Bavarian-virkattu tuolinpäällinen

lyylikki

Tein korituoliini bavarian-tekniikalla uuden istuinosan päällisen. Luulin neliön muotoisen sopivan pyöreään tuoliin, mutta tämä palikka-aivoilla ajateltu sovellus ei sitten sopinutkaan :-)))
Miten saisin kätsimmin vähän lisää sivuille, että olisi enemmän sopivampi? Ja toisekseen, mikä olisi helpompi tapa tehdä takapuoli (tyynyn), joka ei tule olemaan näkösällä.

Kiitoksia vastauksista ja aurinkoista kevään odotusta kaikille.

10

1076

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?+?+?

...hmmm, ajattelit sitten neliön sopivan pyöreään tuoliin?

• pyöreästä neliö

Tein itse tyynyyn taustan verkkovirkkauksella, 6kjs ja kiinteä silmukka. Bavariassa en itse saanut juuri neliönmuotoista tulemaan, oletko kokeillut venyttää sivuja? Kokeile virkata sivuille pylväitä ja nurkkiin kiinteitä silmukoita.

• Olisi kattanut

alunpitäen virkata 6- tai 8-kulmio neliön sijaan. Mutta voithan vieläkin korjata tilanteen virkkaamalla jokaiselle sivulle tasona bavarialaistekniikalla jatkoa, kaventaen aina puolikkaan mallikerran mol. sivuilla. Näin saat kappaleesta 6-kulmion muotoisen - ja sehän on jo aika paljon lähempänä pyöreää. Lopuksi voit vielä 'pyöristää' kulmia virkkaamalla muutaman kerroksen vaikka puolipylväitä.

Toisen puolen virkkaisin kuten pyöreän patalapun (= aloitus keskeltä, ja lisäyksiä tasaiseen), joko kiinteilläsilmukoilla, puolipylväillä tai pylväillä.

• Ja otsikkohan

tuohon äskeiseen piti tietysti olla 'Olisi kannattanut' - kirjaimet vaan ottivat ja katosivat jonnekin. Taidan olla parempi virkkaamaan kuin tavaamaan ;)

• lyylikki

No tuo oli loistava idea, eihän sitä tosiaan tarvitse ympäri asti virkata. Ja tuolla hommalla tulee varmasti lähemmäs pyöreää. Ja tokihan se muotoutuu varsinaiseen muotoonsa vielä kun höyrytän ja sisuksen laitan. Kiitos oikein paljon asiallisesta vastauksesta.

Ja ? ? ?, kiitos veetuilusta, et oo tainnu paljon virkkausta harrastaa kun luulet, että se on kuin puutyöt; neliö ei tosiaan mene pyöreään reikään :-)))) voi meitä polosia...

• ?+?+?

lyylikki, olen käsityöopettaja ja jo lapsikin ymmärtää mikä ero on ympyrällä ja neliöllä... :)

• Ihanaa,

että et ole ollut minun kässämaikkani! Jotenkin olettaisi, että 'käsityönopettajan' ominaisuudessa sinulla olisi ollut tarjota edes jonkinlainen ratkaisu lyylikin ongelmaan veetuilun sijaan. Onko pedagogiikan opinnoissa ehkä vähän puutteita...?

• ?+?+?

hmmm. käsityöopettajana oletan että ihminen erottaa ympyrän ja neliön toisistaan!
      Oletko kateellinen että olen alan ammattilainen etkä itse hallitse perusmuotoja?

• No, ei tosiaankaan

ole mitään syytä olla kateellinen tuon tason 'alan ammatilaiselle'. Ihan vaan, by the way, olen itsekin alan ammattilainen. Uskon enemmän rohkaisevaan ja kannustavaan neuvomiseen kuin veetuiluun. Muttta menetelmänsä jokaisella!

• lyylikki

Kiitos asiallisesta keskustelusta!
      Mutta voinpa kertoa, että tyynystä tuli loista kun tosiaan jätin aina yhden kuviokerran pois. Lopuksi tein vielä ketjusilmukkakaaria joilla sain kiristettyä nyörin avulla lopulliseen kuosiinsa.
      Laittaisin käsityönopettajalle :-)))) kuvan jos voisin...

Ja eikun kaikki virkkaamaan pyörylöitä eiku neliöitä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1260
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      195
      563
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe