kertokaapa lumia 800 huonot puolet. Oon lukenut sieltä täältä jotain mutta haluan ne samaan ketjuun. Saa hyviäkin puolia kertoo. :)
lumian huonot puolet
27
1159
Vastaukset
- 39s
Ainakin toi soittoäänipuoli on aika mielenkiintoinen.
- hmm...
Lumian huonoinpina puolina on:
- Ei micro SD muisitkorttipaikkaa
- Ei Nfc tukea
- Ei videopuhelukameraa
- pieni näyttö (3.7)
- 5230,. (500)
-flash tuki puuttuu, vaikka se jääkin eläkkeelle parin v päästä
-kameratolppa hälyt puuuttuu?
-reitin suunnittelussa/navigoinnissa pikku harmeja
-soittoäänet tietysti
nämä pikkuharmit päällimmäisenä mielessä,mutta ei nuo ostoa estä - Internetin käyttö
Kuinkas tuon internetin kanssa, maksaako käyttäminen paljonkin esimerkiksi uutisia lueskellen tai joskus joku youtubepätkä tulee katsottua?
Se riippuu liittymästäsi. Youtube videot vievät aika paljon dataa eli yhden videon katselu saattaa tulla kalliiksi jos sinulla ei ole datapakettia.
- Näytöt
Olen sitä vaan tässä mietiskellyt, kun en ole aiemmin kosketusnäyttöä omistanut, että mitenkäs nuo näytöt, tahriintuvuko helposti ja kuinka putsaus onnistuu?
- !!
Kirjotan tään Lumialla,jos tulee perille ei tään niin huonokaan pitäis olla! Hitaasti mutta varmasti tekstiä syntyy....
- ..
Viestisi tuli perille. Koitapa vastailla vaikka ylläolevaan jotain.
- 11
.. kirjoitti:
Viestisi tuli perille. Koitapa vastailla vaikka ylläolevaan jotain.
Siinä on sellainen Gorilla lasi ja kestää kyllä norm. puhdistamisen. Youtubessa on aiheesta lisää kun joku raapii näyttöä ruuvarilla tms....
Kirjoitusnäppäimet ovat kyllä tosi pienet ja virheitä tulee, mutta opettelulla vauhtikin lisääntyy...
Ihan kelpo peli, ja mullekin eka kosketusnäytöllinen
- htc
Nokia on menneen talven (lumia) !!!!!
- rdgerre
helppohan toi 800 on kytkyllä ostaa
- lumia...,
Laitoin puhelimeen uuden käyttiksen, Windows XP BlackEdition, asennus onnistui hyvin, mutta nyt ei toimi kun näytön taustavalo, että se siitä hienosta uudesta Nokia puhelimesta. Olen päivitellyt Android luureja, ja aina on onnistunut moitteetta version vaihto.
- Lumia 800 omistaja
Ostin tuon Lumia 800 puhelimen pari päivää sitten. En koskaan aikaisemmin ollut käyttänyt tuollaista puhelinta. Opin heti sitä käyttämään. Tosi selkeä ja helppo käyttöinen. Ominaisuuksia on aivan huikeasti. En ainakaan vielä ole löytänyt mitään negatiivista sanottavaa siitä. Ohjekirja www.nokia.com/support on tehty äärimmäisen selkeäksi. Suosittelen puhelinta lämpimästi.
- 5230,. (500)
800 on mainostettu helppokäyttöisenä joka sopii myös ensimmäiseksi älypuhelimeksi
- s/pdif
Kaikkien ikävin ominaisuus on osoitekirjan tietojen synkronisointi Microsoftin omalle serverille - ei ole siis yksityisyyden suojaa !
Kaikki käyttäjät eivät todellakaan halua, enkä minäkään, että omat kontaktit on listattu ulkopuolisille ihmiselle jonnekin Atlantin tuolle puolen.
