P90x usko loppuu....

jhdfjshgfksd

Elikkäs kaipaan kokemuksia/rohkaisua tilanteeseeni. Olen nyt vetänyt P90x treeniä ohjeiden mukaisesti pian 8 viikkoa. Olen nainen, 173cm ja lähtöpaino oli 68, NYT 69-70kg, WTF??? Meinaa usko loppua. Vaikka tiedän, että noin kova treenaaminen kerää nestettä ja lihasmassa painaa, MUTTA olin toivonut jo tähän vaiheeseen kuitenkin ehkä hieman hoikistumista. Olo on turvonnut ja vaatteet kinnaa melkeen pahemmin kuin aloittaessa. Syön normaalisti. Olis kiva kuulla tähän jotain näkökantaa, koska näin kova treeni oikeesti ottaa välillä koville, ja vaikea on ollu pitää motivaatiota yllä viimeiset 4 viikkoa, silkalla sisulla painettu menemään kun halutut tulokset on jossain hukassa.. Olo on kyllä parempi ja kunto on noussut (treenit tuntuu helpommilta kuin aluksi ja tullut kestävyyttä jne) mutta se ei yksistään motivoi mua tekee tällaista kurinalaista treeniä. Onko mussa jotain vialla vai tapahtuuko jotain radikaalia kenties kun tuo 3kk on täynnä ja otan lepoa ja nesteet lähtee veke vai mitä hittoa..Kesken en haluaisi jättää, koska oon jääräpää. Sekava viesti, mutta toivottavasti joku hoksaa mitä meinaan...

7

2653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

Älä tuijota pelkästään sitä vaakaa.
      Sun pitäis tuijottaa kehonkoostumusanalyysin tuloksia.
      Eli toisinsanoen sun rasvaprosentti on varmasti tippunut ja lihasprosentti kasvanut. Lihas painaa enemmän kuin läski ja siitä voi johtua painon nousu.
      Toinen mahdollinen syy painon nousulle on se että syöt pirusti liian vähän. Usko tai älä niin paino saattaa hetkellisesti nousta näinkin. Kroppa menee säästöliekille ja kerää kaiken itseensä ja muuttaa easvaksi. Tarkasta paljonko syöt ja pidä se 500-1000kcal miinuksella korkeintaan jos meinaat laihduttaa.
      Lisää ruokavalioon paljon proteiinia jos ei ole jo eli saisit syödä tollasen 130g proteiinia päivittäin.

• Jooo

Itellä on kans kaapissa odottamassa tuo P90x paketti :D. Pari kertaa oon alottanut ja on jäänyt kesken 2-3 viikon jälkeen. En jaksa kaivaa kaapista sitä mutta en kyllä muista enkä usko että siinä neuvotaan 1000kcal kalorivajetta pitämään. Jos haluaa kaiken irti siitä niin kannattaa varmaan pyrkiä seuraamaan ravinto ohjelmaa (ainakin suurinpiirtein) mikä on paketin mukana. Itse olen mies ja kyllä paino tippui tuossa ajassakin vaikka tein vaan niin lyhyen ajan. Yleensä alussa esim jos aloittaa puntti harrastuksen niin paino nousee, se ei ole lihasta vaan varmaan nestettä. Koska lihasta ei voi saada kuin korkeintaan parista kolmeen kiloon vuodessa. Peili saattaa kertoa muuta koska lihas on pumpissa ja iho kireällä.

• beachbodyroxs

P90x:llä ei laihduta, sillä kerätään lihasta eli massaa.. jos painon haluat alas niin tee pelkkään cardiota.

• voi elämä65

ja yks hyvä asia on lähtee lenkille. Vaikka onkin paskamaista...
      Itse oon mies ja painoin tuossa joulukuussa 2010 abouttia 99kg ja pituutta on 188cm

Alotin kuntosalilla ja lenkille käymisen -kalorit tietenkin ja paino putosi puolessa vuodessa 20kg... ja nyt olen pitänyt sen siinä ja paino ei nouse vaikka vetää ruokaa 3000kcal päiväs kun tekee kuntosalia ja lenkkeilyä ja talvella tietenki hyvä käydä hiihtämäs vaikka seki on perseest mut siihen jää koukkuun =)

• VOEVOEVOE

Kiitos asiallisista vastauksista. Voiko olla totta, että musta tulee joku kuulantyöntäjä P90x:llä??? Oon ollut aina siinä kuvitelmassa, että lihaskunnon parantaminen ja yleensäkin mikä tahansa treeni laihduttaa, jos syö samalla tavalla kuin ennen treenauksen aloittamistakin. Mutta aion tehdä loppuun tuon Pa**an vaikka henki menis, luonto ei anna periks luovuttaa! Lenkkeillyt olen jonkin verran (ennen enemmän) ja hiihtokin on tuttu. Nyt tämän P90x ohjelman aikana ei vain voimat riitä millään ottamaan lisäksi lenkkeilya tai paljon muutakaan. Kaikki mehut menee tähän. Paree olis painon laskea aika tavalla treenin jälkeen ja vaatteiden alkaa pikkuhiljaa mahtua päälle. FARKUT ON TIUKEMMAT KUIN ALOITTAESSA, siinä vasta motivaatiota kerrakseen.

• -15kg

Hei. teetkö mitä ohjelmaa P90X:stä? niitähän on kolme eriä ja Lean on tarkoitettu kasvattamaan kuntoa ja pudottamaan painoa. ja juuri tuo syöminen on erittäin tärkeää. Jos et syö tarpeeksi roppa menee säästötilaan ja toiseksi roppa joutuu liian koville ja alkaa keräämään nestettä mikä aiheuttaa turpoamista. Eli siis ruokavalio ja proteiinin saanti nyt kohilleen niin varmasti alkaa paino pudota :) Tsemppiä.

• kanpo

P90X:n kanssahan kuuluisi noudattaa siihen mukana tulevaa ruokaohjelmaa, eikä mitään omaa päästä keksittyä ruokasuunnitelmaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      91
      7540
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      122
      6285
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4407
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      233
      3034
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2618
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      31
      1897
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      129
      1521
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      196
      1511
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      762
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      693
    Aihe