HEI!
Olen hankkimassa skotlanninhirvikoiraa pitkän pohdinnan jälkeen. Toivoisin skottien omistajilta vastauksia, kun en itse ketään tunne vanhalta enkä uudelta paikkakunnalta. Onko tosiaan laji vielä niin harvinainen? Onko pentuja vaikea saada? Tuleeko miten toimeen toisten lajien kanssa? Olen pohtinut uroskoiraa mielellään. Onkohan tosi, että on hankalampia saada kuin narttuja. Miten uroksien suhtautuminen toisiin koiriin? Olen palstoja lukenut ja kasvattajia seurannut ja vain naaraita on aina vapaana. Pilvissäköhän pyörivät uroksien hinnat? Miten suureksi "yleensä" kasvaa? En kaipaa näyttely standardi mittoja. Näyttelyistä puheen ollen, mitkä on mahdollisuudet saada pentu jos suoraan sanoen en haluaisi käyttää koiriani näyttelyssä. Rehellisesti sanottuna matkat olisivat mahdottoman pitkiä näyttelyihin, mutta koiran elinolo suhteet olisivat loistavat . Eikös vain sillä ole väliä? Eiköhän siinä ollut ihan tarpeeksi suuri kysymyspommi näin aluksi. Näihin tietoihin jos saisin joltain "alan ammattiliselta" vastauksia olisin todella kiitollinen ja onnellinen
SKOTLANNINHIRVIKOIRA HANKINNASSA!
3
159
Vastaukset
- 21
Oikeat tiedot saat täältä. Kasvattajien kanssa keskustelemalla asiat hoituvat.
http://www.freewebs.com/skotlanninhirvikoirakerho/toimihenkilt.htm - 344444
jos olosuhteet hyvät ni kyllä niitä monet antaa hyviin koteihin ei pelkästää näyttelyihin, mäki sain pennun mikä suomen muotovaliota yhessä rodussa, mut tarjosin maalta paikan, ni siks. skotlanninhirvikoira on upea koira, mielettömän upea luonne, mutta tietty isona koirana ei elä kovinkaan pitkään 6-8v on keski ikä, tietty on niitäki jotka elää pidempään. tsemppiä koiran hankintaan!
- Eli siis
pilalle jalostettu toikin rotu. Voi sentään. Kannattaisko laittaa koiran oletettava pitkä ikä ja yleinen rodun terveys tärkeimmäksi valintakriteeriksi? Tai ainakin korostaa sitä? Onhan lappi loistavaa seutua monelle muullekin rodulle...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462