Katsos, käytin tänään PC:llä Windows Liven sähköposti-ohjelmaa ja hämmästyin, mitä heikuraa nuo minun osoitekirjan tiedot näkyvät tietokoneen ruudulla: tämän tietokoneen ja Lumia 800:n välillä ei Bluetooth-yhteys toimi, koska en ole asentanut Zune-ohjelmisto nimenomaan säilyttääkseen oman identiteetin turvattuna ja muutenkin kaikkiin omaa sijaintia pyytäviin palveluihin valintani on kielteinen. En ole asentanut viimeisintä HS-päivitys, sillä sen edellytyksenä on antaa julki käyttäjän, minun fyysinen sijainti.
Poistin kaikki kontaktit Windows Live-ohjelmasta ---> hetken kulutta totesin Lumian osoitekirjan tyhjentyneen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aikamoiseksi taikuriksi itseni koin, kun noin helpolla onnistuu "hakkeroimaan" omaa puhelinta.
No, meni ½h kirjoittaa ne käsin näppäilen ja lukien vanhan Nokia E90 puhelimeni osoitekirjaa.
---
Yleinen piirre Lumiassa on, ettei käyttäjälle anneta monipuolisesti muokata puhelinta. Olen aikamoisen yllättynyt, kuinka Nokian uudessa halpapuhelimessa, 500-mallissa Belle-päivityksen jälkeen, annetaan lähes rajattomasti säädellä eri parametrejä - Lumiassa ei.
Lumian kalenteri on alikehittynyt. Kokeilin 19.02. lisätä ensi kerran tietoja sinne ja se epäonnistui: Lumiasta puuttuu toistuvan tapahtuman, joka tapahtuu 2.viikon välein, lisääminen. Viikkonumerointia ei ole.
Lumiaan pitäisi saada Nokia E90:n kalenteri ja profiilinkäsittelyominaisuudet, Nokia 500:n monipuolisuus sekä Nokia E90:n osoitekirjan synkronointimahdollisuus yksityisesti, ei julkisena.
---
Lumia on stasilainen kapine, jonka haltija antaa ulkopuolisille mahdollisuuden tarkkailla puhelinkäyttäjän tekemisiä ja olemisia ja listaa ihmisistä, keiden kanssa on tekemisissä.
E90 tuntuu yksityisyyden suojan turvaamisen kannalta "reilulta" kapineelta.
Arvatkaapa, onko minulla Facebook-tilia ja olenko lisännyt valokuvia läheisistä ihmistä Lumiaan? Arvaatkapa, olenko käyttänyt Lumian kameraa aktiivisesti? Otin vain yhden kuvan ja sekin erittäin abstraktista aiheesta, josta ei edes voi päätellä, mitä se edes esittää.
Ainoat Bing-hakuni ovat olleet Windowsia "kiusaavia", kuten "How to join into Cuban Communist Party" tai "Membership application for CCP".
Ainoat Lumian IE-haut ovat olleet tuo Kuuba-juttu ja nopeustesti - kun E90:n näytöllä näkyy passiivitilassa 3G, niin multi-SIM-kortilla varustettu Lumia kertoo mobiilidataverkossa siirtonopeuksien olevan alhaimillaan 30 kbit/s luokkaa!!
Kerrottakoon Windows Live-tilini käyttäjäkuva olevan Borgundin sauvakirkko!
---
Parhaita Lumian ominaisuuksia ovat RSS-syöttöjen mahdollisuus ja Nokian Navigointiohjelma - GPS-yhteys toimii mainiosti, kun taas samassa tilassa oleva E90 näytti minun olevan yhä työmaalla n. 25 km päässä kotoani!!!
Myös Sami Lönnin Teksti-TV-ohjelma on miltei täydellinen.
---
Kyllä minä oletin Marketstoressa olevan hieman kehiittyneempiä ohjelmia kuin e.g. todella älykäs innovaatio kutsua puhelimen kameraa skanneri-ohjelmaksi, pah!
