Pitkäikäisyys

Peräkammarin tyttö

Jutustelin tänään taas alakerran naapurin kanssa, itsetehdyn leivän tuoksu tulvahti nenääni ja pihalla oli tämä tyttönen jo menossa sauvakävelylenkeilleen, joita tekee normi päivänä kaksi ja jos aika käy pitkäksi saattaa kolmaskin lenkki olla mahdollista.

Nauraa kikateltiin ja vaihdeltiin ruokaohjeita, ja ystäväni kysyi, muistanko minkäikäinen hän taas onkaan, no sormia aloin käyttämään, en laskeakseni vuosia vaan kymmeniä vuosia. 50 vuotta ikäeroa tasan.

tämä ihana ihminen tekee siis kaiken ruokansa itse. Toinen naapuri muisti jotta pari kolme vuotta takaperin ystävämme meni auttamaan tytärtään marjojen poimimisesta tai siitä siis oli ollut silloin juttua, kun 60v tytär ei jaksa.

Ai niin lenkiltään tullessa (noin 4 km) hän on poikennut apteekissa ja kertoo käyttävänsä kahta lääkettä, nesteenpoistopillereitä ja yli 40v jo ruotsalaista monivitamiinia, nimeä en enää muista.

Suunnittelen meneväni toisen ystävän luokse kylään, hän on jo ylittänyt 100 rajan, tässä tapauksessa pitää tähdätä siten, että joku on aukaisemassa ovea, kun en ole varma liikuntakyvystä. Kotonaan silti asustelee.

No sitä vain, että pohdittaisiinko pitkän iän salaisuutta. Kiinnostaako muuttaa jotain vielä terveellisempään suuntaan vai tiedättekö jo miten onnistutaan.

Itse olen ajatellut kysellä näiltä kahdelta:ruoka-ohjeita ainakin

20

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,,,,

Vasta telkkarissa kerrottiin, että nyt syntyvän suomalaisen tyttölapsen eliniänodotus on 100 vuotta.

Muutama vuosi sitten tutkittiin muistini mukaan 100 vuotiaita suomalaisia. Yksikään ei ollut ylipainoinen.

• Peräkammarin tyttö

Naapurini siis ei ole mikään langanlaiha vaan ihan on melkoisenkin pyöreä, ei siis voi paino olla aina syypää johonkin.

Viimevuoden suomen vanhinnainen pätkän katsoin televisiosta, ei ollut hänkään solakammasta päästä naisihmisiä. Hänellä oli muuten sama lääkearsenaali kuin naapurillani.

Jos monet eläisivät 100v niin tulisiko talouskriisi eläkkeitä maksaessa, vai siksikö meillä juuri myydään usein alatasoista ruokaakin, ettei niin kävisi-salaliittoreoria

• rimmir tänään

Niin , elossa olevat tätini 80 eivät koskaan ole olleet ylipainoisia,he ovat tehneet ruumiillista työtä joka monelle nykyajan miehellekkin olisi jopa unissankin liian ankaraa. Kokeneet sota-ajan kauhuudet, kasvaneet yli 15 lapsen sisarusparvessa. Säästyneet sukurasite sairauksilta, he ovat olleet sosiaalisia kanssaihmisiä, saaneet lääkäriapua kun ovat tarvinneet ja eläneet ilman mies seuraa viimeiset 50 vuotta.

Ei hitto, ei mitään järkeä elää sata vuotiaaksi, eläkkeellekkään ei ääsisi ennen kahdeksaa.kymmentä, phuuuh

• ,,,,,,,,,,,,,,
        Peräkammarin tyttö kirjoitti:

Naapurini siis ei ole mikään langanlaiha vaan ihan on melkoisenkin pyöreä, ei siis voi paino olla aina syypää johonkin.

Viimevuoden suomen vanhinnainen pätkän katsoin televisiosta, ei ollut hänkään solakammasta päästä naisihmisiä. Hänellä oli muuten sama lääkearsenaali kuin naapurillani.

Jos monet eläisivät 100v niin tulisiko talouskriisi eläkkeitä maksaessa, vai siksikö meillä juuri myydään usein alatasoista ruokaakin, ettei niin kävisi-salaliittoreoria

Kiitos tiedosta, itsekin erotun heinäseipään takaa, joten toivoa on? :))

Liian moni omaiseni ja tuttuni on kuollut kesken työikäänsä, joten jos joku elää pitkään, moni kuolee elämänsä pätkäänkin.
        Eiköhän se tasaa tilannetta?

Kyllä vanhuus pitäisi olla kunnioitettavaa, he ovat yhteiskuntamme hiellä muodostaneet.

• Peräkammarin tyttö

Olen tässä oikeasti seuraillut myös etujen haalijavanhuksia, jotka ovat tietoisia mahdollisista eduista joita on saatavilla yhteiskunnassamme, keskustelevat keskenään ja näyttelevät sitten huonompikuntoisia kun ovatkaan.

Myös suurituloisten eläkeläisten rahoista käytävä taistelu on käsittämätöntä, heille kyllä siunaantuu yksityisiä hoitopalveluja vähän kuin kiintiötuputtamalla/manipuloimalla tähän tarpeeseen, ennen kun olisi tarpeenkaan.
      Pienituloisille ei varmaan niin herkästi ehdotuksia satele?

Ajatukseni kuitenkin: oikenlainen ruokavalio ja kyllä se on tärkeimmästä päästä se mieliala miten täällä eletään.

Voisin kyllä ajatella eläväni 100v, mutta sitten pitäisi olla tarpeeksi hyvää seuraa, ettei aika käy pitkäksi. paljon jälkipolvea jota voisi käydä auttelemassa :)

• .

Entäs me, joilla ei ole ollenkaan jälkipolvia?

Pitäisikö tehdä polvinivelleikkaus?

• Etueteisen poika
        . kirjoitti:

Entäs me, joilla ei ole ollenkaan jälkipolvia?

Pitäisikö tehdä polvinivelleikkaus?

Joo kyllä, pitää polvistua vaikka tekolumpion avulla. Sukupolvenleikkauksen jälkeen.

• .
        Etueteisen poika kirjoitti:

Joo kyllä, pitää polvistua vaikka tekolumpion avulla. Sukupolvenleikkauksen jälkeen.

Höpsistäkukkuu, elä nää väännä vitsiä vakavasta asiasta. :))

Sukupuolenleikkaus mahtaa olla paljon sukupolvenleikkausta helpompi?

Murmur, murisen, ja uneesi turisen.:))

• Etueteisen poika
        . kirjoitti:

Höpsistäkukkuu, elä nää väännä vitsiä vakavasta asiasta. :))

Sukupuolenleikkaus mahtaa olla paljon sukupolvenleikkausta helpompi?

Murmur, murisen, ja uneesi turisen.:))

Sukupuoleni on mies, alkuperäisenä, lyhentämättömänä versiona :) Siis leikkaamattomana ja pysyy. Polvilumpiotkin alkuperäiset, toistai-seksi. Vaikka polvillaan on tullut oltua sen tuhannen kertaa, polvien varassa, no usein patja pehmusteena :)

• ..

Pisimmän iän arpajaisissa saa hän, joka osaa ottaa parhaista geeneistä kiinni.
      Siellä on terveys, ikä ja tulevaisuus.

Kukaan tosin ei niitä itse pääse valitsemaan.

Mikään muu ei pelota, kuin aika ennen kuolemaa.

• ...

Paljon tuuristakin kiinni.

Suuri osa tietenkin perinnöllistä, mutta sanelee se sattumakin. Eikä elintavat välttämättä ole kaikesta ratkaisevimpia nekään. Jotkut vaan elää vanhaksi, toiset ei, kuolee niitä vauvojakin.

