Voiko varattu kertoa tunteistaan toiselle? Oletteko tehneet, miten kävi?
Voiko varatulle kertoa tunteistaan?
100
10641
Vastaukset
- :.....:::::.........
En tiedä mutta sänkyyn me jouduttaisiin, kummiskin.
- ap.
No se nyt ei tätä aloittajaa harmittaisi. Ei laisinkaan...
- :::....:...
ap. kirjoitti:
No se nyt ei tätä aloittajaa harmittaisi. Ei laisinkaan...
En kommentoi.
- .,<,.<.<,<.<,>>>
Mulla taas mistä tahansa tunteista puhuminen ei johtaisi samaan sänkyyn, se on ihan oma juttunsa. Onneksi järkeä on vielä jäljellä.
- puunkarahka
.,<,.<.<,<.<,>>> kirjoitti:
Mulla taas mistä tahansa tunteista puhuminen ei johtaisi samaan sänkyyn, se on ihan oma juttunsa. Onneksi järkeä on vielä jäljellä.
Tässäpä minun näkemykseni asiaan. Annan kaksi yksinkertaista, mutta kullanarvoista ohjetta ihmissuhteisiin:
1) älä petä
2) älä sekaannu varattuihin.
Näitä kun noudattaa, menee hyvin. Saattaa kylläkin joutua olemaan välillä yksin, kieltäytymään huomiosta ja perääntymään, mutta pysyypähän omatunto puhtaana. Ja se on aivan h-vetisti se.
Koskaan en ole tajunnut, mitä mieltä on hypätä suoraan lennosta uuteen suhteeseen. Se kun yleensä tarkoittaa joko sitä, että
a) alkuperäinen suhde oli jo niin tunnekuollut, että uuteen kiintymykseen heti-loikkaaminen on mahdollista (josta herää kysymys, miksei se ollut päättynyt jo ajat sitten)
tai sitten
b) uusi on sitä, esim. vain jokin hätäinen pikalaastari, pakokeino tms. (jolloin herää kysymys, miksi yksikään sellaiseen lähtisi).
Jos on ihan pakko kertoa tunteistaan varattua kohtaan, itse tekisin sen niin, että tekee mahdollisimman selväksi, ettei kuitenkaan mahdollisuudenkaan tarjoutuessa suostuisi heti oitis suhteeseen vaan vasta, kun vanhat jäljet on pesty ajan kanssa pois. Muuten käy helposti niin, että ensimmäisen konfliktin tullessa sitä lennosta hyppääjää alkaa vanha suola janottaa ja kolmiodraama on valmis. - *Annabelle*
puunkarahka kirjoitti:
Tässäpä minun näkemykseni asiaan. Annan kaksi yksinkertaista, mutta kullanarvoista ohjetta ihmissuhteisiin:
1) älä petä
2) älä sekaannu varattuihin.
Näitä kun noudattaa, menee hyvin. Saattaa kylläkin joutua olemaan välillä yksin, kieltäytymään huomiosta ja perääntymään, mutta pysyypähän omatunto puhtaana. Ja se on aivan h-vetisti se.
Koskaan en ole tajunnut, mitä mieltä on hypätä suoraan lennosta uuteen suhteeseen. Se kun yleensä tarkoittaa joko sitä, että
a) alkuperäinen suhde oli jo niin tunnekuollut, että uuteen kiintymykseen heti-loikkaaminen on mahdollista (josta herää kysymys, miksei se ollut päättynyt jo ajat sitten)
tai sitten
b) uusi on sitä, esim. vain jokin hätäinen pikalaastari, pakokeino tms. (jolloin herää kysymys, miksi yksikään sellaiseen lähtisi).
Jos on ihan pakko kertoa tunteistaan varattua kohtaan, itse tekisin sen niin, että tekee mahdollisimman selväksi, ettei kuitenkaan mahdollisuudenkaan tarjoutuessa suostuisi heti oitis suhteeseen vaan vasta, kun vanhat jäljet on pesty ajan kanssa pois. Muuten käy helposti niin, että ensimmäisen konfliktin tullessa sitä lennosta hyppääjää alkaa vanha suola janottaa ja kolmiodraama on valmis.Mulle yks työkaveri kertoi pikkujouluissa että haluaa mua ja mäkin kyllä sitä..tuumasin vaan että niin mäkin sua mutta siinä on vaan kaksi pientä muttaa välissä.Mun ukko ja sun vaimo.ja se keskustelu loppui siihen ja juhlat jatkui ja hyvällä omalla tunnolla töihin.
- teeeeeeeeeeeeeeeeeee
menkat sulla vaan on alkamassa älä nyt tee mitään hätäköityä ..... tuo männöö ohi yhtä nopiaa ko tuli.
- ap.
Virhearvio, mutta mielenkiintoinen teoria kylläkin. :)
- kuksia
kas ... joku muukin tietää evoluutiosta. Meidän miesten kiva hyödyntää nämä...heh
- oot feikki
MINKÄ NIMINEN MIES OLET "TEEEEE"' :D
MIESHÄN SINÄ OLET; TIESITKÖ ETTÄ SE MITÄ TEET EI OLE LAILLISTA
TUO JONAINEN HULLUNA NAISENA ESIINTYMINEN VAIKKA ILMISELVÄSTI OLET VAIN JOKU KYRPIINTYNYT MIES JOKA ON SAANU PAKIT!!!!!!!!
- ei kyllä kannata
Olen tehnyt ja ei ollut hyvä juttu olleskaan ja kun en siitä edes tiennyt
- Gokenut
Voi puolin ja toisin ja olen kertonutkin ja kuullut minulle kerrottavaan. Tähän vaan ei ole yleispätevää vastausta. Kaikki riippuu siitä, miksi kertoa ja onko oma suhde kunnossa. Tunteitahan on ja tulee varatuillekin ja useimmilla on tarve niistä myös puhua. Helpottaa paljonkin, kunhan vaan muistaa ettei ylitä rajoja. SIlloin se voi mennä jo uskottomuuden puolelle.