Itse olisin odotellut hieman kehiittyneempiä ohjelmia, vaikkapa mahdollisuuden seurata valikoiden ProTeam-tason polkupyöräilijöiden etenemistä online-tilassa siellä Portugalin ympäriajossa, jota tänä viikonloppuna on kisailtu.
---
LUMIA = Stasilainen kapula käyttäjän kyttäämiseen.
Minusta pitäisi EU:n luovan direktiivin, joka kieltää matkapuhelimen henkilökohtaisten tietojen luovutuksen internettiin. - (week)end for Nokia
s/pdif kirjoitti:
Kaikkien ikävin ominaisuus on osoitekirjan tietojen synkronisointi Microsoftin omalle serverille - ei ole siis yksityisyyden suojaa !
Kaikki käyttäjät eivät todellakaan halua, enkä minäkään, että omat kontaktit on listattu ulkopuolisille ihmiselle jonnekin Atlantin tuolle puolen.
Katsos, käytin tänään PC:llä Windows Liven sähköposti-ohjelmaa ja hämmästyin, mitä heikuraa nuo minun osoitekirjan tiedot näkyvät tietokoneen ruudulla: tämän tietokoneen ja Lumia 800:n välillä ei Bluetooth-yhteys toimi, koska en ole asentanut Zune-ohjelmisto nimenomaan säilyttääkseen oman identiteetin turvattuna ja muutenkin kaikkiin omaa sijaintia pyytäviin palveluihin valintani on kielteinen. En ole asentanut viimeisintä HS-päivitys, sillä sen edellytyksenä on antaa julki käyttäjän, minun fyysinen sijainti.
Poistin kaikki kontaktit Windows Live-ohjelmasta ---> hetken kulutta totesin Lumian osoitekirjan tyhjentyneen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aikamoiseksi taikuriksi itseni koin, kun noin helpolla onnistuu "hakkeroimaan" omaa puhelinta.
No, meni ½h kirjoittaa ne käsin näppäilen ja lukien vanhan Nokia E90 puhelimeni osoitekirjaa.
---
Yleinen piirre Lumiassa on, ettei käyttäjälle anneta monipuolisesti muokata puhelinta. Olen aikamoisen yllättynyt, kuinka Nokian uudessa halpapuhelimessa, 500-mallissa Belle-päivityksen jälkeen, annetaan lähes rajattomasti säädellä eri parametrejä - Lumiassa ei.
Lumian kalenteri on alikehittynyt. Kokeilin 19.02. lisätä ensi kerran tietoja sinne ja se epäonnistui: Lumiasta puuttuu toistuvan tapahtuman, joka tapahtuu 2.viikon välein, lisääminen. Viikkonumerointia ei ole.
Lumiaan pitäisi saada Nokia E90:n kalenteri ja profiilinkäsittelyominaisuudet, Nokia 500:n monipuolisuus sekä Nokia E90:n osoitekirjan synkronointimahdollisuus yksityisesti, ei julkisena.
---
Lumia on stasilainen kapine, jonka haltija antaa ulkopuolisille mahdollisuuden tarkkailla puhelinkäyttäjän tekemisiä ja olemisia ja listaa ihmisistä, keiden kanssa on tekemisissä.
E90 tuntuu yksityisyyden suojan turvaamisen kannalta "reilulta" kapineelta.
Arvatkaapa, onko minulla Facebook-tilia ja olenko lisännyt valokuvia läheisistä ihmistä Lumiaan? Arvaatkapa, olenko käyttänyt Lumian kameraa aktiivisesti? Otin vain yhden kuvan ja sekin erittäin abstraktista aiheesta, josta ei edes voi päätellä, mitä se edes esittää.
Ainoat Bing-hakuni ovat olleet Windowsia "kiusaavia", kuten "How to join into Cuban Communist Party" tai "Membership application for CCP".
