Join joka päivä ankarasti seitsemän kuukautta, kaljaa ja väkeviä aamusta niin pitkälle kunnes sammuin. Nyt olen kuukauden ollut selvillä ja alkaa olo tuntua vähitellen ihmiselle. En katkaissut putkea sairaalassa vaan omin neuvoin loiventamalla vain kolme päivää, kauheat paniikkikohtaukset ja tärinät kesti viikon. Itseasiassa vieläkin yöllä hikoilen ihan älyttömästi mutta muut oireet täysin hävinny. Pahimmat hetket oli yöllä kun yritti saada unta, näki varjoissa vaikka mitä ja kuulin yöllä puhetta, ja kun en saanut unta yöllä luin lehteä ja sen valokuvat liikkuivat itsessätään kuin jossain elokuvissa ja toistivat samaa liikettä. Olen vähitellen hoitamassa asioitani kuntoon ja masennukseeni hankin apua. Kyllä nyt alkaa näyttää valoisammalta jo. Sellaiset hetket on pahimpia kun on tottunut ottamaan kun tekee jotain viina, niin välillä tulee ajatus päähän että "olisipa pullo väkevää" tai sitten jos joku asia alkaa pännimään. Mutta eiköhän se tästä kun alkaa taas harrastamaan mitä ennenkin:) Hyviä kevää odotuksia kaikille.
7 kuukauden putki loppui
17
1707
Vastaukset
- Pankin asiakas
Onneksi sossun sedät ja tädit antaa sulle rahaa niin pääset harrastamaan, jos omat säästöt eivät riitä.
Hyvään aikaan lopetit, sillä pian juustohöylä leikkaa ja alkoholivero nousee. - fdfdfsf
Onpa järkeviä kommentteja aloitukseen..
- .
Palstalla jatkuvasti roikkuu yksi ulosteisiinsa rakastunut koprofiili.
- viina, täystuho
Tein ilmoituksen noista "p..kansuoltajista", kai ne poistetaan tästä ketjusta. Ylläpidon pitäisi lukea näitä ja riipiä pois jonkun omaa manifestiaan toitottavan viestit, jos ne eivät liity millään lailla aiheeseen.
- jokuvaannnk
EI helvetti mitä kommentteja täällää.. Aloittajalle tsemppiä, paljon onnea siitä että oot jo kuukauden ollut selvänä, jatka samaan malliin ja elämä vaan paranee!
- <>
Ei riitä kuukausi, vasta vieroitusoireet alkaa helpottaa, vuosi selvänä ja sitten miettiä elämää uudestaan !
- ghjngfhjg
Kaikki ei ole kunnossa tuon kakkahyypiön ja erektiomiesten päissä..
- huhheijaaaah
Huh huh, 7 kuukauden putki 3 päivän loiventamisella? Aikamoinen suoritus, itsellä 7 PÄIVÄN putki vaatii 3 päivän loivennuksen ja sen jälkeen vielä pari päivää bentsoja
- Ruotsin malli!
Kalja pois lähikaupoista!
Viime viikonloppuna kannoin 4 laatikkoa n. 100 tölkkiä..... - ReinoRapis
Onkohan nyt muisti tehnyt tepposet? Eikai kukaan kykene dokaamaan 7kuukautta putkeen? eikös henki lähte tai elimistö ei ota vastaan alkoholia jo 2-3viikon putken jälkeen?
- ei kakkaa tää
Tiedän monia kaverwita lomilla juo sen 4 viikkoa putkeen ja tiukasti.
Itse olen juonut sen 4-5vrk parhaimmillaan ns. putkeen eli kun saa silmät auki sen 4-5h yöunien jälkeen jatkuu dogaaminen ja jatkuu aina sammumiseen.
Toki mennyt silleen itelläkin 4-viikkoa että ei ole kuin pari päivää ettei ole mennyt vähintään pulloa viiniä.
Eli silloin ei aamuisin vaan iltapäivisin ja iltaisin eikä joka ilta sammumiseen.
Eikä itellä ole mitään ongelmaa lopettaa.
En vaan enää ota ja se on siinä toki viinaa tekee mieli ja oloissa(tärisyttää,väsyttää,maha kuralla) tuntuu jonkin verran jos rankasti vetää monta päivää aamusta alkaen.
Iltaisin pullo viiniä ja pari paukkua ei tunnu vaikka ottais 3-viikkoa "putkeen" - Mister Sunny-28
Ei ole muisti tehnyt tepposia. Veikkaan että promillet oli pahimmillaan aika korkeat, mutta kun tarpeeksi kauan juo niin humalaa ei oikeastaan tule enää kunnolla vaan tarvitsee alkoholia että olo normalisoituu ainakin. Loiventamisen jälkeen oli kyllä viikon verran tukalaa kunnes alkoi helpottaa, järkevintä olisi ollut mennä lääkäriin katkaisuun.
- kotkotkoo
hienoa ! tsemppiä että jaksat jatkaa...
- Juoppeli
Ite olen ottanut viinaa/olutta aina iltaisin 9päivän ajan. Otan vaan illalla ja päivät kärsin vapinasta/kuumista hikoilu aalloista ja sitten kylmistä hikoilu aalloista. Alkaa pikkuhiljaa huvittaan nuo oireet ja minkälaiselta säälittävältä haisevalta hikimöntiltä näytän :). Alkaa pikkuhiljaan näkymään lieviä kyrvän toimintahäiriöitä ja muijatki alkaa kyllästyyn-. Taidanpa lopettaa tältä erää ku mieluummin kärvistelen orgasmin kourissa ku jäätävän krapulan ;D.
- Kyllä pystyy.,.,.,
Pystyy juomaan 5 vuotta jokapäivä joista 3 vuotta heti kun heräsin. Kuitenkin hoidin työni ja sain siitä jopa kehuja. Minä lopetin seinään elikkäs kerralla ilman lääkkeitä. Tosin sain siitä kunnon hallusinaatiot viideksi päiväksi.
Mutta kyllä aloittajaa harmittaa kun oli jo yli puolen välin vuosi päivästä ja sitten rehkahti olemaan juomatta. No ensikerralla sitten. - Mister Sunny-28
Kuivilla ollaan vielä:)
- viina, täystuho
Voi, bittiavaruuteen katosi lähes valmis viesti...pitkäkin se oli, joten yritän nyt tiivistää.
Onnea yritykseesi. Asenne on hymiöstä päätellen kohdallaan.
Tupakka ja alkoholi ovat eniten riippuvuutta aiheuttavat päihteet ja riippuvuudesta irtautuminen toimi saman kaavan mukaan. Olet hyvällä tiellä, koska olet jo osannut välttää kiusausta. Omalla kohdallani yli 30 vuotta kestänyt aski päivässä-tupakointi loppui kerralla, kun oikea päivä tuli kohdalle Mutta voi vietävä kuinka monta kertaa tuli kohdalle "s..tana, tämä kärvistely loppuu, kun käyn ostamassa askin tupakkaa", purin hammasta ja kiroilin ja koitin väkisin vastustaa kiusausta lähteä kioskille. Sitten rauhoitin mieleni ja ajattelin "ai niin...minähän en ole tupakoiva ihminen.." ja mietin uuden tavan rauhoittaa hermojani. Usein se oli pitkä lenkki metsässä, sitä rivakampi, mitä enemmän otti päähän.
Tupakan osto kävi mielessä yhä harvenevassa määrin seuraavan parin vuoden aikana, enkä enää tarvitse sitä mihinkään. Olen kiitollinen, että pääsin irti, mutta pienen osakkeen verran rahaa ennätin tuprutella taivaan tuuliin. Sain myös loppuiän seuralaisekseni kroonisen keuhkoputken tulehduksen, mikä aika ajoin vaivaa, joskus enemmän, joskus vähemmän. Sinulla on mahdollisuus päästä juomisestasi ilman kestäviä vaurioita, mikäli se ei ole kestänyt vuosikausia.
Terveydelle ja perhe-elämälle haitallisen tavan voi korvata millä tahansa terveellisellä ja hyvää mieltä tuottavalla toiminnalla. Vakavat ja vaikeat riippuvuudet voivat vaatia jopa jonkun vaativan extreme- harrastuksen, vuorikiipeilyn tai laskuvarjohypyn, mutta tavallisesti ihan arkinen ruuanlaittokin voi olla korvaavaa ja palkitsevampaa toimintaa.
Tsemppiä sinulle! Kirjastossa on muuten paljon aiheeseen liittyvää kirjallisuutta, mikäli tuntuu omin avuin vaikealta. Olen itse lukenut hyllymetreittäin kulloiseeenkin elämänvaiheeseen ja -vaikeuteen liittyviä kirjoja ja oppinut ymmärtämään itseäni. Kunpa vielä oppisin ymmärtämään ihmisiä, jotka haluavat vain jatkaa itsetuhoisia toimintatapojaan. Siinä onkin työsarkaa, alkaen jo omasta liikaa juovasta miesystävästä. Omaa miestä hänestä ei tule minulle koskaan, jos juominen jatkuu. En halua impotenttia alkoholidementikkoa hoidettavakseni, vaan terveen ja aktiivisen miehen.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472