- Mikä on
uskottomuutta? Siinäpä kysymys, koska osapuolilla voi olla eri näkemykset asiasta.
- Gogenut
Mikä on kirjoitti:
uskottomuutta? Siinäpä kysymys, koska osapuolilla voi olla eri näkemykset asiasta.
Ai, jos tuo termi on sinulle tuntematon, niin kai aloittajan kysymys on ihan turha, miksi miettiä asiaa vaan voisi toimia tunteiden ohjaamana ja unohtaa järki.
- gok..
Mikä on kirjoitti:
Totta joo, jokaisella on oma näkemys asioista. No se uskottomuus on vaan yksinkertaisesti sellaista toimintaa, jota ei uskalla sanoa omalle varatulle tai asian paljastuessa se johtaa esim. eroon tai muuten loukkaa pahasti. Mutta ei ole yhtä ja ainoaa vastausta.
- honey bear
Mikä on kirjoitti:
No sinähän tietysti toimit sen oman uskottomuus/uskollisuus ajatuksen mukaisesti, eihän sitä muuten voi tehdä ratkaisuja kuin sen mukaan, mikä itsestä tuntuu oikealta.
- gok
honey bear kirjoitti:
No sinähän tietysti toimit sen oman uskottomuus/uskollisuus ajatuksen mukaisesti, eihän sitä muuten voi tehdä ratkaisuja kuin sen mukaan, mikä itsestä tuntuu oikealta.
Tottakai ja kai kaikki tekee niin, jos haluaa luoda parisuhteen tai pysytellä parisuhteessa.
- gok
gok kirjoitti:
Tottakai ja kai kaikki tekee niin, jos haluaa luoda parisuhteen tai pysytellä parisuhteessa.
mutta en siitä huolimatta voi sanoa, että aina pystyn toimimaan periaatteitteni mukaisesti.
- honey bear
gok kirjoitti:
Niinpä. Mutta kyllä aikuinen ihminen tietää, mihin teot voivat johtaa. Pöljä ei sentään tarvitse olla, mutta se, että on tietoinen, mitä teoista voi seurata. Jos edelleenkin tuntuu siltä, että jokin asia ns. pitää tehdä, niin sitten se pitää tehdä. Silloin se on tietoinen valinta.
- g...
honey bear kirjoitti:
Niinpä. Mutta kyllä aikuinen ihminen tietää, mihin teot voivat johtaa. Pöljä ei sentään tarvitse olla, mutta se, että on tietoinen, mitä teoista voi seurata. Jos edelleenkin tuntuu siltä, että jokin asia ns. pitää tehdä, niin sitten se pitää tehdä. Silloin se on tietoinen valinta.
Niin se on inhimillistä. Asioissa on monta vaikuttavaa tekijää. Olen vaan huomannut, että aika, paikka, alkoholi jne vaikuttaa siten tunteeseen, että voi tehdä erilaisia päätöksiä mitä puhua ja miten toimia ja kuitenkin ollen koko ajan tietoinen.
- honey bear
g... kirjoitti:
Niin se on inhimillistä. Asioissa on monta vaikuttavaa tekijää. Olen vaan huomannut, että aika, paikka, alkoholi jne vaikuttaa siten tunteeseen, että voi tehdä erilaisia päätöksiä mitä puhua ja miten toimia ja kuitenkin ollen koko ajan tietoinen.
Niin, sitä juuri tarkoitin, että kannattaa ensin miettiä ja toimia vasta sitten. Jos asiaan liittyy sinun lisäksi muitakin, joihin ne teot voivat vaikuttaa, niin harkinta on erittäin paikallaan varsinkin silloin. Ei voi jälkikäteen sitten itkeä, jos ero tulee, kun kerran on jo tiennyt, että se voi olla teon seuraus.
- kyllä
Todellakin voi kertoa. Olet sen velkaa itsellesi eli ota kivekset/naisen vastaavat käteen ja kerro oli se parisuhdestatus mitä tahansa.
- P298482
Täällä on sananvapaus. Tottakai voi kertoa. Sillä ei ole mitään merkitystä onko toinen varattu vai ei. Näin se vain on.
- alkää tuomitko
voiko sellaisen kertoa, että kun rakastelee oman puolison kanssa ja kuitenkin
näkee silmissään sen toisen. intohimo se on vain ja iskee salakavalasti. - Pidetään rajat
Kertoa voi, kunhan pitää itsensä aisoissa.Turhaa ilkeyttä mennä kiilaamaan kenenkään väliin ja rikkomaan mitään.
Ette haluaisi omalle kohdallennekaan tälläistä.- ei voi mitään
Mutta kun liha on heikko ja vietti valtava
- kerro pis
Jaa, ei se nyt noinkaan mene. Parempi on aina kertoa, jos varattu on todella "varattu", ei voi rikkoa mitään. Kukaan ei oikeasti yksin riko yhtään mitään, kyllä siihen tarvitaan kaksi, ja jo valmiiksi rikki mennyt "koti".
- zirpzirp~
kerro pis kirjoitti:
Jaa, ei se nyt noinkaan mene. Parempi on aina kertoa, jos varattu on todella "varattu", ei voi rikkoa mitään. Kukaan ei oikeasti yksin riko yhtään mitään, kyllä siihen tarvitaan kaksi, ja jo valmiiksi rikki mennyt "koti".
Itse otin riskin ja kerroin. Ei vaan pystynyt pitämään asiaa sisällään ja vain itsellään.
Ja kukapa sellaisesta uutisesta voisi loukkaantua tai suuttua? Sehän on vain mukava asia. Sitä en tiedä nauretaanko minulle selän takana ja mitä juorutaan, mutta se ei minua heilauta. Ja oli meillä hetkemme - vaikkei mitään fyysistä lähenemistä tapahtunutkaan. Aikuisia ihmisiä ollaan, eikä kaduta. - eiks niin
zirpzirp~ kirjoitti:
Itse otin riskin ja kerroin. Ei vaan pystynyt pitämään asiaa sisällään ja vain itsellään.
Ja kukapa sellaisesta uutisesta voisi loukkaantua tai suuttua? Sehän on vain mukava asia. Sitä en tiedä nauretaanko minulle selän takana ja mitä juorutaan, mutta se ei minua heilauta. Ja oli meillä hetkemme - vaikkei mitään fyysistä lähenemistä tapahtunutkaan. Aikuisia ihmisiä ollaan, eikä kaduta.Hyvä homma. Parempi kertoa, kuin miettiä kuukausi tai vuosia. Meillä on vain tämä yksi elämä...ja sitä ei kannata tuhlata miettimällä : entä jos....Kun todellisuudessa se ei ota jos ei annakaan
- mistä tietää
zirpzirp~ kirjoitti:
Ja kukapa sellaisesta uutisesta voisi loukkaantua tai suuttua? Sehän on vain mukava asia. Sitä en tiedä nauretaanko minulle selän takana ja mitä juorutaan, mutta se ei minua heilauta. Ja oli meillä hetkemme - vaikkei mitään fyysistä lähenemistä tapahtunutkaan. Aikuisia ihmisiä ollaan, eikä kaduta.Toi on varmaan ainoa keino päästä eteenpäin. Mitä pahaa on siinä että tuntee, ei ne tunteet väkisin tule, ei niille voi mitään. Saattaahan se lopulta koitua vaikka sen varatun hyväksi, kun kertoo tunteistaan, parisuhde voi saada lisäpotkua tms., muistuttaa ehkä siitä ajasta kun itse ihastui kumppaniinsa.
- Ihastuksen kohde
zirpzirp~ kirjoitti:
Ja kukapa sellaisesta uutisesta voisi loukkaantua tai suuttua? Sehän on vain mukava asia. Sitä en tiedä nauretaanko minulle selän takana ja mitä juorutaan, mutta se ei minua heilauta. Ja oli meillä hetkemme - vaikkei mitään fyysistä lähenemistä tapahtunutkaan. Aikuisia ihmisiä ollaan, eikä kaduta.Minuun ihastunut kertoi mulle tunteistaan. Valitettavasti tunne ei ollut molemminpuolinen, joten olin lähinnä kiusaantunut huomioista. En toki loukkaantunut, mutta nyt mietin, miten voin kohdata tän ihmisen uudelleen, kun en halua olla töykeä, mutta en halua antaa turhia toiveitakaan, Tein kyllä kerralla selväksi, että en ole kiinnostunut. Tietenkin oli myös imartelevaa saada huomiota, en olisi voinut kuvitellakaan että kyseisellä ihmisellä on mitäään tunteita minua kohtaan.
- ??????
Ihastuksen kohde kirjoitti:
Minuun ihastunut kertoi mulle tunteistaan. Valitettavasti tunne ei ollut molemminpuolinen, joten olin lähinnä kiusaantunut huomioista. En toki loukkaantunut, mutta nyt mietin, miten voin kohdata tän ihmisen uudelleen, kun en halua olla töykeä, mutta en halua antaa turhia toiveitakaan, Tein kyllä kerralla selväksi, että en ole kiinnostunut. Tietenkin oli myös imartelevaa saada huomiota, en olisi voinut kuvitellakaan että kyseisellä ihmisellä on mitäään tunteita minua kohtaan.
Ihan samanlailla voit kohdata kuin ennenkin, mitä sitten jos joku on ihastunut sinuun ? Mitä siitä on haittaa ? Minua imartelisi, ja suhtautuisin henkilöön samallalailla kuin ennenkin, miksi pitäisi muuttaa suhtautumistapaansa ?
- *Annabelle*
ei voi mitään kirjoitti:
Mutta kun liha on heikko ja vietti valtava
dildot on keksitty heikolle lihalle..
- Saa sanoa
Tietysti voi kertoa, ja kokemuksesta voin kertoa kertoneeni. Asiasta tuli loppujen lopuksi niin suuri sisällä mielessäni pidettäväksi, joten otin kerran riskin ja avauduin. Kuten arvelinkin sain vastakaikua.
Kun molemmat ovat todellakin vakavasti varattuja, ei tämä tunne ole mitään päässyt rikkomaan, kenenkään välejä ei ole rikottu eikä se ollut tarkoituskaan tunteiden kertomisessa vaan vain se, et saa sanottua mitä toinen merkitsee itselleen. Se helpotti suunnattomasti.
Me sovimme heti asioista avautumisen jälkeen ettei aiota erota, edelleen se oma suhde omaan puolisoon on niin vahva ja vakavalla pohjalla ettei sitä ole ollut kummankaan tarkotus rikkoa tai vaatia ketään itselleen. Me eletään näin, tietäen mitä toinen tuntee arkeamme tai elämämme suuntaan muuttamatta. - 17+16
kyllä voi ! siitä voi peräti syntyä jotain uutta sisältöä elämään :)
- röyhkeä utopisti
voi kertoa. menestys on sitten oma erillinen asiansa. mutta huonoimmassakin tapauksessa voi laittaa uutta matoa koukkuun -siihen samaankin.
- säästyt itsekkin ehy
Ei kannata. Ei ole oikein lähteä horjuttmaan ja sotkemaan parisuhteita.
- ??????
Mihin se toimiva parisuhde horjuu tai sotkeentuu jos joku on ihastunut toiseen osapuoleen ? Luulisi kelpaavan kenelle tahansa, että se oma puoliso kelpaisi muillekin.
