Uusi kone, palautus dvd tekeminen

oooouu

Olen sammuttanut muut ohjelmat, myös virustorjunnan. Valitsen ohjeen mukaan `palautuslevyn luominen´ mutta kun se kesti 2 tuntia mitään tapahtumatta, keskeytin koko homman. Kuinka kauan se luominen oikeen kestää? Myyjä sanoi, että tunnin luonti ja toinen tunti 3-4 dvd:lle siirto. Edellisessä koneessa aikoinaan onnistui ihan hyvin kaikki.

Sitten vielä, kun en rekisteröinyt konetta uutena n. kuukausi sitten. Mistä viidakosta löydän sen sivun, missä voi rekisteröityä. Kone on hp:n pavilion.

Edellisessä koneessa, fujitsi siemens, kun se ei suostunut aukeamaan, se meni automaattisesti tehtaan sivuille, jossa homma hoidettiin. Siitä syystä se on kai tärkeetä rekisteröityä. Tarviiko niitä palautuslevyjä ollenkaan, jos tehtaalta tulee automaattisesti käyttöjärjestelmä tilalle, jos jotain menee vikaan.

10

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Tehtaalta" ei tule mitään levyjä eikä mitään muutakaan Itella postissa, sähköpostia tulee jos rekisteröidyt.

Palautuslevyt tehdään heti kun kone on otettu paketista ulos. Jos et tee niitä palautuslevyjä ja sotket käyttöjärjestelmän ja palautusosion niin joudut metsästämään niitä palautuslevyjä jäkikäteen HP:ltä joka luultavasti pyytää niistä rahaakin.

• sewrf45

Se levyjen teko on nimenomaan leyjen tekoa, ei siinä mitään erillistä tunnin kestävää "luontia" ole. Laita DVD sisään ja aloita "palautuslevyjen luonti", pitäis huomata kun levy alkaa pyöriä aika pian, ja pitää olla valmiina vaihtamaan uusi levy sisään. Sä olet kyllä aika ulkona tietsikka hommista.

• klöpå

JA sä olet saivartelija!

• oooouu

Mä olin mielestäni tehnyt kaikki ohjeiden mukaan, mutta mitään ei tapahtunut. On kulunut jo aikaa muutama viikko enkä muista tarkkaan kaikkea, muuta kun 2 kertaa yritin ja kun kului aikaa reilusti yli tunnin eikä mitään tapahtunut niin sitten keskeytin koko homman ja jäin vaan ihmettelemään. Tietysti mä tyhjän levyn laitoin sisälle ja painoin oletuksia ja sitten olisi pitänyt tapahtua jotain, mutta kun ei. Edellisessä koneessa kaikki kävi leikiten ja olen mä monet kerrat siirtänyt tiedostojani dvd:lle. Ei se ihan outoa hommaa ole mulle.

• oooouu kirjoitti:

Mä olin mielestäni tehnyt kaikki ohjeiden mukaan, mutta mitään ei tapahtunut. On kulunut jo aikaa muutama viikko enkä muista tarkkaan kaikkea, muuta kun 2 kertaa yritin ja kun kului aikaa reilusti yli tunnin eikä mitään tapahtunut niin sitten keskeytin koko homman ja jäin vaan ihmettelemään. Tietysti mä tyhjän levyn laitoin sisälle ja painoin oletuksia ja sitten olisi pitänyt tapahtua jotain, mutta kun ei. Edellisessä koneessa kaikki kävi leikiten ja olen mä monet kerrat siirtänyt tiedostojani dvd:lle. Ei se ihan outoa hommaa ole mulle.

Nyt kun takuuta on jäljellä ja kone on vielä aivan uusi niin saat palautuslevyt todennäköisesti ilmaiseksi kun otat yhteyttä koneen valmistajaan tai kauppaan josta ostit koneen.

Olisi aika tärkeä juttu jatkoa ajatellen. Jos odotat pari kolme vuotta niin voi mennä kissojen ja koirien kanssa hakemiseksi.

• oooouu

Kaivoin vielä ohjeen esiin. Käynnistä -- kaikki ohjelmat -- tietoturva ja suojaus -- HP Recovery Manager -- HP Recovery Media Creation ---- sen jälkeen tulee kysely: sallitko seuraavan ohjelman tehdä muutoksia tähän tietokoneeseen, johon vastaan kyllä. dvd on dvd-R, mikä pitäis olla ihan ok ja alustettu. Mutta pallo pyörii vaan eikä mitään tapahdu !! Kuulostaako tää ohje edes oikeenlaiselta?

• Kuulostaa uskottavalta ja levykin on luultavasti oikeanlainen. Minulla kuitenkin oli aikoinaan Compaq merkkinen valmiskone jonka DVD asema ei hyväksynyt muita kuin DVD R levyjä, DVD-R ei kelvannut. Tästä on liki 10 vuotta aikaa joten onkohan relevantti tieto tänäpäivänä. Voit tietysti kokeilla vielä DVD R levyllä mutta jos ei onnistu niin yhteys huoltoon.

• skd43

Teillä meni vissiin levyt sekasin, levy jota pitää käyttää on DVD-R ja DVD-RW ei käy, ainakaan kaikissa koneissa.

• Uudelleen kirjoitettavat levyt eivät käy palautuslevyiksi. Vain DVD-R ja DVD R käy. Näistä paras vaihtoehto on DVD-R

• oooouu

Ei onnistunut liikkeessäkään palautuslevyjen teko. Tehtaalta tuli DVD:t viikon sisällä, jos niitä joskus sattuu tarvitsemaan. Kirjotan muille vinkiksi, koska itselläni aikaa tuhrautui turhaan yrittämiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe