AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / Sättiläisten varallisuus arveluttaa
201 Vastausta 14 487 Lukukertaa

Sättiläisten varallisuus arveluttaa

Jo pitkään palstallakin on väläytelty kommentteja asiasta. Mistä todellisuudessa yhteydet tänne palstalle otetaan? Onko ne työpaikalta vai kotoa?
Usein kuuluu täälläkin vinoilua mm. kirjaston ja työkkärin koneelta kirjoittamisesta.
Miten on mahdollista, että lähes kaikilla on työmaalla vapaa netin käyttöoikeus ja vielä kotonakin huippunopeat linjat..?Miten on mahdollista, että kaikilla on varaa ostaa ja ylläpitää tuota kaikkea..?
Tuntuu, että sätit ja palstat on täynnä ammattilaisia ja hyvätuloisia osaajia, joidenka ei tarvitse enää opiskella ja ei varsinkaan töitä tehdä elinkustannuksien peittämiseksi. Kaikkea heillä siis yllinkyllin. Onko tämä mielikuva totta vai harhaa?
Totuttuun tapaan vastaat, jos nettisi vielä toimii ja kirjastokorttisi on vielä voimassa.

Kirjastossa aina nettiin

Kannattaa hankkiutua kirjastoon töihin, pystyy sitten koko ajan roikkumaan koneella. Kätevää, eikös vaan. Ei tarvitse olla edes rikas!

Yökirjasto vai nettikahvila?

Kumpi olisi parempi paikka valvoa netissä kuinka paljon muut tänne kirjoittavat?

Tietysti

nettikahvila.

Nyt hyvät viikonloput sulle sekä muille. Palaillaan parin päivän päästä asiaan.

Heips vaan!!

Saisinko samalla toisen kupin kahvia..kiitos!

Minkä toisen?

Enhän mä oo ensimmäistäkään vielä antanut. Joo, mutta otas tästä samantien vaikkapa kolme, ole hyvä. *ojentaa* Saat vielä samaan syssyyn toissapäiväistä nimpparitäytekakkua, mikäli se on vielä syömiskelpoista ja jos ei oo, niin eikai se niin kauheesti haitanne?

Senkin ilkimys!

Vanhaa kakkua tarjoilet toiselle.. Erittäin epäkohteliasta sellainen..Tappi hoi! Otatko muuten "tuoretta" kakkua?

En ole tappi

En myöskään pappi.

*naurua* Sehän kuulosti melkein riimiltä. Täytynee harkita räppääjän uraa.

Tottakai mä sen tiedän !

Mutta Dr. Tappi, ei tiennyt siitä kaakun iästä mitään...Kjäh!

hfgh

hfgh

Jermu

susta on tullut miespuolinen Zeireeni,
olet koko ajan esillä ja lisäksi puhelet tyhmiä !!

Olet siis saanut pilkkujen päälle tapit..

Onko se edistystä tuollaiset huutomerkit? <---Huomaa asiallinen kysymys.
Lisäksi kysyn, miksi olet aina takana pörräämässä? Edelleenkin asiallinen kysymys ilman ivaa.

mielenkiintoista

minä olen kyllä just kotiutunut neljän viikon lomalta mutta mutta.....tuohon äsköiseen listaan esilläolon ja tyhmien puhumisen lisäksi voinemme sitten hyvällä syyllä lisätä myös vainoharhaisuuden !!!!

Hahaa !

Lisäämme vielä mieliksesi vainot..mites lomasi sujuivat. kaikki Ok?

Sekoilet

Eihän se ole ollut täällä moneen viikkoon.

Niin just!

Moneen viikkoon. Ivallisuus ja vaino nostaa siis päätään palstalla, kun tuo huutolainen aloitti kirjoittamaan..

Oletko

itse kirjoittanut tänne mitään muuta kuin tyhmiä? Mistä sinulle on moinen tarve olla esillä kokoajan?

asiallinen vastaus

Jermun asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus: kirjaston koneelta kirjoittelen...siinä vastaus myös tuohon varallisuuskysymykseen. Ei ole varaa ostaa omaa konetta, eikä maksaa kuukausimaksuja.
Eikä ole kaikkea yllinkyllin..
ei täytyy taas mennä....mun 15 min konevaraus loppuu..
Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Selvä!

Tästä olikin juuri kyse. Koska sitä kirjoittelupaikkaa on itse kukin käyttänyt lyömäaseena täällä palstalla. Kyseessä vaan olikin se, että monikaan ei uskaltaisi ko. asiaa kertoa edes täällä. Kirjaamme vastauksen ylös.

minä

olen persaukinen, säästin että sain koneen ja netin ja sätin ja hakkuuaukean kaupan päälle. Kotoa kirjoittelen yöt ja päivät, muuta ei elämässä ole enkä kaipaakaan. Myös mun multinikit kirjoittelee tältä koneelta. Nyt ne on kyllä lomalla, mikä helpotus, mikä hiljaisuus päässä.

Veloitat Multeilta käytöstä

Toisaalta samaan paikkaan ne rahat lopulta sitten päätyy, mut onpahan hauskaa tekemistä pitkin päivää.

yleistämiset....

...ovat vaarallisia, mutta olen huomannut, että miehillä on yleiskäsitys naisista sitä luokkaa, että he ovat automaattisesti varattomia, ainakin yksinhuoltajat. Itse pyrin tosin elämään siten, etten omaisuudellani ylvästele. Joskus se kumminkin on hieman pilkistellyt, eli on herättänyt ihmetystä miten tulen toimeen. Taisin menettää kerran jopa melko lupaavasti alkaneen miessuhteen siksi, kun tämä alkoi kysellä ko. toimeentuloasiaa. Päätin olla rehellinen, seurauksena oli se, että mies luuli minua täydelliseksi valehteliaksi (ja kai hieman hulluksikin). Koskaan en enää sano suoraan, että minulla on pääomatuloja, joilla paikkailen muiden tulojen puutetta. Vaikka mies olisi ihan fiksu eikä olisi mikään hyväksikäyttäjä, miehen on yleensäkin vaikea uskoa sitä, että naisella voisi olla mitään, mikä ei näy päälle päin.

Toisaalta vaatimaton elämäntyyli, eli se ettei juo eikä polta, miettii mitä kuluttaa voi antaa vaikutelman, että "millähän tuokin makselee nettimaksujaan" sellaisista, joilla ei ole kovin tiukka rahanhallinta(taito).

Yleistyksistä tässä juuri puhutaankin

Itse tunnen muutamia varakkaita ihmisiä. Omaisuus on ollut perittyä tai omalla työllä ansaittua.
Suurin osa hemmetin reilua porukkaa, josta huomasi käytettävissä olevan rahan ehkä useista lomamatkoista jne. Ei ollut välttämättä mersuja pihassa. Noiden ihmisten joukossa myös yksinhuoltajia, joten sain kuulla kaikenlaisia tarinoita ja juoruja näiden ihmisten elämästä. Oli huvittavaa seurata ja kuunnella jonkun juoruamista suu vaahdossa ja sitten sanoa "äläs nyt uhoa" tai "puhut pelkkää potaskaa".
Miehillä on sellaisia yleiskäsityksiä varmasti naisista, mutta älä ota sitä kaikkea negatiivisesti. Normaali mies ajattelee kuitenkin vieläkin siten, että YH...hmmm..tartteekin pitää sitten huolta useammasta ihmisestä samalla kertaa.
Riittääkö miehen saama palkka kaiken pyörittämiseen.
Mietippäs siihen sitten se yllättävä tieto, että nainen tienaakin enemmän palkkaa tai muuta tuloa. Minulla ainakin olis aluksi varmaankin vähän sellainen olo, että olisinko edes itse riittävä henkilö tuolle naiselle elämänkumppaniksi. Joo, tiedän, että eihän se ole rahasta kiinni ja sisäinen kauneus ja sellaista. Mutta kyllä se vaan ainakin minun päässä sellainen juttu pyörähtäis jossain vaiheessa.
Ehkäpä olet valinnut siis oikean linjan, kun et paljon tuolla omaisuudesta kirjoittele. Se sitten käy ilmi kyllä omalla painollaan.
Hyvä kommentti ja kiitos siitä.

jepjep

Ole hyvä...kiitos kun et haukkunut päälle. Hyvin oivallettu tuo ihmisten puhuminen ja epäily. Nuorempana koin ko. ihmettelyt ahdistavinakin, vaikka ymmärsin, että vain typerimmät niihin sortuvat. Ihmiset kun ovat yleensä hyväntahtoisia eivätkä pidä pahana sitä, että yh:kin näyttää pärjäävän hyvin lapsineen. Kyllähän ne ylimääräiset varat tuovat kumminkin enemmän turvaa kuin sitä pahaa mieltä, se on selvä juttu. Asioilla pakkaa kumminkin olemaan puolensa, ne huonotkin.

Kun sanoin edellä kertomalleni miehelle vastaukseksi, että minulla on pääomatuloja, hän reagoi sanomalla:"älä valehtele". Toista kertaa en kerro niin kenellekään, mieluummin annan olettaa että saan sossusta. Toisaalta se, että sossun varoilla kuvitellaan elelevän suhtkoht mukavasti herättää sekin joissakin pahaa verta.

Mutta tuskinpa kukaan voi välttää pahoja puheita. Se vain on omituinen olettama, että yh-naiset ovat kaikki köyhyysrajan alapuolella, mikäli ei ole todella hyviä ja näkyviä palkkatuloja.

Miestä ei epäillä huoruudesta, jos ostaa hyvän auton : )

Kova kokemus

huomata, että totuudella (vaikkakin positiivinen asia tuo varallisuus) ei "pärjää". No tuskinpa se olisi ollut sitten sinun arvoinen mies, jos valehtelijaksi syyttää. Mutta sinulla on kokemuksia tuollaisesta, minulla ei ole ja kaiken kukkuraksi ukonreuhka vielä olen. Sen takia en "tyrmännyt" kertomustasi ollenkaan. Minä en ole haukkunut täällä ketään Yh-ihmisiä, miksi olisin. Minua ei saa helpolla heittämään lokaa aiheesta "sättäävä yh-äiti-huono äiti" jne. niinkuin täällä on näitä nähty.
Mutta sen verran positiivisuutta kyllä haluaisin sinulle nyt heittää, että eipä tulis ekaksi omaan mieleeni toista maksulliseksi väittämään, oli sitten auto millainen tahansa. Se pieni märisijöitten joukko, joka noin käyttäytyy varjostaa kyllä pahasti tällaisten ihan tavallisten Jermujenkin mainetta.

: )

Olipas lämpimän tuntoinen vastaus. Kiitos siitä.

Ehkä se auto juttu oli hieman liiottelua. Joskus vain on tullut mieleeni, että mitä lienee päättelevät.

Se autoefekti

on aivan samanlainen aina. Naapuri ostaa auton..sitten toinenkin..ja Vaimoooooo!!! pitäisköhän meidänkin vaihtaa se "vanha kottero", kun.... Talo ja auto. Niillä se saadaan kateuskäyrä Suomessa nousuun. Olet varmaan matkustellut ulkomailla ja huomannut kauniita ja loisteliaita autoja. Siellä ne eivät välttämättä päätä edes käännä paikallisilta. Turistilla onkin sitten leuka maata viistämässä. Kyllä Suomessa kateus on ihan omanlainen uusiutuva luonnonvara.
Jos naapurisi on kateellinen, en usko että pystyt millään tavalla selittämään sitä hänelle oikein. Aina se kääntyy p-puheeksi, kun poistut pihamaalta. Jos naapuri on rento tyyppi, niin sehän on silloin kuin ystävä. Ystävät ei liiemmin juoruile maailmalle.

*kuumana käy*

hyrisee mökin nurkassa yötäpäivää.
ei uskalla sammuttaa, voi olla ettei näin vanha kone enään sammumisen jälkeen käynnisty.
muuten eletään vedellä ja leivällä.
ai niin, hankin varalta vaahtosammuttimen.
elämässä pitää olla laatua.
*opiskelee sammuttimen käyttöohjetta*

Niinpä

Aikoinaan oli oikeita vaahtosammuttimia..sitten tulivat jauhesammuttimet, mutta nimi jäi pyörimään. Nyt eu:n myötä taitaa jälleen saada niitä "vaahtosammuttimia". Kokemuksesta voin sanoa, että esim. 6 kg:n jauhesammuttimen laukaisun jäljiltä asunnosta löytyy sitä soodapölyä vielä vuosien päästä..kirjojen välistä ym.
Jos tietsikkasi tai telkkarisi syttyisi tuleen, niin vanha mattokin kelpaa tukahdutukseen. Sitten sähköt poikki päävirtakatkaisimesta. Älä hengitä savua, joka laitteesta nousee. Se voi olla erittäin myrkyllistä. Poistu huoneistosta ja kutsu palokunta aina tarkistamaan tilanne. He tekevät sen mielellään.
Muuten se on samanlaista täälläkin. Sämpylää pikaisesti töid..siis opiskeluiden ohella ohella..
Sellaista se on.

*yli ymmärryksen*

siis soodaa?
miksi sitten pitää ostaa julmetun kalliita sammuttimia?
syylärinpesuun kyllä käy mutta palon sammuttamiseen.no ehkä.
varallisuus riittää vielä muutamaan litran soodapurkkiin.
*näyttää ok merkin*

Noh noh!

Tarkasta ensin mistä soodasta oli kyse ja oli kai sillä raekoollakin jotain merkitystä.Niin, minä muistelin, että se jauhe olisi ihan ruokasoodaa. Voishan sen jostain tarkistaa.. Kyllä se vanha matto ja vesiämpärillinen hätätilanteessa kelpaa. Tietysti oikea tukahdutuspeitto ja sammuttimet ovat paljon parempia. Olehan kiltisti siellä nyt <---Hymistelymerkkejä tohon varmaan.

*aika loppui*

pidä palsta pystyssä.
*katoaa kaksi mukanaan*

*hymyilee hiljaa*

kuukkelin kiljahtelun aiheuttamaan päänsärkyyn auttaa burana.

Puhut arvoituksilla

jotka tietty ovat täysin selvää tekstiä sinun koneenkäyttövuorosi aikana. Väistätkös hieman..noin..taas on koneella syöty ja juhlittu. miten kukaan, siis minä, voin tehdä oman päivystysvuoroni tällaisen sotkun keskellä? Juhlia vaan pidetään, niin...perskeles.

Minulla...

...on oikeasti oma loota ja näppis, maksettu omakotitalo, rempattu, velkainen kesämökki, vanha auto kulkupelinä, muutama romu ralliautona, kahden viikon päästä Harley Davidson tallissa, olen korkeasti koulutettu, hyvin ansaitseva eli töitä tekevä, ikuinen opiskelija...mutta elämääni varjostaa aina tumma pilvi töissä ollessani...koskaan en pääse siellä nettiin.:(

Totta vai harhaa...sen päättää lukija.:)

Niin...ja voimassa oleva kirjastokorttikin on. *nauraa*

Totta kuin mikä!

Minulla on oma tietsikka ja työm...siis opiskelupaikan kirjastossa on nettiyhteys auki koko ajan. Ei ole omaa taloa..eikä kesämökkiä. Korkeasti koulutettukaan tällainen Jermu ei voi siis olla.
Uskaltaako sitä omaa edes ostaa nyt, kun povaavat kaikenlaisia asuntohintojen romahduksia.. Niitä odotellessa..

Tottakai...

...kannattaa ostaa jos hinnat varsinkin alas romahtavat, mutta jos korot lentävät ylös, niin sitten en suosittele.:)

Sinä olet vielä nuori...:)...ehdit vielä vaikka mitä.:)

Toivotellaan sitten näin!

Kannat kattoon ja baanalle! Nykyään sekin taitaa olla Bannille.
Pitää varmaan yrittää ehtiä kaikenlaista.

Hauskaa...

...iltaa Jermuxi...nyt bannaan itseni illanviettoon.:)

*vihreänä kateudesta*

aina haaveillut omasta kirjastokortista.
ehkä vielä joskus.

*laulaa*

Mullon kakskytä senttiä taskussa vain..
*kuuleeko Jermu, NeitiX kutsuu?*
Mitä sinä oikein höpötät..
Eihän se tuo kiintee maksu ole nii paljon vai onko? Ääh..
Ensin työt ja sitten huvi.. ;D
Kirjastokorttia en omista jos joku nyt välttämättä haluaa tietää.. :)

Höpötänkö..hmmm

Tämä avaus oli pakko tehdä, koska siitä on ollut niiiiin paljon puhetta palstalla. Noniin, kiinteä maksu on paljon silloin, jos jonkun pitää miettiä ostaako ruuan, vai maksaa nettimaksun. Se ei ole ongelma, jos kaikki laskut on maksettu, ruokaa kaapissa ja vielä vähän tililläkin. Tämä oli yksi pointtini. Toinen pointti sitten löytyy kyllä tässä aikaa myöten..

Ou..

Mä niin vähän tääl chatkeskustelus käyn et enpäs tienny mitä mietitään..
Enpäs tuot ole edes ajatellu et vois tehä niin tiukka jollain?
Yleensäkään en sillee mieti toisia tai toisten asioit,kunhan paukutan jotain älämölö tekstii..
Tää on tätä ja sainpas käytyy saunas..
Höhlä vääntäny väärää nappii ettei lämmenny kiuas perkule..
Onneks on miehii olemas.. ;)
*tekniikan ihmelapsi*

Sitähän varten..

.. niitä miehiä on olemassa ;-DD Saunaan tässä kohta pitais.. jos sieltä lämpöä löytyy..?
T: toinen tekniikan ihmelapsi..

Heh..niinpä!

Ei sitä voi kaikea huomata ku skruuvailin väärää nappia ja paniikis vedin sinne päin takasi-asentoon,olin sit huojentunu..
Sit ihmettelin miksei sauna lämpene ja pitää ostaa uus kiuas vissii..
Muru sit kävi pyörähtää ja huomas sekunnis et dooris on taas viritelly omiaan?!
Näin..
Nyt on peppu puhtas ja murul kuuma sauna ku tulee treenaamast..
Pitäiskö panna..
ööh siis siidereit pakkasee..
Heitähän kunnon löylyt.. ;D

Aina..

..niin kuumat löylyt, että nahka pyörii rullana sekää pitkin :-D Tämä ei nyt liity tekniikkaan, mutta eilen kävin kaupassa, maksoin ostokset ja ajoin kotiin ja siellä vasta huomasin jättäneeni toisen kauppakassini sinne kassan viereen ja eikun takaisin... että silleen. Kikkelis kokkelis, mitäs oli niin kiire!

Tottakai pitäis panna... tsiiderit tai mitä vain nyt tarjolla sattuu olemaan ;-)) Hauskaa illanjatkoa sullekkii!!

Etpä ole käynyt pitkään aikaan täällä!

Voisit kyllä useaminkin tulla sieltä Huuhailemasta tänne. Hyvää perjantaita sinne jonnekkin!

Noku..

Mä en chattaa(vai mite se kirjoitetaan) ja en tiä teist mitää eikä tein aivoituksista,mis mennään..
Okei..
Voin käydä useammin mut eläkää sit ihmetelkö mitä tuo nainen höpäjää..
Piru et osaa ol typerä ohjelma tuo paratiisi nelosen juttu.. Katon sitä ku siin niin hienot puitteet.. ;D
*matkakuumeilee*
PS.Huuhaa taitaa ol kuallu? ;{

Huuhaa on aikaslailla kuallu, jooo

Eli siirry tänne vaan huuhaileen. Kyllä tänne yksi X mahtuu helposti.

;))

Tiiä vaik täs ois rouva joku päivä?
Mua on kosittu? *elää mietintämyssy pääs ny*
Mitäs sit tehään sen nikin kans ku loppuu neitinä oleminen?
Kauheest ahistaa ja kaikkee pyörii pääs, avioehto ja en haluu kirkkohäitä ku kirkkoon mua ei saa ees pakkopaidas..
*ottaa happee ja yrittää rauhottuu*
Nyt tää vallan riistäytyy käsist..
Joks se kakka ohjelma missä hienot puitteet alko..
*yrittä kuunnella olkkariin* ;D

MadameX se on sit sen jälkeen!

Tulee katsos heti mieleen sellainen rouva taikapallon takaa..Katselee tulevaisuutta.

Höh..

Mulla tulee mieleen ruoska ja nahkaa..
Vitsi et on typerä ohjelma?
*seuraa sivusilmäl kaula pitkäl..*
Eiköhän ne chatihmiset tääl keksi sit nimi jos musta rouva tulee..
Pannaan..
tai siis laitetaan sellanen kysely sit.. ;)
*watun treenit ja sen työt ku kestää?*
Tätä tää sit tulis olemaan.. *miettii*

Galluppi pystyyn vaan

Siellä tulee asiantuntijalausunto aikaslailla nopeesti ko. ongelmaan.

Jeps..

TiäX mitä..
Mul meni hermot ton ohjelman kans ja mä otin selvää kuka tai ketkä sen voitti..
Darla ja Dave..
Meniks nyt ilta pilal? ;D
Ja tää sun avauski jotenki riistäyty käsist niinku mul tahto aina nuo ajatukset lentää muutenii?
Varallisuudest sen verran et kyl mulki iha buenost pyyhkii mut täl mun murul pyyhkii liianki hyvi,siks pitää se avioehto..
*ottaa happee*
Miten mä aina sekaanunki kaikkeen vaikenseen asioihin siis ku pitää miettiä enkä jaksa.. Mites sä?
Kuis sul menee näin niinku ohimennen muutaku et mietit kaikkee tällasta mitä nyt kirjottelet.. ;)

pöhkö! :)))

se oli Charla eikä Darla, höperö.. :-D :-D

Vai voitti Darla ja Dave

Eihän tässä mikään sitten pilalle mennyt.
Se onkin hyvä juttu, jos pyyhkii niin hyvin, että kaikki materiaaliset tarpeet on ok.
Sitäkin tärkeämpi on se, että "ihmissuhdetilin" saldo on plussalla.
Avioehto on reilu peli niille, joille se on tarpeen. Sillä voi turvata esim. suvun omaisuutta yms. Mitäs tuosta.
Jaa, että mitäs minä....hmm. Minulla menee paremmin kuin koskaan. Eikä nyt ole kyse rahasta. Perhe, koti, työmaa ja jopa ne opiskelut ok.
Isoja muutoksia nämä ovat olleet viimevuodet, mutta kannatti riskinotto. Työhommat tietty hoitelen pois poikkeen, mut lomilla sitten pystyykin paremmin tekemään just niitä asioita joita haluaa.
Pidät varmasti ihan pipopäänä minua nyt, mut lomalla haluan mennä saunomaan ja uimaan ja grillata. Minulla ei ole omaa mökkiä, joten kaverin luona sitten viikonloppua vietetään. Se on sellainen joka vuosi mielessä oleva juttu. Pari kesäpäivää mökillä..Jes!

Eiku Charla se oliki.. ;)

Hienoo et menee hienost..
Mökil on kivaa,oli sit oma tai kaverin.. :)
Myö ku saahaa tuon mussukan työt nostettuu hattuhyllyl ni karataan jonnekki kauas vähäks aikaa..
Täst mitää tuu ku yrittää ottaa aurinkoo nii pilvee pukkaa väliin sateen kera ja sit ku nousee siit nii taas porottaa..
Juokse ny sit tuos melkeimpä perse paljaana ees taas aurinkotuolipatja kainalos..
Ettäkö tympäsee.. ;D

juuuuu,niiiiinnnn......

...gallupit on aina paikallaan ; )

Kauheen myöhään

meilläkin työntekijät valvomossa pyörii. Se on meillä kaikilla rankkaa tällainen yövalvominen.

Minulle on monasti sanottu täällä,

että onpa köyhää ja kommenttiini "on teillä halvat huvit" vastattu toteamuksella "siksi oletkin täällä".... ja todellakin siinä mielessä minun ja muidenkin täällä viihtyvien varallisuus vaikuttaa ennemminkin perin vaatimattomalta. Itse olen ajatellut asiaa niin, että chat jollakin tapaa rikastuttaa elämää, vaikka sitä rahaakin olisi tai vaikka ei olisi.

Rikas, rakas, köyhä, varas... ja mitä vielä. Täällä kuultuna tuo loru tökkii yleensä pahasti kahden ensimmäisen sanan jälkeen. Mahtaakohan kukaan enää uskoa mitään vai uskovatko kaikki mitä tahansa ja halutaanko sitä vaan uskoa mitä tahansa ja sitten kun kone laitetaan offiin niin sitten on taas jotakin muuta.

se oikea Coom

ja se mitä eilen kirjoitin piti muuten paikkaansa! ja täydet pisteet sulle myös siitä yhdestä jutusta - ehdottomasti :-)

mut se on vaan välirauha. ja reilu peli sitten joskus.

Coomiomainen tunnelma

Niin, ymmärsitkin aivan oikein yhden elementin tästä avauksesta. En harrasta niitä rivienvälistä lukemisharjoituksia. Kyllä se pointti siinä avauksessa töröttää. Ei todellakaan ole rahasta kiinni, mutta ne mielikuvat..ja ne paljon puhutut harhat. Jos et itse luo niitä, niin joku toinen luo ne puolestasi. Lähdetkö mukaan leikkiin, vai kerrotko totuuden, niinkuin tuossa aiemmin olikin kirjoiteltu.
Minun peli tuppaa olemaan reilua, jopa kampatessani toisen, ilmoitan siitä etukäteen.
Taisteluvälirauhaa ei ole määritelty aikasyvyysmittana..Reilu peli rauhassa ja sodassa. Kyllä sen taisitkin jo tietää. Relax ja go in peace!

Ei arveluta :-)

Totta tai harhaa, mielestäni sillä ei ole mitään väliä. Kaikenlaisia ihmisiä eritasoisine tuloineen
ja varallisuuttakin vaihtelevasti. Se ei vaikuta siihen, onko ihminen mukava/huumorintajuinen/ älykäs keskustelija.

Kun keskustellaan anonyyminä, ennakkoluulot ( joita mahdollisesti joillakin on) eivät pääse vaikuttamaan, siinä mielestäni sätin paras puoli. Ja samalla anonyymiutta voi kyllä käyttää pahasti väärinkin, valitettavasti!

Kotona on kone, jota käytän myös jonkin verran työntekoon, mutta kirjastokorttikin löytyy.

Hah, onnistuinko kerrankin pysymään asiassa?

Pysyit asiassa

Totta vai harhaa..niin, se on siinä tapauksessa yhdentekevää, jos on vain juttusilla ihmisten kanssa ja se on kevyttä hauskanpitoa ja ajankulua. Entäpä silloin, kun toinen etsiikin jotain sieltä ja toinen osapuoli valehtelee ja harhauttaa oikein kunnolla. Uskaltaako tuo petetty henkilö enää itse olla rehellinen vai laittaako vahingon kiertämään. Saako seuraava keskustelukumppani enää reilua mahdollisuutta?
Tässä mielessä tulikin vain mieleen nämä varallisuusjutut myös. Annetaanko mielikuva paremmista ulkoisista tekijöistä millaisin motiivein?
Minullekkin on aivan se ja sama, kuinka paljon toinen keskustelija täällä tienaa. Ei se ole minulta pois, jos toinen on rehellisesti onnistunut elämässään. Sehän on hieno homma.

siinäpä se

mitkä ne motiivit sitten on. Jos kertoo hyvistä tienesteistään saatikka omaisuuksista, saa ainakin tossa jälkimmäisessä tapauksessa sekä onnenonkijat että kateelliset tai ainaskin ärsyyntyneet kimppuunsa. Mitkä ne motiivit siis voivat olla. Haluavatko ihmiset että heille ollaan kateellisia, ja miksi? En nyt tarkoita tässä esim. tuota yksinhuoltajaäitiä, jolla on pääomatuloja, vaan kehuskeluja noin yleisesti.

Yleisesti ottaen

voitais miettiä juuri tuota hommaa. Miksi kukaan edes ilmoittaa: "Haenko sinut urheiluautollani viettämään kaunista kesäiltaa suurelle jahdilleni?" Kaikki tuo voi olla täysin totta, mutta miksi ei voisi sanoa. "Nyt olisi hieno ilta olla vesillä, haenko sinut veneilemään?" Hienoinen erohan tuossa tietty on, jos joku ei tuota sitten huomaa, niin ....
Tuossa yksinhuoltajaäidin kirjoituksessahan se tilanne oli mainittu ja seuraukset myös, joten se oli yksi esimerkki miten rehellisyys onkin sitten aika "paha asia" Silloin oletkin valehtelija.
Provonahan tuo omaisuusjuttu on täälläkin tehonnut aika hyvin. Sonta on lentänyt aika lahjakkaasti.

Ja sitä..

provoa käytetään, mutta minkälaisin seurauksin?
Vetoaako sellainen oikeasti toiseen osapuoleen? Ne varakkaat ihmiset, joita minä tunnen eivät mitenkään korosta sitä, ei heillä ole mitään tarvetta siihen.

Eri asia on, jos sitä kysytään ja rehellisesti siihen vastaa. Todella ikävää, että suoraan väitetään valehtelijaksi. Miksi on vaikeaa kestää se, että toisella menee hyvin? Eihän se ole itseltä pois.

Aatos Koiranen loistaa

ja totean tosiaan vain sen, että tuskinpa kukaan älykääpiö menee noihin selittämiisi "hyviin tienesteihin" mukaan, saatikka että niitä onnenonkijoita olisi niin paljon. Kateellisia nyt aina on joka asiassa - siinä olet oikeassa. Veikkaisin kuitenkin, että ne pahimmat fuulaukset käydään paljon perusteellisemman kahdenkeskisen keskustelujen jälkeen kuin mitä annoit ymmärtää ja niihin liittyy oman itsensä korostamisen tarpeita tai ylisuuria odotuksia toisesta... tai jotakin sellaista. Todennäköisesti ne jutut käydään tunnetasolla läpi moneen kertaan ennen sitä. Olen tästä asiasta ihan varma.

Tosin mulla ei ole kokemusta, joten olen varmaan väärässä ja olen taas ties kuka - keksi itse. Ja paranna samantien keskustelun tasoa.

Voit olla oikeassa nyt

Mutta silloinhan voitaisiin suoraan unohtaa erehdykset yms. Sehän olisi suoraa petosta. Ei siinä vielä mitään, että galleriassa olis joku hymynaamari lehdestä, mutta kahdenkeskisissä keskusteluissa luotais toiselle todellinen valheiden verkko siis?

Kirjoitin siitä, mihin jotkut haluavat

toisten uskoa ja mihin ehkä itse uskovat. Voi olla, että se on valheitten verkkoa tai sitten ei - kuka siitä sekametelisopasta tietää. Totuuden ja valheiden verkko on niitä pahimpia rysiä.

Reaalissahan ne todelliset kusettajat punnitaan loppuviimeksi.

Mä oon kyllä taitava kirjoittaan itsestäänselvyyksiä - se täytyy myöntää :-)

Itse kukin

täällä latelee itsetäänselvyyksiä, ettei toista päätä näy. Hyvät viikoloput sullekkin ;-)

Samoin sulle,

ja kiitos, kyllä sitä tarvitaankin täällä päässä yhteyksiä ja ihan oikeesti :-)

vietä vaikka fyysinen viikonloppu, niin minä ainakin aion tehdä!

Itsestäänselvyyksiäkö?

Ei varmaankaan kaikille, koska niin paljon valitellaan lopputuloksista. Itse en pahemmin tuolla sättimellä pyöri, joten ei ole niistä vedätyksistä henk. koht. kokemuksia. Täällä palstalla asunnotkin joskus ostellaan kokonaisina kerrostaloina, joten sen verran oppia täällä kyllä on saanut. <--tohon sitten sellainen hymistys.

taso oli jo hyvä

ennen kuin tulit ymmärtämään väärin ja puhumaan kommenttini vierestä. Kiitos kuitenkin vastauksestasi. En tiedä kuka olet, en haluakaan tietää luettuani viestisi.

Anteeksi, että järkytin

mielenrauhaasi ja tämän keskustelun tasoa ajattelemattomilla kommenteillani.

Onneksi sinä olet täällä kirjoittamassa :-)

et pysty

järkyttämään minua noinkaan sekavilla kommenteilla. On tosiaan onni, että olen täällä.

Niin..

Sepä onkin vaikeampi juttu, jos on oikeasti etsimässä kumppania.(Mukavaa juttuseuraa hain, ja sitä myös löysin mistä olen kiitollinen) Sanallista flirttiä harrastetaan niin sätissä kuin palstoillakin, eikä siinä mitään pahaa mielestäni ole, vai onko?

Suora valehtelu on mielestäni väärin, mutta väärinkäsityksia (aika pahojakin) voi tulla ilman, että sitä on ollenkaan tarkoitettu. Harhoja esiintyy myös niin, että käsitetään asia niin kuin se on itselle toivottavaa.

Laittaako vahingon kiertämään riippuu paljon siitä, antaako katkeruudelle vallan. Sillä, niinkuin kateudellakin, sairastuttaa vain ja ainoastaan oman sisimpänsä ja pilaa oman elämänsä.

Jos jollakin on tarve esittää varakkaampaa henkilöä kuin on, tulee mieleen että hän voi ehkä arvottaa muitakin ihmisiä sen perusteella?

luultavasti

arvottaa, ja on lisäksi kateellinen niille jotka todella ovat varakkaampia.

Noniin!

Taas tuli täyspläjäys asiaa. Arvostuksesta voi monellakin olla kyse. Eli tyyliin juuri se "sisäinen kauneus on tarkeintä"..Paljonko tienaat kk käteen? Missä muuten asut? Paljonko painat? No joo, kärjistettynä näin, mutta taitaa siinä jotain tottakin olla, koska noista keskustelun avauksistakin on paljon juttua ollut.
Väärinkäsityksiä sattuu varmasti, mutta niitäkin voi korjata. Toiset eivät vaan halua tehdä sitä, vaan ruokkivat sitä harhaa vielä lisää.

Niinpäniin

Väärinkäsityksistä vielä; Voi huomata liian myöhään, että edes mitään väärinkäsitystä on ollut..ja vaikka yrittää korjata, niin sekin on sitten on käsitetty toisessa merkityksessä kuin on ollut tarkoitus.
Sitten kun soppaan vielä lisätään viestit, jotka voivat olla joltain ulkopuoliselta vääräleualta, ei enää tiedä mitä ajatella.
Vasta nyt huomasin, että minunkin yksi viestini jossa tarkoitin maantieteellistä paikkaa voidaankin käsittää tarkoittamaan jotain ihan muuta.
Täällä on myös näitä virtuaalisuhteita, joilla huumorimielessä piristetään päivää.. tai pitäisi piristää, deittipalstat ja huoneet ovat sitten käsittääkseni erikseen.
Kauhea voi olla olo myös sillä, joka tahtomattaan on toista loukannut ja on todellakin luullut viimeiseen asti toisen olevan leikkimielellä :-(

Tuo ei kyllä

nyt liittynyt siihen varallisuuteen, vähän aihe hyppii mutta niin kai se saakin tehdä..

Varallisuutta voi olla pään sisälläkin

Jos tykästyy toiseen ihmiseen, niin kyllä kai silloin antaa helpommin myös virheenkin anteeksi. Varsinkin, kun ei tarkoitus ollut loukata, vaan ihan muuten vaan huomaakin, että toinen on ihan möks.
Feikkarit tekee touhujaan täällä palstoilla ja varmaan sätissä myös. Eiköhän feikkarin erota hetken keskustelun jälkeen. Sopii vaikka jotain tiettyjä juttuja, joilla voi tarkistaa toisen hahmon OK.
Tästä virheestä olen aikaisemminkin keskustellut..kun ei näe toista ja ei näe ilmeitä ja eleitä, niin omasta mielestäsi hauska juttu edelleen jatkettuna saattaa muuttuakkin aika katkeraksi palaksi, kun toinen esim. henk.koht. kokemusten takia ei voi kestää ko. aihetta.
Joten, kestämistä vaan.

No,

pakkohan tähän on vastata, sweetyseni. Nythän on niinkin, että mä skrivailen ihan kotona. Työpaikalla ei ole mahdollista kiireen vuoksi ja sitäpaitti ostin tän tietsikan aikoinani 40 egellä mun silloiselta mieskumppanilta. Tietsikka on kestäny mun kanssa vuosien saatot, mieskumppani ei. Sivuhuomautuksena mainittakoon, että mun kulloisenkin mieskumppanin on tosi hyvä haldata näitä tietsikkajuttuja, sujuu munkin kans paremmin.

Tosta varallisuudesta muuten. Mielestäni saan suht hyvää palkkaa nykyisin, mut olen myös työnarkomaani. En omista taloa, en omaisuutta; en myöskään omaa velkaa. Rahani tuhlailen holtittomasti kirjoihin yms. minulle tärkeään. Ja tämä elämäntyyli sopii mulle ja tuulen huuhtomalle takamukselleni oikein hyvin...

Ihan tosi et noin halval?Mua on kusetettu..

Tää kone varmaan paistaa pullaaki mut enpä osaa muuta ku naputtaa.. Pääasia et toimii. ;)

Pakko mikä pakko!

Tällaisiin galluppeihin on pakko vasta, vaikka kuinka on otsikossa lukee "arveluttaa"<---se hymistys siis.
Tottahan se on, että tietty varallisuus rauhoittaa mieltä. Mutta, kun se taso mikä on itselleen riittävä, on saavutettu..Silloin onkin monia tärkeitä asioita edessä. Ihmissuhteet, itsensä kehittäminen jne. Uskon vakaasti, että jossain tilanteissa työttömyys tai pitkä opiskelu haittaa sosiaalisia suhteita. En tarkoita tietenkään pelkästään internettiin pääsemistä, kun ei ole omaa konetta, vaan myös kaikkea muuta. Ei voi lähteä raflaan, ei voi matkustella, ei elokuvia ja jotkut harrastuksetkin ovat aika kalliita. Monet ihmiset ovat kohdanneet kumppaninsa mm. harrastuksien parissa. Se on varmasti sellainen kokonaisvaltainen paketti, kun tulee vaikeuksia. En itse ole ollut työttömänä, mutta opiskeluaikana oli vaikeuksia (kenelläpä ei olis) ja sitten tein töitä samaan aikaan niiden rahoittamiseksi. Ei ollut paljon sosiaalista elämää, kun ei ollut vapaa-aikaakaan. Ei se ollut helppoa katsella, kun muut meni pippaloimaan ja mä menin töihin. Mut eipä nyt ole sitten noita opintovelkojakaan päällä. Molempi pahempi, kjäh!

Kyllä laajakaista kun on niin voi olla koneella vaikka

aina tai silloin sun tällöin kun huvittaa.
Kone voi olla auki vaikka kokopäivän ,no yöksi sen suljen aina.
Kotona vain sätissä ,työssä ei ole mahdollista,siellä on aivan liika kiire.
Ehtisi nyt kahvipaussin joskus pitämään ,muttei sekään aina onnistu.
Kyllä tietokoneita myydään kokoajan ja niiden hinnat vain tippuu alaspäin kun uusia tulee vauhdilla mahtavampia. Nyt sattiin ja sitten enen puoltayötä peiton alle nukkumaan .

Laajakaista auki vaan

Niin, mut sinulla on se tilanne, että sinun ei tarvitse tehdä valintaa maksatko sen maksun vai ruokaostokset. Sinun tilanteesi on siis hyvä.
Minulla mahdollisuus nettiin työmaalla ja kotonakin on linjat auki. Minäkin tein paljon töitä ja opiskelin päästäkseni tähän tilanteeseen. Ei minulla ole omaa asuntoa, mutta eipä se täällä haittaakaan.
Jos se "talojen talo" tulee eteen, niin sitten se pistääkin mietintämyssyn lämpiämään.

Laajakaistaa

pitkin kotoa langattomalla läppärilläni kirjoittelen.
Nettiyhteys kylläkin on firman omistuksessa, mutta ympäri vuorokauden vapaassa käytössäni.
Töissä myös on netti kaiken aikaa auki, joudun käyttämään työssäni netistä tietoa, chattiin en työaikana, en myöskään vapaa-aikana ehdi.

Olet siis kiireinen

Työaikana minulla on kuitenkin paljon odottelua, kun prosessit menevät omalla painollaan. Silloin voi kirjoitella tänne ja lueskella toisten hienoja kirjoituksia. Se on ollut hauskaa koko kevään ajan. Siitä kiitos monille hyville kirjoittajille. Hyvää kesää sinulle ja toivottavasti saat omaa aikaa rauhoittua. Ei siksi, että voisit välttämättä hengailla netissä, vaan itsellesi.

Lomalla

on kone kiinni, lueskelen joskus yksin kotona ollessani näitä juttuja, mutta yksinolo on aika harvinaista herkkua. Jälkikasvun mielestä netti on täyttä huuhaata, äiskää pitää suojella ;-)).
Loma on viikon päästä edessä ja sitten kone on suljettuna ja toivottavasti ilmat paranee, aion lomailla kotomaan kesässä. Hyvää kesää kaikille!

Hyvä!

Lapset pitää huolta, hah!
Kotimaan loma. Hieno juttu. Tilaan aurinkoa silloin.

Tuskin olet Jermu

ainoa persaukinen, joka sätissä käy.

Niin, sinun tapaus onkin erilainen

Et koskaan kulje persaukisena..Onhan sinulla se oma tappisi.

*hirmuista käkätystä*

tuon paremmin sitä ei voi sanoa.

Kieltämättä tilanne vaati tämän

Se oli sellainen yhden rivin Coomaus tällä kertaa.
Naurattaakohan minua..hmmm. mietin hetken..nää; ei varmaankaan.

Vaikutat

hieman yksinäiseltä vanhaltapiialta. Älä vielä kokonaan menetä toivoasi. Käkättele rauhassa ja odota, josko joku vähän yksinkertaisempi miekkonen osuisi kohdalle, niin saisit vertaistasi seuraa.

Näin meille luotettavuudessaan

huippuluokkaa olevan anallyysin esitti Dr. Tappi.

mitäpä muuta

voimme odottaakaan, kun analyysin tekijällä on puuta molemmissa päissä. ;)

Dr. Tappi

tekee anallyysin asiasta kuin asiasta. Odotamme kommenttia keppiheposesta. Kiroitushärökö?

ei tarvitse odotella

siinähän sinä jo oletkin. Tosin tolkku se on talkkunan syönnissäkin, joten mieluummin ilman toivoa kuin tapin kanssa.

Minä pidän

riman tietyllä korkeudella ja kierrän tietyt tyypit hyvin kaukaa. Joten minun puolestani saat käkätellä ihan rauhassa. Toivotaan kuitenkin, että joku tomppeli osuisi vanhanpiian kohdalle, niin syksyillat menisi rattoisammin, kun vetelette pitkää tikkua siitä, kumpi on vieläkin tyhmempi kuin toinen.

Onnea uroskäkätin etsintään!

*räkättää*

Joko se on rima, luulin että tappi. ;)
Kyllä me täällä tiedetään missä sinä sitä rimaasi pidät. :D

Rimatapin korkeus

Se on sitten n. metrinkorkudella. Varmaan hauskaa yrittää limbota itsensä alitse..Olitkos se muuten sinä, joka kuljit sellaisen keppihevosen kanssa tienpientareella? Hepan pää osoitti kyllä väärään suuntaan..Mutta olethan sinä ammattilainen noissa asioissa, niin varmaankin tiedät, mitä sen keppihevosen kanssa teet. Luulisin, että plonti sanois kuitenkin:Hyh hyh! Taisit laulaakin jotain..."Hei laukkaa ratsu reima..."

kops

...*tipahti naurusta tuolilta*.Hih!Oikein!!!

Olkaa varovaisia

ja käyttäkää vaikka turvavöitä. Mikä toisen Coomassa voi olla noin naurettavaa. Taidatte kaikki olla vähän vahingoniloisia???

*ulvoo naurusta*

ei me vahingoniloisia,,, siis ei ainaskaan kovin paljon,, tai sillai *hillitöntä räkätystä*

Tästä pitää siis tehdä uusi avaus

Palstalla kävijöiden motiivit arveluttavat..Vainot ja harhat, ulkonäkö ja varallisuus..Nyt uutena tuo ivallisuus ja vahingonilo. Moista ei ennen täällä palstalla ole nähty..Hyvä!

harvoinpa

noin tyhmään kommenttiin tulee noin fiksu vastaus, napakymppi Jermuxi ;-)

Opiskelen tässä vasta..

Sitten, kun opin vastaamaan oikein kunnolla, niin sitten alkaa tappimies vapiseen pelosta..

Ruskeakieliset

ällöttävät. Sori.

PS. Onko ruskeakielisyys liikalihavien yleinen taipumus?

Painofobiasi arveluttaa

Mutta hankimulkerokylän kaupasta saat varmasti ostettua itsellesi uuden ruskean kumikielen edellisen haljenneen tilalle.

Olet sinä

hauska mies - ainakin itsesi ja naapurin hevosen mielestä.

Varo hevosia

Nekin pitävät sinua tunkiona.
B.t.w. kirjoitanko sinulle uuden runon? Kerro vain aihe itsestäsi, niin yritän väsätä jotakin.

tuskin sentään,

mutta jos otat tapin pois sieltä sun normaalista sijoituspaikasta ja nuolaiset, näet millainen on ruskea kieli. Ei millään pahalla.

Lukihäiriö..

tais tulla.Siis varallisuus eikä vaarallisuus..:))
Täähän on ihan helppoo.Kirjastosta kirjottelevat notkuu täällä varttitunnin kerrallaan,töissä olevat ruokatunnin ajan ja joutilaat koko päivän.
Nettiriippuvaiset keksii kyllä keinot,vaikka varallisuus näyttäis nollaa.
Eikös netin käyttö työmaalla kuulu luontaisetuihin?
Ja kirjastostakin saa jatkoaikaa,kun varaa eri nikeille peräkkäisiä aikoja..Sitten vain veskissä pikkuinen muodonmuutos..;))
Eli harhaa kaikki tyynni..:D

Harhaa, vainoa ja nyt myös..

ennenkuulumatonta tällä palstalla..tappimiehen ivalliset kommentit. Miten ihminen voikaan olla noin ivallinen?

kyllä se

tappi persuuksissa vaikuttaa varmaan elämänasenteeseen kanssa?

Jermuliinille..

muutaman oluen jälkeen tälleen tuttavallisesti.
Älä välitä..ronja hirnuu kahden oman pollensa kanssa tappimiehelle jermun puolesta ja lataa täyskympin tapin takapuoleen kahden kengitetyn kavion ja yhden piskuisen mutta sitäkin tarkemman kolmiseiskan voimin.
*hirnahtelee sydämen kyllyydestä*

Vaikutat

ruunalta tai elähtäneeltä tammalta.

ihan totta

Sinäkin huomasit. Ruma se ainakin on. Mikskä niitä tuolla huoneissa sanotaan, sellaisia kiertäviä jotain.

Se on kiertävä Dr. Tappi

Anallyysien tekijä kolmannessa tekonivelpolvessa.

olipas omaperästä

Koitas ryhdistäytyä sinäkin.

Rasia Hoi!

Miksi olet katkera? Oletko jäänyt ilman sitä kantta?

Älä nyt

hyvä "mies" enää enempää munaa itseäsi.

Älä hyvä ...öööö..

mies ei kelpaa, nainen vielä vähemmän..En mä muuta keksi kuin Dr. Tapin. Hankimulkerokylän kasvatti. Niin, miltäs on yhden rivin Coomaukset tuntuneet. Olet mennyt kesäterään. Aikaisemmin pyristelit kolme riviä..nyt aina vain yhden. Kramppiko?

niin minustakin

puusuutarin heikko vastus arveluttaa. Sekin on avauksen paikka. Miten joku voikin coomautua noin helposti? Epäkelpoa ainesta hakkuupalstalle.

Kuules..

tiedätkös mikä rusina on..??Se on elähtänyt viinirypäle,joten samat sulle.

Kateus iskee Dr. Tappiin

Oletko tarkistanut oman keppihevosesi asennon? Kuinka päivystysvuorosi netissä sujui? 6.35 ja on avautumassa muille täällä heilumisesta..
"Hei, laukkaa ratsu reima..."

Siltäpä näyttää

..katsos jotkut onnettomat ovat jääneet ihan paitsi, kun aikanaan charmia jaettiin.. niille jäi sitten vain sitä harmia..

kivaa

Lehmäkin päässyt laitumelle. Mitäs sä jäit aikanaan paitsi? Kaikkea mitä naisille kuului jakaa. Sulle jäi se jakaminen..

-myötätuntoisena-

Voih, nytkö sulla on jo jakamattomuustautikin, sekös Harmia Harmittaa :-)!

ei hätää

Sinähän jaat täällä kaikkien edestä..muutakin kun harmia =)

Pahapaha ..

..jaan hyvää mieltä, hullutuksia ja mielelläni ajatuksia. Muuta ei ole tältä likalta tarjolla!

-nipistää nenästä Harmia- Että tapin saat kyllä pitää ihan piilossa ;-)

ei vai

Kuullut olen kyllä ihan muuta.

Harha ei ole..

tiedon väärti ! Jos oikein yrität, voi sinustakin tulla mukava ihminen..ei ehkä tässä elämässä, mutta jospa sitten seuraavassa :-D

Nana Hoi!

Olet kyllä todella positiivinen ihminen. Jaksat kertoa tuolle kyllästyneelle hahmolle asiat, niinkuin ne ovat. Hienoa sellainen. Hän kertoi kuulleensa ääniä, jotka kertoivat kaikenlaista..siis harhoja ja vainoa..
Kerroit tuolle hahmolle jälleensyntymisestä ja siitä ilosanomasta, että hän ehkä syntyy parempana ihmisenä..Et positiivisuudessasi muistuttanut häntä myöskin muista mahdollisuuksista. Mistä sitä tietää millaisena keppihevosena hän sitten syntyy?? Olet todellakin empaattinen hahmo ja juuri oikeaa ainesta tasapainottamaan Harha ja Vaino-puntarin lukemia normaalille tasolle. Kiitos vastauksestasi.

Voi sun kanssas,

muruseni,tässä voi muuta kuin nauraa..
Kyllähän se ressu edes jotain toivoa (edes pienenpienen) tarttee, kun on niin itseensä kyllästynyt parka :-))

Jos olisin ivallinen

Väittäisin, ettei toiveita ehkä ole...Mutta valaisit positiivisuudellasi tietä. Nyt voin siis ilmoittaa ilman ivaa, että "ehkä" sanan voi poistaa.

Myönnetään..

..kävelin ansaan että paukkui!
One point to you, tilanne tasan 1-1 ;-)

Noh noh Rasia..

Soo soo! Dr. Tappi nitkuttaa keppitappihevosella ja sinä alat Lurps lärps lehmillä tarinaa asentamaan. Muista aina Hakkiksella, montaa miinaa ompi eessä.. Olen nyt asiasta kertonut..Valitse itse, jooko.

kepin asentoa

olisi hyvä vaihdella. Se vaikuttaa myös henkiseen vireyteen, josta Jermu voisi tehdä seuraavan avauksen. Siis miten on sättäreiden henkisen vireyden laita.

tämä

Avaus ja ketju kertoo sättääjien henkisen vireyden oikee reaaliajassa. Taantuneita ääliöitä lähes kaikki. Aamusta iltaan jauhamassa tätä soopaa.

siksi onkin

mukava saada uusia sättääjiä ketjuun, tervetuloa!

Parempi..

elähtänyt tamma kuin puupää..:))

Koet siis

olevasi korkeammalla tasolla kuin muu sukusi.

hei

Miten sieltä ojasta enää vois ylös päästä.

Aiheellinen kysymys sinulle, Rasia!

Ja Dr. Tapilla on sinulle varmaan vastaus valmistumassa. Pidät lehmistä, joten oma hyppykeppisi tulee varustettuna sillä lehmänpäällä. Luksus malli tottakai, sillä ruskealla kumikielellä varustettuna. Se malli loistaa siis pimeässäkin...Sillä sitten loikkaat pois poikkeen sieltä ojasta.

Niinpä, Dr. Tappi

Sekin tunne on sinulle täysin tuntematon..olla parempi jossain asiassa kuin muut..Korjaa asia heti ja ala vain keskittymään niihin keppitappihevosiin. Siinä olet varmasti ainoa ja paras. Voit olla todella ystävällinen tuolle kaverillesi Rasialle. Hänelle voit veistellä samanlaisen tapin, mutta lehmän päällä varustettuna. Hän pitää niistä. Älä unohda varustaa sitäkään hahmoa sillä ruskealla kumikielellä. Kyllä mahdatte olla hauska näky loikkiessanne hankimulkerokylän raitilla keppien kanssa.. Se on kivaa, että teillä on yhteinen harrastus.

Voi jestas..

en kyllä usko olevani sukua sulle mutta kaikkihan lienee mahdollista kunnes toisin todistetaan:)
Sukuuni olen ihka tyytyväinen ja ihan normaalilla tasolla sitä ollaan:)
No ehkä sullekkin maailma vielä joskus kirkastuu..maybe..

kummallisesti

nuo sun aatokset aina vie hevosiin. Tai ei se nyt kovin kummaa ole.

En jaksa enää ihmetellä Dr. Tapissa mitään

Se kummajainen riitti, kun se loikki se keppihevonen hmmm...asennettuna tienpoikki ja reipas epävireinen (yläpainotteinen) laulu raikasi.."hei, laukkaa ratsu reima.."
Nyt sillä on kaveri..tuo jakotukki. Sillä on se lehmänpää sinne asennettuna. Se meni ekassa mallissa kumminpäin vaan paikoilleen.. hyh hyh sanois plonti..

ajat

Ennen oli BMW HIV ja NMT.
Nykyään on jo ihan tavallista, että jokainen itsensä tiedostava poju omaa aadeeäsällän, mitävitunväliisillon ja bmween.
So What?!

Vastustaa..

miks hemmetissä munuaisauton..??

samaa mieltä

Noinhan se on.

Eikä ole !

Siehän ihan levottomia juttelet.

mä olen p a

wiel toimii yhteys ;)
ja tot kirkorttii ei o tjn
mutta jos mul olis wyrkkaa tarpeex en todellakaan olis tääl waan kiertelemäs maailmaa ;)
ja tää linja o nii hidas et teit naurattais jos tietäisitte ;(
ja wain se on totta et tää on harhaa ;)

Kuules..

jos niitä euroja olis niin meistä kukaan ei elvistelis täällä.
Älä välitä..ootkos kuullu hitaasti mutta varmasti.. ja siitä se lähtee:D
*hörppää nallea ja wirnistää*

Joo, naurettiin kyllä

Posti olis tullut 2.lk nopeammin perille, kuin sun vastaus. Miten sitten sättiminen onnistuu. Ennakoitko edellisellä viikolla tulevat tappelukset ja laitat viestiä liikkeelle varmuuden vuoksi. Et viitsis ennakoida meikäläiselle noita LOTTO-numeroita ensi viikonlopuksi..pliiisss!

Nyt eletään vuotta 2004

Se vaan menee niin. Itse olen 28v , hyvin koulutettu, ihan hyvä liksa, harrastan osakekauppaa.

Se on mahdollistanut ostamaan uuden Mercedeksen, asunnon Kruununhaasta ja kaiken teknisen tilpehöörin sekä rahaa vievät harrastukset.

vanhempi versio...

...mä siis asun Espoossa ja ajan Volvolla, koska vuosia on mittarissa 7 enemmän. Mutta piuha on kotona - vaimo, lapset ja koira vaatii kaistaa ;)
Joskus tosin itsekin ihmettelen mitä täällä teen. Siis kaikenlaisissa foorumeissa ;)

Perskeles

Eihän siinä mitään. Se on hieno homma, et joku on onnistunut. Reilu peli ja sen kun kaikki vaan muistais, ettei toisen onnistuminen tällaisissa tilanteissa pois toiselta.

usko tai älä..

kirjastossa seisoskelen..
mulla on kotona kiinteä linja ja niin monta mukulaa että joko ei pääse koneelle tai sitten on niin kamala meteli, ei saa olla rauhassa. pakenen siis tänne pari kertaa viikossa puoleksi tunniksi..:)
mersuu ei ole eikä tule, mutta toimeen tullaan. aina jotenkin.

usko tai elä usko

Pikku mersulla ajan ok talossa aun ja venelläkin purjehdin ja ulkomaillakin käy totta seo joka sana
käykö kateeksi

ei oo totta....

sullahan menee hyvin...käy kateeks...kun ite täällä kirjaston koneella aikoja odottelee...wautsi..ulkomaillakin, ja purjehdit....tasan ei käy onnen lahjat...otaks mut joksu mukaan purjehtiin...?

sitruuna totta joka sana

jos osaat olla ruorissa ja rimmata purjeita taikka vaan kokata ruokaa mistä poimin kyytin hessasta

joo...

ruokaa oon kova tyttö laittamaan....tosi hyvää... tuun tosta lauttasaaren rannasta...mihin aikaan tuut hakeen huomenna...oottelen siellä...iihaanaa..että pääsen mukaan...wautsi..oot tosi makee...

sitruuna ensi viikolle

tuu 'vk 29 mukaan miehistöön nyt tää viikko täysi

eiköhän....

tuo järjestyne, ellei sitten mun mieheni "utelias" ole tullut hienolta työmatkaltaan honkonkista kotiin. Jos on, niin en mä sit pääse..me lähdetään kuherruslomalle....mut muuten seisoskelen siinä laiturilla ja oottelen...Hyviä purjehdusäitä vaan teille....

Ei ole

Kuin sen verran, että sain uuden koneen ja pystyn kustantamaan adsl kk maksut.

Töitä teen vain sen verran, että elän ja ne työt ajoittuvat aikaiseen aamuun joten minulla on koko pitkä päivä ja vielä ilta aikaa netissä oloon.

En kylläkään chattaile, joskus joitain sepustuksia politiikkaan erikoistuneille palstoille sekä avun antoja koneensa kanssa ongelmiin joutuneille. Muun ajan etsin itseäni kiinnostavaa tietoa netistä ja teen muuta mukavaa koneella.

Rahana laskien olen varmasti kaikkein köyhin suomessa mutta silti aion pitää netin ja roikkua täällä kaiket päivät sillä tämä on harrastus josta pidän.

no ihan

sama elämäntilanne ja ajatukset kuin mullakin. Paitsi että mä olen se Suomen köyhin.

Selvä peli !

Sää voitit, mut mä olen sitten juuroopan köyhin opiskelija. Kjäh!

Reilu vastaus

Se todellakin voi olla hyvä harrastus ja "työpaikka". Itse en tietokoneista paljon tolkkua, mutta täälläpä vaan räpistellään. Itsekin olen sellainen elämäntapaopiskelija.

Ei kenellekään enää ongelma

Tuota noin...

a) Eletään vuotta 2004 eli aika outoa jos jollakulla on netti kotona

b) UUSI kone maksaa n. 1000e, käytetty jossa netti pyörii luonnollisesti paljon vähemmänkin joskus

c) Netin asennus maksaa n.100-150 jos joutuu vetämään ihan uuden liittymän (ainakin täällä päin jos kämpässä tai talossa ei ole linkkejä valmiina) plus n. 40-50e/kk käyttömaksua ja voi olla milloin vain

Elikäs ei mikään rääpiminen sinulle Jermu mutta nykyhinnoilla nyt ei kenenkään ole vaikeaa hankkia kotio nettiä jos sellaisen haluaa.

Tosin tiedän paljon ihmisiä joilla on ihan tapanakin erilaiset rutiinit netin käytössä. Itse olen siinämielessä "puolitiessä" että olen kirjastossa töissä ja sitten taas kotona on netti. Itse tosin ne vähät mitä netissä olen ja sitä tarvitsen, hoidan kotoa.

Duunissa kyllä huomaa että on paljon väkeä joilla on ihan sellainen tapa käyttää nettiä siellä sun täällä.

Kirjastossa olen huomannut että pohatat salkkumiehetkin eivät jaksa kotonaan aina enää koneita käytellä vaikka onkin ja töistä tullessaan käyvät 16-17 välillä netissä pyörähtämässä kirjastossa kotimatkalla katsomassa sähköpostit ym. jos eivät ole muutoin sitä tehneet päivänaikana eikä netissä ole pakko olla koko ajan "ajan hermolla". Ihan sellainen tapakin.

Sitten taas valtaosa kirjaston koneiden käyttäjistä taas on lapsia ja nuoria. Aika vähän aikuisia jotka aikoja tunniksi tai kahdeksi ottavat. Yleensä hoitavat hommat seisomakoneilla joita voi 1o minuuttia käyttää jonotusperiaatteella, tuskin siinä kukaan paljoa viitsii tsättäillä.

Olettaisin omien havaintojeni perusteella että eiköhän valtaosa koneiden käytöstä tapahdu kotoa käsin ja sitten työpaikoilta. Ilmaispisteitä eivät aikuiset kirjastoissa ym. paljoa taida käyttää mitä nyt joku sähköpostit katsoo tai työkkärin listat.

oma kone on...

Minä ainakin käytän vain omaa konetta ja töitäkin teen, tosi pitkää päivää teenkin ja silloin huilaan netistä!!! Kyllä tavallisellakin ihmisellä on varaa omaan koneeseen ja laajakaista yhteyksiin, jos vain älliä sen hankkimiseen riittää. Enkä pidä edes kalliina tätä harrastustani! En juo, enkä tupakoi ja muutenkin säästäväisesti elän. Meidän kirjastossa saa vain 15 minuutin aikoja koneelle ja se ei minulle riitä alkuunkaan, päättäjillekin tiedoksi. Työaikana teen työnantajan töitä, en omiani.

Noniin

Siinäs tulikin mm. kirjaston ihmisille tietoa.
Olet oikeassa, kyllä säästäväisellä elämäntyylillä pääsee pitkälle. Harrastuksena se voi olla hyvä, mutta kaikille se ei kuitenkaan ole enää harrastus..se on elämäntapa.

voihan.....

itku....just...että kirjaston koneelta "salkkumiehetkin" sähköpostin lukevat...ihan varmaan joo...eiköhän niillä oo commarit jo kaikilla....ettei kirjastoon tarvi...mut enhän mä voi sitä tietää...vaikka toisaalta luulenkin tietäväni...

Niin justiinsa!

onneksi tuo kirjastoheppu kertoi meille totuuden sanoja..Miksi siellä siis käydään, vaikka kotona ja työpaikalla on koneet..Harhoja ja vainoja seuraa tästä.

Nyt iski harhat ja vainot

Siis miksi käydä todellakin kirjastossa koneella. Salaisia yhteydenottojako, joista ei jää omalle koneelle viestejä..Hyh hyh, sanois plonti.
Hyvä juttu, että tulit "julkisuuteen" ja kerroit vähän, mitä siellä kirjastoissa tapahtuu. En tiennytkään, että joissakin kirjastoissa voi seisten käydä selaa postinsa. No siitä onkin piiiiiiiiitkä aika, kun olen ollut tavallisessa kirjastossa. Opiskelijoillahan on joskus koulun puolesta omat paikkansa tietokoneille..

Ei ongelma

No mä teen töitä koneella kotona ja tartten siinä nettiä. Ja sillä samalla hinnalla surffailen netissä niin paljon kun haluan. Työt voin hoitaa siihen aikaan kun itse haluan, kunhan ne määräaikaan tulee valmiiksi. Kun mulla ei ole työkavereita vieressä kenen kanssa päivän mittaan juttelisin niin tulee käytyä netissä ja katseltua millon mitäkin.
Ei ole tullut mieleen että sättäily olis kustannuskysymys.

vastaan tähän, että

töissä en voi sättäillä. Voin kuitenkin aika pitkälle päättää työajoistani, joten ehdin notkumaan täällä riittävästi saadakseni hankieläimet hermostumaan.

Ei tuo kiinteä liittymä minusta kallis ole, saman rahan saisi menemään moneen kertaan paikalliseen intiimiravintolaan eikä riittäisikään. Lisäksi tulisi krapula.

Luulen että suurin osa sättääjistä on tavallisia sukankuluttajia, ei rikkaita eikä köyhiä vaan jotain siltä väliltä, kaikkea tietysti joukkoon mahtuu.

Rahhaa on niin

paskalle taivu

anna mulle

vähän niin sitten taas taivut.

köyhälle

olen minäkin ollut joskus köyhä tyttö mutta työtä olen tehty ahkerasti

Asiaa!

Töitä pitää tehdä ja onneakin tietty matkassa. Silloin voi saavuttaa elämässään kaikkea hyvää. Eikä siis tarkoittanut pelkkää rahaa!

Jermu olet oikeassa

totta pitää onneakin olla

Onneksi on onnea !

Joku tutkija lyttää minut nyt, mut väitänpä vaan ihan pokerina, että kovalla työllä ja hippusella onnea, saatat päästä aika mittaviin suorituksiin.
Hauskaa kesää sinulle ja olen iloinen puolestasi, jos onni on ollut mukanasi. Se ei todellakaan ole muilta pois.

Jermu

yksi rehellinen joka ei kahdehdi minua iso kiitos

Se oli minun vastaus

Ja vihulaisten puolella monesti mainittu juttu..Eli reilu peli. Keskustelimme tuolla ylempänä mm. ex-vakkarinaisen kanssa ja muutenkin, että eihän toisen onnistuminen ole muilta pois. Tottahan se pikkuisen kirpaisee, jos naapuri voittaa lotossa miljuunan. Mutta se on vain sellainen juttu, että se pistää vaan miettiin, että ehkä seuraavan kerran sitten minulle.
Jos se sattuu oleen mukava naapuri, niin hyvä uutinenhan se vaan on. Jos se naapuri käyttäytyy hölmösti sen jälkeen, niin itsensä se siinä mokaa.
Tottahan se on, että jatkuva epäonni elämässä voi katkeroittaa ihmisen. Mutta, ei sitä epäonneaankaan tarvitse toisille yrittää tuupata. Lisää kierroksia koneeseen ja piikit pystyyn. Kyllä se siitä jonain päivänä..

????

Kotona on laajakaista, töissä on laajakaista ja opiskelupaikassa on ATM. Onhan nykyään kait "kaikilla" puhelinkin joka helvetin paikassa?

Ajat muuttuu

Niinhän se on että nykyään on puhelinkin melkein kaikilla, lapsilla, aikuisilla, vanhuksilla.
Itse ainakin usein huomaan että monta juttua
voi selvittää nyt ja tässä kun voi
olla yhteydessä ihmisten kanssa.
Sama juttu netissä. Kun sieltä löytyy tietoa heti jos kiinnostaa.
Kai se jotain maksaa mutta käytetäänhän sitä rahaa muutenkin erilailla kun esim. sillon kun
oravannahoilla maksettiin...
"Ajat muuttuu ja me ajan mukana".

Ajat muuttuu kyllä,

mutta en minä aio kaikkea roinaa hankkia tulevaisuudessa vain sen takia, että sitä on kaupassa tarjolla ja se vois olla "kiva laite" mainostajan mielestä. Kännykkä on ja tietsikoita joo, mutta ei todellakaan ihan viimeisintä mallia..eikä tule olemaankaan.

Taskussa puhelin

Mut ei sentään ihan joka paikassa. Mitenkähän tulin ennen toimeen, kun oli kotona vaan ihan tavallinen lankaliittymä...

Toimivat laitteet

Juu toimiva puhelin taskussa ja toimiva tietsikka
pöydällä riittää mullekin oikein hyvin.
Eikä se ole mitään mainosten perässä hörhöilyä.
Eri asia kun että pitäis olla uusimmat
mallit. Kai niihinkin rahaa vois käyttää paljon
jos sattuis olemaan varakas mut vähempikin riittää.
Outoo ois jos ei ois muuta kun lankapuhelin
eikä konetta ja nettiä...
Mitenhän sitä aikasemmin selviskään ilma niitä.
Onhan ne ihmiset joskus selvinneet ilman autoakin
vaan ei enää...

Kuinka ennen pärjättiin?

Hemmetin hyvin pärjättiin..Koska kaikki olivat samassa tilanteessa. Jos joku ei ollut lankapuhelimen ääressä, niin soitettiin sitten uudelleen. Vastaajien tulo "helpotti" jo hieman tavoitettavuutta..mutta nyt ollaan siinä mielentilassa, etttä pitää olla tavoitettavissa 24h/vrk. Onko se tarpeen..?

Uusi aika uudet tavat

Ei tartte olla tavoitettavissa 24t/vrk.
Nukkuakin pitää ja siinä ei yhteyksiä tarvita,
eikä muutenkaan koko aikaa.
Puhelin on vaan semmonen juttu että tuntuu että pitäis olla käytettävissä millon vaan. Mulla esim on niin että isoäiti asuu yksin ja vaikka se on vanha niin osaa käyttää kännyä. Päivällä soitellaan muutaman kerran ja joteskin tuntuu että haluaa olla tavoitettavissa. Toinen vaihtoehto ois kunnan järjestämä tarkkailu
mutta ei ainakaan vielä tarvita, ehkä joskus myöhemmin. Ja lasten kanssakin tulee soiteltua
puolin ja toisin useammin kun helposti tavoittaa.
Mulla on kone auki aika pitkän ajan vaikken
koko aikaa käytäkkään. Kun voin itse määrätä työajan. Ja tulee sättäiltyäkin. Sen vois tietty välillä sammuttaa.
Mulla on semmonen käsitys että saman maksaa käytit tai et?

Sama maksu

taitaa olla. Jossain yhteyksissä oli jotain "ylitysmaksuja", jos lataa ihan sairaasti tavaraa. Minulla ei ole moiset rajat tulleet vastaan, jos niitä edes siellä on. En imuroi musiikkia enkä elokuvia netistä, joten liikenne on varmaan aika tavallista. Elokuvat ja musan saan omaan käyttööni ostamalla ne kaupasta.
Varmasti isoäidillesi on suuri asia, että olet tavoitettavissa. Se luo läheisyyden ja turvallisuuden tunnetta. Hän on varmasti iloinen siitä kännykästä.

Ei kallista

Eli kotoa chattailen ja voin sanoa ettei se ole kallista.
2000-luvulla tietokone löytyy jo lähes jokaisesta kodista. Niin myös meiltä. ADSL nopeudella 512/512 joka on kohtalaisen nopea yhteys maksaa alle 50e/kk joten en todellakaan pidä chattailevaa ihmistä erityisen varakkaana?
Moni pariskunta käy kerran kuussa ravintolassa ja tuo sama raha ei riitä siihen yhteen iltaan. Samoin kaikkea muutakin turhaa ostetaan yms. Asiallinen chattaily on sosiaalista kanssakäymistä eri ihmisten kanssa ja mielestäni aika tervettä ajanvietettä poislukien netti- ja chatti addiktit jotka kuluttavat kaiken aikansa koneella joten maksan kyllä edelleen tuon hinnan laajakaista yhteydestä. Toimivan nettikoneen saa tänä päivänä todella halvalla, eli siis loppu yhteenvetona, chattailu ja nettailu on halpa harrastus.

Tämäpä olikin se pointti 2

Ei ole merkitystä nykyään edes hinnallakaan. Laitteet ovat saatavilla ja liittymät myös. Pointti olikin, että siitä huolimatta toisille ihmisille on erittäinkin tärkeää tulla tänne palstalle korostamaan sellaisia asioita kuin maallinen omaisuus. Mitä merkitystä sillä periaatteessa on lukijan kannalta..Minulle jonkun ihmisen omaa erinomaisuuttaan ja maallista omaisuutta korostava kirjoitus saa peukut kääntymään useimmiten alaspäin. Tyyli tietty ratkaisee. Senkin pystyy sanomaan positiivisellakin tavalla, vai mitä? Hyvää kesää sinulle ja kiitos asiallisesta vastauksesta.

Netti harrastuksena ja työnä

Itsellä on netti täysin vapaassa käytössä töissä ja kotona on 10/1mb yhteys joka on edukas. Näin se vaan on. Päivässä olen noin 12h keskimäärin netin käsillä tai enemmän

Paljon on kone sitten auki

Minulla kotona laite on auki silloin tällöin. Töissä netti pyörii auki koko ajan...joten samoissa lukemissa olen siis työaikana..Hmmmm.Kyllä Työpäivinä saattaa tuollaiset 8-10 tuntia olla kone auki kokonaisuudessa. Ihmeellistä.

Onnittelut!

avauksen tekijälle ja keskustelijoille.

Ihan kelpo avaus, josta syntyi ihan oikeaa keskusteluakin.

Yleensä täällä ei juurikaan chatista keskustelua synny ja ihan rehellisesti olen sitä mieltä, että kerrankin syntyi - tietysti voin olla nyt hieman naiivi, mutta sama se. (50 kommenttia voisi poistaa vapaasti, mutta se on sivuseikka).

Se vain jäi mietityttämään, että missä se rikkaus loppuviimeksi on ;-)

C

Graalin maljassako?

Siis uusi avaus heti!

Missäs meidän rikkaudet on..

Kerron

teille kaikille missä se rikkaus on.
Se on meidän sisimmässä, lähimmäisissä, ystävissä.
Rikkaus ei ole omaisuutta.
Menetin viimekesänä tulipalossa kaiken, minulla oli ylläni ainoastaan vanhat verkkarit.
En tuntenut itseäni köyhäksi, minulle jäi ystävät.
 /   /  /  / Sättiläisten varallisuus arveluttaa

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua