Olen tässä jo jonkin aikaa ihmetellyt tanssinharrastajien enemmistön tapaa mennä pelkästään muutaman suosituimman tanssiorkesterin keikoille. Miksi näin? Onko se muka kivaa, kun pitää koko ajan rajoittaa liikkeitään hirveässä tungoksessa ja hakujen tekeminen on vaikeaa, kun osa porukasta vielä palailee haun aikana tanssilattialta? Onko se oma sisäpiiri niin tärkeä? Pitääkö aina olla samat tutut tanssiparit? Itse olen alkanut valikoida paikat lähes päinvastaisesti ja todennut viihtyväni väljillä parketeilla paljon paremmin.
Miksi menette ruuhkatansseihin?
10
277
Vastaukset
- Kotiseudun tanssija
Olen samaa mieltä. Paikalliset "pienet" esiintyjät takaavat mukavan tanssi-illan. Kaikilla ei kuitenkaan ole mukavaa/taitavaa omaa evästä. Se varmaan suurin syy.
- Vipeltäjä:)
Niin monesti ihmetellyt itsekkin tota ja aivan tasan katon semsen paikan missä voin olettaa et suht hyvin mahtuu menemään.
Kyllä monesti on ollut niin hyvät tanssit, vaik tota porukkaa ei olekkaan tuvan täydeltä, mut mie arvostan sitä et pääsee menemään suht vapaasti törmäilemättä koko ajan ja voi mennä pitkillä askelilla eikä tarvi töpötellä!! - hienoja porukoita
Noin kymmenen vuotta sitten. En muista tanssilehden nimeä, mutta siinä luki, että Yölintu oli vasta sijalla 5--8 ?, suosituimmuudessa tanssiorkesterina, mutta väkeä kävi silti ehkä eniten.
Eli ihminen on sellainen laumasielu, joka menee sinne, missä on paljon porukkaa. Sama juttu Agentsilla. Porukkaa oli paljon, mutta tanssittavuus oli mitä oli. Ja se oli heidän oma päätöksensä. Tottakai rokkia tanssitaan, muta silloin rokkikansa seisoi joukkona lavan edessä.- Helppoa rytmiä
Varmaan kymmeniä kertoja olen tanssinut Agentsien tahtiin ja aika vähän rokkia soittivat. Usein rokit jäivät yhteen pariin ja aina ei sitäkään. Pääosa Agentsien ohjelmistosta oli eri nopeuksisina fokseina tanssittavia kappaleita ja kappaleet oli rytmillisestikin helppoja tanssittavia.
Mutta se Agentsien vahvuus olikin siinä, kun kaikki kappaleet oli kaikkien tavallisten tanssijoidenkin tanssittavissa. Ja moni tavallinen tanssija tanssikin Agentsien keikoilla kaikki kappaleet. - tanssittu on
Helppoa rytmiä kirjoitti:
Varmaan kymmeniä kertoja olen tanssinut Agentsien tahtiin ja aika vähän rokkia soittivat. Usein rokit jäivät yhteen pariin ja aina ei sitäkään. Pääosa Agentsien ohjelmistosta oli eri nopeuksisina fokseina tanssittavia kappaleita ja kappaleet oli rytmillisestikin helppoja tanssittavia.
Mutta se Agentsien vahvuus olikin siinä, kun kaikki kappaleet oli kaikkien tavallisten tanssijoidenkin tanssittavissa. Ja moni tavallinen tanssija tanssikin Agentsien keikoilla kaikki kappaleet.En sanonutkaan, ettei olisi tanssittavaa. Useat kipaleet voi tanssia foksina. Eikä rokissa mitään vikaa. Muistan vaan kun kievarissa Agentsin eteen kerääntyi iso lauma faneja tukkimaan kapeaa kohtaa salissa. Eikä tangoa tai valssia liiemmälti kuulunut. Jorkka sanoi , että me soitamme oman settimme ja siihen ei ole mitään lisättävää. Toiveita emme kuuntele. Hyvä bändi silti.
- Kotonakin voi istua
Onko se niin vaikea ymmärtää, että aika oleellista on tanssittajat joita on kiitettävästi noissa ruuhkatansseissa. Jos on nimetön pumppu, on ruhtinaallisesti tilaa tanssia mutta istumiseksi menee. Jotain oleellista siis puuttuu eli ne tanssittaja!!! Eli suuntaan jatkossakin sellaiseen paikkaan, jossa tiedän olevan minulle riittävästi mieluisia tanssittajia. Koska he ovat hyviä viemään, ei tule pahemmin törmäilyä. Ei siis tarvitse aloittajan ihmetellä. Ne joilla on vakipari ja tanssivat vain sen saman kanssa koko illan, niin tervemenoa vaan esim. Hanuri ja Hattu tansseihin.. Ajatelkaapa asiaa siis myös muiden näkökulmasta. Miehen toki on helpompi löytää tanssitettavia jostain vähäväkisimmistä tanssipaikoista, koska tanssitaitoisia naisia näihinkin joka tapauksessa eksyy jokunen. Näin se on tulee olemaan.
- Mie meen muualle
Ymmärrän kyllä tuon näkökulman, mutta asiaan liittyy myös sellainen kummallisuus, että sinne ruuhkatansseihin lähdetään usein isolla porukalla. On sovittu etukäteen monen tanssitutun kanssa, että mennään tuonne. Joskus jopa bussilastillinen tanssikerholaisia suuntaa pitkän matkan takaa sen ykkösbändin keikalle. Näitä busseja kun tulee paikalle muutama, niin johan on lattia tukossa. Miksi ei voisi sopia, että mennäänkin johonkin muualle välillä? Enkä nyt tarkoita, että pitäisi mennä mihinkään Hanuri ja Hattu -tansseihin, vaan valita joku ihan tunnettu, mutta ei välttämättä se suosituin tanssiorkka.
- Tansseissakin voi
"minulle riittävästi mieluisia tanssittajia. Koska he ovat hyviä viemään, ei tule pahemmin törmäilyä. Ei siis tarvitse aloittajan ihmetellä."
Tuo näkemys edustaa sitä toista ääripäätä, mutta sellainen kultainen keskitiekin on olemassa. Miksi väitellä täällä, mitkä tanssit ovat parhaat kun jokaisella on jo näkemys, jota kukin elää todeksi.- Kotonakin voi istua
Vastasin vain aloittajan kysymykseen, piste. Ei tarvitse minun siis väitellä asiasta.
- 7547644
Kotonakin voi istua kirjoitti:
Vastasin vain aloittajan kysymykseen, piste. Ei tarvitse minun siis väitellä asiasta.
Väittelet kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462