Mies torpedoi laihtumisen (vaikka itse herkut syönkin)

1ellu

Mä haluaisin laihtua, oon onnistunutkin siinä jo 15 kilon verran ja vielä pitäis saada 10 pois.

Ongelmana on nyt se että päivät menee ihan hyvin kun olen erossa miehestäni, mutta töistä päästyä se alkaa. Ensin pitää lähtee kauppaan (käydään siis yhdessä) jolla matkalla pitää päästä kahville, mäkkiin, pizzalle ym. ym. kun miehellä on niin kauhee nälkä. No hankalahan siinä on istua vieressä toisen mähkiessä kun itselläkin on nälkä eikä oikein mikään kevyt syöminen vedä vertoja pizzalle ja sen ihanalle hajulle.
Tietenkin voisi olla menemättä mukaan (jolloin meidän muutenkin vähä yhteinen aika entisestään vähenee) mutta kun se tuo sieltä kaupasta kotiin sipsiä, suklaata ja karkkia. Illaksi vähän makkaraperunaa.

Kyllä siinä itku meinaa tulla kun ei pysty nälkäisenä itseään hallitsemaan vaikka kuinka yrittää syödä terveellisesti.

Keskusteltu on tästä, mies itsekin haluaa laihtua joten aina lupaa olla ostamatta herkkuja - tätä kestää ehkä pari päivää. Kun ei se sitä edes ilkeyttään tee vaan on vaan vielä pahempi herkkujen perään kuin minä.

Täytyykö tässä muuttaa pois kokonaan joksikin aikaa että pääsee eroon niistä 10 kilosta? Mulle joku suklaa aiheuttaa varmaan yhtä pahan riippuvuuden kuin viina alkoholistille. Sitä vain EI VOI olla täällä heikkona hetkenä.

3

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jfdöka

Meillä on ainakin sellainen sääntö, että mies saa syödä niin paljon herkkuja kuin vaan haluaa, mutta kotiin ei saa tuoda kuin sellaisia juttuja joista mä en tykkää. Eli saa hoitaa mies herkuttelunsa töissä, ravintolassa, ihan missä vaan, mutta ei meillä. Olutta ja viinikumeja se saa syödä niin paljon kuin haluaa ihan mun nenäni edessä, kun niitä inhoan. Se tajuaa itsekin, että mun laihtumiseni on meidän kummankin etu. Mua on kivempi katsella, ja itsellänikin on mukavampi olla.

• Vanha Jojo

Minusta vaikuttaa siltä, että miehesi on liian nälkäinen kauppareissulle lähtiessään. Silloin tulee helposti syödyksi harkitsemattomasti kaikenlaista. Olisiko hänen mahdollista muuttaa tapojaan niin, että hän söisi pienen välipalan töissä iltapäivällä?

Toinen vaihtoehto (en tosin tiedä työajoistanne tai miten kaukana kaupoista asutte, joten se voi olla vaikeampi toteuttaa) on se, että hankitte jo valmiiksi edellisenä päivänä iltaruuan ja syötte kotona ENNEN kuin lähdette kauppaan. Nälkäisenä ei oikein kannattaisi kauppaan mennä. Tehkää ostoslista ja pysykää siinä.

Yksi kompromissi olisi myös sopia, ettei kotiin osteta herkkuja ainakaan joka kauppareissulla, vaan esimerkiksi vain viikonlopuksi.

• *piudiu*

Toi oli niinkun niin suoraan mun tekstiä, ettei voi enempää olla =D Kaikkine kilomäärineenkin ;) Mutta siis meillä on alettu tekemään herkkujen suhteen niin, että tosissaan ainoastaan perjantaisin niitä ostetaan, ja jos jää lauantaillekin, niin syödään sitten, mutta viikolla ehdoton ei. Mikä tarkoittaa sitä, että kerran-pari kuussa tästä saatetaan lipsua, mutta muuten ei. ;)

Pizzat tilataan aina kotiin, ja kuten myös, ainoastaan viikonloppuisin. Hampurilaisia meillä ei juurikaan enää harrasteta ollenkaan. Kauppareissut jos tehdään yhdessä, niin silloin oon huomannut, että on suurempi houkutus ostaa niitä herkkuja ja kaikkea hyvää, oli syönyt tai ei. Eli mieluiten käyn kaupassa yksin. Ja yleensä oon aina tehnyt ruuan valmiiksi kun mies tulee töistä, tosin se on oikeestaan enempi pakkoa kuin halua, lapset on kuitenkin ruokittava =)

Mulla suklaa aiheuttaa sen, että jos tiedän, että kotona jossain on suklaata (tai mitä vaan muita herkkuja), niin ne kyllä löydän ja sitten ne häviää.. Ei vaan PYSTY vastustamaan, joten kaikkein paras on, kun niitä ei ollenkaan ole.
      Mutta, kyllä se viiminenkin kymppi sieltä vielä lähtee, vaikka tiukassa tuntuu olevan. =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe