Minua ja varmasti monia muitakin ihmetyttää tämä, että miksi pitää 80 alueella liukkaalla kelilläkin ajella melkein satasta? Minulla autossa nopeusmittari heitää noin 5 km/h, eli ajaessa karvan yli 80 tiedän todellisen nopeuden olevan sen sallitun. Ja kun ajan sen 80 niin aina joku killuu puskurissa ja päästelee ohi keltasilla viivoilla jne. Tuntuu kuin ei enää välitettäisi esim. kameroiden välillä nopeusrajoituksia vaan ajellaan satasta ja kameran kohdilla hiljennetään ja taas mennään.
Nopeusrajoitukset
14
140
Vastaukset
Liukkaalla kelillä en ole juurikaan vastaavaa havainnut, vaikka silloin itsekin ajan jopa alle rajoitusten.
Sitten on tietysti kelejä, jotka voivat jonkun mielestä näyttää liukkailta, mutta eivät sitä oikeasti ole... Tällöin itsekin päästelen normaalinopeuksilla (rajoitus 20 yleensä mittarissa). Ja tietysti ohi hitaammin ajavista, ei kai sitä päällekään viitsi ajaa? Keltaisilla viivoilla en yleensä kylläkän ohita. Ja minua sen verran harvoin ohitetaan, että vain pari - kolme kertaa vuodessa noita itse näen.
Kameratolpan kohdalla taas hidastetaan, ettei tulisi sakkolappua kotiin. Nykyään kun poliisi ei juurikaan oikeaa valvontaa liikenteessä suorita, on ajaminen paljon rennompaa kuin ennen. Riittää, että kyttää kameratolppia ja tienvarteen pysäköityjä pakuja...- Schabluuna
Arvaan, että sinulla on tämän tyyppisiä juttuja PC:lläsi, joista sitten äkkiä kopioit sopivia pätkiä aina tilanteen mukaan. Jotenkin tutun oloisia. Ja vastauskommentti tulee kuin apteekin hyllyltä aina tietyn tyyppisiin mielipiteisiin. Heeetkooonen... et kai vaan itse kirjoita aloitustakin :) ?
Schabluuna kirjoitti:
Arvaan, että sinulla on tämän tyyppisiä juttuja PC:lläsi, joista sitten äkkiä kopioit sopivia pätkiä aina tilanteen mukaan. Jotenkin tutun oloisia. Ja vastauskommentti tulee kuin apteekin hyllyltä aina tietyn tyyppisiin mielipiteisiin. Heeetkooonen... et kai vaan itse kirjoita aloitustakin :) ?
Hyvä arvaus, mutta väärin meni.
Voisin kyllä melkein kirjoittaa muutaman vakioviestin valmiiksi... Tai no. Ehkä julkaisisin ne netissä ja pistäisin vain linkin vastaukseksi. :)
Minä kirjoitan kaikki viestini tällä nimimerkillä (kännykällä ei voi kirjautua, joten joutuu kirjoittamaan nimimerkin, mutta tunnistatte kyllä). Eikä tarvitse itseni kanssa keskustella netissä, sitä voi tehdä ihan livenäkin.
- Virmaanpään Jussi
Joillakin on pienempi kunnioitus virkavaltaa kohtaan tai paremmat renkaat kuin sinulla. Onhan noita syitä.
Muuten minua ja monia muita ihmetyttää, miksi hyvillä valtateillä saa ajaa korkeintaan 80 km/h, vaikka tie olisi kuiva ja kevätpäivä valoisa.- vakionopeus
Nopeusrajoitus ei huomioi kelejä, vuorokaudenaikoja eikä liikennemääriä.
Ei tarvitse ohitella muita eikä liikenne jonoudu.
Talvirenkailla ei auto pysähdy yhtä nopeasti kuin kesärenkailla kesällä. Jalankulkijoita, hirviä, kallis polttoaine, liikenneturvallisuus. Onhan noita hyviä syitä.
Aikaa menee 1,5 minuuttia 10 kilometriä kohden enemmän kuin 100-vauhdilla. Bussipysäkillä se ei ole aika eikä mikään... - Enemmän liikkeellä
vakionopeus kirjoitti:
Nopeusrajoitus ei huomioi kelejä, vuorokaudenaikoja eikä liikennemääriä.
Ei tarvitse ohitella muita eikä liikenne jonoudu.
Talvirenkailla ei auto pysähdy yhtä nopeasti kuin kesärenkailla kesällä. Jalankulkijoita, hirviä, kallis polttoaine, liikenneturvallisuus. Onhan noita hyviä syitä.
Aikaa menee 1,5 minuuttia 10 kilometriä kohden enemmän kuin 100-vauhdilla. Bussipysäkillä se ei ole aika eikä mikään...400 kilometrin matkalla aikaa menee tunti lisää. Sellainen jo alkaa tuntua, varsinkin kun kukaan ei maksa siltä tunnilta palkkaa.
- Sorry!
Enemmän liikkeellä kirjoitti:
400 kilometrin matkalla aikaa menee tunti lisää. Sellainen jo alkaa tuntua, varsinkin kun kukaan ei maksa siltä tunnilta palkkaa.
No on sulla huono työsopimus, jos matkat ajat omalla ajalla. Sorry!
- 10+3
Nyhvertäjä ajaa 80:n alueella 75 ja kun rajoitus putoaa 60:een, nyhvärin nopeus säilyy ennallaan. Ymmärrys ei pelaa tai kaasujalka kramppaa.
- Enemmän liikkeellä
Sorry! kirjoitti:
No on sulla huono työsopimus, jos matkat ajat omalla ajalla. Sorry!
Tällaisia nämä toimihenkilösopimukset ovat. Asian tekee vielä katkerammaksi se, että palkka olisi kyllä oikein hyvä jos sen vain saisi.
- 2fasts4u
ÄLÄ NYT HERRAN TÄHDEN AJA KARVAN YLI NOIN KOVAA !!!
KETTUTÄDIT SUUTTUU JA KYLTSI LAITTAA SULLE KARVAVERON PÄÄLLE!
ja kysymykseen vastaus:
KOSKA SE NYT OLISI PERKELEEN TYHMÄÄ AJAA KAHTASATAA LIUKKAALLA KELILLÄ SIIS SIKSI VAAN SATASTA ! - Mies Audilla lujaa
Mä olen niin söpö sporttinen bi_Mies, että haluan tulla nähdyksi myös liikenteessä.
- 87k
Mitä isompi nopeus, sitä isompi liike-energia, sitä isommalla voimalla auto pysyy tiellä, uskomatonta, eikö?
Ja eihän useissa rajoituksissa ole mitään järkeä, esim moottorieillä 60km/h, mutta pinenellä metsätiellä, jossa ei edes kaksi autoa mahdu kohtaamaan kunnolla, on nopeusrajoitus 80km/h
Eikös se rajoituksen tulisi olla juurikin suurin sallittu TURVALLINEN nopeus.
Eli moottoritiellä se voisi olla esim sen 200, ja siellä mettätiellä esim 30km/h- t rolli
Mitä surempi nopeus, sitä vähemmän aikaa on tien päällä -> turvallisuus paranee.
- 87k
t rolli kirjoitti:
Mitä surempi nopeus, sitä vähemmän aikaa on tien päällä -> turvallisuus paranee.
totta, aika jolla saattaa joutua onnettomuuteen on pienempi, mutta riski onnettomuuteen kasvaa.
Joku voisi tutkia mikä on tuo optimaalinen nopeus.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194939Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä563950Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603523Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732668Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1382408Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572299Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084