Olen 22v. nuori nainen, kropaltani normaalipainoinen 175cm/65kg.
Mulla on ollut aina hyvin hankala vatsa, mutta nyt rupeaa tosissaan ärsyttämään. Vatsani toimii harvoin ja kerrallaan aika vähän. Syön kuitenkin normaalisti 2-3 lämmintä ateriaa päivässä, jotka ovat ihan omatekemiä, terveellistä kotiruokaa! Lisäksi syön ruisleipää ja herkuttelen suklaalla suht useasti. Kerran sain kovat vatsakrampit yöllä kun vatsa ei ollut toiminut moneen päivään, mieheni ja mieheni ystävä olivat yhteydessä sairaalaan, että soitetaanko ambulanssi hakemaan. Lopputulos oli, että oksensin koko päivän ruoat ulos eli joku tukos siellä oli! Pelkään, jos ne krampit tulevat joskus uudestaan, ne olivat elämäni kovimmat kivut.
Nyt oikeastaan lähes kahden viikon aikana on vatsa toiminut kerran ja hyvin vähän. Tunnen oikein kun sattuu vatsaa kun se on niin turvoksissa! Minulla on piilossa yksi Duphalac-pullo, josta välillä aina otan 30ml, muttei sekään auta! Otan yleensä sitä iltaisin, öisin saatan nähdä unia, että vatsani on todella kipeä ja kerron ongelmastani unessa jollekin, sitten herään siihen kipuun ja menen wc:hen, mutta mitään ei tule. Miehenikin on aivan ihmeissään ja usein ihmetteleekin ääneen, miksi en liho, kun vatsani ei toimi ja syöt noin paljon kuitenkin.
Olen käynyt vuonna hmm..2006 kolonoskopiassa, mutta silloin ei mitään löytynyt, en millään haluaisi uudestaan, se oli kamalaa.
Jos jonkun saisin itsessäni vaihtaa, se olisi ehdottomasti suolisto!
Oisko jollain kotikonsteja mikä voisi auttaa tai jollain samanlaisia kokemuksia?? :)
Vatsa ei toimi, harvoin.
3
279
Vastaukset
- turhaaäkistelet
Miksi pidät Duphalacia piilossa? Pullo esille ja käyttöön. Itse teet itsesi kipeäksi olemalla ottamatta SÄÄNNÖLLISESTI lääkettä. Toinen hyvä säännöllisesti otettava laksatiivi on Visiblin.
- toimiva vatsa
Jätä vilja, niin pääset vaivoistasi.
Ihan oikeest. Siellä missä gluteiini, niin siellä ongelmat.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm - ruokatavat
Onkohan ruoassasi sittenkään riittävästi sulamatonta ravintokuitua? Se on useimmiten ummetusvaivojen yksi tärkeä syy? Syötkö täysjyväviljaa kuten ruisleipää, hiutalepuuroja, leseitä, pähkinöitä, kasviksia moneen otteeseen päivässä samoin hedelmiä, marjoja? ENtä luumut, pellavansiemenet? Vettä muutama lasillinen päivässä, liikuntaa...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462