Balettia, balettia, balettia - liian vanha

dreamballet

Tuntuu tosi masentavalta, kun kaikki sanovat, että ovat aloittaneet tanssin jo 6 vuotiaana. Itse olen pienestä pitäen halunnut olla balleriina. Jo silloin leikittelin ajatuksissani, että haluaisin jopa ammatikseni baletin. Vannoin itselleni, jos aukenisi tilaisuus aloittaa, treenaisin vaikka päivittäin, jos se sitä vaatisi. Mun unelmat kuitenkin murskautuivat. Täällä pikkukylällä ei ole balettikouluja. Naapurikaupungissa ei myöskään. Lähin olisi pitkän matkan päässä, ja äiti sanoi, että se häiritsisi koulutyötä yms. Nyt olen 14 vuotias, mutta olen ajatellut, että pystyisin aloittamaan baletin kun täytän 16. Sillä silloin voisin jo mennä aikuisbalettiin ja sitä on lähempänä. Olisiko minulla mitään mahdollisuutta päästä mukaan? Vai olenko armottomasti jo liian vanha? Enää en halua uraa baletista, mutta harrastemielessä. Haluaisin kehittää tasapainoani, venyvyyttä, nilkka/jalkatekniikoitani yms.

3

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ballett

Voit aloittaa baletin ihan varmasti olit sitten 14 tai 16! Ja hei kyllä ne sut varmasti aikuisbalettitunnille hyväksyy, vaikka oot vähän nuorempi kuin muut. Ei se ole niin justiinsa! Aikuisbalettiin pääsee kuka vain mukaan taitotasosta tai iästä huolimatta, kunhan valitsee oikeantasoisen ryhmän. Ja siellä tunnilla tosiaankin pääset treenaamaan tasapainoa, venyvyyttä ja tekniikkaa.

Tsemppiä sulle balettitreeneihin. 14-vuotiaana voisit vielä saada muut ikäisesikin kiinni, jos treenaisit ahkerasti. Itse aloitin balettitreenin vasta 17-vuotiaana ja treenaan nyt kolmen vuoden jälkeen ikäisteni kanssa samoilla tunneilla.

• okkgaam

Haluaisin tietää onko -Kesäyön unelmasta - tehty baletti. Olin maallikkona katsomassa marinski teatterin miesten baletin esityksen ja eräs tanssi toi mieleen Kesäöyn unelman.
      maagikko

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe