Viiden vuoden soiton jälkeen on aika alkaa katsoa uutta kitaraa. Ibanez GRX40:llä on tullut soiteltua ja vähitellen olisi hieno saada jokin vähän paremman luokan kitara, jotta harrastuksen mielekkyys säilyy. Soitan paljon Power metal-musiikkia (esim. Helloween, Sabaton...), mutta myös yksittäisiä kappaleita tunnetuilta artisteilta, kuten Yngwie Malmsteeniltä ja Joe Satrianilta.
Fender Stratocasteristä ei saa tarpeeksi vahvaa soundia power metallin soittoon, joten ensimmäinen vaihtoehto olisi ollut Gibson Les Paul (Standard/Traditional). Kävinkin kaupassa testaamassa muutamaa LP:tä, mutta huomasin, että painava runko ja korkea talla eivät olleet kovin mielekkäitä, vaikka soundinsa puolesta olisi LP ollut hyvä tarkoituksiini.
LP:n jälkeen testasin paria ESP LTD:tä (Japanilaista ESP:tä ei ollut saatavilla) ja varsinkin ESP LTD MH-400 (floikallinen malli) tuntui todella hyvältä soittaa ja soundikin oli erittäin hyvä, vaikka Gibsoniin verrattuna hinta onkin kolmasosan halvempi. Floikka ei ole mikään tärkeä ominaisuus minulle, mutta luulen, että keksin sillekin hyvää käyttöä.
Gibson on merkkinä hyvin perinteikäs ja minulla on aina ollut ajatus sellaisen hankkimisesta, mutta kokeiltuani sitä, tulin siihen tulokseen, että se ei ole niin mukava soittaa kuin olin ajatellut. Toisaalta epäilen vähän ESP LTD:n laatua, koska joidenkin mukaan niissä käytetyt osat eivät ole kovinkaan hyvälaatuisia. Kannattaisiko minun vielä kokeilla japanilaista ESP:tä, vai onko niiden välillä kovinkaan suurta eroa? Jos kannattaa, niin joku voisi neuvoa musiikkikaupan, jossa japanilaista ESP:tä voisi testata? Asun Tampereella, joten kaupan pitäisi mielellään olla Pirkanmaalla. Kiitos neuvoista!
Gibson vs ESP (LTD)
4+11
1
225
Vastaukset
- h. helper
Tampereelta löytyis tommonen mh-400 käytettynä:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=622022
Esp ja esp ltd kitaroita pääsee Tampereella koittamaan Tammerpianossa Tammelan torin kupeessa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh942294Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1731876- 1791436
- 240882
- 62789
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11786- 66786
- 55692
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213643Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349611