Imaginaerumiin ei vaan kyllästy

karppiatri

Ties monenko kerran kuuntelen taas Imaginaerumia, siitä löytyy aina jotain uutta. Parhaillaan menee Song of Myself, aivan upea biisi. On vaikea ymmärtää sitä joka sanoo tämän olevan tusinapoppia, mikä on siten sitä tusinapoppia ei ainakaan Imaginaerum.
Ai niin, minä en tiedä paremmasta musiikista eikä minulla ole oikeita referenssejä...näin on annettu ymmärtää? Muuten musiikki tietäjille, monet Tuomaksen biisit ovat valsseja kuten aloitus biisi Taikatalvi, monet muut joiden B-osa on selvä valssi.
Storytime on paras biisi mitä voi iskelmäksi sanoa, siinä on hyvä tempo hyvät sanat ja upea melodia, Anetten esitystä unohtamatta. Jos Tuomas keskittyisi iskelmien tekoon hän kepittäisi suurimman osan suomalaisista iskelmänikkareista.
Mitä enemmän olen Imaginaerumia kuunnellut olen löytänyt sieltä hukassa olleen kitaristi Empun. Pitkin levyä Empulla on hyviä kitarointeja, mutta ne eivät erotu sitten kun normaalissa hevibiisissä. Jopa parhaillaan soivassa Slow, Love, Slow biisissä.
Mitä lauluun tulee en kaipaa mitään Anette laulaa kaikki niin vakuuttavasti ja biiseille ominaisesti että en kaipaa mitään muuta laulajaa. Biisit ovat kuitenkin kokonaisuus jossa laulaja ei ole yksin pääosassa, vaan hän on vain osa biisiä. Jos biisi on ns. paska siitä ei saa kunnollista olkoon laulaja minkälainen kultakurkku tahansa.

2

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljon merkkejä

Itse en ole ehtinyt kuunnella kuin kaksi kertaa, mutta jo sillä toisella kerralla kuulosti paremmalta kuin ensimmäisellä. Eikä se ensimmäinen kuuntelukertakaan huonolta kuulostanut. Heh, täytyy kyllä sanoa, että ei ole tusinapoppi(kaan) enää samanlaista kuin ennen. Onneksi jossain asioissa ollaan menty eteenpäin :).

Jaa miksikö vain kaksi kertaa. No kun tuli viime huhtikuussa aloitettua "Kuunnellaanpa levyhyllyn sisältö aakkosjärjestyksessä läpi!" -projekti. Ozric Tentacles soi ko. projektin tiimoilta juuri nyt eli taitaa lumet ja pakkaset olla aika vähissä ennen kuin z-kirjaimeen asti päästään. Uudet hankinnat ovat sitten jääneet hiukan lapsipuolen asemaan tuon aakosjärjestyskuuntelun vuoksi...

• Ei todellakaan kyllästy. Kaikki kappaleet eivät kolahtaneet heti, mutta se taitaa tarkoittaa myös että niihin kyllästyy todella hitaasti. Mulla sellaisia kappaleita olivat varsinkin Rest Calm ja Ghost River. Nyt kuuntelen niitä kaikkein eniten, sekä Song of Myselfiä. Ja toivon todella että Ghost River kuultaisiin kiertueella livenä. Se on juuri sellainen biisi joka itselleni heräisi varmasti vielä enemmän eloon lavalla.

Upea levy josta löytää tosiaan koko ajan jotain uutta. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1995
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      121
      1715
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1306
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      720
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      57
      614
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      204
      575
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      482
    Aihe