Sen tarkemmin selittelemättä parit esimerkit. Useampikin nuoruuskaveri montussa. Hah, kaks uskovaistakin, toinen ei edes polttanut tupakkia, eikä ikinä ollut edes maistanut viinaa ja kova kuntoilemaan, sinne jäi lenkkipolulle jo vuosia sitten. Ja se toinen sai syövän nuorena. Ja sitten on näitä itsemurhia ja onnettomuuksia, niitä on liikaa.

Ja tossa muutama melkein satavuotias porskuttaa menemään kohtuullisessa kunnossa. Hah, huvittaa toi entinen naapurinukko pöndellä. Ikänsä kovasti juopotellut ja vältellyt töitä. Tälläkin hetkellä järjissään ja sen satavuotissynttäreitä koko kylä suunnittelee, aattelin viedä viinipullon vastaanotolle :D

On niitä vanhoiksi eläneitä ollut ennenkin. Silloin vaan oli elämä kovempaa ja terveydenhoito olematonta. Vain lujimmat selvisivät. Keski-ikä jäi väkiselläkin alhaiseksi.

Tässä kandee hokata just terveydenhoito. Hitto, kaiken ihmisen voittokulun takana on lisääntyminen. Ja se, että heikot sortuu elon tieltä. Jos joku teki kymmenen lasta, puolet saattoi kuolla lapsivuoteeseen. Epäkelvot yksilöt ja geneettisesti heikot karsiutui. Ihmisrotu vahvistui.

Ja sitten keksittiin terveydenhoito. Hah, nykyään on perhesuunnittelua jne. Tehdään kaksi lasta, tyttö ja poika. Ja vaikka ne ois millasia vajakkeja ja sussia jo syntyessään, ne pidetään lääketieteen avulla hengissä. Seuraus ihmiskunta alkaa rappeutumaan, degeneroitumaan.

Mun oletus on, nyt on huippupiikit eliniässä käsillä. Länsimaissa veri ja rodut alkaa huononemaan. Jotkut alkuperäiskansat, missä luonnonvalinta on säilynyt ja geenit kunnossa, jatkavat perinteistä lisääntymistä ja suhteessa joskus vielä näyttävät tilastoissa närhenmunat länsimaiselle lääketieteelle. Niillä rotu säilyy hyvänä perinteisin menetelmin, länsimaissa rodut rappeutuvat. Vaikka kuinka ois rokotukset ja muut elinikää keinotekoisesti pidentävät lääketieteelliset keinot käytössä.

Mun mielipide siis on, länsimaissa veri heikkenee kokoajan. Josain kolmansissa maissa veri pysyy hyvänä luontaisesti. Heikot sortuu elon tiellä.

=DW=

• Peräkammarin tyttö

Hih selvä juttuhan tuo. Kehityksen myötä on laatu heikentynyt, tehdään tarkoituksella sutta, että saadaan raha pyörimään vinhempaan tahtiin.

Mutta ajatus, että ihminenkin on jalostettu piloille, kuten koirat on tavallaan ihan looginen myös.

Haluaisin kuulua johonkin alkuperäiskansaan, missä ei oltaisi näin sairalollisesti kehitytty. Täällä netissäkin kohtaa usein varsinaisia itämaantietäjiä, ketkä eivät vaan voi hyväksyä ettei kaikkien tarvitsekaan olla kaikkitietäviä. Tylsin lukemani tyypillinen tokaisu täällä: etkö osaa googlettaa itse. Joskus vaan on ylellistä jos joku kiltti näkee vaivaa puolestasi. Minun yksinkertaisen asian googlettaminen saattaa vierähtää tuntien pituiseksi kun löydän kaikkea muuta.

Ja olisi tuiki normaalia yhteiseloa jakaa asioita ihan luonnostaan. Joskus luin jostain jutun vuoristokansasta jossa eli reippaasti yli 100v ihmisiä ja joka päivä kulkivat alas vuorilta tekemään puutarhatöitään. Todisteita iästä ei ollut, mutta mies kertoi muistaakseni olevansa 117v. vaimo taisi olla vain 114v tai jotain sinnepäin. Aivan ihania idyllisiä perhekuvia vanhus polttelemassa juomingeissa tupakkia ryyppilasi kädessään. Tuskin silti sen ollessa mikään alituinen tapa. Mutta se mitenkä eri sukupolvet tulevat toimeen keskenään oli niin kotoisan idyllistä.

Ja meillä vaan lasketaan vanhukset euroina ja rahallisena hyötynä. Inhimillisyyden ollessa kansalle täysin hebreaa. Ei uskalleta olla ja nauttia elämästä, kun aina löytyy jonkun narsistin vaatima lakipykälä, mitä ei haluta muiden tekemän.

Sisälläni on jokin tiikeri joka haluaisi taistella omista vanhemmistaan viimeiseen asti tätä yhteiskuntaa vastaan. Kuulin jotta jos alat omaishoitajaksi niin sinua tiiraillaan neuroottisesti, että teet täsmällisesti mitä "me sanotaan"
        Sitten ajattelin, että jos ei alkaisikaan vaan ottaisi omaisensa pois näiltä ahneuden markkinoijilta ja käyttäisi itse "suuren eläketulon" ja sitten kohtaat omaisen joka on täysin laitostunut tähän digtaattorimaiseen järjestelmään ja suunnitteleekin miten häntä rahalla palvellaan ja hän saa kerrankin näytellä heikkoa naista. Puhuttelun jälkeen, elikkä siis rähjäämiseni jälkeen tähän heikkoon naiseen syttyi lepattava liekki ja hän seuraavana päivänä nousi masennuksesta ja alkoi tekemään joitan asioita jo itsekin.

Mutta taistele sitten kun molempia vanhempia eri osoitteista ollaan vetämässä väkisin, jos olisivat olleet vähätuloisia, niin heidät pidettäisiin pois tiedosta mitä etuja mahdollisesti olisi tarjolla ja joita ahnehtia. Isän kohdalla hän on pääsemässä "paratiisiin" yksityiseen hoitokotiin kaikilla mukavuuksilla. Ja kuulemma sanoi 30v työntekijä, että hän on kohdannut tälläisiä tapauksia paljon aiemminkin ja kuitenkin muutaman vuoden kuluessa pitäisi päätyä tähän. Eli tilastot kertovat. Yrittivät laittaa holhouksen alaiseksikin täysin tolkuissaan olevaa vanhempaa ihmistä.

Suunnitelma minulla siis jo on mutta heikko voiko tässä yhteiskunnassa enää toimia inhimillinen perhekeskeisyys.Ja millätavoin se olisi etsittävissä uudestaan. Ajattelin muuttaa heidän elintapojaan pitkäikäisempään suuntaan. Sillä haluan myös itsellenikin onnellisen perhekeskeisen vanhuuden. Ja miten muuten oma jälkikasvuni oppisi kohtelemaan inhimillisesti vanhaa ihmistä jos ei omasta esimerkistään. Idearikkaana olen jo harkinnut kirjankirjoittamista aiheesta, tosin en ajattele tekeväni sitä yksin vaan ajattelin jotta nämä vanhuksetkin pistäisivät itsensä peliin. Nimeä en vielä ole päättänyt, inhimillinen vanhustenhoito mitenkä se tehdään yhteistyönä ja tukien toinen toistensa voimavaroja.

Siksi olisi kiva myös lukea jos joku muu olisi löytänyt tähän tai vastaavaan inhimillisen ratkaisun.

• Peräkammarin tyttö

Hih selvä juttuhan tuo. Kehityksen myötä on laatu heikentynyt, tehdään tarkoituksella sutta, että saadaan raha pyörimään vinhempaan tahtiin.

Mutta ajatus, että ihminenkin on jalostettu piloille, kuten koirat on tavallaan ihan looginen myös.

Haluaisin kuulua johonkin alkuperäiskansaan, missä ei oltaisi näin sairalollisesti kehitytty. Täällä netissäkin kohtaa usein varsinaisia itämaantietäjiä, ketkä eivät vaan voi hyväksyä ettei kaikkien tarvitsekaan olla kaikkitietäviä. Tylsin lukemani tyypillinen tokaisu täällä: etkö osaa googlettaa itse. Joskus vaan on ylellistä jos joku kiltti näkee vaivaa puolestasi. Minun yksinkertaisen asian googlettaminen saattaa vierähtää tuntien pituiseksi kun löydän kaikkea muuta.

Ja olisi tuiki normaalia yhteiseloa jakaa asioita ihan luonnostaan. Joskus luin jostain jutun vuoristokansasta jossa eli reippaasti yli 100v ihmisiä ja joka päivä kulkivat alas vuorilta tekemään puutarhatöitään. Todisteita iästä ei ollut, mutta mies kertoi muistaakseni olevansa 117v. vaimo taisi olla vain 114v tai jotain sinnepäin. Aivan ihania idyllisiä perhekuvia vanhus polttelemassa juomingeissa tupakkia ryyppilasi kädessään. Tuskin silti sen ollessa mikään alituinen tapa. Mutta se mitenkä eri sukupolvet tulevat toimeen keskenään oli niin kotoisan idyllistä.

Ja meillä vaan lasketaan vanhukset euroina ja rahallisena hyötynä. Inhimillisyyden ollessa kansalle täysin hebreaa. Ei uskalleta olla ja nauttia elämästä, kun aina löytyy jonkun narsistin vaatima lakipykälä, mitä ei haluta muiden tekemän.

Sisälläni on jokin tiikeri joka haluaisi taistella omista vanhemmistaan viimeiseen asti tätä yhteiskuntaa vastaan. Kuulin jotta jos alat omaishoitajaksi niin sinua tiiraillaan neuroottisesti, että teet täsmällisesti mitä "me sanotaan"
        Sitten ajattelin, että jos ei alkaisikaan vaan ottaisi omaisensa pois näiltä ahneuden markkinoijilta ja käyttäisi itse "suuren eläketulon" ja sitten kohtaat omaisen joka on täysin laitostunut tähän digtaattorimaiseen järjestelmään ja suunnitteleekin miten häntä rahalla palvellaan ja hän saa kerrankin näytellä heikkoa naista. Puhuttelun jälkeen, elikkä siis rähjäämiseni jälkeen tähän heikkoon naiseen syttyi lepattava liekki ja hän seuraavana päivänä nousi masennuksesta ja alkoi tekemään joitan asioita jo itsekin.

Mutta taistele sitten kun molempia vanhempia eri osoitteista ollaan vetämässä väkisin, jos olisivat olleet vähätuloisia, niin heidät pidettäisiin pois tiedosta mitä etuja mahdollisesti olisi tarjolla ja joita ahnehtia. Isän kohdalla hän on pääsemässä "paratiisiin" yksityiseen hoitokotiin kaikilla mukavuuksilla. Ja kuulemma sanoi 30v työntekijä, että hän on kohdannut tälläisiä tapauksia paljon aiemminkin ja kuitenkin muutaman vuoden kuluessa pitäisi päätyä tähän. Eli tilastot kertovat. Yrittivät laittaa holhouksen alaiseksikin täysin tolkuissaan olevaa vanhempaa ihmistä.

Suunnitelma minulla siis jo on mutta heikko voiko tässä yhteiskunnassa enää toimia inhimillinen perhekeskeisyys.Ja millätavoin se olisi etsittävissä uudestaan. Ajattelin muuttaa heidän elintapojaan pitkäikäisempään suuntaan. Sillä haluan myös itsellenikin onnellisen perhekeskeisen vanhuuden. Ja miten muuten oma jälkikasvuni oppisi kohtelemaan inhimillisesti vanhaa ihmistä jos ei omasta esimerkistään. Idearikkaana olen jo harkinnut kirjankirjoittamista aiheesta, tosin en ajattele tekeväni sitä yksin vaan ajattelin jotta nämä vanhuksetkin pistäisivät itsensä peliin. Nimeä en vielä ole päättänyt, inhimillinen vanhustenhoito mitenkä se tehdään yhteistyönä ja tukien toinen toistensa voimavaroja.

Siksi olisi kiva myös lukea jos joku muu olisi löytänyt tähän tai vastaavaan inhimillisen ratkaisun.

Ai niin sen verran vielä, että muun maan kansalaisia kun asuu täällä paljon meillä, niin he osaavat kertoa myös toisenlaisista tavoista toimia inhimillisesti. Hirveän inspiroivia ihmisiä ja on täysin meidän etu, että voivat tälläistäkin sanomaa tulla meille opettamaan. Eilen äitini luokse mennessäni en tiedä minkämaalainen nainen, niin olisi auttanut minua tavaroiden raahaamisessa (kun isäni asuntoa olen tyhjentämässä äitini luokse) Aivan ihana ja välittävä ihminen, meillä suomalaisilla taitaisi olla nyt suuri muutoksen paikka yrittää taantua tästä vääristyneestä kehityksestä. Masennustilastot ovat hälyyttäviä.

• -varkaita ne on-

Ai niin sen verran vielä, että muun maan kansalaisia kun asuu täällä paljon meillä, niin he osaavat kertoa myös toisenlaisista tavoista toimia inhimillisesti. Hirveän inspiroivia ihmisiä ja on täysin meidän etu, että voivat tälläistäkin sanomaa tulla meille opettamaan. Eilen äitini luokse mennessäni en tiedä minkämaalainen nainen, niin olisi auttanut minua tavaroiden raahaamisessa (kun isäni asuntoa olen tyhjentämässä äitini luokse) Aivan ihana ja välittävä ihminen, meillä suomalaisilla taitaisi olla nyt suuri muutoksen paikka yrittää taantua tästä vääristyneestä kehityksestä. Masennustilastot ovat hälyyttäviä.

Oliko varmasti vilpittömin mielin se auttajaehdokas? Usein se on keino päästä tarkastamaan, onko paikalla mitään arvokasta, jopa näpistämään.
        Kyllä, olen ennakkoluuloinen, en rasisti, koska tapaamistani muun maan kansalaisista 90% on osoittautunut epärehellisiksi. Vai pitäisikö sanoa, kuinka niin paljon niitä on osunutkaan kohdalleni? No, perkutti, koska niitä on niin paljon.
        Heillä ei ole intresseissä muuta kuin etuudet ilman että tekisivät vastinetta rahalle. Siinä sitten ohessa rosvoaminen ja muut ilmiöt huijauksineen.

• Peräkammarin tyttö
        -varkaita ne on- kirjoitti:

Oliko varmasti vilpittömin mielin se auttajaehdokas? Usein se on keino päästä tarkastamaan, onko paikalla mitään arvokasta, jopa näpistämään.
        Kyllä, olen ennakkoluuloinen, en rasisti, koska tapaamistani muun maan kansalaisista 90% on osoittautunut epärehellisiksi. Vai pitäisikö sanoa, kuinka niin paljon niitä on osunutkaan kohdalleni? No, perkutti, koska niitä on niin paljon.
        Heillä ei ole intresseissä muuta kuin etuudet ilman että tekisivät vastinetta rahalle. Siinä sitten ohessa rosvoaminen ja muut ilmiöt huijauksineen.

No mut niiden etujen haalimiseenhan meillä tämä systeemi perustuu muutenkin, sitten kadehditaan niitä jotka osaavat niitä hakea ja vaatia. Ja juu on ne säädöt pahasti pielellään, koska aiheuttavat niin paljon kateutta tai pahaa mieltä tai mitä vain kenellekin milloinkin.

Siis tämä nainen oli siis aivan ihana, ei hän tiedä minne olin menossa kun asui itse hissin vieressä alakerrassa ja availi minulle ovea, että sain lastata hissiä ja toivotteli niin sydämellisesti jaksamista aivan ventovieraalle. Voi olla toki, että jotain tietää, minä törmäsin ekaa kertaa häneen. Mutta se hämmästyttävä tunne, kun joku sinua tsemppaa vaikka itsellä on mieli vähän maassa, nytkin pitää lähteä hakemaan lisää muuttotavaraa ja raahaamaan kipeällä selällä. Hän siis olisi auttanut tietämättäkään selkävaivastani. Kerroin, että pikkuhiljaa näitä siirtelen.

Minulla on usein nykyään sellainen tunne, että ulkomaalaisten kanssa kykenen kommunikoimaan terveemmällä tasolla. Tai siis inhimillisellä, suomalaisten kanssa taas usein pitää varoa puheitaan. Eräs ystäväni aluksi vihjaili, että ulkomaalaiset ovat paljon luotettavampia ja ajattelin vain ottaa asiasta selvän ja hän on ollut oikeassa. Virolainen työkaverini kertoi, että ulkomaalaiset ihmettelevät usein keskenään eri kansallisuuksien kanssa meidän outoa käytöstä. Olen avoin muutokselle mihin se sitten viekään, ehkä kuunteleminen opettaa aina kuulijalle jotain uutta ihmisyydestä.

• Mies + 60

No jos on tuohon uskominen että sianläski, voi, rasvainen maito (,se punainen kun ei parempaa saa kaupoista,) pitää miehen vielä 92 vuotiaana autonratissa. Niin kyllä niillä eväillä elää pitkään.
      Samat ohjeet on äidillänikin joka on 94v ja asuu kotona, aivan kuten tuo autoileva pappakin. Joka on jo pienestä pojasta syönyt pullapitkosta paloja johon levittää voita päälle. Harmittelee vaan kun jääkaapista otettu voi on niin huonosti levitettävää pehmoiseen pullaan.

Ja nyt katsomaan ja ostamaan marketista sitä kunnon läskiä.

• Marja Puska

Pitkän iän salaisuus riippuu vain ja ainoastaan geeneistä.

• mummoja monta

Meillä on äidin puolelta naiset pitkäikäisiä, yli satavuotiaitakin on.
      Kukaan ei ole laiha, osa pikemminkin lihavia.
      Nykin meitä elää viisi polvea, 89v, 67, 50v, 29v, 7v, kaksi viimeistä ovat miespuolisia. Kun minun iso-mummini kuoli, oli myös viisi polvea elossa. Olisi voinut juuri ja juuri ehtiä elää kuusi polvea jos iso-mummi ei olisi kuollut vatsakalvontulehdukseen, napatyrä puhkesi ja tuli vatsakalvontulehdus, joten ei vanhuudenvaihoihin kuollut.
      Terveys on tärkeämpää kuin pitkä ikä, sen ajan minkä täällä vietän, toivoisin olevan elämisen arvoista.

• faari.,.

Nuorena olet saanut lapsen. Voi teitä tulla kuusi polvea, jos nuorin tekee lapsen alle 2-kymppisenä.

• Taisin tuolla aiemmin jo sanoakin, mahdollisimman luonnonmukainen ruoka ja liikunta.
      Sokeri ja valkeat jauhot pois, ne tulehduttavat suolistoa.
      Kohtuullinen liikunta, ei mitään maanista....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      19
      4959
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      59
      3974
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      71
      3549
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      100
      2880
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2708
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2668
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      98
      2634
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2433
    9. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      59
      2318
    10. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      59
      2099
    Aihe