Tampereen valokuvaus kaupat

jebajebajebajeba

Onko Tampereella valokuvaukseen erikoistuneita kauppoja? Jos on, niin minkä nimisiä ja missä osoitteessa?

37

6346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • o2
    • tiedustelu69

      Ei taida liike enää toimia kun paikalla on joki Rajala?

      • googlella

      • ppoöpöpö
        googlella kirjoitti:

        Kokeile näitä
        http://www.fonecta.fi/yritykset/haku/Tampere/Valokuvausliike

        Kyllähän E.d.K-Välittäjä_LKV hahmo on ylivertaisesti aina oikeassa teihin vanhoihin äijänpieruihin nähden moottoreista ja laitteista. Sillä on uusin ja älyllisin nuorekas tieto yliopistosta naatit!


      • jfkjfhw

    • myy ja ostaa

      Siinä keskustassa vanhassa huoltiksessa on diiverssityypit oliko Kamerakulma tai piste?
      Vein sinne vanhaa hopeakuvaustavaraani kaksi laukullista. Tympeän ylimieliset tyypit väänteli niitä mallilla " jo on hyllyssä tuota... jaa tää on tätä... joo kaikkea mitä ei tarvita!" Tarjous oli vähän kuin tyhmälle: "Saat 350 euroa!" Joukossa sentään kaksi 6x6 runkoa ja perusobjektiivit, Nikonin kino 6objektiiviä ja Metzin salama ja valomittari.
      En viitsinyt mainita kamojen bruttohintaa, vaan annoin mennä,kun en aio enää elämässäni hopealle kuvata. Sen verran pikkusielu olin, että seurasin nettiänsä. Molemmat kuuskutoset oli myynnissä 390 euroa rungolta ja Nikon 230 ja se linssikasa mukaan 650, joten hyvät tilit niillä näytti tulevan.
      Päätelkää sen firman taso tästä!

      • Kummastelija

        Tarkoitatko Kamerakulmalla kenties Kameratoria?

        http://www.kameratori.fi/

        Muutama päivä sitten Kameratorilla näkyi myynnissä käytetty Nikon D7000 -runko hintaan 739 €. Samaan aikaan on uusia, takuun alaisia samanlaisia runkoja ollut tarjolla hintaan 699 € (Rajalassa). Nyt tuo Kameratorin ilmoitus näkyy poistuneen.

        Se löytyi silloin muutama päivä sitten täältä: http://www.omaetsin.fi/


      • myy ja ostaa
        Kummastelija kirjoitti:

        Tarkoitatko Kamerakulmalla kenties Kameratoria?

        http://www.kameratori.fi/

        Muutama päivä sitten Kameratorilla näkyi myynnissä käytetty Nikon D7000 -runko hintaan 739 €. Samaan aikaan on uusia, takuun alaisia samanlaisia runkoja ollut tarjolla hintaan 699 € (Rajalassa). Nyt tuo Kameratorin ilmoitus näkyy poistuneen.

        Se löytyi silloin muutama päivä sitten täältä: http://www.omaetsin.fi/

        no tämäpä se ja taitaa olla rolleini siinä heti ja hintaa tullut vielä lisää!!!!!


    • se on kannattavaa

      Tämä Kameratori maksaa alle 10% hinnasta, jolla myy ulos. Myin kaksi antiikkikameraa (kunnossa olevia, hyvin pidettyjä 1930-luvun Leica ja Axa) sain molemmista 85 euroa! Ne ilmestyi näyteikkunaan viikossa 900 euroa kpl!
      Kävin ihailemassa niitä sisäälä ja kkulin komennon häipyä "kopeloimastga tavaraa turhaan!). Sanoin, että ovat minun vanhat.
      -Entä sitten? Häivy!

      • lasitavaraa

        Hauska mies! Varmaan se kaupan pipopäinen sälli.
        Tämä on niin pieni maa, ja kamerakeräilijöitä on harvassa, jotka osaavat arvostaa. Kunpa tuollaiset Rolleit ja Leicat saisi kohtuuhinnalla jollekin intomieliselle kuvaajalle, joka arvostaa vanhoja kameroita ja tykkää niillä kuvata. Siinä voisivat sekä myyjä että ostaja olla tyytyväisiä. Nyt ne jäävät homehtumaan kaupan hyllyyn. Ebayn kautta ne päätyvät ennen pitkää ulkomaille.


    • suoramyyynti

      Kiitoksia tiedoista!Olin suunnitellut merkin vaihtoa ja katselin tuolta muutamaa runkoa
      joihin oilisin voinut vaihtaa.Annetaampa olla, jos on tuollainen asenne.Voihan ne
      pyytää vaikka kymmenkertaista hintaa,mutta ei kai nyt kukaan viisas maksa.
      Entiset kamat ovat kyllä menekkitavaraa.

    • Nikonia ja Yascikaa

      Mitä itkette? Pankaa oma second- kamerasoppi pystyyn, niin näette, kuin se tuo miljoonat taskuun!

      Minä myin sinne faijan vanhat kamat. Ei ne mennyt nettihuutokaupassa mällinä 500 euroon. Kameratori maksoi niistä 390 ja mä olen tyytyväinen. Viinaa ostin koko rahalla.

    • tonttu tollo

      Minäkin kävin KameratorillaTampereen reissulla, kun kiinnosti. Myyjä on ammattitaitoinen, mutta kiinnostus minuun loppui heti, kun se hoksasi, että itsellänikin on "tietoa ja kokemusta" amatöörin yli.
      Kama on osaksi ylihintaista, joten laitettu vain odottamaan idioottia, joka maksaa uuden hinnan 3-4 vuotta käytössä olleesta rungosta.
      Kaikista objektiiveistä sanottiin, että tarkastettu, jämäkkä, uuden veroinen jne... parista näytin pölyt sisältä ja yhdestä zoomista selvän nykäyksen 65-70-85 mm kohdalta. Siis se on selvä ratasvika.

      • Kotkan poikii

        Minä ostin sieltä kesällä zoomlinssin, jolle ei annettu palautusmahista. Se oli ulkoisesti sinapin, suklaan tai ihmisskeidan tahrima. Maksoin siitä 90 eeroa ja vein kotiin.
        Omin konstin putsasin pinnan ja molemmat päät.. Pidin auringossa kuumaksi ja aloin liikutella zoomia. Se aivan kuin napsahti auki ja olikin sitten mukavan pehmyt ja kulki nykäisyttä.
        Samanlainen muuten uutena on Rajalalla 1950 eeroo. En juuri pidä mukanani mutakaan maailmalla rungon lisukeseksi.
        Kauppaan toki he Tanpereen nuivilot halusi merkinnän, että no *********** ei takaisin palautusta ja käteismaksu. Muuten näköjään ostoissa pelataan velaksi.
        Niiden kanssa pitää olla tarkkaa kaupoissa.


      • Hyvä diili?
        Kotkan poikii kirjoitti:

        Minä ostin sieltä kesällä zoomlinssin, jolle ei annettu palautusmahista. Se oli ulkoisesti sinapin, suklaan tai ihmisskeidan tahrima. Maksoin siitä 90 eeroa ja vein kotiin.
        Omin konstin putsasin pinnan ja molemmat päät.. Pidin auringossa kuumaksi ja aloin liikutella zoomia. Se aivan kuin napsahti auki ja olikin sitten mukavan pehmyt ja kulki nykäisyttä.
        Samanlainen muuten uutena on Rajalalla 1950 eeroo. En juuri pidä mukanani mutakaan maailmalla rungon lisukeseksi.
        Kauppaan toki he Tanpereen nuivilot halusi merkinnän, että no *********** ei takaisin palautusta ja käteismaksu. Muuten näköjään ostoissa pelataan velaksi.
        Niiden kanssa pitää olla tarkkaa kaupoissa.

        Sait siis 1950€ Rajalalla maksavan linssin 90€ ja ihmettelet, että tuote oli korjausta ja putsaamista vailla?


      • lili,.lio,lio
        Hyvä diili? kirjoitti:

        Sait siis 1950€ Rajalalla maksavan linssin 90€ ja ihmettelet, että tuote oli korjausta ja putsaamista vailla?

        Nytkö nuivelot kamerahuotiksella huomasitte töppäyksenne? Ha haa haaaa


    • Ainoa kerta kun olen Tampereen valokuvausliikkeissä asioinut on tapahtunut "valokuvia.fi" firmassa Enqvistinkatu 7 B 2:n kerros. Siitä kerrasta ei jäänyt huonoa makua suuhun.

    • monopoliko?

      Nämä Tampereen diiverssipojut ovat käytetyn kamoineen tunnettuja EU:n alueella. Näyttää alan kolmen johtavan nettisaitin englanninkielisissä tamperelaiset olevan linkkeineen noteerattu.
      Suomessa ei siis arvosteta kunnollista käytettyä käsityöoptiikkaa korkealle, vaan sen voidaan välittää Saksaan, Italiaan, tai jopa Intiaan saakka kannattavana liiketoimena. Keräilykameroista nyt puhumattakaan. Se 30 sisäänostohinta 1930-luvun kamasta helposti sata kertaistuu.
      Mainitsen vaikkapa Leicalla olevan 12 000 euron arvoisia Suomessakin käytettyjä 6x6! Samoin Hasselbladin muutama ekstra-lehdistörunko 1950- luvulta näyttää nousevan kv-huutokaupoissa 15 000 - 16 000 euroon!

      • Käyty on joo!

        Alalla lienee kilpailun puute. Mikään muu ei selitä sitä tamperelaisten ylimielisyyttä ja toisen käytetyn tavaran aliarvioimista. Sitten omassa pellihyllyssä sillä onki kymmenkertainen arvo!


    • Kameratori.fi

      Hei.

      Täällä Kameratorin henkilökunta. Olemme kovin kummaksuksissamme joistain kommenteista täällä. Osassa on selkeä mustamaalaamisen tarkoitus. Emme varmasti ole ostanut mitään vain 10% arvosta. Esimerkiksi Axa merkkistä kameraa emme koskaan ole edes käsitelleet liikkeessämme, saatika sitten ostaneet ja myyneet. Sen voi tulla kuka tahansa tarkistamaan myyntihistoriastamme.

      Meille on tasan yksi asiakas kerran ilmoittanut, että olemme maksaneet liian vähän hänen tuotteestaan, suhteessa myyntihintaan. Tällöin myönsimme, että sisäänostajalla oli sekoittanut tuotteen (F3 vs F3hp) ja maksoimme oikean summan.

      En tiedä kuka täällä levittää asiattomia huhuja, kun nimetön foorumi on, mutta lopettaisitteko, tai sitten käyttäkää oikeita nimiänne niin voidaan tarkastaa ostohistoriasta onko tullut tehtyä virheitä.

      Terveisin
      Juho Leppänen
      Kameratori.fi

      • hasselblad myyty

        Kyllähän me asiakkaanne pystymme muistamaan mitä maksettiin kamoista ja millä tyrkkäätte niitä netissä ulos. Miksi pidät meitä tyhminä? Voittonne pyörii joissakin rungoissa, joita tietämättömät ovat myyneet 500 - 900 % paikkeilla. Onko reilua?

        Tuolla kirjoitti joku, että "aina ovat tarkastettuja ja toimivia" kun niitä kehutte. Kuitenkin minäkin näytin sinulle kerran kahdesta kalliista objektikivistä pölyt ja putoamiskolhun.


      • ui,kuikuiku

        seli, seli ja seli Juho! kyllä touhunne tunnetaan laajasti ja kympillä ostettu on 95 netissä.


      • 56654654654546

        Orgastisesta mielihyvästä mulla on sellainen kokemus, että joskus itse höylääminen on vakavamielinen ponnistelu, mutta hikisenä sylikkäin läähätys yhteiskosketteluineen ja tuoksuineen on orgastista.
        Kerran multa loppui orgastisuus, kun tanssilavan takana koivuhalkopinoa vasten nuorisoasiansihteeriä puskin menemään. Pino perhana kaatui ja siellä takapuolella viilasi juuri toveriryhmän puheenjohtaja tuhatkunnan kokoomukselaista piirisihteeriä. Niiltäkään ei herunut orgastista huutoa, vaan perhanallinen möykkä. Kaivautuivat sieltä halkojen seasta hieman nolona ja minuakin otti battiin.
        En mää kunnallisvaaleista mitää kirjoita!


      • Hehehehehehhh

        170e hyvin pidetystä kamerasta! Ei kiitos!


    • PTHYI!!!

      Kuka idiootti ostaa mistään jobbariliikkeestä käytettyä. Yksityiseltä saa parempaa vastinetta rahoilleen, kunhan vähän katsoo keneltä ostaa. Tuollaiset kirppismyymälät on lähinnä kierrätyskeskukseen verrattavia nyrkkipajoja.

    • ja morjes sinne

      Torin henkilökunnalle:

      Eihän se ole väärin, että on kunnon katteet. Väärin on se, että ostohetkellä myyjän tietämättömyyttä kuuskutosen, kuusysin tai Hasselin kohdalla ei kerrota ja käytetään hyväksi.
      Kyllä teille on tuotu kovatasoisia 6x6 runkoja, joista olette ylimielisenä "noo muutaman kympin juttu" tyylillä selvinneet.
      Tehkää kuten taidekauppiaat! Ne sanoo, että taulu on sen ja sen maalarin ja on harvinaisuudeltaan kohtalainen,mutta vaikea löytää sille ostajaa heti. Ne kehottaa taulun omistajaa kokeilemaan itse myyntiä haarukassa "se ja se". Ne kertovat maksavansa vain "tämän".
      Reilu peli ja myyjällä on siinä vielä mahis päättää ottaako muutaman kympin, vai kokeileeko itse Hasselliaan 500 netissä.

      • ho hoijaaa

        Juho ymmärtää vain sen, että maksaa neljä kybää ja viikolla se on netissä 490 euroa.


      • Juho_Kameratori.fi

        Hei.

        Ihan samaa mieltä ja näin me toimitaankin. Ei koskaan olla ostettu satojen eurojen runkoa muutamalla kympillä, ellei sen huoltoon ole mennyt sitten satoja euroja. Juuri tuo huoltotarve menee monelta ohi, meillä kun kuluu ulkopuolisille huoltomiehille ja varaosiin pahimmillaan tuhansia euroja kuukaudessa tavaran myyntikuntoon saattamiseen.

        Juho
        Kameratori.fi


    • Juho.

      Hei pojat!

      Edelleen, nimiä kirjoituksiin taikka suoraa yhteydenottoa [email protected], jos oikeasti on ollut joku sisäänostohinnoittelu virheellinen, niin korjataan asia. Toistaseksi täällä käydyssä keskustelussa ei ole yksikään esimerkki vastannut sitä hinnoitteluperiaatetta, jota itse pidän ohjenuoranani, joten enpä usko että sellasia ilmaantuu.

      Hyvää kesää, nautitaan nyt auringosta ja ihanasta valosta kameroiden kanssa :)

      Juho

    • poö.oöåp

      Juho! Sulla kavereinesi on huono omatunto! Te tiedätte, että me kameroista ja kamoista tietävät tunnemme teidät ja tapanne. Me emme juuri ole asiakkaitanne, mutta asiakkaannekin saa tietää teidän tapanne.

      • Anonyymi

        Kaikkien yrityksien perusajatus on tehdä omistajileen voittoa, jolla he voivat maksaa esimerkiksi työntekijöilleen palkkaa. Myös sinun työnantajasi yrityksen on tarkoitus tehdä voittoa, jolla hän pystyy maksamaan sinun palkkasi. Yritys saa tuloja ostamalla edullisemmin ja myymällä tuotteet ostohintaa isommalla summalla, eikä Kameratori saati sinun työnantajayrityksesi ole tästä mikään poikkeus.

        Jos sinun työnantajasi myisi palveluitaan halvemmalla kuin mitä palveluiden tuottaminen maksaa hänelle, olisit pian työtön, ja etsmässä uutta työtä.


    • 40 v kuvannut

      Kameratorilla hinnat kohdallaan. Vaatimattomammasta tavarasta ei pyydetä liikaa, oikeasti harvinaisista ja hienosta laitteista joutuu tietysti maksamaan. Käytetyn tavaran kauppa on aina käytetyn kauppaa, hinta ikuinen kiistakapula.

      • suoraa yhteydenottoa

    • Tyytyväinen

      Ovatkohan nyt ihmiset erehtyneet suutuspäissään Kamerakaupasta? ;) Sillä itse vasta ostin Kameratorista 300mm Zoom putken ja heille vaihdossa annoin 18-135mm objektiivin. Vaihtohinta oli mitä manioin Rajala liikkeeseen verrattuna. He olisivat vain hyvittäneet muutaman kympin uuden veroisesta. Sekä Heillä oli sama objektiivi myynnissä minkä ostin kameratorilta, mutta heidän laitteessa oli ”hieman” vääristymää ja hintaa pitivät siitä huolimatta hieman yli 1200€. Itselläni tuli Kameratori.fi :llä asioidessaan niin mukava mieli, että tulen varmasti asioimaan uudestaan! :D

      • Anonyymi

        Nyt on dissaajilla ollut varmasti jotakin ihme sekoilua.


    • mukava mieli

      Onko Kameratori.fi aloittajan tarkoittama valokuvaukseen erikoistunut kauppa.
      Mitä tarkoittaa valokuvaukseen erikoistunut kauppa, myydäänkö siellä valokuvausta?

      • Cheeese cake

        "Mitä tarkoittaa valokuvaukseen erikoistunut kauppa, myydäänkö siellä valokuvausta?"

        Kyllä.

        Yhtälailla, kuin urheilukaupassa myydään urheilua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe