Naisten joulumessut.

Lankakerä

Muistaako kukaan mitä maksoi viime vuonna myyntipaikka Naisten Joulumessuilla Helsingin Vanhassa Satamassa?

5

363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt vain kyselemään
      • tavarat valmiina

hei, missä muualla olisi noita messuja mihin voisi itse kukin mennä myymään? tarkoitan voisiko joku tai sinä laittaa viestiä oman paikkakuntasi mahdollisuuksista.missä olis edullista lähtee myymään?olis kivaa mennä toiselle paikkakunnallekin jos vain aikatauluun sopii, voisi olla vaikka kesätapahtumaa tai kevät tms.

• Aivan törkeen
        tavarat valmiina kirjoitti:

hei, missä muualla olisi noita messuja mihin voisi itse kukin mennä myymään? tarkoitan voisiko joku tai sinä laittaa viestiä oman paikkakuntasi mahdollisuuksista.missä olis edullista lähtee myymään?olis kivaa mennä toiselle paikkakunnallekin jos vain aikatauluun sopii, voisi olla vaikka kesätapahtumaa tai kevät tms.

hintaisia nuo messupaikat nykyään!

Kannattaa hankkia torikortti ns. maalaistenpaikoille. Nimitys lienee perua vanhoilta ajoilta, joloin maalta tultiin myymään omia tuotteita näille ei-vakkaripaikoille. En tiedä tämän hetken päivämaksua, mutta ainakin viime vuonna Helsingin Kauppatorilla se oli 5e ja sillä sai käyttöönsä puolet pöydästä. Hiljaisimpina päivinä se kuitenkin käytännössä tarkoitti sitä, että pöydän sai kokonaan itselleen.

Torikortti on kaupunkikohtainen, ja sillä pääsee myymään kaikille toreille. Torilla valvojat ja toiset myyjät kyllä sitten opastavat mille alueelle pöydän saa pystyttää.

Helsingissä torikortin voi käydä hakemassa Tukkutorin toimistolta. Nyt kun myyntiä on pyritty taas jälleen kerran 'siivoamaan' väärinkäytösten takia, tulee mukaan ottaa näytteitä töistään, osata kertoa materiaalikustannuksista yms. Maalaispöydillä myytävien tuotteiden tulee olla itsevalmistettuja, siellä ei saa myydä esim. kavereiden tekeleitä tai niin kuin muutamat 'salamaakin nopeammat neulojat' tekivät, tulivat myymään Virosta halvalla ostamiaan tuotteita.

Ideaalitilanne olisi, jos kaupungit tarjoasivat edullisella vuokralla tiloja käsityöläisten käyttöön. Tiloissa voisi olla vuokrattavia työhuoneita, myyntipaikkoja ja näyttely- ja kurssitiloja. Tiedän, että joitakin tämän tyyppisiä ratkaisuja on jjo olemassakin, mutta siitä minulla ei ole tietoa, kuinka helppoa esim. ulkopaikkakuntalaisen on päästä myymään siellä tuotteitaan.

Oman alueemme asukasyhdistys käy parhaillaan neuvotteluita Tukkutorin läheisyydessä sijaitsevan kiinteistön vuokraamisesta käsityöläisten taloksi. Paikka on vähän syrjäinen, mutta nyt kun aluetta muutenkin kovasti kehitetään, niin tulevaisuudessa siitä saattaisi muodostua ihan kelpo kauppapaikka.

• Ehkä myy, ehkä en.

Eli tuosta tulee päivämaksuksi 125€. Naistenmessut on viisipäiväinen tapahtuma, enkä kyllä yli 100€/päivä ole valmis maksamaan paikasta. Hurjasti saa tuohonkin myydä, kun tarvikekustannukset vielä vähentää hinnoista pois.

• elli esimerkki

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe