Onko Srk:lla ohjeistusta seuraavaan tilanteeseen:
Reilu nelikymppinen, epäuskoinen rouva oli tullut suviseuroihin ja istunut normaalisti seurateltassa saarnaa kuunnellen. Rouva oli tullut synnintuntoon liikuttavan puheen aikana ja pyytänyt syntinsä anteeksi sekä puhujalta että vieressä istuneelta uskovaiselta vanhukselta.
Rouvalla oli isot, huomiota herättävät korvakorut ja sekä huulipunaa ja meikkiä kohtalaisen paljon. Ripsien pidennyksetkin saatoivat olla käytössä. Tämä kyseinen rouva tuli aivan hätääntyneeksi ulkonäkönsä puolesta ja ilmaisi huolensa myös lähistöllä istuneille.
Olisiko tämän rouvan pitänyt välittömästi uskoon tultuaan ottaa korvakorut ja muut maalliset koristukset pois sekä pestä kasvonsa lähimmässä vesipisteessä? Onko tähän tilanteeseen jotain aikarajoituksia? Mitä jos puhdistautumisen jättää iltaan? Entä jos rouva olisi kuollut ennen iltaa? Ulkonäkönsä puolesta hän eli edelleen maailmallisessa synnissä ja hekumallisuudessa ja oli lihallisuutta korostava ateisti, jolle ei ollut taivaspaikkaa tarjolla.
Kyseisen rouvan kiusallinen tilanne päättyi lopulta onnellisesti ja nyt hän kuuluu tähän piskuiseen laumaan, joka kerran nostetaan taivaan kunniaan ja hänenkin osanaan ovat iänkaikkiset seurat pitkissä penkeissä yhdessä Herran enkeleitten kanssa.
Mutta pääkysymys oli edelleenkin teoreettinen, eli kuinka nopeassa tahdissa ihmisen tulee puhdistautua ulkoisesti jotta kelpaa Jumalalle?
Parannuksen teon jälkeen
3
106
Vastaukset
- jykh
Korvakorujen ja meikkilöisten kans ei tulla seuroihin!
- Hemesti
Seuroihin on kaikilla vapaa pääsy. Tervetuloa sellaisena kuin on ! Jumalan terveellinen armo opettaa hurskaasti ja siveästi sitten elämään. Raamattu selittää vielä tarkemmin, mitä oikea hurskaus on ja mitkä ovat oikean hengen hedelmät sitten.
- etsivä-xx
Niin nopeassa tahdissa kuin sille tuntuu. Kaikesta hömppä hömpästä ei tarvitse koskaan. Ne mitkä ovat tapoja, jotka ovat erilaisia eri puolilla maailmaa, ovat vain tapoja täälläkin. Kun itse olen kasvanut toisessa perinteessä, en tunne olevani oma itseni vaan näyttelijä, jos alan esittää jotakin muuta. Oppi ja tavat tahtovat vain joillakin sekoittua keskenään niin että tavoilla aletaan mittaamaan uskon laatua. On asioita, jotka eivät ole tapoja. Nekin selviävät aikanaan. Jos Venäjällä voi mennä seuroihin täydessä "tällingissä" voi mennä täälläkin, jos se omaan persoonaan kuuluu. Itse vain ajattelen eräistä ei-lestadiolaisita vanhoista rouvista, että jossakin on raja missä värjätty, meikattu, puuteroita ja huulipunattu 80-vuotas alkaa näyttämään elähtäneeltä. Itse ainakin olen jo kauan tavoitellut kunniotettun vanhan rouvan ilmiasua asteittasella siirtymisellä sellaiseen tilaan mitä omassa mummossani kovasti arvostin. Oli kuin aatelisrouva harmaassa nutturassa ja iso komea nenä silmälasien kannattimena. Sensijaan muistan kirkkaat vieoletit ja muutkin värit vaatetuksessa, ei mitään leskenmustaa hänellä.
Olen kuullut että joillekin on ympäristön paine tullut vastaan melko piankin korvakorujen ym suhteen. Itse en ole kovin herkkä sille mitä muut minusta ajattelevat ylipäätään. En varmaan ole mikään "kymppilesta" mutta tällaisena nyt vaan täällä tallaan. Kun en ymmärrä mitään tapakulttuurista tai sen tulkitsemisesta en kirjoittamattomista käyttäytymissäännöistä enkä muustakaan. Vapaaksi meidät on luotu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama245037Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634046Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve743612Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732698Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472473Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602348Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl762159Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272117- 1351654
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371515