Muutoksen tuulet puhaltaa.Erittäin todennäköistä, että tämä toteutuu, koska saavat taas nostaa palkkojaan.Hyvä juttu tämä on, että lihavat isot per seet joutuu nousemaan sohvalta ja menemään töihin.Hehee enää ei miehen tilipussilla käydäkään.Ihan oikein sellasille, jotka tosiaan vaan haluaa roikkua kotona päivät pitkät laiskuuden takia.Onhan se kivaa kun voi istua netissä, töllää telkkaria ja syödä sipsejä.Hehee nyt se loppuu.Sossuun pummit joudatte pian, jos ei työt sitten edelleenkään innosta.Tosin kuntonne on jo siinä pisteessä, että hädin tuskin jaksatte rappusia kävellä.Hahaa kärsikää läskit, tupakoivat, riipputissiset pullamössöt.
Lapsenne ei siinä kärsi vaan on innoissaan kun saa muutakin seuraa ja oppii enemmän sosiaalisemmaksi tms.
Eipä tarvi lapsen haistella teidän haisevaa hengitystänne aamusta iltaan.
Mahdollisesti 2v lapset viimeistään hoitoon
10
201
Vastaukset
- On kyllä otsaa
Anteeksi vaan...
Minulla on 5kk ikäinen vauva, enkä todellakaan ole mikään riipputissinen läskikasa! Yrittäjänä toimin ennen äitiyslomaa, niin ei tarvitse miehen tilipussilla notkua. Hoidan myös itseäni. Sinulla ei ilmeisesti ole lapsia kun voit kuvitella että äidit vaan istuvat ja syövät sipsiä päivät pitkät! Toivottavasti asenteesi muuttuu jos joskus saat lapsia. HUOM! SAAT ei teet. Lapset ovat lahja! Turhahan tätä nyt kyllä on sulle selittää... Kun tuntuu että puhut paljon vaikket mistään mitään tiedäkkään.
Mene provoilemaan muualle!- hazard-harri
eikai kirjoittaja missään kohtaa sanonutkaan että kaikki ovat sellaisia?aika iso osa on. ja minunkin mielestäni toi lapsen hoito on aika retuperällä monessa mökissä.lapsi syö sipsii ja pelasa että äiti saa istua netissä,naamakirjassa "tykkäämässä" naapurin uuesta kampauksesta. harva enää hoitaa lastaan oikeesti. pitsaa ja limppaa..siinä elämän eliksiiri. huhhuhei
- työllistetty äiti
Ohhoh mitä tekstiä.
Onko pienten lasten hoito laiskuutta? Kuvitteletko, että on aikaa istua netissä, töllätä telkkaria ja syödä sipsejä kun on vauva/taaperoikäisiä lapsia?
Minulla on kaksosvauvat ja taaperoikäinen lapsi. Taaperoani hoidin kotona 1,5 vuotiaaksi asti, jolloin hän meni perhepäivähoitoon ja minä töihin. Tuon 1,5 vuoden aikana tunsin elämäni "työläämmäksi" kuin koskaan töissä. Vauva-aikana aika meni imettäessä, vaippoja vaihtaessa, pyykätessä ja siivotessa. Välissä piti ehtiä oman mielenterveydenkin vuoksi levätäkkin, joka tapahtui ihan sänkyyn oikaisemalla, ei netissä tai telkkarin ääressä sipsejä syöden! Hieman isompana aika menee lapsen kanssa leikkiessä, ulkoillessa ja syöttäessä, taaperolla kun on säännölliset ruokailuajat 5-6 kertaa päivässä.Haluaisin väliin myös mainita, että lapseni on aina ollut yöheräilijä. Vauvana söi öisin 2 tunnin välein, tänäkin päivänä heräilee öisin 2-5 kertaa. En valita, rakastan lapsiani, mutta kyllä lastenhoito työstä käy!
Nyt minulla on puolen vuoden ikäiset kaksoset ja 2v 11 kk-ikäinen lapsi. Täytyy sanoa, etten ehdi vieläkään katsomaan töllötintä, roikkumaan netissä ja syömään sipsiä kun mieheni on töissä. Enkä syö sipsiä muutenkaan. Enkä ole läski.
Mieheni toki maksaa pisimmän pennin asumis- ja ruokakustannuksista, mutta on aina sanonut, että lasten hoito on minun työni, ja se on arvokasta työtä. Omilla rahoillani saan kyllä rahoitettua omat menoni (esim. vaatteet, meikit jne.) ja minulla on säästöjä. Eli en koe käyväni mieheni rahapussilla. Jommankummanhan on pakko lapset hoitaa, kaksosetkin nyt ainakin sinne asti, että ovat tarhaikäisiä.
Aloittaja: Et taida itse olla perheellinen? Niin vähän tunnut arvostavan pienten lasten äitejä. Et taida olla koskaan joutunut heräilemään öisin väh.parin tunnin välein (on muuten aika karmeaa kun ei pääse syvimpään uneen kertaakaan, tai juuri kun pääsee, revitään sieltä heti taas pois), ja silti heräämään aamulla klo 6.30 keittämään aamupuuroa ja lähtemään ulos, ja touhuamaan koko päivän, mahdollisuus ehkä pienille tirsoille puolen päivän aikaan JOS sattuu hyvä mäihä ja kaikki lapset ovat hetken yhtä aikaa unessa?
Ai niin, ja pesen tämän kaiken hässäkän keskellä myös hampaani heti herättyäni. Eli henkenikään ei haise.1 - kyräilijätär
Täytyypä sanoa, että eipä hirveästi omaa napaa kolota, kun on tarkoitus pistää lapsi päivähoitoon joka tapauksessa jo 1,5-vuotiaana. Ja ei tuo sun kaunainen nalkutus muutenkaan oikein osu eikä uppoa, sitä kun on hyvä koulutus ja vakituinen hyvin palkattu työ ja itse maksaa suurimman osan lainoista vanhempainrahakaudellakin. Kaikki eivät suinkaan elä miehen tilipussilla.
Taidatkin itse elää yhteiskunnan tilipussilla? - ei helppoo
Tästä on kyse, eli on tajuttu se, että jotkut nuoret ja kouluttamattomat naiset jäävät tehtailemaan kakaroita tähän maailmaan, jotta heidän ei tarvitsisi mennä töihin tai opiskelemaan. Näiden naisten lapsista ei tule veronmaksajia tähän yhteiskuntaan, koska lapset oppivat jo pienestä, että töitä ei tarvitse tehdä. Toinen asia on se, että meneekö tämä uudistus läpi, koska jostain pitäisi saada hoitajat näille lapsille, kun mammat patistetaan töihin tai koulun penkille.
"Myös pitkää kotihoidon tuen maksatuskautta on arvosteltu, sillä siitä koituu nuorille ja vähän koulutetuille naisille helposti ansa, joka viivästyttää opiskelua ja siirtymistä työelämään. Kotihoidon tukea käyttävät pisimpään vähän koulutetut naiset ja toisaalta sellaiset perheet, joiden taloustilanne sallii pitkän poissaolon työstä."
http://www.hs.fi/paakirjoitukset/Kotihoidon tuki leikkauslistalle/a1305556879391 - onpaotsaa
Kannattaisi ehkä tutustua ensin perhe-elämään, ennenkuin aukaisee suunsa tässä asiassa.
Lapsen hoitokin on työtä. Onneksi, onneksi oma mieheni on sanonut, että harmi kun ei ole enään niitä koti-äitejä oikein, mutta onneksi meillä on yksi, sinä. Hän arvostaa sitä, että huolehdin meidän lapsesta, eikä toivo, että ryntäisin heti takaisin töihin.
Eikä minun tarvitse käyttää mieheni tilipussia. Telvisiota ei innosta katsella, eikä netissäkään kaikkea aikaa viettää, muuta kuin satunnaisesti. Minulla on tärkeämpääkin tekemistä lapsen kanssa, eikä aikaa vain itselle jää.
Ai niin, koskaan ei ole itsellä ollut ylipainoa ja mitä sitten vaikka olisi. Ei se vaikuta asiaan mitenkään. Ei ole sama asia olla kotona hoitamassa lasta, kuin laiskuus. Monet äidit ja isät palavat herkemmin loppuun kotona lasta hoitaessa, kuin töissä. Se lapsi kun tarvitsee huomiota jatkuvasti ja mielummin suon sen huomion omalta vanhemmalta, kuin vieraalta hoito tädiltä.
Ja ihmettelen, että mistä varat kaikilla kunnilla siihen, että jokainen mukula on hoidossa vieraalla. Ainakin omalla paikkakunnalla hoitopaikat voivat olla todella kiven alla.
(Tiedän, koska olen tätä hommaa hetken aikaa joskus tehnyt. Hakemuksia hakemuksien perään, vaikka päiväkodit ja perhe-hoitajien paikat ovatkin jo täynnä... huoh... Sitä jatkuvaa epätietoisuutta ja v*ttumaisuutta puhelimessa vanhemmilta joilla on suuri kiire saada se muksu mahdollisimman nopeasti hoitoon, jotta ei tarvitsisi kotona sitä katella, vaikka työtäkään ei olisi ja pystyisi sitä omaa pienokaista hoitamaan.
Ei ymmärretä, että tuon paikan saanti vaatii työtä ja järjestelyjä, vaan soitellaan jatkuvaan tahtiin, et joko se hoitopaikka ois selvillä kun ei sitä lasta jakseta...)
Näytäthän minulle yhdenkin kotiäidin tai -isän, joka vain makaa ja syö sipsejä?
Niin tosiaan, joissakin perheissä se isä hoitaa sitä lasta kotona, ei vain äiti. - ..............
En usko että totetutuu. Pitäisi rakentaa uusia päiväkoteja,löytää lisää henkilökuntaa yms. eli ei mikään pikku juttu.
- rahanahne äiti
Me äidit jotka hoidetaan lapsemme itse, ollaan varmaan pahempia kuin Jyrki Katainen.
Tai ainaki meitä yritetään nyt syyllistää, jotta todellinen syypää pääsee kuin koira veräjästä. - rahanahne äiti
Meillä Suomessa lapset ei todellisuudessa ole tärkeitä. Kunhan esitetään, mutta kuunnellaanko lapsia tässäkään asiassa?
Meillä viis vuotias tyttö on monesti huokaillut, miten IHANAA on olla kotona. Saivat lapset jäädä kotiin ku vauveli syntyi ja on nyt 7kk, ja monesti tyttö joka on vanhin, on halunnut jäädä minun ja vauvan kanssa kotiin, vaikka olisi päässyt mummolaan kylään. Hänestä kotona on vaan niin kiva olla.
Eikö ketään kiinnosta kuulla, mitä lapset sanoo ja mikä HEILLE olis tärkeetä?? Uskon, että moni lapsi jäisi mielellään kotiin ennemmin, kuin menisi päiväkotiin. Mutta täällä Suomessa ei saisi edes ajatella mitään muuta ku rahaa.
Näin pikkuhiljaa kansa nousee kansaa vastaan. Rikkaat päättäjät saavat meidät tappelemaan keskenämme ja keräävät sillä välin suuria summia mistään välittämättä.
En aio teidän takianne tuntea huonoa omaatuntoa siitä että hoidan lapseni itse kotona. - kissanviiksi73
Minulla on itsellä 2 lasta, vanhempi jo 19,5 ja nuorempikin jo 18 ja MINÄ olen hoitanut heidät koko heidän ikänsä suurimmaksi osaksi aina kotona. Satunnaisia pätkiä erilaisia työsoppareita on ollut sinne ja tänne mutta en ole ikinä edes halunnut "oikeaa" uraa ja vaativaa työtä, ei kiitos, edelleenkään. Tietysti olemme aina keikkuneet kyöhyysrajalla ja sen alapuolellakin mutta en minä, eivätkä lapsenikaan juuri koe jääneensä mistään kovinkaan paitsi. Heillä on aina ollut äitinsä käytettävissä ja lähellä ja minulla heidät ja elämme edelleenkin (!!!!) oikein hyvää elämää näin!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892158Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1381796- 1731333
- 229805
- 65744
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211619- 49587
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347550