Löytyisiköhän täältä jotakuta joka osaisi neuvoa minua ongelmassani?
Minulla on kiinteistötunnuksia muodossa kaupunginosa-kortteli-tontti. Jokainen tieto on luku jossa on 1-4numeroa esim. 1-4-26, 10-23-1, 12-4-566, 102-2-32 ja 110-33-222 jne.
Tiedot on taulukkomuodossa jossa sarakkeen otsikko on kiint.tunnus ja jokaisella rivillä on yksi tunnus.
Jos muotoilen tunnukset tekstiksi tai luvuksi (tai miksi muuksi tahansa mitä olen keksinyt) niin suodata-lajittele nousevasti Excel ei osaa lajitella tietoja kaupunginosajärjestyksessä vaan lajittelu tapahtuu numerojärjestyksessä ikäänkuin väliviivoja ei olisi olemassa, tässä tapauksessa järjestys on 1-4-26, 102-2-32, 10-23-1, 110-33-222 ja 12-4-566. Kun tarkoitus olisi, että ohjelma katsoisi ensin kauposat järjestykseen ja sen jälkeen kortteli ja viimeiseksi tontit.
Olen nyt pähkäillyt asian kanssa kaksi päivää joten eiköhän ole oikein jos nyt pyydän apua Excel-neroilta.
Suodata, lajittele nousevasti
2
119
Vastaukset
- J T J
Hei. Pientä jumppaa tiedossa. Laita ensin teksti sarakkeisiin. Erottimeksi - merkki.
Sitten määrittelet lajittelussa käytettävät sarakkeet. Lopuksi voit yhdistää solut takaisin jos haluat. - myötäilijä
Ihan samaa esittäisin, jos ei ole VBA hallussa.
Näin minä tekisin:
Valitse kaikki kiinteistötunnukset (jos niitä on pitkä rimpsu, niin klikkaa A2 solua ja sitten painat Ctrl Vaihto pohjaan ja painat "nuoli alas", kaikki A-sarakkeen dataa sisältävät solut tulevat valituksi)
Avaa "Tiedot" > "Teksti sarakkeisiin"
Sivu 1/3: valitse "Erotettu" > Seuraava
Sivu 2/3: Erottimet; ruksaa "Muu" ja anna siihen laatikkoon "-" > Seuraava
Sivu 3/3: Kohde-kohtaan anna soluosoite (jos sinulla on tietoja kiinteistöistä vaikka A:G sarakkeilla eri otsikoiden alla, niin anna kohteeksi $H$2 > Valmis.
A-sarakkeen tiedot jakautuvat nyt H,I ja J-sarakkeille
Nyt valitset koko tietoalueen ja lajittelet tiedot
1. H-sarake "nouseva"
2. I-sarake "nouseva"
3. J-sarake "nouseva"
Voit nyt poistaa H,I ja J sarakkeet (tai piilota vastaisen varalle)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462