Ainoat Lumian IE-haut ovat olleet tuo Kuuba-juttu ja nopeustesti - kun E90:n näytöllä näkyy passiivitilassa 3G, niin multi-SIM-kortilla varustettu Lumia kertoo mobiilidataverkossa siirtonopeuksien olevan alhaimillaan 30 kbit/s luokkaa!!
Kerrottakoon Windows Live-tilini käyttäjäkuva olevan Borgundin sauvakirkko!
---
Parhaita Lumian ominaisuuksia ovat RSS-syöttöjen mahdollisuus ja Nokian Navigointiohjelma - GPS-yhteys toimii mainiosti, kun taas samassa tilassa oleva E90 näytti minun olevan yhä työmaalla n. 25 km päässä kotoani!!!
Myös Sami Lönnin Teksti-TV-ohjelma on miltei täydellinen.
---
Kyllä minä oletin Marketstoressa olevan hieman kehiittyneempiä ohjelmia kuin e.g. todella älykäs innovaatio kutsua puhelimen kameraa skanneri-ohjelmaksi, pah!
Itse olisin odotellut hieman kehiittyneempiä ohjelmia, vaikkapa mahdollisuuden seurata valikoiden ProTeam-tason polkupyöräilijöiden etenemistä online-tilassa siellä Portugalin ympäriajossa, jota tänä viikonloppuna on kisailtu.
---
LUMIA = Stasilainen kapula käyttäjän kyttäämiseen.
Minusta pitäisi EU:n luovan direktiivin, joka kieltää matkapuhelimen henkilökohtaisten tietojen luovutuksen internettiin.Nyt tuokin on siis nähty: kalenteri ilman viikkonumerointia. :-D
- virtasenjaska
(week)end for Nokia kirjoitti:
Nyt tuokin on siis nähty: kalenteri ilman viikkonumerointia. :-D
->Market place ->Live Calendar (maksuton). Viikkonumerot löytyvät sieltä ja kalenteri on synkassa Outlookin kanssa, jos niin halutaan (appointment ON).
Minulla on ollut Lumia parisen viikkoa käytössä: ensimmäinen kosketusnäyttöpuhelin. Tytöillä on jo ollut kauan kosketusnäytöt.
Olen aika tyytymätön puhelimeen, näin naisena:
1) en saa omia biisejä soittoääniksi, herätysääneksi tai tekstariääneksi
2) en saa vaihdettua puhelimeni ulkonäköä, kuin tausta: tumma tai vaalea, sekä ikonien noin 10 eri väriä... Ei mitään teemoja, jne...
3) en saa bluetoothia toimimaan
4) en voi seurata lähetettyjen tekstarien määrää
5) en saa vaihdettua aloitusnäytön (70-luvun tyylisiä) ikoneja esim omiksi kuviksi
6) kalenteri on kömpelö..
7) tekstinäppäimet ovat pieniä
8) tekstien ennakointi voisi toimi muistilla, niin että puhelin muistaisi minun käyttämiäni sanoja ja tarjoaisi niitä
9) tekstareiden kirjoitusnäppäimistöstä puuttuu nuolinäppäimet
10) netistä ei voi poistua "poistu" näppäimellä, eli en tiedä onko nettiyhteys päällä vai ei. Hankalaa jos ei ole nettipakettia. Myös hankalaa jos jää junnaamaan jollekin sivulle, eikä nuoli taaksepäin toimi...
11) kuvien lähettämisessä ei ole bluetooth vaihtoehtoa
12) en löydä mistä voin tarkistaa mitkä sovellukset ovat päällä..
13) akku kestää max 1,5 vrk...
nämä tuli ensimmäisenä mieleen...
luultavasti näistä osa on tehtävissä, mutta olen käyttänyt Nokian kännykkää kohta 20 vuotta ilman ongelmia ja ensimmäistä kertaa tunnen itseni tosi tyhmäksi...
Kaipaan myös jonkinlaista i-nappia, josta painamalla selitetään miten kyseessä oleva "sivu" toimii..
Tuntuu että tämä puhelin on tehty insinöörille (anteeksi), joka ei välitä puhelimen ulkonäöstä tai soittoäänistä yhtään...
Otan mielelläni vinkkejä vastaan mainitsemiin ongelmiin, myös profiiliini, jos sellainen onnistuu =)- awsedr
Jos sanot, että Lumia 800 on tehty ihmiselle jotka eivät välitä puhelimen ulkonäöstä yhtään. Silloin et taida ymmärtää designista paljon mitään. Lumia on kuitenkin saanut paljon kehuja käyttöjärjestelmänsä ja muotoilunsa puolesta.
www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/muotoilusivusto nokia murskaa iphonen lumialla/a780309
- bellelissimo man
Noksun paras käyttis on belle,siinä nuo kaikki hyvin kuvailemasi käytännön v*tutus aiheet sentäs vielä toimii..tuossa listassasi on liian monta hyvää syytä pysyä tässä vaiheessa erossa lumioista..mutta kaikesta huolimatta luulen että muutaman vuoden kuluttua nuokin asiat lumiassa ovat paremmalla tolalla ja lumia puhelin voi olla hyvä,mutta näin alussa kun ollaan puutelista on liian pitkä,pysäkää nokia bellessä tässä vaiheessa jos nokiasta pidätte
- tämäkin estetty
Ajattelin ostaa uuden puhelimen ja antaa tämän lumian jollekin kaverille, mutta tässäkin tuli iso ongelma: Windows live -tunnusta ei voi vaihtaa eikä sitä saa pois käytöstä kun sen on kerran puhelimeen laittanut.
Eli puhelinta ei voi edes myydä tai antaa eteenpäin, eikä tyhjentää henkilökohtaisia tietoja. Vaan se on heitettävä roskiin jos ostaa uuden puhelimen tilalle.- bb gates
BIG BROTHER watching you
- hmm...
Puhelimeen saa palautettua oletusasetukset jossa se poistaa kaiken ladatun ja muun: asetukset -> tietoja -> palauta puhelimen oletusasetukset.
- 10 vuotta taaksepäin
Lumiassa mikään sellainen ei toimi, jonka olettaisi itsestäänselvästi nykypuhelimissa viimeistään jo toimivan.
Ei toimi edes videopuhelut, kun microsoft windows phone ei tue sellaista ominaisuutta. Eli tekniikassa on menty 10 vuotta taaksepäin. Aika noloa, kun tyttöystävän muutaman vuoden vanhassa nokiassa videopuhelut toimivat ihan ongelmitta.- kiinnostunut
Käyttääkö joku videopuheluita tosissaan? Itse en ole koskaan käyttänyt, enkä ymmärrä siinä mitään ideaakaan.
- onnetonta
Lumiasta puuttuu kelvollinen taskulaskin. On siis välttämätöntä kantaa taskussa mukana myös tavallista taskulaskinta, jotta voisi matikanläksyjä tehdä.
Äsken testasin kaikkia kymmeniä taskulaskimia joita marketplacesta löytyy "calculator" haulla ja ne olivat kaikki aika onnettomia. Pari laskinta jätin kuitenkin puhelimeen siltä varalta että tavallinen taskulaskin unohtuu kotiin. Toisessa näistä (soop -scientific calculator) löytyy mm. y-kantainen logaritmi, mutta kuutiojuuri ym juuret puuttuvat. Joten sitten kun tarvitsee kuutiojuurta, pitää numero kirjoittaa kynällä paperille ja käynnistää toinen laskinohjelma (easymotto scientific calculator) jolla laskee kuutio- ym. juuret, mutta logaritmit puuttuvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892128Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361776- 1801326
- 241794
- 67732
- 59718
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </340514