Tanssikurssit törkeää rahastusta.

Kirjastossa ilmaista

>Tanssikursseja pidetään rahankiilto silmissä,siinä ei ajatella mitään muuta.
>Monet kurssit käyneenä voin kertoa etten juuri oppinut mitään,rahat meni.

53

743

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isoinjorma

Tuossa yhdessä ketjussa puhuttiin,että rytmitajuttomuus on tosi asia,hehehehe...
      Olisikohan tässä kysymys sellaisesta?

• aatu apea

Ihahaa ihahaa kyl meitä naurattaa

• jenkaaja

liikkuu isot rahat verottomana tietekin

• korjaus

Tietenkin

• naurettava rahastus
        korjaus kirjoitti:

Tietenkin

Ei ne o ikinä maksanu mitään veroja tai sosiaalimaksuja. Kaiken tämän lisäksi "opettaja" on usein käynyt viikonlopun mittaisen tanssinihjaaja koulutuksen. Eli ei osaa itsekään tanssia paskan vertaa mutta on mennyt koulutukseen koska on itse omasta mielestään niin perkeleen hyvä tanssimaan ja haluaa siitä totarin kun kukaan muu ei muuten usko.

• iuyr
        naurettava rahastus kirjoitti:

Ei ne o ikinä maksanu mitään veroja tai sosiaalimaksuja. Kaiken tämän lisäksi "opettaja" on usein käynyt viikonlopun mittaisen tanssinihjaaja koulutuksen. Eli ei osaa itsekään tanssia paskan vertaa mutta on mennyt koulutukseen koska on itse omasta mielestään niin perkeleen hyvä tanssimaan ja haluaa siitä totarin kun kukaan muu ei muuten usko.

Kirjaston videoita katselevasta tulee kyllä taitava tanssija.

• 6588658
        iuyr kirjoitti:

Kirjaston videoita katselevasta tulee kyllä taitava tanssija.

Ei niitä videoitakaan tarvitse katsella. Tanssimisen voi hyvin oppia lukemalla opaskirjoja. Hidas hidas nop nop ja se on siinä.

• alvi
        naurettava rahastus kirjoitti:

Yrittäjänä maksan YEL maksun, verot ja vakuutukset. Käsittääkseni musiikista tulee omat maksut? Veronkiertoa varmaan esiintyy. Olisiko tarkastuksen paikka?

• Alvit alennukseen

Tietenkin vetottomina taskuun.

• 20

Meitä on niin moneksi, itse olen ainakin oppinut tanssikursseilla.

• Tansssija

Suomessa on joitakin muotiopettajia jotka kiertävät maata ja ovat keskittyneet oikeastaan pelkästään rahastukseen.
        Kurssien anti on aivan tavanomaista tarinaa ja opetuksessa varotaan antamasta mitään arvokasta tietoa aiheesta.
        Olen ollut näiden huippuopettajien kursseilla, jotka maksaa maltaita enkä ole niistä oikein mitään todellista hyötyä tanssiini saanut.
        Tanssimaan opin, kun aloin käydä tanssikoulun tanssitunneilla säännöllisesti. Sieltä sain perusteellisen perusopetuksen ja tekniikan opetuksen joka on jatkunut tekniikan hiomisella taitotason nostamisella ja vaikeusasteen lisäämisellä aina edistymisen mukaan.
        Nykyisin kun muistelen tuota aikaa, kun juoksin noilla muotiopettajien rahastuskursseilla, tuntuu se aivan tyhjänpäiväiselle hui-haille.

• Parjausta
        Tansssija kirjoitti:

Suomessa on joitakin muotiopettajia jotka kiertävät maata ja ovat keskittyneet oikeastaan pelkästään rahastukseen.
        Kurssien anti on aivan tavanomaista tarinaa ja opetuksessa varotaan antamasta mitään arvokasta tietoa aiheesta.
        Olen ollut näiden huippuopettajien kursseilla, jotka maksaa maltaita enkä ole niistä oikein mitään todellista hyötyä tanssiini saanut.
        Tanssimaan opin, kun aloin käydä tanssikoulun tanssitunneilla säännöllisesti. Sieltä sain perusteellisen perusopetuksen ja tekniikan opetuksen joka on jatkunut tekniikan hiomisella taitotason nostamisella ja vaikeusasteen lisäämisellä aina edistymisen mukaan.
        Nykyisin kun muistelen tuota aikaa, kun juoksin noilla muotiopettajien rahastuskursseilla, tuntuu se aivan tyhjänpäiväiselle hui-haille.

Minä olen oppinut mainiosti noilla parjaamillasi suosikkiopettajien kursseilla. Ehkä hitaammin kuin säännönmukaisella viikko-opetuksella, mutta oppinut olen. Näin lyhyempien kurssien tarkoitus on antaa eväitä, varsinainen oppi tulee harjoittelemalla tuntien ulkopuolella! Olen myös todella erimielinen siitä, etteikö näillä kurrseilla annettaisi arvokasta tietoa. Kyllä sitä siellä annetaan jos on korvat joilla kuunnella ja silmät joilla katsella.

Minulla ei ole ollut edes mitään mahdollisuuksia muuhun kuin viikonloppuihin ja yksittäisiin kursseihin, koska paikkakunnallani ei ollut ainuttakaan seuratanssi-, eikä edes kilpatanssikoulua, seuraa tahi muuta vastaavaa. Viikko-opetuksen aikataulutkaan eivät aina olisi soveltuneet esim. työaikoihini.

Älä siis hauku, vaikka itse et olisikaan oppinut. Meitä on moneksi ja nämä parjaamasi suosikkiopettajat tekevät arvokasta työtä kiertäessään myös siellä missä muuta opetusta ei ole edes saatavilla!

• verolla
        Parjausta kirjoitti:

Minä olen oppinut mainiosti noilla parjaamillasi suosikkiopettajien kursseilla. Ehkä hitaammin kuin säännönmukaisella viikko-opetuksella, mutta oppinut olen. Näin lyhyempien kurssien tarkoitus on antaa eväitä, varsinainen oppi tulee harjoittelemalla tuntien ulkopuolella! Olen myös todella erimielinen siitä, etteikö näillä kurrseilla annettaisi arvokasta tietoa. Kyllä sitä siellä annetaan jos on korvat joilla kuunnella ja silmät joilla katsella.

Minulla ei ole ollut edes mitään mahdollisuuksia muuhun kuin viikonloppuihin ja yksittäisiin kursseihin, koska paikkakunnallani ei ollut ainuttakaan seuratanssi-, eikä edes kilpatanssikoulua, seuraa tahi muuta vastaavaa. Viikko-opetuksen aikataulutkaan eivät aina olisi soveltuneet esim. työaikoihini.

Älä siis hauku, vaikka itse et olisikaan oppinut. Meitä on moneksi ja nämä parjaamasi suosikkiopettajat tekevät arvokasta työtä kiertäessään myös siellä missä muuta opetusta ei ole edes saatavilla!

mutta mutta,kun ne velvoitteetkin pitäisi hoitaa

• uhyg
        verolla kirjoitti:

mutta mutta,kun ne velvoitteetkin pitäisi hoitaa

Viittaako "verolla" siihen, että joku ei maksaisi veroja hankkeistaan? Neuvoisin olemaan varovainen koska saatat löytää itsesi käräjiltä tuota vauhtia.

• omatuntos
        uhyg kirjoitti:

Viittaako "verolla" siihen, että joku ei maksaisi veroja hankkeistaan? Neuvoisin olemaan varovainen koska saatat löytää itsesi käräjiltä tuota vauhtia.

Kalikka kalahti

• uhyg
        omatuntos kirjoitti:

Kalikka kalahti

Minä nyt en pysty tanssikursseja pitämään, mutta lakipuoli on hallussa. Niin että siinä mielessä kolahti ja varoitus on yhä päällä.

• Voiko pimeänä tehdä
        omatuntos kirjoitti:

Kalikka kalahti

Kalahti kunnolla kalikka,voiko mitään liiketoimintaa harjoittaa ettei maksa
        veroja.
        Kuuluuko liikevaihtoverokin tanssi nimikkeellä olevaan toimintaa
        normaali vero.

• nop nop
        Tansssija kirjoitti:

Ammattiohjaajien päämärät ovat mietityttäneet useilla kursseilla käyneenä. Täälläkin tullut esille, että kursseista ei ole ollut mitään hyötyä. Moni kurssille osallistunut lopettanee lyhyeen harjoittelun. Syynä monimutkaiset askelet, vartalonkäyttö ja musiikin tulkinta.
        Kursseilla tarjotaan eri taitotasoille opetusta. Itse olen aloittanut kuten moni muukin, tyhjästä. Ei ole ollut hajuakaan esim. rytmistä eri tanssilajeissa. Omalta kohdalta ihmettelen ammattiohjaajien ilmoituksissa kuvauskieltoa. Videointi mahdollistaa tehokkaan itsenäisen opiskelun.Voin todeta tuhlanneeni melkoisesti rahaa huonomuistisuuteni takia ja sen, että vihkoon kirjoitetut hidas nop nopit eivät korvaa kuvamateriaalia.
        Antaisin pisteet ammattiopettajalle, joka kykenee tiivistämään kurssin loppuun opettamansa asian. Tiivistelmän voisi tallentaa parhaaksi katsomallaan tavalla jokainen kurssilainen.

Ehkä olisi liikaa toivoa, että kurssin järjestäjä tekisi tiivistelmän nettiin? Eräällä kurssilla se luvattiin, mutta eipä koskaan näkynyt heidän sivuilla muita kuin hymyileviä kuvia kurssilaisista.

Tokihan bisneksestä on kyse. Dementikot tuovat rahaa ammattiopettajille käydessään useilla kursseilla vuodessa. Kuitenkin pienellä viilaamisella asiakaspalvelua voisi parantaa. Maksaessani viikon tanssikurssista yli 100€, tulisi oikeustajuni mukaan olla oikeus asettaa kivikautinen analoginen kamera surisemaan pariksi minuutiksi. Hienot kuviot ja rytmit jäisivät omiin treeneihini peräpellon heinäladossa.

• Kuva ja ääni
        Parjausta kirjoitti:

Olen myös oppinut ns lyhytkurseilla paljon ja sieltä on jäänyt haastetta ja innostusta sekä motivaatioita. Yhden asian pitäisin ehdottomasti tärkeänä liittää kurssien käytännöksi normaalina toimintana. Eli viedeokuvauksen haluamallaan tavalla. Nimittäin se tuntuisi olevan täysin järkevää sekä sallittavaa koska kyse on yleisötapahtumasta ja se toisi opiskelulle paljon vapaata ja normaalikäytännön mukaista mahdollisuutta tallentaa tietoa, käytännön vinkkejä sekä myös omaakin taitotasoa.

Minusta sen kieltämiselle ei ole perusteita.

• tehokkuutta peliin!
        Kuva ja ääni kirjoitti:

Olen myös oppinut ns lyhytkurseilla paljon ja sieltä on jäänyt haastetta ja innostusta sekä motivaatioita. Yhden asian pitäisin ehdottomasti tärkeänä liittää kurssien käytännöksi normaalina toimintana. Eli viedeokuvauksen haluamallaan tavalla. Nimittäin se tuntuisi olevan täysin järkevää sekä sallittavaa koska kyse on yleisötapahtumasta ja se toisi opiskelulle paljon vapaata ja normaalikäytännön mukaista mahdollisuutta tallentaa tietoa, käytännön vinkkejä sekä myös omaakin taitotasoa.

Minusta sen kieltämiselle ei ole perusteita.

Huomio ensikesän kurssien järjestäjät ja ammattiopettajat!
        Avatkaapa uusi keskustelu, jossa selviää kantanne tallentamiseen, kiitos!

• Kuva ja ääni
        tehokkuutta peliin! kirjoitti:

Keskusteluna ja tietona se olisi hyvä tulla esiin ja tuon kannan voisi ilmaista ihan siitäkin syystä että kaikessa kehittyvässä toiminnassa on käytetty vuosikymmeniä kuvausta nimen omaan oppiahakevan ja kehitettävän henkilön kannalta eduksi.

Näin ollen jos tanssiharrastaja itse järjestää kuvammisen ei siitä ole kustannuksia kurssivetäjille eikä aiheudu kuluja.

Ehkäpä saamme tietoa lisää etukäteen näistäkin ja mahdollisuutena kehittää harrastusta yleisin tavoin.

Eskimerkkinä voisi kerto liikuntaohjaukset ja liikuntaleirit sekä muut harrastuskerhot joissa videokuvaus ja muu kuvaus on ollennainen osa opiskelijalle materiaalina.

• Klex
        uhyg kirjoitti:

Minä nyt en pysty tanssikursseja pitämään, mutta lakipuoli on hallussa. Niin että siinä mielessä kolahti ja varoitus on yhä päällä.

hei! Sinä et tiedä laista mitään,kerran tuota puputat

• Tulonmenetys
        Kuva ja ääni kirjoitti:

Keskusteluna ja tietona se olisi hyvä tulla esiin ja tuon kannan voisi ilmaista ihan siitäkin syystä että kaikessa kehittyvässä toiminnassa on käytetty vuosikymmeniä kuvausta nimen omaan oppiahakevan ja kehitettävän henkilön kannalta eduksi.

Näin ollen jos tanssiharrastaja itse järjestää kuvammisen ei siitä ole kustannuksia kurssivetäjille eikä aiheudu kuluja.

Ehkäpä saamme tietoa lisää etukäteen näistäkin ja mahdollisuutena kehittää harrastusta yleisin tavoin.

Eskimerkkinä voisi kerto liikuntaohjaukset ja liikuntaleirit sekä muut harrastuskerhot joissa videokuvaus ja muu kuvaus on ollennainen osa opiskelijalle materiaalina.

Videokuvausta ei voi sallia koska se nopeuttaa oppimista ja alentaa tanssikoulujen tuloja.

• Menon tulotus
        Tulonmenetys kirjoitti:

Videokuvausta ei voi sallia koska se nopeuttaa oppimista ja alentaa tanssikoulujen tuloja.

Voisikohan tuo olla jokin syy?`Uskoisin kuitenkin olevan oppisen tavoitteena ja tärkein syy opetusmenetelmiin ja käytänteisiin. Sallimisen ja sallimattomuuden seikkojen avoin käsittely olisi kyllä paikallaan harjoittavien toimijoiden kanssa. Koska se olisi ehdottomasti heidän etukin.

• Tekijänoikeus/liikes
        Menon tulotus kirjoitti:

Voisikohan tuo olla jokin syy?`Uskoisin kuitenkin olevan oppisen tavoitteena ja tärkein syy opetusmenetelmiin ja käytänteisiin. Sallimisen ja sallimattomuuden seikkojen avoin käsittely olisi kyllä paikallaan harjoittavien toimijoiden kanssa. Koska se olisi ehdottomasti heidän etukin.

Osa tanssinohjaajista perustelee videokieltoa omilla tekijänoikeuksillaan. Eli heidän mielestään videointi loukkaa hiedän tekijänoikeuksiaan.

Olisiko sama syy myös siihen että opetetaan niin vaikeasti että tanssin oppiminen on vaikeaa tai erittäin vaikeaa. Tekijänoikeukeuden loukkaamisesta siinääkin on kysymys jos oppilas tanssii lavatansseilla tanssikurssilla oppimaansa tanssia ja kuvioita???

Niin tai liikesalaisuuden loukkaamisesta siinä onkin kysymys. Tätäkin syytä olen kuullut tanssinohjaajien käyttävän, kun ovat kursseillaan kieltäneet osallistujilta videokuvaamisen.

Tekijänoikeus vai liikesalaisuus vai molemmat.

• rehellisesti
        Voiko pimeänä tehdä kirjoitti:

Kalahti kunnolla kalikka,voiko mitään liiketoimintaa harjoittaa ettei maksa
        veroja.
        Kuuluuko liikevaihtoverokin tanssi nimikkeellä olevaan toimintaa
        normaali vero.

Suomessa ei ole ollut liikevaihtoveroa vuosiin. Se lopetettiin 1.6.1994. Liikevahtovero korvattiin arvonlisäverolla joka poikkeaa suuresti liikevaihtoverosta. ehkäpä selvitätä itsellesi nämä perusasiat ennen kuin meuhkaat täällä. Ainakin uskottavuutesi kohentuu kun käsitteet ovat kohdallaan.

• Parhaat sallii
        Kuva ja ääni kirjoitti:

On muutama surkimusopettaja kun kieltävät kursseilla kuvaamisen. Parhaat opettajat sallivat kuvaamisen.

• Liikeryhti
        Tekijänoikeus/liikes kirjoitti:

Osa tanssinohjaajista perustelee videokieltoa omilla tekijänoikeuksillaan. Eli heidän mielestään videointi loukkaa hiedän tekijänoikeuksiaan.

Olisiko sama syy myös siihen että opetetaan niin vaikeasti että tanssin oppiminen on vaikeaa tai erittäin vaikeaa. Tekijänoikeukeuden loukkaamisesta siinääkin on kysymys jos oppilas tanssii lavatansseilla tanssikurssilla oppimaansa tanssia ja kuvioita???

Niin tai liikesalaisuuden loukkaamisesta siinä onkin kysymys. Tätäkin syytä olen kuullut tanssinohjaajien käyttävän, kun ovat kursseillaan kieltäneet osallistujilta videokuvaamisen.

Tekijänoikeus vai liikesalaisuus vai molemmat.

Aika ontuvaa perusteluna!

Jos haluaisi olla ironinen voisi ajatella sen todellakin olevan "liikesalaisuus" eli tanssin liike salataan ettei voi kuvata. Muuta en keksi.

Aivan outoahan se on että itse saisi oppia mutta sitä ei saisi käyttää tai saada tallentaa niikuin kaikessa muussa oppimisessa tehdään. Kaikessa oppimisessa yleensä vaaditaan muistiin meritsemistä ja tallentamista sekä vielä etsitään linkit mistä saa lisää ja että miten kyseinen opetuksen tuottaja vielä avustaa niiden hankkimsessa.

Yleensäkkin liiketoiminnan tulisi olla avointa ja tanssi jos mikä on ihmisten keksimä ja vuosituhansia ollut olemassa joten sitä ei ole keksinyt tanssinopettajat tai sillä liiketoimintaa harjoittavat.

Taas tekijän oikeus kysymystä ajattelen myös kovin kummallisena sillä tekijöinähän on nimenomaan tanssinopiskelijat ja he haluaa varmaankin kuvata
        omaa tekemistään sekä yhdistää opetuksen siihen. Kursiin/tapahtuman kokoajien (opettajat) /toimijat kannaltahan videointi on opetusmenetelmä ja parantaa heidän tuotettaan laadullisesti ja siksikin heidän etu.

Opetuksellisesta näkökulmata he voisivat "kieltää" kyseiseen tanssiin liittyvän kirjallisuuden lukemisen koska se liittyy heidän opettamaan tarjontaan.

Kun kyse ei ole tuetusta eikä järjestelmällisestä koulutuksesta vaan vapaehtoisesta liikuntaharrastuksesta tulisi sen toimia avoimena harrastuksena. Esimerkiksi uimahalleihin ja kuntosaleihin on pääsymaksut ja suoritekohtaiset kertamaksut ja molemmissa voi kuvata ellei kukaan harrastajista kiellä itseään kuvaamasta.

Samoin tanssikurseilla ja leireillä näkisin tanssikansan mielipiteen olevan ennemmin esteenä kuin että ohjaat /kokoajat kieltää sitä liiketoimintasäännöksenä.

Myös toimipaikat tälle harrastuksen edistämiselle aina joko yleiskäytössä olevia joko julkisia tiloja tai yhdistysten toimitiloja joten ei toiminta tapahtu kenekään "yrittäjän" liiketiloissa? Joten siksikään ei "liikesalisuudesta ole kyse" vai?

Taitaa olla muusta loukkauksesta ja salaisuudesta kysymys kuin esilletuoduista?

• luku 3
        Liikeryhti kirjoitti:

Aika ontuvaa perusteluna!

Jos haluaisi olla ironinen voisi ajatella sen todellakin olevan "liikesalaisuus" eli tanssin liike salataan ettei voi kuvata. Muuta en keksi.

Aivan outoahan se on että itse saisi oppia mutta sitä ei saisi käyttää tai saada tallentaa niikuin kaikessa muussa oppimisessa tehdään. Kaikessa oppimisessa yleensä vaaditaan muistiin meritsemistä ja tallentamista sekä vielä etsitään linkit mistä saa lisää ja että miten kyseinen opetuksen tuottaja vielä avustaa niiden hankkimsessa.

Yleensäkkin liiketoiminnan tulisi olla avointa ja tanssi jos mikä on ihmisten keksimä ja vuosituhansia ollut olemassa joten sitä ei ole keksinyt tanssinopettajat tai sillä liiketoimintaa harjoittavat.

Taas tekijän oikeus kysymystä ajattelen myös kovin kummallisena sillä tekijöinähän on nimenomaan tanssinopiskelijat ja he haluaa varmaankin kuvata
        omaa tekemistään sekä yhdistää opetuksen siihen. Kursiin/tapahtuman kokoajien (opettajat) /toimijat kannaltahan videointi on opetusmenetelmä ja parantaa heidän tuotettaan laadullisesti ja siksikin heidän etu.

Opetuksellisesta näkökulmata he voisivat "kieltää" kyseiseen tanssiin liittyvän kirjallisuuden lukemisen koska se liittyy heidän opettamaan tarjontaan.

Kun kyse ei ole tuetusta eikä järjestelmällisestä koulutuksesta vaan vapaehtoisesta liikuntaharrastuksesta tulisi sen toimia avoimena harrastuksena. Esimerkiksi uimahalleihin ja kuntosaleihin on pääsymaksut ja suoritekohtaiset kertamaksut ja molemmissa voi kuvata ellei kukaan harrastajista kiellä itseään kuvaamasta.

Samoin tanssikurseilla ja leireillä näkisin tanssikansan mielipiteen olevan ennemmin esteenä kuin että ohjaat /kokoajat kieltää sitä liiketoimintasäännöksenä.

Myös toimipaikat tälle harrastuksen edistämiselle aina joko yleiskäytössä olevia joko julkisia tiloja tai yhdistysten toimitiloja joten ei toiminta tapahtu kenekään "yrittäjän" liiketiloissa? Joten siksikään ei "liikesalisuudesta ole kyse" vai?

Taitaa olla muusta loukkauksesta ja salaisuudesta kysymys kuin esilletuoduista?

''Osa tanssinohjaajista perustelee videokieltoa omilla tekijänoikeuksillaan. Eli heidän mielestään videointi loukkaa hiedän tekijänoikeuksiaan.''

Nykymaailmassa mielipide ei riitä. Viestintälaki http://www.avoin.helsinki.fi/kurssit/viesaan/materiaali/luku3.html

''Julkisrauhan piirissä olevissa huoneistoissa ja rakennuksissa voi kuvata ihmisiä, jos yleisöllä on niihin pääsy. Tavaratalot, marketit, yleisölle avoimet ravintolat, yleiset kokoukset, urheiluhallit ja stadionit ovat esimerkkejä tiloista, joissa kuvaaminen ei ole rangaistavaa eikä siihen tarvitse pyytää lupaa.''

Tekijänoikeus järjestäjän ja opettajan kannalta koskee tallennetta siten, että oppilaan kuvausmateriaali on yksityiseen käyttöön. Tallenteesta ei saa siis tehdä tuotetta, jota myydään edelleen.

Nimimerkki toi esille opetuksellisen perustelun taltioinnille. Hän toteaa myös hyvin, että opettajille ja leirien kokoajille taltiointi parantaisi tuotteen laatua.

Järjestäjän ja opettajan kannalta tallentaminen ei saa häiritä itse opetusta. Hyvä käytäntö olisi mielestäni tallentaminen tunnin lopussa. Kun kyseessä on opetustapahtuma, valveutunut ja ammattitaitoinen ohjaaja kykenee rakentamaan tuntinsa siten, että oppilas saa opetettavan asian taltioitua haluamallaan tavalla.

Tanssin järjestäjä esittää valokuvia järjestämältään leiriltä. Järjestäjä hyödyntää oikeutta kuvata kurssilaisia, mutta kieltää taltioimisen oikeudettomasti asiakkaalta. Tanssin harrastajat, vaalikaa oikeuksianne.

• tehokkuutta

Missä viipyy avaus?

• 6654

Missä viipyy kurssijärjestäjien kommentointi kuvaukseen?

• Toistoja lisää

Jaa, ehkäpä vika voi olla myös oppijassa, eikä vain opettajassa. Itse olen oppinut oikein hyvin käymieni kurssien ansiosta. Todellinen oppiminen tapahtuu vasta kurssin jälkeen, kun oppeja sovelletaan käytäntöön. Kurssilta saa tiedon ja taito kehittyy sen avulla myöhemmin.

• Tanssssija

No niin.. En minäkään sanonut ettenkö olisi oppinut sitä mitä niillä kursseilla opetettiin vaan sanoin etten sieltä mitään erityistä tanssiini saanut. Kurssien hinta oli kyllä kohtuullisen korkealla opetuksen antiin nähden siis minun mielestäni.
      Jos nämä kurssit ovat sinulle ainoa mahdollisuus saada oppia ja saat niiltä mielestäsi hyvän vastineen rahoillesi niin sitten vaan käyt niitä kursseja. Toivotan sinulle sydämeni pohjasta ..oppimisen iloa.

• Blääh..

Opetteleppa vastaamaan sen viestin perään, johon vastauksesi on tarkoitettu. Nyt vastasit aloitukseen..

• Liikaa vaadittu
        Blääh.. kirjoitti:

Opetteleppa vastaamaan sen viestin perään, johon vastauksesi on tarkoitettu. Nyt vastasit aloitukseen..

Oot kohtuuton, miten sen oppiminen nyt onnistuisi kun tanssimisen kanssakin on ongelmia.. :)

• Blööh
        Liikaa vaadittu kirjoitti:

Oot kohtuuton, miten sen oppiminen nyt onnistuisi kun tanssimisen kanssakin on ongelmia.. :)

Tässä sitä on varsinainen ihmisälyn jättiläinen.

• Ei liian vakavaa :)
        Blööh kirjoitti:

Tässä sitä on varsinainen ihmisälyn jättiläinen.

Huomasitkos lainkaan hymiötä tosikko ääliö?

• ei kielitaituri
        Ei liian vakavaa :) kirjoitti:

Eräskin muinais jäänne kirjoitti virheellisesti

sittenkun joku kommentoi väärinkirjoitusta,tuli muinaisjäänteeltä vastaus.Oletpa peräkämmarin poika aika ääliö kun et tajuu et se on typo????

• Ei tietenkään
        Ei liian vakavaa :) kirjoitti:

No, nythän tämä älyn jättiläinen ilmoittaa olevansa vielä humoristikin.......;)

• Enssija-Tarkki

Tanssikurssejakin on niin monen tasoisia, ja -aiheisia...

Omien kokemuksieni mukaan (puujalka kun olen) on yhtä tanssikurssituntia kohden pitänyt harjoitella keskimäärin 50 tuntia, ennenkuin sujuu.

Se miten tanssikursseilla oppii, riippuu monesta asiasta: -siitä millä taitotasolla opiskelijae on, mikä on kurssin aihe, miten hyvin opettajat ovat itse oivaltaneet kurssin aiheen, saako siellä harjoitella riittävästi, onko sopivia pareja ym. ym.

On kyllä tosi, että on hyvin paljon opettajia ja kurssien pitäjiä jotka eivät ole päteviä opettamaan. Opettajan ei välttämättä tarvitse itse olla huipputanssija mutta hänen tulee tietää ja ymmärtää syvällisemmin sellaisia asioita kuin baussin lajiomaisuus, baunssin ajoitus, vienti ja seuraamistekniikan avaimet, vartalonkäytön avaimet, musiikintulkinnan avaimet. Hyvä opettaja kykenee näkemään oppilaan ongelmakohdat ja opastamaan niihin yksilöllisiä neuvoja.

Kaikkein paras on ottaa yksityistunteja joltain mieluummin ammattiopettajalta tai käydä tanssiseuran viikkoharjoituksissa. Viikonloppukurssien kohdalta taso vaihtelee melkein täydestä nollasta erinomaiseen. Jos tanssija itse on vielä aloittelija, ei opettajankaan suhteen ole silloin suuret vaatimukset. Melkein kuka tahansa pystyy opettamaan perusaskeleet ja peruskuviot.

• retonki

Itse olen sijoittanut aika ison summan erilaisiin tanssikursseihin. Oikeastaan en ole ikinä pitänyt kurssin hintaa kynnyskysymyksenä. Kaikki on suhteellista. Kursseilta olen saanut perusopin lisäksi rohkeutta kohdata vieraita tanssittajia, jotka eivät sitten enää vieraita olekaan, vaan lavoilla he tuntuvat jo vanhoilta tutuilta. On helppo hakea puolin ja toisin.

Koska tanssimaan oppii vain tanssimalla, kurssien ansiosta olen päässyt paljon enemmän lavoilla tanssimaan ja siten myös oppinut aika hyväksi, etten sanoisi "keskivertoa paremmaksi" (niin kuin tuolla yllä yllytettiin sanomaan... :-)) tanssijaksi. Siitä vain kurssille tuttuja hankkimaan, maksoi mitä maksoi! :-D

• tankon huumaa

Noista ulkomaalaisten vetämistä "salsa" kurssien tasosta ei ole kokemusta.

Muuten olen Tampereen eräässä tanssiseurassa opetellut tanssiin ja opetus on ollut hyvää, kun minäkin sentään olen oppinut jotenkin tanssiin.

• Simo

Onhan tuossa sitten noiden askelien lisäksi paritanssissa myös se pari. Heterolla miehellä kun naisen feromonit sekoittavat pään ja silloin pitääkin osata hyvin jotta pystyy viemään. Vaikea sanoa mikä naisen luonnollinen käyttäytyminen on vastaavassa tilanteessa. Sellaisella ihmisellä, johon vastakkainen sukupuolen läheisyys ei vaikuta mitekään tällaiset seikat eivät lisää vaativuutta. Jonkun Marco Bjurströmin on helppo keskittyä kun on ei ole tunteet esteenä.

• Asiakerrallaan

Asiolla on eroa! Mikäli menee tanssikursille olisi kai normaalia ettei mene tutstumaan itsensä tunnemaailmaan ja vietteihin eikä sitä edellytä muiltakaan vaikka tanssia opiskellaankin parin kanssa.

Mikäli menee parinetsintään ja itseopiskeluun tulisi se tehdä sille sopivissa olosuhteissa "hormoonihyrräsään".

Naislinjaautonkuljettaja saattaa kuljettaa viittäkymmentä miestä ja jos jokainen alkaa heteroimaan tai muuta niin ohjaaminen voi jäädä aika vaikeaksi noilla väittämilläsi?

• Kannattaa käydä tanssiseurojen kursseilla, siellä on hyviä opettajia eikä hintakaan ole paha. On selvää, että ei 10 kerran kurssilla ole vielä parkettien partaveitsi. Siellä saa kuitenkin alkeet haltuun ja sitten vaan jatkokursseille ja kertaamaan askeleita ja kuvioita ja rohkeesi tanssimaan.

• koulun käynyt

Olen samaa mieltä.
        Säännöllisellä käynnillä tanssikoulujen ja -seurojen tanssitunneilla antaa parhaan perustaidon tanssimiseen. Opettajat ovat usein tanssinopettajia, mikä varmistaa oikean opetuksen.
        Niissä myös opetusasenne muuttuu enempi valmentaja - valmennettava asenteeksi ja koko hommaan suhtaudutaan astetta syvemmin.

• Itse opittu

Osuit naulan kantaan,tanssimaan oppii halvemallakin jossain kursseilla ja
      maksaa itsensä kipeäksi.

• Pettynyt maksaja

Tanssikurssit on rahastusta,Kansalaisopiston kurrssit edullisia ja
      niissä varmaan oppii tanssimaan.

• fhgr

Rahaa itsellänikin palanut. Vaativimpien kurssien anti on mennyt tiedollisesti harakoille. Liikuntaa sensijaan saanut mukavasti. Liikkuahan voi sijoittamatta satasia kursseihin.
      Mitä opettajien päässä liikkuu, pari tuntia hienoiksia askelineen, käsiliikkein. tiskirättikiertoineen. Hyvä jos saa oppitunnilla ruutupaperille piirtää kuvioita.

• tyytyväinen

Kaksi tuntia, kaksitoista euroa. Maksat tilavuokran ja musiikin ja ilmoitukset. Kuukauden kortti vielä suhteessa halvemmalla. Olemme saaneet ohjattua liikuntaa, ja tanssifiilistä. Ei käy kateeks. Valittajien kannattaa itse vuokrata sali ja alkaa opettaa, sehän on helppoa. Harjavaltalainen sananlasku: " Ei sen häävi tartte ol, ko uittuil ossaa."

• fhrg

ai kyse olikin liikuntapiiristä, eikä tanssin o p e t u k s e s t a. Opetukseen liittyy muutakin kuin fiilistely. Sori, laitoin kommentin väärälle palstalle.

• vieläkin tyytyväinen

Turhaa kiukuttelua. Hyvin monet näyttävät käyvän tansseissa ja kursseilla liikunnan vuoksi. Hyvänä lisänä tulee mukava fiilis. Monia asioita tehdään fiiliksen vuoksi. Tanssikursseilla voi kokea onnistumisen iloa, kun onnistuu yli odotuksen.

• fhrg

onnistumisen iloa fiilistelyssä vai liikunnan ilossa? Missä on tanssin opetus, josta sittenkin lie pohjimmiltaan kysymys? Ei voi kehua onnistuneensa oppimisessa, jos tunnin päättyessä ei ole opetuksesta tallessa muuta kuin nimimerkin hyvä liikunnallinen fiilis.

Huolehtikaa opettajat myös musiikin, ilmoituksien ja tilavuokrien lisäksi asiakkaiden oppimisesta. Sen pitäisi olla käsittääkseni pääpointti eli yrityksen liikeidea.

Aika erikoista jos asiakas maksaa yrittäjälle tilavuokraa, musiikkimaksua, ilmoituskuluja- saamatta viedä yritysideaan kuuluvaa tanssin opetusta tiloista! Täytyy olla melkoinen Pelle Peloton, jos kykenee muistamaan kaikki tunnilla käsitellyt sarjat. Uskotellaan, että onnistumisen ilo, liikunta ja fiilistely riittää :) Herätkää pahvit tähän päivään!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe