Onko parempi ilman ajonvakautusta vai ajonvakautuksen kans lähteä valoista ja kannattaako automaatilla vaihtaa ite vai sport-valinta. Miten olis nopein lähtee? Kick-down tietenki pohjaan ja automaatti Sportille nii pääsee aika nopeesti mut onks käsivalinta nopeempi? Auto on Audi A5 3.0 Tdi Coupe, ja se on itellä käytössä seuraavat pari-kolme kuukautta. Kiinnostais vaan tietää?
Maksimi kiihtyvyys ja talvi nelivedolla
12
221
Vastaukset
- 18-4
Kyllä elämä opettaa. Siitä vaan sporttista ajoa ja bensamittarilla huomaat elämän realiteetit.
- Safety or die?
Juuri näin. Parikymppistä Peteä Helsingistä elämä ja liikenne kylöä opettaa viimeistään siinä tilanteessa kun mukasporttinen Audi on rullalla jonkin pylvään tai toisen auton ympärillä ja poliisisetä kyselee että mikähän mahtoi olla tilannenopeus! Juu se kokematon juuri ehkä armeijasta päässyt kaiken osaava ja sairaannopee lippispääkaveri on kyllä sellainen aikapommi liikenteessä ehtei mitään määrää. Ja sellainen vielä kyselee netistä apua "sporttiseen" ajotyyliin!! Huhhuh. Eiköhän liikenteesämme ole ihan tarpeeksi kaikenmaailman Auto-Anteroita että kannattaisi kaikkien turvallisuuden vuoksi jättää Pete-92:n rauhaan sinne Audinsa ratin taakse ja yrittää vältellä joutumasta kyseisen kaverin kanssa samalle tieosuudelle!
- Basso_
Safety or die? kirjoitti:
Juuri näin. Parikymppistä Peteä Helsingistä elämä ja liikenne kylöä opettaa viimeistään siinä tilanteessa kun mukasporttinen Audi on rullalla jonkin pylvään tai toisen auton ympärillä ja poliisisetä kyselee että mikähän mahtoi olla tilannenopeus! Juu se kokematon juuri ehkä armeijasta päässyt kaiken osaava ja sairaannopee lippispääkaveri on kyllä sellainen aikapommi liikenteessä ehtei mitään määrää. Ja sellainen vielä kyselee netistä apua "sporttiseen" ajotyyliin!! Huhhuh. Eiköhän liikenteesämme ole ihan tarpeeksi kaikenmaailman Auto-Anteroita että kannattaisi kaikkien turvallisuuden vuoksi jättää Pete-92:n rauhaan sinne Audinsa ratin taakse ja yrittää vältellä joutumasta kyseisen kaverin kanssa samalle tieosuudelle!
Ja taas ensimmäisenä kateelliset urputtamassa...
- Safety or die?
Basso_ kirjoitti:
Ja taas ensimmäisenä kateelliset urputtamassa...
Että pitäisi olla jostain Audista kateellinen??? Hehe. Poika poika! Maailmassa on monia autoja joista voisin olla kateellinen,tässä viestissä olevasta en ole,en todellakaan! Sorry.
- Basso_
Että pitäisi olla jostain Audista kateellinen??? Hehe. Poika poika! Maailmassa on monia autoja joista voisin olla kateellinen,tässä viestissä olevasta en ole,en todellakaan! Sorry.
Heh... Valitettavasti tuosta aiemmasta viestistäsi se paistaa varsin selvästi läpi. Ja tuo pojittelu kertoo muutenkin alemmuudentunteestasi.
Se että oletat (lue toivot) että aloittaja ajaa kolarin kun on tehokas neliveto, ei puhu puolestasi muutenkaan hyvää. Ja vielä jälkeenpäin joudut puolustelemaan Audi-kateuttasi. Voi voi... Kyseinen auto on hieno ja kallis ja moni on varmasti siitä kateellinen. Turha tulla silti tänne laittelemaan kenellekään lippistä päähän tai muutenkaan alentamaan. - Safety or die?
Basso_ kirjoitti:
Heh... Valitettavasti tuosta aiemmasta viestistäsi se paistaa varsin selvästi läpi. Ja tuo pojittelu kertoo muutenkin alemmuudentunteestasi.
Se että oletat (lue toivot) että aloittaja ajaa kolarin kun on tehokas neliveto, ei puhu puolestasi muutenkaan hyvää. Ja vielä jälkeenpäin joudut puolustelemaan Audi-kateuttasi. Voi voi... Kyseinen auto on hieno ja kallis ja moni on varmasti siitä kateellinen. Turha tulla silti tänne laittelemaan kenellekään lippistä päähän tai muutenkaan alentamaan.Jos sinä olet kateellinen jostain Audista niin älä kuvittele että kaikki muut alentuisivat samaan. Sinä voi väittää ihan rauhassa minun olevan keteellinen kyseisestä autosta,se on minulle aivan yhdentekevää. Minä en myöskään toivo yhtäkään kolaria kenellekään. Mutta kun isin autolla nuori,kuten ketjunaloittaja nimimerkistään päätellen on kyselee netistä ohjeita siihen miten kyseisellä autolla pääsisi pikkasen kovempaa on kolarin ensimmäinen siemen jo kylvetty. Kun vuosia on saanut mediasta lukea miten lippalakkiamikset esittelevät eteenkin viikonloppuisin "sujuvaa ja nopeaa" etenemistä milloin milläkin autolla niin aina nämä "miten saan autoni kulkemaan lujempaa?"-kyselyt saa epätoivon hiipimään puseroon. Kyllä sinäkin kun vanhenet ymmärrät että elämää tulee arvostella ihan muualta päin kuin sieltä auto ratin takaa. On paljon muita tärkeämpiä asioita kuin se auto. Tietysti jos pitää omaa piliään yrittää jatkaa tai pinenenä hiirulaisena peltikopista yrittää kiivetä muiden yläpuolelle niin silloin tietysti kateus jonkun muun "paremmasta" autosta saa kateudenkin ehkä nousemaan esiin. Mulla on asiat niin hyvin ettei tarvitse toisten autoja kadehtia. Laitapa sinäkin asiasi ja eteenkin asenteesi kuntoon niin pääset kateuden ikeestä. Se on helpmpaa kuin uskotkaan!
- Basso_
Jos sinä olet kateellinen jostain Audista niin älä kuvittele että kaikki muut alentuisivat samaan. Sinä voi väittää ihan rauhassa minun olevan keteellinen kyseisestä autosta,se on minulle aivan yhdentekevää. Minä en myöskään toivo yhtäkään kolaria kenellekään. Mutta kun isin autolla nuori,kuten ketjunaloittaja nimimerkistään päätellen on kyselee netistä ohjeita siihen miten kyseisellä autolla pääsisi pikkasen kovempaa on kolarin ensimmäinen siemen jo kylvetty. Kun vuosia on saanut mediasta lukea miten lippalakkiamikset esittelevät eteenkin viikonloppuisin "sujuvaa ja nopeaa" etenemistä milloin milläkin autolla niin aina nämä "miten saan autoni kulkemaan lujempaa?"-kyselyt saa epätoivon hiipimään puseroon. Kyllä sinäkin kun vanhenet ymmärrät että elämää tulee arvostella ihan muualta päin kuin sieltä auto ratin takaa. On paljon muita tärkeämpiä asioita kuin se auto. Tietysti jos pitää omaa piliään yrittää jatkaa tai pinenenä hiirulaisena peltikopista yrittää kiivetä muiden yläpuolelle niin silloin tietysti kateus jonkun muun "paremmasta" autosta saa kateudenkin ehkä nousemaan esiin. Mulla on asiat niin hyvin ettei tarvitse toisten autoja kadehtia. Laitapa sinäkin asiasi ja eteenkin asenteesi kuntoon niin pääset kateuden ikeestä. Se on helpmpaa kuin uskotkaan!
Aikamoista selitystä jaksat tänne kirjoitella, vaikka et autoista niin välitä. Ja jälleen sinulla on tarve "pojitella" minua. Mistä tiedät ikäni? Se, että minua kiinnostaa autojen kiihtyvyys (myös talvella) tekee minusta juuri kortin saaneen naulapään? Mikä minusta nyt kateellisen teki? Minähän olen onnellinen, jos jollain on hieno auto ja yritän antaa vinkkejä vielä siihen, miten siitä saa kaiken irti.
En jaksa nyt alentua tasollesi ja jauhamaan enempää tätä potaskaa. Mutta kun nyt neuvoja alettiin jakamaan, niin lopeta täällä palstoilla roikkuminen tai hanki itsellesi sellainen auto, jotta voit osallistua keskusteluun muutenkin kuin kateutta sädehtien panettelemalla.
I rest my case. - Safety or die?
Basso_ kirjoitti:
Aikamoista selitystä jaksat tänne kirjoitella, vaikka et autoista niin välitä. Ja jälleen sinulla on tarve "pojitella" minua. Mistä tiedät ikäni? Se, että minua kiinnostaa autojen kiihtyvyys (myös talvella) tekee minusta juuri kortin saaneen naulapään? Mikä minusta nyt kateellisen teki? Minähän olen onnellinen, jos jollain on hieno auto ja yritän antaa vinkkejä vielä siihen, miten siitä saa kaiken irti.
En jaksa nyt alentua tasollesi ja jauhamaan enempää tätä potaskaa. Mutta kun nyt neuvoja alettiin jakamaan, niin lopeta täällä palstoilla roikkuminen tai hanki itsellesi sellainen auto, jotta voit osallistua keskusteluun muutenkin kuin kateutta sädehtien panettelemalla.
I rest my case.Niin ja sinä sitten tiedät millä autolla minä ajan vai? Heheh annetaan olla. Tule onnelliseksi autoinesi vaan eteenkin jos autosi tärkein argumentti on kiihtyminen liukkaalla....
- kerkee
Ajonvatkaus eikä sporttia, tuskin kukaan lähtee ohittaan.
- Basso_
Mutta itse asiaan.
Itelläni on 330xd Bemu. Siinä saa luistoneston pois ilman että ajonvakautus lähtee. Saa toki molemmatkin pois halutessaan.
Itse otan yleensä pelkän luistoneston pois ja sportti päälle. Ei noista käsin vaihtamisista ole mun mielestä ollut paljoakaan iloa. Mutta luistonesto jumittaa liikaa kun painaa vähän enemmän tallaa.
Ja muutenkin on hauskempi ajella ilman luistonestoa :) - Audi A3 3.2 Q
Onneks olkoon, hemmetin hyvä auto ajaa kesät talvet tuo Audi A5 Quattro. Melkein tekis mieli kans tuollainen käytettynä hankkia kun hinnat lkavat olla kohdallaan muutaman vuoden ikäisissä. Nykyinen syö ihan liikaa soppaa varsinkin kaupunkiajossa
- Vanha skoda käppänä
Kaasu vaan pohjaan, luistonesto pois ja kortti hyllylle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?403011Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n352238Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari482149Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa802019Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh541737Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr571469Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä161462Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451279Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1201198Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian160925