ja mikäs tässä oli pointtina? Myönnät epäsuorasti että muissa linuxeissa, esim. ubuntussa päivitykset usein rikkovat toimivan järjestelmän? Ei kuulu Fuduntun ominaisuuksiin. Ihmeellistä miten vihamielisesti linux-jäärät ottaa uuden sukupolven modenin distron vastaan uusine kehittyneine ominaisuuksineen. Vihdoinkin päästiin Windowsin tasolle päivitettävyydessä niin ei kelpaa.
Toisaalta kukaan ei pakota päivityksiä asentamaan vaan jättää desktop sellaiseksi kuin se on asennuksen jälkeen tarvittavine ohjelmineen. windows 8 kirjoitti:
"Tuohan muuttuu koko ajan, toisin kuin esimerkiksi RHEL, Windows, Solaris tai Debian."
Ja mikäs tässä oli pointtina? Myönnät epäsuorasti että muissa linuxeissa, esim. ubuntussa päivitykset usein rikkovat toimivan järjestelmän? Ei kuulu Fuduntun ominaisuuksiin. Ihmeellistä miten vihamielisesti linux-jäärät ottaa uuden sukupolven modenin distron vastaan uusine kehittyneine ominaisuuksineen. Vihdoinkin päästiin Windowsin tasolle päivitettävyydessä niin ei kelpaa.
Toisaalta kukaan ei pakota päivityksiä asentamaan vaan jättää desktop sellaiseksi kuin se on asennuksen jälkeen tarvittavine ohjelmineen.”Myönnät epäsuorasti että muissa linuxeissa, esim. ubuntussa päivitykset usein rikkovat toimivan järjestelmän?”
Ubuntun tilanteesta en tiedä, kun en sen kehitystä ole viime aikoina seurannut.
”Ihmeellistä miten vihamielisesti linux-jäärät ottaa uuden sukupolven modenin distron vastaan uusine kehittyneine ominaisuuksineen.”
Ad novitatem.
”Vihdoinkin päästiin Windowsin tasolle päivitettävyydessä niin ei kelpaa.”
Windows ei ole mikään rolling release. Jos se olisi, ei sitä juuri kukaan suostuisi käyttämään, vaan se olisi jäänyt Fuduntun kaltaiseksi vitsiksi. Ei kukaan halua pelätä jatkuvasti, että päivitykset rikkovat kolmannen osapuolen softat. Eivät varsinkaan yrityskäyttäjät.
”Toisaalta kukaan ei pakota päivityksiä asentamaan vaan jättää desktop sellaiseksi kuin se on asennuksen jälkeen tarvittavine ohjelmineen.”
Niin, jos ei välitä tietoturvasta.- Windows 8
blaah kirjoitti:
”Myönnät epäsuorasti että muissa linuxeissa, esim. ubuntussa päivitykset usein rikkovat toimivan järjestelmän?”
Ubuntun tilanteesta en tiedä, kun en sen kehitystä ole viime aikoina seurannut.
”Ihmeellistä miten vihamielisesti linux-jäärät ottaa uuden sukupolven modenin distron vastaan uusine kehittyneine ominaisuuksineen.”
Ad novitatem.
”Vihdoinkin päästiin Windowsin tasolle päivitettävyydessä niin ei kelpaa.”
Windows ei ole mikään rolling release. Jos se olisi, ei sitä juuri kukaan suostuisi käyttämään, vaan se olisi jäänyt Fuduntun kaltaiseksi vitsiksi. Ei kukaan halua pelätä jatkuvasti, että päivitykset rikkovat kolmannen osapuolen softat. Eivät varsinkaan yrityskäyttäjät.
”Toisaalta kukaan ei pakota päivityksiä asentamaan vaan jättää desktop sellaiseksi kuin se on asennuksen jälkeen tarvittavine ohjelmineen.”
Niin, jos ei välitä tietoturvasta."Windows ei ole mikään rolling release. Jos se olisi, ei sitä juuri kukaan suostuisi käyttämään, vaan se olisi jäänyt Fuduntun kaltaiseksi vitsiksi. Ei kukaan halua pelätä jatkuvasti, että päivitykset rikkovat kolmannen osapuolen softat. Eivät varsinkaan yrityskäyttäjät"
ja uskonto on kova rolling releasen suhteen, ainuttakaan teknistä argumenttia ei ole tullut, mutta uskominen on kovaa. Lukikos artikkelissa että fuduntu on vitsi, vai miten ihmeessä sulla pokeri vaan pitää yksin maailmaa vastaan? Kova jätkä..
Miksi edelleen puhut että päivitykset rikkovat softat? Etkö osaa oikeasti lukea vai mistä tämä uskonto on peräisin?
"Eivät varsinkaan yrityskäyttäjät."
Fuduntu on käytössä Red hatilla työkoneissa. Voisitko jo vihdoinkin tutustua Fuduntuun vai mikä ihme sulla on kun huvikseen vaan lätkytät ja minä joudun samoja asioita sulle paukuttamaan kaaliin kymmeniä kertoja? Ei sua oikeasti kohta kukaan ota tosissaan tai viitsi vastailla sun pelleviesteihin.
"Niin, jos ei välitä tietoturvasta."
No jos välität niin päivitä, missä se ongelma nyt on? Windows 8 kirjoitti:
"Windows ei ole mikään rolling release. Jos se olisi, ei sitä juuri kukaan suostuisi käyttämään, vaan se olisi jäänyt Fuduntun kaltaiseksi vitsiksi. Ei kukaan halua pelätä jatkuvasti, että päivitykset rikkovat kolmannen osapuolen softat. Eivät varsinkaan yrityskäyttäjät"
ja uskonto on kova rolling releasen suhteen, ainuttakaan teknistä argumenttia ei ole tullut, mutta uskominen on kovaa. Lukikos artikkelissa että fuduntu on vitsi, vai miten ihmeessä sulla pokeri vaan pitää yksin maailmaa vastaan? Kova jätkä..
Miksi edelleen puhut että päivitykset rikkovat softat? Etkö osaa oikeasti lukea vai mistä tämä uskonto on peräisin?
"Eivät varsinkaan yrityskäyttäjät."
Fuduntu on käytössä Red hatilla työkoneissa. Voisitko jo vihdoinkin tutustua Fuduntuun vai mikä ihme sulla on kun huvikseen vaan lätkytät ja minä joudun samoja asioita sulle paukuttamaan kaaliin kymmeniä kertoja? Ei sua oikeasti kohta kukaan ota tosissaan tai viitsi vastailla sun pelleviesteihin.
"Niin, jos ei välitä tietoturvasta."
No jos välität niin päivitä, missä se ongelma nyt on?”ja uskonto on kova rolling releasen suhteen, ainuttakaan teknistä argumenttia ei ole tullut, mutta uskominen on kovaa.”
Kun ydintä ja kirjastoja kehitellään, niin vanhoja kutsuja poistetaan ja uusia tehdään. Jos päivityksiä ei tehdä ennustettavasti, kolmannen osapuolen softat hajoavat yllättäen ennemmin tai myöhemmin.
”Fuduntu on käytössä Red hatilla työkoneissa.”
No ei helvetissä ole. :-D Tuo on ihan sinun omaa keksintöäsi. Andrew Wyatt ei ole töissä Red Hatilla, vaan hänellä on ainoastaan Red Hatin sertifikaatti. Vähän sama kuin läheskään kaikki MSCE-sertifikoidut henkilöt eivät ole töissä Microsoftilla.
Suosittelen kehittämään englannin taitojasi ennen kuin jatkat vouhottamista.
”No jos välität niin päivitä, missä se ongelma nyt on?”
Ei missään, sillä Fuduntua ei onneksi käytetä mihinkään tärkeään.- windows 8
blaah kirjoitti:
”ja uskonto on kova rolling releasen suhteen, ainuttakaan teknistä argumenttia ei ole tullut, mutta uskominen on kovaa.”
Kun ydintä ja kirjastoja kehitellään, niin vanhoja kutsuja poistetaan ja uusia tehdään. Jos päivityksiä ei tehdä ennustettavasti, kolmannen osapuolen softat hajoavat yllättäen ennemmin tai myöhemmin.
”Fuduntu on käytössä Red hatilla työkoneissa.”
No ei helvetissä ole. :-D Tuo on ihan sinun omaa keksintöäsi. Andrew Wyatt ei ole töissä Red Hatilla, vaan hänellä on ainoastaan Red Hatin sertifikaatti. Vähän sama kuin läheskään kaikki MSCE-sertifikoidut henkilöt eivät ole töissä Microsoftilla.
Suosittelen kehittämään englannin taitojasi ennen kuin jatkat vouhottamista.
”No jos välität niin päivitä, missä se ongelma nyt on?”
Ei missään, sillä Fuduntua ei onneksi käytetä mihinkään tärkeään."Jos päivityksiä ei tehdä ennustettavasti"
Mutta kun tässä tapauksessa ne tehdään.
"Tuo on ihan sinun omaa keksintöäsi"
Sinähän se tässä teet omia keksintöjäsi. Nimi on redhat.comissakin ja mies on sanonut että redhatilla töissä ollessaan käyttää fuduntua työasemissaan, niin ei mitään, lätkytystä on vaan herra blaahilta.
"Suosittelen kehittämään englannin taitojasi ennen kuin jatkat vouhottamista"
Ahaa no kerrohan millä tavalla?
"
Ei missään, sillä Fuduntua ei onneksi käytetä mihinkään tärkeään."
Onneksi? Tärkeään? Työnteko Red Hatilla ei ole tärkeää tai läppärien myyminen Fuduntulla? windows 8 kirjoitti:
"Jos päivityksiä ei tehdä ennustettavasti"
Sinähän se tässä teet omia keksintöjäsi. Nimi on redhat.comissakin ja mies on sanonut että redhatilla töissä ollessaan käyttää fuduntua työasemissaan, niin ei mitään, lätkytystä on vaan herra blaahilta.
"
Onneksi? Tärkeään? Työnteko Red Hatilla ei ole tärkeää tai läppärien myyminen Fuduntulla?”Nimi on redhat.comissakin”
Niin on, mutta siellä ei sanota, että kyseinen herrasmies olisi Red Hatilla töissä, vaan että hänellä on Red Hat Certificated Engineer-tutkinto.
”redhatilla töissä ollessaan”
Linkki tai valehtelet.
Itse tehdyn käyttöjärjestelmän käyttäminen on muutenkin vähän eri asia, kun voi itse hallita sitä ja tuntee sen muutenkin läpikotaisesti.windows 8 kirjoitti:
"Jos päivityksiä ei tehdä ennustettavasti"
"
Onneksi? Tärkeään? Työnteko Red Hatilla ei ole tärkeää tai läppärien myyminen Fuduntulla?http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Hat_Certification_Program#Red_Hat_Certified_Engineer_.28RHCE.29
Tuossa on lisää tietoa Red Hat Certified Engineer -tutkinnosta.- windows 8
blaah kirjoitti:
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Hat_Certification_Program#Red_Hat_Certified_Engineer_.28RHCE.29
Tuossa on lisää tietoa Red Hat Certified Engineer -tutkinnosta."
Tuossa on lisää tietoa Red Hat Certified Engineer -tutkinnosta"
Sepä mielenkiintoista. Fwet sattuu olemaan ihan mun tuttu, ja ihan hemmetin turhaan sinä nyt siinä lätkytät. :D Ei tässä nyt ihan koko ajan jouda teille linkkejä kaivelemaan kun on välillä muutakin tekemistä, mutta koitetaan nyt tämäkin todistaa lähiaikoina kun ei mikään mene taas jakeluun.
"
Itse tehdyn käyttöjärjestelmän käyttäminen on muutenkin vähän eri asia, kun voi itse hallita sitä ja tuntee sen muutenkin läpikotaisesti. "
No Fuduntuhan on itsetehty käyttis, minähän olen sinulle miljoona kertaa sanonut että fuduntun maintainerit tietävät täsmälleen jokaisen paketin järjestelmässään, toisin kuten esim. Arch Linuxin maintainerit. Ei ole minun ongelma jos et osaa lukea, toisaalta naurattaa minua vain entisstään.
Ja fuduntu ei ole alunperin edes levitettäväksi linux-distroksi tarkotettu, ainoastaan Fwetin työkalu hänen töissään, mutta kiinnostus sille levisikin sitten samantien kun Fuduntu päätettiin pistää nettiin. Fuduntulla on siis olemassaolevaa referenssiä jopa, toisin kuin esim. Upuntusta, jolla ei referenssiä ole, mutta ne on täytynyt väkisin keksiä ottamalla se väkisin käyttöön fanien toimesta. Tälläisestä väkisinfanittamisesta on esimerkki Karin Matti Kotkasta. windows 8 kirjoitti:
"
Tuossa on lisää tietoa Red Hat Certified Engineer -tutkinnosta"
Sepä mielenkiintoista. Fwet sattuu olemaan ihan mun tuttu, ja ihan hemmetin turhaan sinä nyt siinä lätkytät. :D Ei tässä nyt ihan koko ajan jouda teille linkkejä kaivelemaan kun on välillä muutakin tekemistä, mutta koitetaan nyt tämäkin todistaa lähiaikoina kun ei mikään mene taas jakeluun.
"
Itse tehdyn käyttöjärjestelmän käyttäminen on muutenkin vähän eri asia, kun voi itse hallita sitä ja tuntee sen muutenkin läpikotaisesti. "
No Fuduntuhan on itsetehty käyttis, minähän olen sinulle miljoona kertaa sanonut että fuduntun maintainerit tietävät täsmälleen jokaisen paketin järjestelmässään, toisin kuten esim. Arch Linuxin maintainerit. Ei ole minun ongelma jos et osaa lukea, toisaalta naurattaa minua vain entisstään.
Ja fuduntu ei ole alunperin edes levitettäväksi linux-distroksi tarkotettu, ainoastaan Fwetin työkalu hänen töissään, mutta kiinnostus sille levisikin sitten samantien kun Fuduntu päätettiin pistää nettiin. Fuduntulla on siis olemassaolevaa referenssiä jopa, toisin kuin esim. Upuntusta, jolla ei referenssiä ole, mutta ne on täytynyt väkisin keksiä ottamalla se väkisin käyttöön fanien toimesta. Tälläisestä väkisinfanittamisesta on esimerkki Karin Matti Kotkasta.”Sepä mielenkiintoista. Fwet sattuu olemaan ihan mun tuttu, ja ihan hemmetin turhaan sinä nyt siinä lätkytät. :D Ei tässä nyt ihan koko ajan jouda teille linkkejä kaivelemaan kun on välillä muutakin tekemistä, mutta koitetaan nyt tämäkin todistaa lähiaikoina kun ei mikään mene taas jakeluun.”
Sen sijaan hassujen väitteiden sepustamiseen tuntuu riittävän aikaa.
”No Fuduntuhan on itsetehty käyttis, minähän olen sinulle miljoona kertaa sanonut että fuduntun maintainerit tietävät täsmälleen jokaisen paketin järjestelmässään, toisin kuten esim. Arch Linuxin maintainerit. Ei ole minun ongelma jos et osaa lukea, toisaalta naurattaa minua vain entisstään.”
Ja sitten jos loppukäyttäjä asentaa siihen itse jotain distron ulkopuolelta, niin ei enää tiedä. Mutta jos ei tarvitse mitään softaa distron ulkopuolelta, niin silloin se varmasti toimiikin ihan ok.- windows 8
blaah kirjoitti:
”Sepä mielenkiintoista. Fwet sattuu olemaan ihan mun tuttu, ja ihan hemmetin turhaan sinä nyt siinä lätkytät. :D Ei tässä nyt ihan koko ajan jouda teille linkkejä kaivelemaan kun on välillä muutakin tekemistä, mutta koitetaan nyt tämäkin todistaa lähiaikoina kun ei mikään mene taas jakeluun.”
Sen sijaan hassujen väitteiden sepustamiseen tuntuu riittävän aikaa.
”No Fuduntuhan on itsetehty käyttis, minähän olen sinulle miljoona kertaa sanonut että fuduntun maintainerit tietävät täsmälleen jokaisen paketin järjestelmässään, toisin kuten esim. Arch Linuxin maintainerit. Ei ole minun ongelma jos et osaa lukea, toisaalta naurattaa minua vain entisstään.”
Ja sitten jos loppukäyttäjä asentaa siihen itse jotain distron ulkopuolelta, niin ei enää tiedä. Mutta jos ei tarvitse mitään softaa distron ulkopuolelta, niin silloin se varmasti toimiikin ihan ok."
Sen sijaan hassujen väitteiden sepustamiseen tuntuu riittävän aikaa"
Ongelma on lähinnä sinun henkilökohtainen. Valitettavasti päivisin on välillä muutakin tekemistä kuin kaivaa sinulle netin syövereistä vanhoja Wyattin haastiksia Fuduntuun liittyen. Kun en nyt parissa hetkessä niitä enää erikseen sinulle löydä niin enpä voi mitään. Huutele fuduntun foorumilla tai blogissa kysymyksiäsi jos olet niin ylimielinen näsäviisas ettet usko että fuduntun alkuperä on alunperin ihan henkilökohtainen työkäyttö Red Hatilla. Sitten jos linkin löydän niin et niitä lue, mutta huutelet niitten perään just siilloin kun huomaat niitten itsekkin kadonneen webistä - kaikki tämä täysin tahallaan.
Kysymyksiisi vastaukset ja epäilykset saat kyllä suoraan pääkallonpaikalta halutessasi.
"Ja sitten jos loppukäyttäjä asentaa siihen itse jotain distron ulkopuolelta, niin ei enää tiedä. Mutta jos ei tarvitse mitään softaa distron ulkopuolelta, niin silloin se varmasti toimiikin ihan ok."
näin voisi argumentoida vaikka upuntua vastaaan. Eipä tuo ole ongelma, paketteja on käännelty sitä tahtiin kun kommuuni on toiveita esittänyt, jopa opera ja midori-selaimetkin kun ei näköjään FF ja Chromium ole riittäviä joillekkin. Esitä toive, paketit käännetään Fuduntulle tai vastaavasti älä esitä toiveita niin paketteja ei käännetä, ja ota mieluumin osaa loputtomiin keskusteluihin. windows 8 kirjoitti:
"
Sen sijaan hassujen väitteiden sepustamiseen tuntuu riittävän aikaa"
Ongelma on lähinnä sinun henkilökohtainen. Valitettavasti päivisin on välillä muutakin tekemistä kuin kaivaa sinulle netin syövereistä vanhoja Wyattin haastiksia Fuduntuun liittyen. Kun en nyt parissa hetkessä niitä enää erikseen sinulle löydä niin enpä voi mitään. Huutele fuduntun foorumilla tai blogissa kysymyksiäsi jos olet niin ylimielinen näsäviisas ettet usko että fuduntun alkuperä on alunperin ihan henkilökohtainen työkäyttö Red Hatilla. Sitten jos linkin löydän niin et niitä lue, mutta huutelet niitten perään just siilloin kun huomaat niitten itsekkin kadonneen webistä - kaikki tämä täysin tahallaan.
Kysymyksiisi vastaukset ja epäilykset saat kyllä suoraan pääkallonpaikalta halutessasi.
"Ja sitten jos loppukäyttäjä asentaa siihen itse jotain distron ulkopuolelta, niin ei enää tiedä. Mutta jos ei tarvitse mitään softaa distron ulkopuolelta, niin silloin se varmasti toimiikin ihan ok."
näin voisi argumentoida vaikka upuntua vastaaan. Eipä tuo ole ongelma, paketteja on käännelty sitä tahtiin kun kommuuni on toiveita esittänyt, jopa opera ja midori-selaimetkin kun ei näköjään FF ja Chromium ole riittäviä joillekkin. Esitä toive, paketit käännetään Fuduntulle tai vastaavasti älä esitä toiveita niin paketteja ei käännetä, ja ota mieluumin osaa loputtomiin keskusteluihin.”Sitten jos linkin löydän niin et niitä lue, mutta huutelet niitten perään just siilloin kun huomaat niitten itsekkin kadonneen webistä - kaikki tämä täysin tahallaan.”
Lääkkeet! Missä muka noin on tapahtunut?
”Eipä tuo ole ongelma, paketteja on käännelty sitä tahtiin kun kommuuni on toiveita esittänyt, jopa opera ja midori-selaimetkin kun ei näköjään FF ja Chromium ole riittäviä joillekkin.”
Aika paljon saa tapahtua, että esimerkiksi Autodesk Maya olisi poliittisesti ja juridisesti mahdollista integroida Fuduntun repoihin.- windows 8
blaah kirjoitti:
”Sitten jos linkin löydän niin et niitä lue, mutta huutelet niitten perään just siilloin kun huomaat niitten itsekkin kadonneen webistä - kaikki tämä täysin tahallaan.”
Lääkkeet! Missä muka noin on tapahtunut?
”Eipä tuo ole ongelma, paketteja on käännelty sitä tahtiin kun kommuuni on toiveita esittänyt, jopa opera ja midori-selaimetkin kun ei näköjään FF ja Chromium ole riittäviä joillekkin.”
Aika paljon saa tapahtua, että esimerkiksi Autodesk Maya olisi poliittisesti ja juridisesti mahdollista integroida Fuduntun repoihin."Lääkkeet! Missä muka noin on tapahtunut"
Joo no eipä kiinnosta jollekkin näsäviisaalle nörtille kuule nyt ettiä sitä haastista, 1 muuta linkkiä fuduntun arvosteluihin löytyi kyllä heti, mutta antaa olla, miksi hukkais aikaa sunlaisiin idiootteihin?
"Aika paljon saa tapahtua, että esimerkiksi Autodesk Maya olisi poliittisesti ja juridisesti mahdollista integroida Fuduntun repoihin.!"
Täh? Sanos nyt uudelleen? Tämä löytyy sitten upuntusta vai? Mitäs pointtia tällä yrität ajaa takaa? Ihan turhaan kaivamalla kaivetaan joku täysin marginaalijuttu koska ollaan äärettömän vihamielisiä Fuduntua kohtaan? Mikset päätä päänsisässäsi että Fuduntu on jees ja kokeilenpa sitä sen sijaan että kaivamalla kaivetaan jotain mystisiä argumentteja mitkä ei mitenkään liity mihinkään.. - blaah_3g
windows 8 kirjoitti:
"Lääkkeet! Missä muka noin on tapahtunut"
Joo no eipä kiinnosta jollekkin näsäviisaalle nörtille kuule nyt ettiä sitä haastista, 1 muuta linkkiä fuduntun arvosteluihin löytyi kyllä heti, mutta antaa olla, miksi hukkais aikaa sunlaisiin idiootteihin?
"Aika paljon saa tapahtua, että esimerkiksi Autodesk Maya olisi poliittisesti ja juridisesti mahdollista integroida Fuduntun repoihin.!"
Täh? Sanos nyt uudelleen? Tämä löytyy sitten upuntusta vai? Mitäs pointtia tällä yrität ajaa takaa? Ihan turhaan kaivamalla kaivetaan joku täysin marginaalijuttu koska ollaan äärettömän vihamielisiä Fuduntua kohtaan? Mikset päätä päänsisässäsi että Fuduntu on jees ja kokeilenpa sitä sen sijaan että kaivamalla kaivetaan jotain mystisiä argumentteja mitkä ei mitenkään liity mihinkään..Pointti oli, ettei kaikkea voi tunkea distroon mukaan. Silloin tarvitaan vakaa alusta, johon voi asentaa itse softaa.
- windows 8
blaah_3g kirjoitti:
Pointti oli, ettei kaikkea voi tunkea distroon mukaan. Silloin tarvitaan vakaa alusta, johon voi asentaa itse softaa.
"Pointti oli, ettei kaikkea voi tunkea distroon mukaan. Silloin tarvitaan vakaa alusta, johon voi asentaa itse softaa."
