Heippa!
Minulla todettiin divertikkeleitä jo 15 v sitten ollessani reilu 30v. Sinnittelin mahan kanssa ja pitkitin lääkärin suosittelemaan leikkaukseen menoa. Leikkauksia on tehty jo 3. Sigmasuoli ja osa paksusuolta on poistettu. Avanteen kanssa elin 6 kk. Kaikein eniten inhosin ääniä joita minusta pääsi ihan milloin tahansa. Laihduin 20 kg koska en uskaltanut syödä vieraassa seurassa. Aikaa leikkauksista toipumiseen meni melkein1,5 v. Olin tosi kurjassa kunnossa ajoittain mm. tukka lähti suurina tuppoina ja minulla oli kalju kohta takaraivossa..
Viime syksystä vaiva on alkanut pikkuhiljaa palailemaan. Tuntuu että ilma pakkaa suolissa ja tunnen kipua ilman liikkuessa suolissa eteenpäin.
Aikoinaan leikkauksia ennen, minulle tehtiin skopia, jossa todettiin divertikkeleitä olevan paljon pitkin paksu- ja ohutsuolta. Leikkauksessa yllätyslöytönä selvisi myös endometrioosi suoliston sisä- ja ulkopinnoilla. Endon en ajattele vaivaavan, muutoin kuin, että joskus peräsuolesta tulee kuukautisten aikana verta ulosteen mukana.
Visibliniä syön päivittäin. Välillä pidin taukoa tyhmyyttäni. Viikko sitten aloitin Probimagen, joka pitäisi olla juuri paksusuolta hoitava probiootti.
Ruokavaliosta olen pudottanut kokolihan, syön vain ohut leikkeileitä ja jauhelihaa, kanaa ja kalaa. Paljon vihanneksia ja kaura- lesepuuroa. Sokereiden olen huomannut muuttavan ulosteen "sitkeäksi mämmiksi".
Liikunta ja runsas veden juonti auttaisi...olen vaan niin auttamattoman laiska ja saamaton. Ja ylipainoinen.
Mitä teille samanlaisesta vaivasta kärsiville kuuluu?
Olisi kiva vaihtaa kokemuksia.
Divertikkeleitä
Nyppysuolinen
0
329
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892128Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361776- 1801326
- 241794
- 67732
- 59718
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </340514