Mikä ihme useimpia lapsia riivaa?

väsynyt112

Olen ihan väsynyt siihen, että suurinpiirtein jokaisessa lapsityöpaikassa missä olen ollut, on 90% lapsista aivan kamalia. Aina kun pitäis uuteen työpaikkaan vaihtaa, ahdistun jo ajatuksesta ja mietin kuinka kamalia lapset sielläkin ovat.

Uudelle tulokkaalle lapset on ilkeitä. Eivät usko mitään, kyselevät ihan liikaa ja aliarvioivat, jossain paikassa lapset jopa ihan kiusasivat. Kerran purtiin ja yks lapsi tykkäs aina kiukustuessaan läimästä kädellä. Tää työ ei oo nuorena varsinkaan mitään herkkua, kun nää lapsoset pitää teininä. = ei tarvitse uskoa kun se näyttää noin nuorelta. Niiden kunnioituksen saavuttaa vasta jokusen ajan päästä, alkuajat tuntuu ihan helvetiltä jokaisessa paikassa.

Nykyisessä työpaikassa olen ollut yli puoli vuotta. Kuuntelen joka ikinen päivä haistattelua, haukkuja, miten mut halutaan tappaa veitsellä etc. Nauretaan vaan kun yrittää jotain käskee tekemään. Ihan kun joku lapset vs aikuiset taistelu. Nää riiviöt yhdistää voimansa, vaikka vastassa olis kolme ohjaajaa. Joskus on pakko ottaa kädestä kiinni, että se juokseminen ja kiljuminen loppuis. Siitä seuraa kahta kauheempi huuto, ihan kun niitä rääkättäisiin ja he ovat uhreja. Yrittävät repiä kättä vaan pois, että ei oo oikeutta koskea. Hohhoijaa. Haistattelua tulee sit vielä kahta kauheemmin. Tekis joskus mieli haistatella takaisin, kun mikään ei auta! Kuulemma kotonakin saavat haistatella. Sitten nää ihanat lapsukaiset on vielä käsittämättömän väkivaltaisia. Ihan huvikseen potkivat toisiaan mennen tulleen, nyrkkiä lättyyn ku suututaan jne. Välitunnillakaan niitä ei kukaan valvo, mätkivät toisiaan mennen tullen kun tulen töihin. Saa itekkin pelätä kokoajan, että millon on nyrkki omassa naamassa. Joskus joku voiveitselläkin huitoi. Keppikin meinannu silmään tulla. Itse kun on vielä pienikokoinen, niin tosi vaikeaa pitää jotain riehuvaa lasta kiinni ettei satuttais muita. En myöskään halua että yksikään niistä satuttaa mua itseäni. Haukkuvat toisiaankin ihan käsittämättömän paljon, kiusaavat ja syrjivät. Kaikki huutavat toistensa päälle vaikka kuinka yrittäisi hiljentää. Oma ääni kärsii kun kukaan ei ota kuuleviin korviinsa, vaan pitää toistaa toistaa toistaa. Työpäivän jälkeen korvissa soi ja hiljaisuus on ihanaa. Ei jaksa puhua mitään.

Kukaan ei myöskään arvosta tavaroita, leluja, kyniä ... viskataan pitkin poikin, rikotaan, varastetaan. Haukkuvat, että kuinka köyhää meillä on ja kaikki on ihan peestä. Joku menee rikki niin "ostakaa uusia!!". Ei kukaan välitä mistään. Ruuasta myös kaikki valittaa, ei kuulemma ole tarpeeks hyvää, ihan peetä. Pitäis olla joka päivä jätskiä ja muita herkkuja. Sitten kun niitä joskus hommataan, niin nekään ei kelpaa. Ei tee hirveästi mieli olla mukava tuollaisille hirviöille. :/ Itse yrittänyt olla mukava ja ymmärtäväinen, mutta silti saa kuunnella sitä kuinka huono olen ja tyhmä. Onneks on niitä kilttejäkin lapsia seassa mitkä piristävät, mutta toi uhmakkuus tuntuu kohta tarttuvat niihinkin. Sitähän joutuu kiusatuksi jos on kiltti hissukka ....

Hauskinta on, että vanhemmat syyttää työntekijöitä. Ei heidän kullanupussa mitään vikaa ole. : )

Alanvaihtoa todellakin ajatellut, tollasessa työympäristössä tulee hulluksi. Oon miettinyt, että onko mussa jotain vikaa kun en jaksa tuollaista ... mutta ei kaikki vaan voi olla sopivia kaikkeen.

7

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kakaroille kuria

Hui kauheeta. Mua ei sais kirveelläkään tollaseen työpaikkaan. Nykykakarat on todellakin hirveitä!!. Sinuna mä vaan tekisin sen varsinaisen työn ja jättäsin sen miellyttämisen pois. Katot vaan todella tympeesti niitä pahimpia ja jätät huomioimatta muuten kun ojentamismielessä. Ei tollaisista hirviöistä kukaan tykkää. Sikäli vielä voit olla vahingoniloinen pentujen vanhemmille kun ne kyllä ovat vielä kusessa kakaroittensa kanssa.

• 6+6

onneksi ei ole tarvinnut olla töissä koskaan pentujen kanssa, kaikista tuntemistani ihmisistä vain 2 pariskunnalla on ihanat ja kiltit lapset.Muut ovat täysiä häiriköitä, osaa on koulun puolesta kehotettu yksityisopetuksen piiriin mutta vanhemmilla ei siihen varaa joten siellä toisten kiusana ovat edelleen.Pari häirikköä pilaa monen kymmenen muun olon yhteisissä tiloissa, ne häiriköt pitäisi saada jonnekin omaan apukouluun pois muitten elämää pilaamasta, siellä voisivat keskenään kiusata toisiaan niin paljon kuin haluaa.

• j k

v ai iin

• xygjhukl

Hah, unohdit toiset n-kirjaimen.

• dsfggvcc
        xygjhukl kirjoitti:

Hah, unohdit toiset n-kirjaimen.

heh, mutta siellä on ylimääräinen space.

• Minun mielestäni...

Se on ihan fakta, että jos yksi häiriköi se saa myös ketjureaktiona muut mukaansa. Jotkut lapset eivät todellakaan sovellu ryhmähoitopaikkoihin. Mielestäni kiusaamiseen tai muuhun häiriökäytökseen pitää puuttua KUNNOLLA ihan tuolta päivähoitopaikasta lähtien, koska se sama jatkuu aivan varmasti koulussakin. Jos ei vanhemmat saa kakaroitaan kuriin tai kyseessä on vaikka ADHD-lapsi niin ulkopuolisen pitäisi asiaan ottaa kantaa.

• Pirpana66

Kun aloitat, niin unohda se myhäileminen ja hymisteleminen. Jämpti ote heti alusta alkaen.
      Luulen, että uutena tulokkaana olet arka etkä ole uskaltanut ottaa kunnon otetta pelätessäsi kollegoitasi. Olenko oikeassa?

Palaveri pystyyn ja jos porukka on järkevää, tehdään suunnitelma, jossa ketään ei lintata. Jos aikuinen lintataan lasten toimesta, saamme kyseenalaisen ilon taas seurata tulevan ajan nykynuoria :(

Jämäkällekin hoitajalle on omat arvostajansa, muista se.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      57
      3119
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      40
      2918
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      93
      2826
    4. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2678
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2638
    6. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      97
      2610
    7. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      4
      2427
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      112
      2312
    9. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      52
      2049
    10. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      65
      1920
    Aihe