Sellaista ei linux-maailmassa ole, joten miksi tämä on Fuduntun huonouksia? Kaikki sunkin tarvitsemat ohjelmat löytyy fuduntun repoista (ja lisää saat pyydettäessä), mutta silti pitää vaan sepittää täällä. Pah joo okei. - blaah_3g
windows 8 kirjoitti:
"Pointti oli, ettei kaikkea voi tunkea distroon mukaan. Silloin tarvitaan vakaa alusta, johon voi asentaa itse softaa."
Sellaista ei linux-maailmassa ole, joten miksi tämä on Fuduntun huonouksia? Kaikki sunkin tarvitsemat ohjelmat löytyy fuduntun repoista (ja lisää saat pyydettäessä), mutta silti pitää vaan sepittää täällä. Pah joo okei.Linux-maailma on sinun itse keksimä käsite, joka ei kiinnosta ketään. Vakaa sovellusrajapinta löytyy muun muassa Red Hatista, Debianista, Solariksesta ja Windowsista.
- windows 8
blaah_3g kirjoitti:
Linux-maailma on sinun itse keksimä käsite, joka ei kiinnosta ketään. Vakaa sovellusrajapinta löytyy muun muassa Red Hatista, Debianista, Solariksesta ja Windowsista.
"Linux-maailma on sinun itse keksimä käsite, joka ei kiinnosta ketään"
Liittyyhän se tähän, mihinkään linux-distroon ei suositella asennettavaksi ohjelmia ulkopuolisisat ja ei-tuetuista pakettilätheistä, turha vetää tähän jotain solarista tai windowsia kun ovat tyystin erilaisia käyttiksiä ja niihin voi asennella ja poistaa vakaiden rajapintojen vuoksi ohjelmia mistä vain, eikä käyttistä tartte päivittää sen vuoksi että pitää saaha joku ohjelma asentumaan, näin niinkuin esimerkkinä.
Sun juttus on päivä päivältä omituisempia ja omituisempia. Jopa matti kar on samaa mieltä tästä pointista, ei upuntu lts:nkään ole menemistä asentelemaan mitään paskaa muualta kuin canonicalin repoista. windows 8 kirjoitti:
"Linux-maailma on sinun itse keksimä käsite, joka ei kiinnosta ketään"
Liittyyhän se tähän, mihinkään linux-distroon ei suositella asennettavaksi ohjelmia ulkopuolisisat ja ei-tuetuista pakettilätheistä, turha vetää tähän jotain solarista tai windowsia kun ovat tyystin erilaisia käyttiksiä ja niihin voi asennella ja poistaa vakaiden rajapintojen vuoksi ohjelmia mistä vain, eikä käyttistä tartte päivittää sen vuoksi että pitää saaha joku ohjelma asentumaan, näin niinkuin esimerkkinä.
Sun juttus on päivä päivältä omituisempia ja omituisempia. Jopa matti kar on samaa mieltä tästä pointista, ei upuntu lts:nkään ole menemistä asentelemaan mitään paskaa muualta kuin canonicalin repoista.Missä vaikkapa RHEL:ään ”ei suositella asennettavaksi ohjelmia ulkopuolisisat ja ei-tuetuista pakettilätheistä”? Red Hat on toteuttanut RHEL:ään vakaat abit jäädyttämällä kernelin ja kirjastojen versiot jokaiseen julkaisuun. Uudemmista versioista sitten backportataan laitteistotukea ja tietoturvapäivitykset.
http://www.europe.redhat.com/products/rhel/server/details/
”The API / ABI Compatibility Commitment defines stable, public, system interfaces for the full ten-year life cycle of Red Hat Enterprise Linux 6. During that time, applications will not be affected by security errata or service packs, and will not require re-certification. Backward compatibility for the core ABI is maintained across major releases, allowing applications to span subsequent releases.”
Toki voidaan olla sitä mieltä, että esimerkiksi Linux-ytimeen olisi parempi toteuttaa vakaa ajuri-ABI upstreamin puolella kuin distrokohtaisesti, mutta se on sitten taas kokonaan toinen kysymys.
Mitä tulee userland-softien ABIin, niin sen suhteen jopa upstreamin kernel on kohtalaisen vakaa (1). Distrokohtaisesti sitten voidaan toteuttaa lisää vakautta jäädyttämällä.
1) http://www.mjmwired.net/kernel/Documentation/ABI/
Upuntusta tai edes Ubuntusta en osaa sanoa, en ole seurannut sen kehitystä tarpeeksi viime vuosina. Voi kyllä hyvin olla, että siinä on ryssitty jotain omituista, en tiedä.- windows 8
blaah kirjoitti:
Missä vaikkapa RHEL:ään ”ei suositella asennettavaksi ohjelmia ulkopuolisisat ja ei-tuetuista pakettilätheistä”? Red Hat on toteuttanut RHEL:ään vakaat abit jäädyttämällä kernelin ja kirjastojen versiot jokaiseen julkaisuun. Uudemmista versioista sitten backportataan laitteistotukea ja tietoturvapäivitykset.
http://www.europe.redhat.com/products/rhel/server/details/
”The API / ABI Compatibility Commitment defines stable, public, system interfaces for the full ten-year life cycle of Red Hat Enterprise Linux 6. During that time, applications will not be affected by security errata or service packs, and will not require re-certification. Backward compatibility for the core ABI is maintained across major releases, allowing applications to span subsequent releases.”
Toki voidaan olla sitä mieltä, että esimerkiksi Linux-ytimeen olisi parempi toteuttaa vakaa ajuri-ABI upstreamin puolella kuin distrokohtaisesti, mutta se on sitten taas kokonaan toinen kysymys.
Mitä tulee userland-softien ABIin, niin sen suhteen jopa upstreamin kernel on kohtalaisen vakaa (1). Distrokohtaisesti sitten voidaan toteuttaa lisää vakautta jäädyttämällä.
1) http://www.mjmwired.net/kernel/Documentation/ABI/
Upuntusta tai edes Ubuntusta en osaa sanoa, en ole seurannut sen kehitystä tarpeeksi viime vuosina. Voi kyllä hyvin olla, että siinä on ryssitty jotain omituista, en tiedä."The API / ABI Compatibility Commitment defines stable, public, system interfaces for the full ten-year life cycle of Red Hat Enterprise Linux 6. During that time bla bla and bla bla"
Kuules poitsu. Sinä olet vetänyt vain täysin omat johtopäätökset asioista, mitkä ei ole millään tekemisissä reaalimaailman kanssa. Lainaamasi teksti ei edes liittynyt pätkääkään ulkopuolisen softan asenteluihin, jotka pitää nekin tyyliin erikseen kääntää rhel:lle ennen kuin edes toimii.
Miksi ihmeessä linuxista pitää teidän aina selitellä asioita, mitä ne ei suurin surminkaan ole eikä miään vedenpitävää faktaa ole niistä näyttää? Ennemmin teette hallaa toimiessanne linuxien valheellisena puhemiehenä, kuin että pitäisitte vain suunne kiinne. Ei sullakaan riitä pokeri siihen että joku menee nyt testaamaan rheliä tai esim. centosia ja asentelee siihen ihan msitä vain ohjelmia, ja sinä takaat 100% toimivuuden. Sinä teet kuten perinteinen linux-mies, katoaa nopeasti foorumilta ja hiljenee sillä samalla sekunnilla kun ongelmia ilmenee. windows 8 kirjoitti:
"The API / ABI Compatibility Commitment defines stable, public, system interfaces for the full ten-year life cycle of Red Hat Enterprise Linux 6. During that time bla bla and bla bla"
Kuules poitsu. Sinä olet vetänyt vain täysin omat johtopäätökset asioista, mitkä ei ole millään tekemisissä reaalimaailman kanssa. Lainaamasi teksti ei edes liittynyt pätkääkään ulkopuolisen softan asenteluihin, jotka pitää nekin tyyliin erikseen kääntää rhel:lle ennen kuin edes toimii.
Miksi ihmeessä linuxista pitää teidän aina selitellä asioita, mitä ne ei suurin surminkaan ole eikä miään vedenpitävää faktaa ole niistä näyttää? Ennemmin teette hallaa toimiessanne linuxien valheellisena puhemiehenä, kuin että pitäisitte vain suunne kiinne. Ei sullakaan riitä pokeri siihen että joku menee nyt testaamaan rheliä tai esim. centosia ja asentelee siihen ihan msitä vain ohjelmia, ja sinä takaat 100% toimivuuden. Sinä teet kuten perinteinen linux-mies, katoaa nopeasti foorumilta ja hiljenee sillä samalla sekunnilla kun ongelmia ilmenee.”Lainaamasi teksti ei edes liittynyt pätkääkään ulkopuolisen softan asenteluihin,”
Tietysti ABI/API liittyy hyvin oleellisesti ulkopuolisen softan asenteluihin. Nyt aloitit taas tuollaisen vänkkäämisen tapasi mukaan.
”jotka pitää nekin tyyliin erikseen kääntää rhel:lle ennen kuin edes toimii.”
Tai sitten ne käännetään LSB:lle. Miten RHEL:ssä edes voisi toimia jollekin aivan muulle käyttöjärjestelmälle käännetyt binäärit?
”Ei sullakaan riitä pokeri siihen että joku menee nyt testaamaan rheliä tai esim. centosia ja asentelee siihen ihan msitä vain ohjelmia, ja sinä takaat 100% toimivuuden.”
Ei tuollainen ole mahdollista Windowsissa eikä missään muussakaan.
”Sinä teet kuten perinteinen linux-mies, katoaa nopeasti foorumilta ja hiljenee sillä samalla sekunnilla kun ongelmia ilmenee.”
Nyt alkaa näköjään taas tuollainen käsittämätön ja aiheeseen täysin liittymätön syyttely kun ei ole asia-argumentteja. Keskustelu on siis päättynyt lopputulokseen, että esimerkiksi RHEL:ään voi hyvin asentaa kolmannen osapuolen softaa.- windows 8
blaah kirjoitti:
”Lainaamasi teksti ei edes liittynyt pätkääkään ulkopuolisen softan asenteluihin,”
Tietysti ABI/API liittyy hyvin oleellisesti ulkopuolisen softan asenteluihin. Nyt aloitit taas tuollaisen vänkkäämisen tapasi mukaan.
”jotka pitää nekin tyyliin erikseen kääntää rhel:lle ennen kuin edes toimii.”
Tai sitten ne käännetään LSB:lle. Miten RHEL:ssä edes voisi toimia jollekin aivan muulle käyttöjärjestelmälle käännetyt binäärit?
”Ei sullakaan riitä pokeri siihen että joku menee nyt testaamaan rheliä tai esim. centosia ja asentelee siihen ihan msitä vain ohjelmia, ja sinä takaat 100% toimivuuden.”
Ei tuollainen ole mahdollista Windowsissa eikä missään muussakaan.
”Sinä teet kuten perinteinen linux-mies, katoaa nopeasti foorumilta ja hiljenee sillä samalla sekunnilla kun ongelmia ilmenee.”
Nyt alkaa näköjään taas tuollainen käsittämätön ja aiheeseen täysin liittymätön syyttely kun ei ole asia-argumentteja. Keskustelu on siis päättynyt lopputulokseen, että esimerkiksi RHEL:ään voi hyvin asentaa kolmannen osapuolen softaa."Tietysti ABI/API liittyy hyvin oleellisesti ulkopuolisen softan asenteluihin. "
Jos tietäisit linuxista edes puoliakaan mitä puhut, olist tajunnut että rhel:n tapauksessa tämä liittyy lähinnä serverirautaan mikä on usein aika muuttumatonta, et siltikään pystynyt esittämään sananhelinäsi tueksi että ulkopuolisista lähteistä asennetut ohjelmat eivät menisi rikki päivitysten tullessa.
"Tai sitten ne käännetään LSB:lle"
Ihan pelkkää pilvilinnojen rakentelua. Kaikki tietävät että LSB on pelkkä vitsi käytännössä.
"Miten RHEL:ssä edes voisi toimia jollekin aivan muulle käyttöjärjestelmälle käännetyt binäärit?"
Sulla täytyy olla huono elämä kun pitää rhelliin asennella ulkopuolista softaa, tai sitten et päivitä rhel:iä tyypilliseen linuxin tapaan koskaan siihen jotain tunkattuasi.
"Ei tuollainen ole mahdollista Windowsissa eikä missään muussakaan."
Joo eihän nyt minäk vain windows-ohjelman asentaminen ole mahdollista windosiin :D:D Tälle repesin jo suoraan.
"esimerkiksi RHEL:ään voi hyvin asentaa kolmannen osapuolen softaa. "
No mutta sananhelinän tueksi ei ole mitään näyttöä, olet yhtä hullu kuin zemlin joka yhtäkkiä julistaa "voittoa" vaikka mitään relevanttia ei ole tapahtunut. Vai yritetäänkö keskutelua vaivihkaa viedä siihen suuntaan että kyse olikin vain ohjelmien asenteluista, koska pääargumentti ei päde mitenkään päin eikä ole suositeltavaa? windows 8 kirjoitti:
"Tietysti ABI/API liittyy hyvin oleellisesti ulkopuolisen softan asenteluihin. "
Jos tietäisit linuxista edes puoliakaan mitä puhut, olist tajunnut että rhel:n tapauksessa tämä liittyy lähinnä serverirautaan mikä on usein aika muuttumatonta, et siltikään pystynyt esittämään sananhelinäsi tueksi että ulkopuolisista lähteistä asennetut ohjelmat eivät menisi rikki päivitysten tullessa.
"Tai sitten ne käännetään LSB:lle"
Ihan pelkkää pilvilinnojen rakentelua. Kaikki tietävät että LSB on pelkkä vitsi käytännössä.
"Miten RHEL:ssä edes voisi toimia jollekin aivan muulle käyttöjärjestelmälle käännetyt binäärit?"
Sulla täytyy olla huono elämä kun pitää rhelliin asennella ulkopuolista softaa, tai sitten et päivitä rhel:iä tyypilliseen linuxin tapaan koskaan siihen jotain tunkattuasi.
"Ei tuollainen ole mahdollista Windowsissa eikä missään muussakaan."
Joo eihän nyt minäk vain windows-ohjelman asentaminen ole mahdollista windosiin :D:D Tälle repesin jo suoraan.
"esimerkiksi RHEL:ään voi hyvin asentaa kolmannen osapuolen softaa. "
No mutta sananhelinän tueksi ei ole mitään näyttöä, olet yhtä hullu kuin zemlin joka yhtäkkiä julistaa "voittoa" vaikka mitään relevanttia ei ole tapahtunut. Vai yritetäänkö keskutelua vaivihkaa viedä siihen suuntaan että kyse olikin vain ohjelmien asenteluista, koska pääargumentti ei päde mitenkään päin eikä ole suositeltavaa?”Jos tietäisit linuxista edes puoliakaan mitä puhut, olist tajunnut että rhel:n tapauksessa tämä liittyy lähinnä serverirautaan”
Ei tämä liity rautaan.
”Ihan pelkkää pilvilinnojen rakentelua. Kaikki tietävät että LSB on pelkkä vitsi käytännössä.”
Ad populum.
”Sulla täytyy olla huono elämä kun pitää rhelliin asennella ulkopuolista softaa, tai sitten et päivitä rhel:iä tyypilliseen linuxin tapaan koskaan siihen jotain tunkattuasi.”
Ad hominem.
”Joo eihän nyt minäk vain windows-ohjelman asentaminen ole mahdollista windosiin :D:D Tälle repesin jo suoraan.”
Kyllä minä olen nähnyt kun ihmiset rikkovat Windows-asennuksensa asentelemalla kaikenlaista epämääristä.
”No mutta sananhelinän tueksi ei ole mitään näyttöä,”
Onhan sitä vaikka kuinka paljon. Sinä vain kuvainnollisesti pistät sormet korviin ja huudat: LALALALALALALALA!- windows 8
blaah kirjoitti:
”Jos tietäisit linuxista edes puoliakaan mitä puhut, olist tajunnut että rhel:n tapauksessa tämä liittyy lähinnä serverirautaan”
Ei tämä liity rautaan.
”Ihan pelkkää pilvilinnojen rakentelua. Kaikki tietävät että LSB on pelkkä vitsi käytännössä.”
Ad populum.
”Sulla täytyy olla huono elämä kun pitää rhelliin asennella ulkopuolista softaa, tai sitten et päivitä rhel:iä tyypilliseen linuxin tapaan koskaan siihen jotain tunkattuasi.”
Ad hominem.
”Joo eihän nyt minäk vain windows-ohjelman asentaminen ole mahdollista windosiin :D:D Tälle repesin jo suoraan.”
Kyllä minä olen nähnyt kun ihmiset rikkovat Windows-asennuksensa asentelemalla kaikenlaista epämääristä.
”No mutta sananhelinän tueksi ei ole mitään näyttöä,”
Onhan sitä vaikka kuinka paljon. Sinä vain kuvainnollisesti pistät sormet korviin ja huudat: LALALALALALALALA!"Ei tämä liity rautaan."
Kyllä se linuxin päivitysten yhteydessä liittyy. Näin on Red Hat sanellut.
"Kyllä minä olen nähnyt kun ihmiset rikkovat Windows-asennuksensa asentelemalla kaikenlaista epämääristä."
Ai, taidat piilotella jotain? Taisivat asennella jotain piraattiohjelmia tai malmwarea? Et sitten itse mennyt siihen väliin kun oli selvästi roskaa menossa koneelle?
"Onhan sitä vaikka kuinka paljon. Sinä vain kuvainnollisesti pistät sormet korviin ja huudat: LALALALALALALALA! "
No kakista ulos sitten, kun kaikki jotka on vähänkään linuxien kanss pyörineet, tietää että olet väärässä :D Rikki menee ennemmin tai myöhemmin, toivottavasti ennemmin.
- ubuntu-käyttäjä
Mä en ole tuota kokeillut joten en sano mitään ennen kuin pääsen itse testailemaan. Näyttää sinänsä lupaavalta distrolta. Työpöydän ulkonäöstä en äkkiseltään tykkää kuvien perusteella, mutta toisaalta linuxeissa on hyvin helppoa muokata työpöytä mieleisekseen.
Pitänee latailla Fuduntu ja kokeilla josko sille löytyy mulla käyttöä.- 2+18
Köyhän miehen Mac noista screenshoteista päätellen.
- U4/fIvB~
Taas yksi jakelu satojen muiden joukkoon. Saa nähdä kuinka pärjää. Kuinkas muuten Fedoralla nykyään pyyhkii? Melko matalaa profiilia on pitänyt.
- windows 8
"Taas yksi jakelu satojen muiden joukkoon. Saa nähdä kuinka pärjää. Kuinkas muuten Fedoralla nykyään pyyhkii? Melko matalaa profiilia on pitänyt. "
näsäviisas nyhverö-yhteisö ei halunnut fuduntuun tehtyjä patcheja kun fuduntu käytti vielä fedoraa pohjanaan :) tyypillisiä linux-hihhuleita jotka eivät ole saaneet tarpeeksi rakkauta äitiltään pienenä.
- Siitä vaan sano ````
Koeajoin sen jo silloin, kun sitä "mainostit" ensi kerran ja en "vaipunut hurmioon" !
Kyllä linux rypistykset on ajankuluharrastuksia ja sillä siisti kaikki 250 plus jakelua, joten....................?
http://www.youtube.com/watch?v=gb7nwoQVkQEWindowsit, Mac OS X, Solaris, MorphOS, QNX, Symbian, iOS yms. kuuluvat myös niihin 250 plus jakeluihin. Ei Linuxilla ole oikein mitään tekemistä käyttöjärjestelmien kanssa.
- Joopa Jooooooooooooo
M-Kar kirjoitti:
Windowsit, Mac OS X, Solaris, MorphOS, QNX, Symbian, iOS yms. kuuluvat myös niihin 250 plus jakeluihin. Ei Linuxilla ole oikein mitään tekemistä käyttöjärjestelmien kanssa.
Ei Linuxilla ole oikein mitään tekemistä käyttöjärjestelmien kanssa. = ?????
Ei näytä olenvan ja % numerotkin sen todistaa !!!!!
http://www.statowl.com/operating_system_market_share.php - Heh heh...
Joopa Jooooooooooooo kirjoitti:
http://www.statowl.com/operating_system_market_share.phpOletko katkera kun olet niin tyhmä että et osaa asentaa ja käyttää helppoa Linuxia?
- Heh hehhättäjälle
Heh heh... kirjoitti:
Oletko katkera kun olet niin tyhmä että et osaa asentaa ja käyttää helppoa Linuxia?
Sinäkö olet sitten se viisas, kun asennat kuolevakäyttöjärjestelmä koneeseen ?
Eipä sitä näytä käyttävän, kun linux nörtit ja perälammarin luuserit.
Että myös, käyttäjien promille % on 0.74% = siis promilleä ? Ei kiinnosta . - prosenttttttttttttti
Joopa Jooooooooooooo kirjoitti:
http://www.statowl.com/operating_system_market_share.phpMiten ne prosenttinumerot sen todistavat?
Heh hehhättäjälle kirjoitti:
Sinäkö olet sitten se viisas, kun asennat kuolevakäyttöjärjestelmä koneeseen ?
Eipä sitä näytä käyttävän, kun linux nörtit ja perälammarin luuserit.
Että myös, käyttäjien promille % on 0.74% = siis promilleä ? Ei kiinnosta .Eihän tuo mistään Windowsin asentamisesta puhunut.
Kokeilin Fuduntua ja totesin erinomaiseksi.
Todella kevyt jakelu joka varmasti saa lisää käyttäjiä varsinkin Ubuntu Unityyn pettyneiltä.
Fuduntun työpöytänä toimii vanha Gnome 2 joten ei ehkä kuitenkaan paras valinta tehokäyttäjälle joka kaipaa jatkuvuutta ja varmempaa tukea.
Kakkoskoneeseen hyvä jakelu.- ubu-tubuttajalle
On se sitten mikä BUNDU vaan, niin samaa huuhaata se on kaikki 250 jakelua, mutta kääritty erillaisiin käärepapereihin, siis aikaa vievä harrastus ja siinä kaikki ilo !
- windows 8
"Fuduntun työpöytänä toimii vanha Gnome 2 joten ei ehkä kuitenkaan paras valinta tehokäyttäjälle joka kaipaa jatkuvuutta ja varmempaa tukea."
Gnome2 on tuettuna ja päivitettynä red hatin toimesta edelleen koska sama löytyy RHEL:stä. Vielä monen monta vuotta. :) Mielestäni tämä kyllä on ihan jatkuvuutta ja tukea, tai sitten tarkoitit jotain toista asiaa mitä en ymmärtänyt.
- jk
vai niin
- Listaa syitä
Miksi pitäisi kokeilla jotain Fudua kun on Mintti?
- Windows 8
"Miksi pitäisi kokeilla jotain Fudua kun on Mintti?"
Johan ne on listattu kotisivuillakin. Uusin vakaa kerneli, mistä johtuen paras mahdollinen läppäriyhteensopivuus virranhallinnan ja akunkeston muodossa. Tehty netbookeille ja läppäreille kun Mintti ei ole.
Parhaat ja keveimmät softat valittu. Kaikki tulee valmiina koodekeista ja flashista lähtien. Työpöytänä tuttu Gnome 2 ja tulee olemaankin vielä vuosia. Erittäin hyvä kommuuni. Järjestelmässä ei ole yhtään tuntematonta pakettia, vaan jokaisella paketilla on jokin tarkoitus ja adminit tietää täsmälleen oman distronsa. Oma perusdistronsa eikä hakkeroitu ensin yhden distron päälle, joka perustuu taas toisten tekemiin töihin jne. ja kaikki on yhtä kaaosta, kuten Mintin tapauksessa.
Täydellinen 64-bit distro ilman 32-bit riippuvuuksia. Kaikkein pienin ram-kulutus, mutta silti täydellinen käyttis työpöytineen. Hiottu Gnome2 ulkoasu. Uudempia paketteja kuin tulevassa Fedorassa, paketit testataan waterfall analyysillä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1091705- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472