- hyi v***ttu
Miksi vaivautua? Saa aikamoinen ihmiskuona olla jos varattuna rupeaa vastailemaan tunteisiin!
- älä ole vaivautunut
Kerro ihmeessä mies, sillä mä rakastan sua
- yes, i will
Olen kertonut. Ei tunteita voi lopettaa napin painalluksella. Silti se ei horjuta omaa liittoani. Tiedän myös rajani. Hyvä, kun voi asioista keskustella.
- plääääh
Ei kannata rakastua,eikä ainakaan mennä kertomaan siitä.Lopulta pettyy kuitenkin,niinkuin minäkin.Ei enää koskaan rakastumisia.
- *Annabelle*
Hei äläs nyt ihan narun jatkoksi sentään..jos yksi pettää niin toinen jättää ja kolmas jo koppaa kainaloonsa.älä anna yhden kusipään pilata koko elämääsi.
- Aina_voi
Tietenkin voi, varattu on ystävä siinä missä muutkin. Lähinnä naispuolisille varatuille olen kertonut asioita, yleensä se on johtanut hyvään seksiin varatun kanssa :)
- Edelleen rakastunut
Voi ja pitää, sorry olen sitä mieltä. Jos olet itse varattu tai toinen on varattu, vaikka molemminpäin... Kun kertoo mitä itse tuntee, niin ei ainakaan tarvitse haikailla tai kuvitella mitä toinen tuntee. Rehellisyys tuossakain asiassa, niinkuin monessa muussakin on parasta. Jos tulee pakit, niin tulee. Aikansa se kirvelee, mutta asian kanssa pystyy elämään. Jos asia etenee, silloin vasta kannattaa kantaa syyllisyyttä tai ei. Se on jokaisen omassa harkinnassa.
- Kerrottu on
Olen varattu nainen ja mulle on kerrottu. En ollut tosin kiinnostunut, joten se siitä, mutta en minä siitä pahastunut, että asia tuli esille. No, se toinen osapuoli varmaan kyllä pettyi, kun oli elätellyt toiveita, mutta sellaista elämä on.
Eli voi kertoa, mutta mitä sen jälkeen, onkin aivan eri asia.- On kerrottu
Tuo aloittajan kysymys oli vähän monitahoisempi. Siinä nimittäin kysyttiin A:n lisäksi B: "Voiko varattu kertoa tunteistaan toiselle?".
Toisen osapuolen pettymyksiä on mielestäni vaikea arvioida. Voi olla hyvin pettynyt tai vähemmän pettynyt. Itse en tällaisia asioita käsittele näillä palstoilla, mutta tämän kerran voi tehdä näin. Toisessa ihmisessä, tässä tapauksessa naisessa, voi olla piirteitä, jotka miellyttävät. Nainen voi olla varattu tms., mutta voi myös olla jotain muuta.
- yksi mielipide
Voihan sitä vapaassa maassa tehdä täysi-ikäiset ihmiset mitä tykkäävät. Silti olisi arvostettavaa, jos mietittäisiin myös niitä varsinaisia puolisoita. Ei ole kiva tulla höynäytetyksi, varsinkaan tunneasioissa. Sitten kun sen itse kokee, niin eipä sitä toisellekaan halua tehdä.
Olisiko itsestäsi reilua, jos oma kumppanisi kertoilisi tunteistaan kolmannelle osapuolelle? Ketään ei voi omistaa, mutta parisuhdekin on tietynlainen sitoumus ja sopimus kahden osapuolen välillä. Voisi ehkä etukäteen miettiä ja pohtia asioita kumppaninsa kanssa, ennen kuin menee avautumaan vakisuhteensa ulkopuolisille. - tunteensa kertonu
tunteistaan voi kertoa varatulle osapuolelle...jos haluat olla rehellinen!!
Miksi pitäis kertoa?
hän on varattu ja ei pidä sotkea toisten suhteita.
varjele itseäsi ettei tunteet ota liikaa valtaa.- hubsista
Siksi koska rehellisyys maan perii :)
- thebuddha
Joskus ei tiedä toisen suhteesta. Itse tällä hetkellä tarkkailen 20 vuotta vanhempaa herrasta toivoen hänen parisuhteensa olevan jo aikansa elänyt. Varsinkin pidempään kestäneissä liitoissa mielestäni liikaa ollaan toisen kanssa tottumuksesta.
En tee mitään, jos saan tietää heillä olevankin lapsia. Tai ylipäätään suhteen olevan tyydyttävä. Ja tekemisellä tosin tarkoitan aika selkeitä sanattomia tilanteita, en niinkään möläyttämistä.
Kaikista noista muka-moraaliuksistani huolimatta tuskin pystyisin kieltäytymään, jos mies tekisi aloitteen. Kerran tosiaan vain eletään.
.
.
.
Tärkein pointti tässä koko kerronpa paljon itsestäni -pölinässä on se, että jos lähtee tällaiselle vähän epäreilulle linjalle, karma täytyy sitten myös kantaa. Jos rikon jonkun suhteen (ja siis suhde poikki ennen kuin mitään tehdään, ei kolmannen selän takana sentään), olen valmis elämään sen tosiasian kanssa, että varmasti todennäköisesti omakin suhde rikotaan vielä joskus.
Silloin voi vain toivoa, ettei rikkojat hommaile myöskään selän takana. Ja yrittää sitten muistuttaa itselleen, että kerran tosiaan vain eletään... ehkä minuakin sopivampia ihmisiä olikin olemassa :). - Miksipä ei,
jos ei kunnioita toisten liittoa ja varatun puolisoa, ja uskoo kertomisen jotenkin helpottavan omaa oloaan.
- niin no
Voi. Mutta onko se toinen aidosti kiinnostunut vaikka on varattu. Miehiä ei usein kiinnosta kuin oma vaimo.. ilmeisesti.
- niin no
Lisäksi toinen voi saada etulyöntiaseman, jos luonne on ikävä. Kannattaako sitten luottaa, se on toinen juttu. Säikähtääkö myös jos toinen paljastaa, eikä ole itse kiinnostunut. Siinä se sitten selviää(?).
- Yualle
Eletään kertakäyttöyhteiskunnassa.
Ehdottomasti pitää siis kertoa. Näin varattu pääsee punnitsemaan asioita ja tekemään valintansa itselleen parhaaksi katsomallaan tavalla. - Puhdas omatunto
Ei tulisi mieleenkään. Kunnioitan toisten liittoja enkä niitä yritä rikkoa. Toivottavasti saat ansiosi mukaan.
- ap.
Entä jos sillä rikkookin itsensä, kun ei kerro?
- ei armoa!!!
ap. kirjoitti:
Se on kuule ihan oma ongelmasi jos itsesi rikot,hölmö!Jojo on keksitty.
- ap.
ei armoa!!! kirjoitti:
Se on kuule ihan oma ongelmasi jos itsesi rikot,hölmö!Jojo on keksitty.
Tahdotko sanoa, että on parempi tappaa itsensä kuin kuunnella sydäntään? Ehkä terveempää on kuitenkin hankkia vaikka se torjunta, nuolla haavansa ja sen jälkeen katsella elämää eteenpäin. Voihan sitä myös lykästääkin ja tykästys onkin molemminpuolista.
- ei ummarra
ap. kirjoitti:
Tahdotko sanoa, että on parempi tappaa itsensä kuin kuunnella sydäntään? Ehkä terveempää on kuitenkin hankkia vaikka se torjunta, nuolla haavansa ja sen jälkeen katsella elämää eteenpäin. Voihan sitä myös lykästääkin ja tykästys onkin molemminpuolista.
Juuri noin. Ja joo, et todellakaan voi rikkoa kenenkään liittoa tai parisuhdetta, jos se on toimiva ja siinä molemmat kunnioittavat toisia. Toisten liittojen/parisuhteitten kunnioittaminen ei ole muiden tehtäv, eikä edes kuulu muille mitenkään.
Ja asia menee juuri noin, kerrotaan, kävi miten kävi. Jos tulee pakit, jatketaan eteenpäin, eikä suinkaan kärvistellä ja mietiskellä entä jos en kerro, entä jos kerron...tuota kun aikansa jatkaa alkaa päässä suttamaan... - Koeta porskuttaa!
ap. kirjoitti:
Tietysti kerrot! Ei kenenkään liittoa voi rikkoa
pelkästään kertomalla sen toiselle osapuolelle,
että on hänestä kiinnostunut.
Jos "hän" ei ole sinusta kiinnostunut,
tilanne voi muuttua hetkeksi hiukan noloksi,
siinä kaikki!
Vahvaa liittoa ei voi sivusta käsin rikkoa.
Ne ovat niitä heikkoluonteisten ihmisten selityksiä,
että minä "viaton ja lapsenmielinen" lankesin,
kun se paha syöjätär/susi oikein houkutteli.
- kandeeko
Ei voi
- nimiä mainitte ny
Parempi olla kertomatta.Miksi sotkeudut toisten suhteisiin?Ei varattua kiinnosta onko jollain ulkopuolisella lämpöisiä tunteita.Ei mua ainakaan kiinnostais.Sori jos oon vähä tyly,mutta asia vaan on noin.Ei hän olisi varattu,jos etsisi uutta seuralaista.
- ihmisiä
Jos oma parishde on hyvä ja siinä kunnioitetaan toinen toistaan niin miten voi tulla tunteita muita kohtaan jos nyt kysymyksessä on ihastumisen tunteet ja halu varattuun ihmiseen? Olen tämän kuvion nähnyt (alkaa viattomasti mutta päättyy kyyneliin) ja sen mihin se voi johtaa ja kuinka moneen ihmiseen se on vaikuttanut kuinka moneen ihmiseen on sattunut.
Minä näen jotta omasta parisuhteesta puuttuu jotain jos tämmöiset tunteet tulee toista ihmistä kohtaan oli se sitte varattu tai ei. Tosin me ihmiset olemme erinlaisia ja näkemyksiä on monenlaisia. Tunteilleenhan ei aina mitään voi, on se totta, mutta elämälleen pitää tehdä silloin jotain jos....
- VOI,
mutta ei saa!
- uskon sen nyt
Olen ollut varatun ystävä ja ei pahempaa tuskaa voi itselleen haknnia, ei ikinä enää varattua.
- Vaimoke
Mulle varatulle naiselle eräs tuttu mies kertoi tunteensa..auts. Kun ei ole vastakaikua antaa, tuntuu toosi pahalta hänen puolesta. Sanoin et kaverina tykkään joo, mut...
Näin jo ennen avautumista miehen ilmeistä ja eleistä et pitää, mut en olisi uskonut avautumiseen koska on mieheni kaveri... Vieläkään en tiedä mitä haki tällä, helpotustako itselleen?
Edelleen se mies tykkää musta kuulema ja osoittaa sen myös. Mieheni myös tietää tästä - kerroin.
Jokainen kertoo jos kertoo, mut varatulle jos ei ole tunteita takas, se ON inhaa. Tuottaa pahaa mieltä sille. ELI neuvoksi, miettikää eka. - periaatteen nainen
En kertoisi tunteistani varatulle miehelle ikinä. En halua olla avioliiton rikkoja enkä kärkkymässä sitä, että jos ero tulee, niin olen saman tien nappaamassa koppia. Itse asiassa pysyttelen erossa sellaisesta miehestä, jota kohtaan tunnen lämpimästi ja huomaan, että alan ihastua. Jos en saa vapaata miestä, olen ilman.
- (olisi pitänyt)
Tietyn pisteen jälkeen on sinänsä ihan sama, tunnustaako kumpikaan mitään vai ei, jos sen ilmeisen ihastumisen voi kuitenkin lukea käytöksestä. Ja ehkä siinä tilanteessa on sitten kuitenkin parempi puhua asiat selväksi kuin olla puhumatta.
- Yksi yllä
Justiinsa noin, JOS ihastus näkyy olevan molemminpuolista selvästi niin siinä kohtaa olisi ainoostaan fiksua kertoa koska siten vain asia saadaan selväksi.
Muuten ollaan täällä kysymässä tykkääkösemusta kun katsoo niinjaniin.
Muuten siitä kertominen on ... en mä tiedä mitä se on mut itse en ainakaan sanoisi mitään. - POlyAm
Toki voi kertoa. Tiedä vaikka asia hoituisi parhain päin ja päädytte trioksi.
- hehe.
Toi oli hyvä :D
Otin miinuksen veks.
- Senkun tietäis
Itse olen varattu nainen. En ole uskonut rakkauteen enkä suuriin tunteisiin...olen uskonut ja ajatellut että hyvä parisuhde/avioliitto on suurinpiirtein sama kuin hyvä ystävyys. Mulla on hyvä mies jonka kanssa pystyn elämään arjessa, ilman sen ihmeellisempää huumaa (jota ei ole ollutkaan koskaan, ei edes ihan alussa). Minä elän sen kanssa loppuikäni, olin onnellinen tai en...mutta kuinkas sitten kävikään....
Nyt on vaan kävi niin että harrastusten kautta elämääni tuli mies, en tuntenut häntä aiemmin mutta ihastuin häneen kovasti heti ensi tapaamisella. Meillä "synkkaa" ihan älyttömän hyvin... tuli vaan sellainen ennenkokomaton tunne että "tässä se nyt on". Ja että tää on mun mies, tän kans haluan perheen. Ja olen 100% varma että tunne on molemminpuolinen. Jotenkin kouraisi tosi lujaa tuolta jostain syvältä sisimmästä! Tuli vain sellainen olo että nyt natsas. Mies on vapaa, minä siis en. Enkä ole siis asialle tehnyt mitään, olen vain yrittänyt olla normaali ja cool mutta on kyllä helvetin vaikeaa. En myöskään odota että mies tekee asialle mitään koska tietää minun olevan varattu.
Olen miettinyt juurikin tuota että pitäisikö asiasta kertoa/puhua. Olen ajatellut että parempi kun en kerro vaan toivon että tunne menee ohi. Mutta tässä on just se että kaiken lisäksi tunne on 99% varmuudella molemminpuolinen ja se jopa näkyy jo ulospäin...molempien kohdalla. Kumpi siinä sitten on parempi, sanoa asiat rohkeasti niinkuin ne on vai antaa muiden mukaanlukien oma puoliso, nähdä se kiinnostus omin silmin ja alkaa levittämään juttuja ja sitten kun joku kysyy että onko teillä jotain niin olla vaan että joo ei oo...
Voi miksi miksi tämä elämä on niin hankalaa joskus. Miksei tuota ihmistä ole voinut tavata jo aiemmin...ja mistä se viisaus taas löytyy mitä tässä pitää tehdä. Helvetti sentään.x/- Senkun tietäis
Tulipa sekavaa läppää mutta niin on olokin....suokaa anteeksi.
- voi voi
Suunnilleen sama tilanne, paitsi että olen varattu mies. Ehkä elämän ei ole tarkoituskaan olla liian helppoa, mutta ei sen tarvitsisi näin vaikeaakaan olla.
- ps
voi voi kirjoitti:
Suunnilleen sama tilanne, paitsi että olen varattu mies. Ehkä elämän ei ole tarkoituskaan olla liian helppoa, mutta ei sen tarvitsisi näin vaikeaakaan olla.
On uskallettava tehdä elämässään ratkaisuja. Joskus ne voivat olla hyvinkin vaikeita. Jos omassa parisuhteessa ei ole rakkautta ja lämpöä haikailee sitä väistämättä ja helposti mopo karkaa käsistä. Eikö voi silloin antaa molemmille uutta mahdollista elämään ja erota eikä riistää molemmilta mahdollisuus onneen. Pettämisen kautta ero on aina tuskallisempaa....
Muistaen kuitenkin jotta ihastumisen/rakastumisen tunne kestää noin 2-3 vuotta ja arki astuu elämään siinäkin.
- ..
totta varattuihin ihastuminen on hyvin huono juttu.. ei kannata tai enhän minäkään sitä tiennyt silloin, mutta nyt tiedän ja hieman häiritsee näkemiset.
- tosi on
Paras ja yksinkertaisin ratkaisu : Älä sekaannu varattuihin,vaikka hänen elämäntilanteensa olisi mikä hyvänsä.Koskaan se ei pääty hyvään , se on nähty monta kertaa.Jutella ja kuunnella toki voi,jos se jää siihen.
- 4+4
Miksi varatulle pitäisi kertoa omista tunteista?
Hänhän onjo varattu! Ei mitään mahdollisuuksia seurustella sinun kanssasi.
Elä pliis mee pilaamaan jo hyvää parisuhdetta himojes takia. :)
Jotku on imarteluita ja jotkut ei kun kertoo, ei kannata mennä leikkimään. - MUHAHAA
En ikinä kertois! Vasta sitte n kun eronnut :,(
- Kerro ja äkkiä
kerro ihmeessä. Niinhän asia selviää. Etköhän se kemia vaikuta molemmi puolin.
- Aina voi.
kertoa. Minä kerroin, eikä mitään käynyt, ei oikeastaan hyvin eikä huonosti, mutta tunteet elää edelleen.
Kohtasin hänet, sielunkumppanin, tai niin ainakin uskon.
Hän jäi loppuelämäkseni asumaan sydämeeni kaikesta huolimatta. - Suhteet on vaikeita
Jos tunteet on vahvat ja ne ei hellittä ajasta ja välimatkasta huolimatta, joskus voi olla hyvä kertoa tunteista. Tietysti asiaa on punnittava tarkoin ja muutenkin toista ei kannata pelottaa liian isoilla tunneilmaisulla. Varovastikin ilmaisten saa asiansa sanottua, ja vastapuolelle jää tilaa myös torjua.
Etukäteen kannattaa miettiä mitä sitten. Mitä jos vaan kertoo ja sen jälkeen on helpompi irrottaa? Onko valmis tuottamaan kumppanilleen tuskaa pettämällä tai onko valmis olla mukana rikkomassa rakkautensa perhettä? En ole koskaan, pettänyt tai ollut toinen nainen, mutta tiedän että joskus rakkauden seuraaminen on ainoa oikea teko, vaikka teko saisi muuten paljon pahaa aikaan. Joskus suhteet on jo niin tyhjiä ja loppu, ettei niitä voi pelastaa. Tyhjiö ihmisen sisällä luo valmiuuden rakastua. Kukaan parisuhteessa hyvinvoiva ei rakastu suhteen ulkopuolle, ihastua syvästi toki voi. Maailma ei ole mustavalkoinen.
Ehkä parhain mittari kannattaako kertoa toiselle vai ei on sisäinen pakko. Jos pakko käy ylitsevuotavaksi ja tunkee ajatuksiin jatkuvasti, kertominen voi olla paras ratkaisu. Jos asian kanssa pärjää, sitten miettisin kertomista.- Sen kun tietäis
Aivan huippu kommentti! Kiva lukea että joku järkeväkin kirjoittelee tänne.:-)
- Miete jostain
Tuo oli hyvä kirjoitus ja "sisäinen pakko" aika hyvä ilmaisu. Ainakin itse vapaana kerran toimin sen mukaan.
En koskaan olettanut tilanteen muuttuvan miksikään, mutta ajattelin, että kertominen ehkä selvittäisi tilannetta edes vähän. Sen jälkeen ei ole tullut yhtään hetkeä, jolloin olisi tuntunut siltä, että nyt täytyy sanoa jotain. Jos joskus on vähän vaivaantunut tunnelma, syytän siitä itseäni, mutta tiedän, mistä se johtuu. Varattuna olisin ehkä miettinyt vähän enemmän, kerronko. Jos joku varattu henkilö joskus olisi maininnut ihastuneensa minuun, olisi sen ehkä ymmärtänyt, koska ihastumisiahan tapahtuu, mutta olisin varmaan ollut vähän kiusaantunut ja ihmetellyt, miksi.
Toivottavasti tämä ei loukannut ketään; vain yhden mielipide.
- se toinen
Mä en ryhdy kilpailemaan huomiosta joko minä tai sitten se toinen
- Ei näin
Minä kerroin, mutta ei se lopettanut tunteita ja tilannekin jäi auki. Hän ei vastannut s-postiini, mutta käyttäytyi seurassani ihastuneesti. Tunteet olivat pinnassa kummallakin, kunnes hän yhtäkkiä - taas - vetäytyi kuoreensa. Kuulin hänen mennen naimisiin hiukan sen jälkeen, ja ymmärsin.
Hiljaisuus ei ole minun mielestäni vastaus. Etenkään silloin jos toisen käytös, eleet ja katseet kertovat muuta. Toisen voi torjua lempeästikin, myöntää että kyllä minä sinusta välitän, mutta elämäntilanteeni on nyt vain tämä. Jokainen meistä on totuuden arvoinen - oli se millainen tahansa.- hieno kirjoitus
Kiva, että jaatte näitä kokemuksianne myös meille muille :
- N_83
Itselleni sattui aikoinaan tilanne, että olin (epätyydyttävässä) parisuhteessa ja ihastuin toiseen mieheen - hänkin varattu tahollaan.
Kerroin hänelle rehellisesti, mitä tunsin häntä kohtaan ja keskustelimme tilanteesta. Emme päätyneet tekemään mitään, joka olisi hajottanut kummankaan parisuhdetta, sillä hän oli onnellinen omassaa ja itse arvostin ja rakastin puolisoani ongelmistamme huolimatta.
Koen, että tunteista kertominen niiden kohteelle heloptti tilannetta, ja kyskenin pääsemään ihastuksestani yli, kun pystyin saamaan jonkinlaista todellisuuspohjaa tilanteeseen pelkän oman yksipuoleisen haaveiluni sijaan.- hieno kirjoitus
Mielestäni tässä on hieno esimerkki siitä, miksi joskus voi olla hyvä kertoa asiasta. Kiitos N_83.
- teeeeeeeeeeeeeee
Olen tehnyt. Ja huonosti kävi. Se olis jättäny puolisonsa ja lähteny oitis matkaani. En ihan heti sellaista olis kestäny tunnollani.
Ei voi , koska miehet käytävät hyväksi naisten tunnteita. Omasta kokemuksista tien.
- Sisäinen pakotus
"Sisäinen pakko" kertoa ajii minut ratkaisuun eli kerroin. Toinen ei vastannut tunteisiini, mikä teki pitkään kipeää. Mutta lopulta tunteet laimenivat tosin kauan kesti. Kipuun voit siis valmistautua. Jos imat ajatukseni eivät olisi pyörineet koko ajan tunteitteni kohteessa, en olisi kertonut. Eikä olisi kannattanutkaan. Ujona ihmisenä asiasta puhuminen ei ollut helppoa.
- Broken heart
Olen itse varattu, ja minulla on lapsia. Liitto on kuihtunut lähinnä ystävyydeksi jossa ei ole juurikaan ylä- tai alamäkiä. Sitä tasaista vaan... En ole ikinä pettänyt miestäni, mutta tiedän että liiton eteen ei ole enää juuri mitään tehtävissä.
Rakastuin työkaveriini niin täysin kun toiseen ihmiseen voi rakastua. Pelkäsin koko ajan että teen jotain tyhmää ja satutan matkan varrella toisia. En tajunnut, että eniten satuttaisin itseäni.
Ihastus on omalla tavallaan molemminpuolista, mutta elämäntilanne täysin erilainen. Sinkku työkaveri haluaa perustaa perheen ja aloittaa "alusta". Minä en enää lapsia voi saada, enkä enää siihen haluaisi ryhtyäkään.
Tämä ihminen on sielunkumppani ja ihminen josta tiesin heti että hän on se oikea. Tuntuu tuskalliselta ja epäreilulta todeta että se oikea löytyi mutta yhteistä tulevaisuutta meillä ei ole. Yritän selvitä tästä päivä kerrallaan, mutta toistaiseksi en näe (vielä) valoa tunnelin päässä... Miten särkynyt sydän korjataan? - NIIN se On
Totta kai voi ja ollaan kerrottukin!! Maailman paras kaveri kun tämä varattu mies onkin, vuosia jo oltu kaveripohjalta kavereita.
Miksi aina pitäisi sängyn kautta ne tunteet kertoa/näyttää? Kyllä se meillä käy ihan textiviesteillä kertoen ja alkuun, kun tapailtiin muutama kerta,mutta HUOM! koska mies oli varattu ja on edelleen, olemme pelkkiä kavereita. Tässä ajattelin minä ainakin hänen parastaan, itse olin eronnut omasta avioliitostani, enkä suinkaan Hänen takiaan.
Kyllä aikuiset ihmiset osaavat asiat kertoa ilman sängyssä peuhaamistakin, niin se vaan on ! - teenage dream.
No mun mielestä se vähän riippuu. Itse en kyllä kertois, paitsi jos olettaisin että ihastukseni saattaa hyvinkin itse olla ihastunut muhun. Muussa tapauksessa en kyllä menis toisten rauhaa rikkomaan.
Sitäpaitsi ihastuksia tulee ja menee... luulisin. Olin joskus nuorempana kolme vuotta lätkässä samaan tyttöön, mut sit se lopulta meni ohitse. No, eipä meitä vissiin ollutkaan tarkoitettu toisillemme. Kipeetä se teki, ja kyl se sit vissiin lopulta huomas mun ihastuneen siihen, mut silloin se vaihe oli jo melkein takanapäin -.- - Nautin joka
>Minulle tuli työpaikalla Helena kertomaan ,että olen pirun ihastunut sinuun
ja sinun tanssitaitoosi. Opetan vapaalla tanssia ja Helena käy siellä myös.
Hän sitten yhtenä päivänä harjoitusten jälkeen kutsui kotiansa kahville ja
miehensä olevan työkeikalla.
Menin sinne ja hän pani kahvin tippumaan
ja sanoi menevänsä suihkuun. Kahvi tippui ja hän tuli suihkusta vain pyyhe
suojana. Taisin heti haluta hantä mutta hämmennyin kun hän pyysi laittamaan
rasvaa selkään. Hän meni makuulle ja minä aloin rasvata selkää ja pyysin
vähän levittämään haaroja jotta saisin jaloillekin hivellä rasvaa.
Hän levitti vähän ja pukkasi pyllyä ylöspäin minä laitoin pyllyn päälle ja jalkojen
sisäpuolelle myös. Hän aloitti hiljaisen keinumisen ja käteni meni takakautta
hänen pesälleen. Hän pyysi ,että saisiko kääntyä selälleen jotta voit rasvata
vatsapuolenkin. Aloitin hiljalleen rasvauksen ja etenin jalkoihin ja pyysin
häntä levittämään haaroja enemmän johon hän suostui.
Aloitin sitten suukottelemaan jalkoja ja etenin hiljalleen pesälle jolloin
hän pyysi ,että käänny niin jotta hänkin saa kalun suuhun. Siinä rakastelimme
ja lopuksi jouduttiin keittämään uusi kahvi. Nykyään rakastelemme useammin
koska Helena on eronnut ja asuu yksin ,mutta minä aviossa. Minä olen
47v.mies ja Helena 29 v.nainen. - voi jos
olet sairas.
- Näin täällä
Riippuu varmaan tilanteesta, mutta sanoisin että joskus tunteet ovat niin vahvoja ja tilanne sellainen että ei ole hyvä jos asia jää roikkumaan ilmaan. On pakko puhua.
Itse olen naimisissa oleva nainen, syksyllä tapasin miehen jonka kanssa kemiat toimii (huom, en puhu nyt seksistä). Ollaan siis oltu viime syksystä alkaen valmentajapari yhdessä joukkueessa... Eipä mennyt aikaakaan kun aloin aavistelemaan että mies on musta kiinnostunut, merkit oli aika selvät. Enkä itsekään ollut tunteeton. Mutta kun olen naimisissa (joskaan en onnellisesti, olen miettinyt eroa aika pitkään) päätin antaa asian olla. Ajattelin että ihastus menee ohi ja kaikki jatkuu normaalisti. Mutta....tunteet vain vahvistuu koko ajan.
Nyt mies tavallaan teki aloitteen ja laittoi viestiä...ei mitään mennäänkö meille vai teille tyylistä vaan sellaista pientä, mistä voisi ehkä ymmärtää yskän. Nyt on todettu että tunne on molemmin puolinen ja sovittiin että jutellaan asiasta ihan rauhassa ja kahden kesken. Ei olla vielä juteltu, mutta nyt jo helpotti paljon.
Aika näyttää mitä tapahtuu, mutta tämän kokemuksen perusteella olen sitä mieltä että kannataa kertoa joka tapauksessa. Vapaa varatulle tai varattu vapaalle....jos molemmat on varattuja niin sitten en tiedä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82679Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1612583- 1842451
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n141984Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari181965Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa501793Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691538Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?681099Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http101093Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta63940