Tässä pari otetta aamuhartaudesta,nämä kertoo jo sen luterilaisen harhaopin ja koko hartaus sitä samaa sumutusta.
Päättäkää itse onko Jumalan sanan mukaista tuo opetus.
Että silleen mikä lienee hänen homo kantansa .Riekkisen kannanotot eivät kestä Raamatun totuutta hyvin monissa kannoissaan.
Eipä tuo piispaa vaihtamalla mikään muutu,pitäis heidän tehdä parannus antaa pelastaa itsensä ja tulla uudestisyntymisen kautta Jeesuksen omiksi ensin usko ja sitten kasteelle ja aina upottamalla kuten Raamatussa on kirjoitettu.
Kastakaa kaikki kansat minun opetuslapsikseni”.tämä on Raamattuun tarkoituhakuisesti väännetty väärin OIKEA KÄÄNNÖS KO TEKSTISTÄ ON
MENKÄÄ JA TEHKÄÄ KAIKISTA KANSOISTA MINUN OPETUSLAPSIANI JA KASTAMALLA HEIDÄT MINUN JEESUSKEN NIMEEN.
“Jokaisella kristityllä on jatkuvasti täysi työ uskoa lujasti se, minkä kaste lupaa ja vaikuttaa: voitto Perkeleestä ja kuolemasta, syntien anteeksiantamus, Jumalan armo, Kristus ja kaikki hänen tekonsa ja Pyhä Henki ja kaikki hänen lahjansa. Se antaa niin ylenpalttisen runsaasti, että heikko luonto sitä ajatellessaan alkaa väkisinkin epäillä, voiko tämä olla totta.”
Kasteen välityksellä kolmiyhteinen Jumala tahtoo sytyttää lähimmäisen rakkauden, ei sammuttaa sitä. Kaste liittää kirkon pelastavaan yhteyteen, ei eroon siitä. Kaste vapauttaa hyveisiin, ei paheisiin. Kaste ei anna alibia irtaantua mihinkään uskovaisten lumemaailmaan, vaan se sitoo meidät tähän yhteiseen maailmaan, sen kohtaloihin ja sen varjelemiseen. Kuolinvuoteella saamme luottaa siihen, että Jumala vie kasteessa alkamansa työn päätökseen.
Kasteen lahja ja tehtävä Radion aamuhartaus ti 21.07.2009 J.Jolk
3
99
Vastaukset
- ------------------
Jeesuksen antaman opetuksen ja TEKOJEN mukaan (ryöväri) todellisuudessa Jeesuksen vuorisaarnan teksti on näin:
"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikkien kansojen joukosta minulle
opetuslapsia, minun nimessäni opettamalla heitä pitämään
kaiken, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso,
minä olen teidän kanssanne kaikki päivät, maailmanajan
loppuun asti."
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=da541f0bc564315947aaf9ecfc8c12d4
"On siis ilmeisen selvää, ettei Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen antanut mitään suusanallista käskyä kastaa ketään vedellä. Hän käski ainoastaan saarnaamaan hänen nimessään hyvää uutista ja mielenmuutosta syntien anteeksi saamiseksi. Hän käski myös tekemään mielenmuutokseen suostuvat oppilaikseen, ja opettamaan heitä nimessään hänen käskyjensä pitämiseen. Oppilaaksi tekemiseen kun oli kuulunut koko ajan myös oppilaaksi suostuvien kastaminen, siitä ei tarvinnut erikseen mainita. Lähetyskäskyn jälkeen tuli aikaisempaan kastekäytäntöön verrattuna lisää vain toimituksen yhteydessä Jeesuksen nimen ääneen lausuminen. Tästä Eduard Lohse kirjoittaa osuvasti (jo 1983 suomeksi ilmestyneessä kirjassaan Uuden testamentin sanoma,..... " - vanhauskoinen
etp,
Nyt en ymmärrä. Mitä kummaa tarkoitat:
OIKEA KÄÄNNÖS KO TEKSTISTÄ ON
MENKÄÄ JA TEHKÄÄ KAIKISTA KANSOISTA MINUN OPETUSLAPSIANI JA KASTAMALLA HEIDÄT MINUN JEESUSKEN NIMEEN.
Matt. 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti. -38
Kyllä oikea kaste tehdään aina pyhän, Kolmiyhteisen Jumalan nimeen. - mathetes
Aivan niin nimim, - etp!
Kirjoitit:
>>OIKEA KÄÄNNÖS KO TEKSTISTÄ ON
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82758Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1642662- 1842511
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n132035Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari211997Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa541838Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691558Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http231162Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?701152Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta821036