Olisin ettimässä semmoista suht halpaa mutta kuitenkin soitettavaa teräskielistä akustista kitaraa, jolla soitella, mutta jonka uskaltaa ottaa ihan ulos nuotiolle tms. Onko kellään kokemusta seuraavista kitaroista?
http://www.thomann.de/fi/fender_squier_sa105_na.htm
http://www.thomann.de/fi/epiphone_aj220s_na.htm
http://www.thomann.de/fi/epiphone_ej200_artist_limited_ed_vs.htm
http://www.thomann.de/fi/the_loar_lh_200_sn.htm
Kesäkitara
5
139
Vastaukset
Itse ostin joku vuosi taakkepäin jampin nailonkielisen mökki ja reissukäyttöön. Laminoitu kansi on kestänyt hyvin kosteuden vaihtelut. Tosin tuosta on paljastunut näin talvisissa kerrostalo-olosuhteissa yllättävä piirre. Kitara paukauttelee omia aikojaan G ja D kieliä poikki. Epäilen syyksi kaulan elämistä, mutta kieliä saa kaupasta joten haitanneeko mittään. Reissun päällä ei kieliä ole katkeillut. Kyllä kokopuukantinenkin reissua kestää.Toi The Loar sai veden herahtamaan kielelle. Täysipuukantinen teräskielinen folkskitta tuohon hintaan. Don't think twice. it's allright!
- Skittamies803840ufwu
Pata-Arskalle
Kyllähän noista nailonkielisistä noita kieliä paukahtelee poikki itekseen olipa se kitara halpa tai kallis. Kaulan eläminen saattaa olla yksi syy mutta oman kokemuksen perusteella epäilen joidenkin kielisettien olevan herkempiä ns. "väsymään/purkautumaan" poikki varsinkin sen ekan punotun kielen osalta.
Se miksi epäilen joidenkin kielisettien "oiminaisuudeksi" on se, että ainakin mulla 2 poikki menoa on tapahtunut ihan normi kesä-aikaan ja olivat vain n. 1 - 2 kuukautta vanhoja, liekö sitten tekovikaa Hannabacheissa ollut.
Itellä huomasin, että mm. Hannabachin tietyt kielisetit tuntuvat menevän itekseen poikki esim. juurikin se eka punottu meni itekseen 3 kertaa poikki, jonka jälkeen vaihdoin settiä ja loppus poikkimenemiset.
Nykysin käytössä mm. Addarion Pro Artet sekä toinen setti (jonka nimeä en nyt juuri tietysti muista kun on sama pää kesät talvet ;-) )
Alla viestiä SummerSkebaa nimimerkille tarkoitettuna:
Noista linkkien esimerkeistä vois tuo Loar ja Epin EJ200 olla ne mitä ois varteenotettavimmat noista. Ja kyllähän noita löytyy esim. muistakin merkeistä kuten Simon & Patrick, Walden, Yamaha jne.
Pääasia että ite tykkää ja sopii käteen ja soundaa korviin hyvältä. - SummerSkebaa
Loar on kieltämättä todella hieno ja kuulostaakin hyvältä. Kehujakin on saanut, mietin vain vielä muitakin noita esimerkkejä. Kellään muilla kokemuksia? Ja kiitos Parta-Arskalle vastauksesta :)
Skittamies803840ufwu kirjoitti:
Pata-Arskalle
Kyllähän noista nailonkielisistä noita kieliä paukahtelee poikki itekseen olipa se kitara halpa tai kallis. Kaulan eläminen saattaa olla yksi syy mutta oman kokemuksen perusteella epäilen joidenkin kielisettien olevan herkempiä ns. "väsymään/purkautumaan" poikki varsinkin sen ekan punotun kielen osalta.
Se miksi epäilen joidenkin kielisettien "oiminaisuudeksi" on se, että ainakin mulla 2 poikki menoa on tapahtunut ihan normi kesä-aikaan ja olivat vain n. 1 - 2 kuukautta vanhoja, liekö sitten tekovikaa Hannabacheissa ollut.
Itellä huomasin, että mm. Hannabachin tietyt kielisetit tuntuvat menevän itekseen poikki esim. juurikin se eka punottu meni itekseen 3 kertaa poikki, jonka jälkeen vaihdoin settiä ja loppus poikkimenemiset.
Nykysin käytössä mm. Addarion Pro Artet sekä toinen setti (jonka nimeä en nyt juuri tietysti muista kun on sama pää kesät talvet ;-) )
Alla viestiä SummerSkebaa nimimerkille tarkoitettuna:
Noista linkkien esimerkeistä vois tuo Loar ja Epin EJ200 olla ne mitä ois varteenotettavimmat noista. Ja kyllähän noita löytyy esim. muistakin merkeistä kuten Simon & Patrick, Walden, Yamaha jne.
Pääasia että ite tykkää ja sopii käteen ja soundaa korviin hyvältä.Jep tuo reissujamppi on mulle ihan vaan käyttöskitta, jonka syvin olemus on kestää mökkielämän, sekä reissujen kosteus ja kolhut. Olen ollut ilmeisesti turhan nuuka kitaran kielissä, Ostan siihen high tension kieliä ja mahdollismman halavalla. Kun mökkikausi taas alkaa, taidan investoida laadullisesti parempiin kieliin. Kielisählingissä urani huippu oli kun ostin seinällä roikkuneeseen perheen perintökitaraan uudet kielet, koska halusin oppia soittamaan. Arvatkaa vaan viritinkö setin oktaavia liian korkealle, Mutta kielet ja kitara kestivät! Kielten merkkiä en muista, mutta paketissa luki Black and Gold. Eli yläkielet olivat mustaa nailonia ja alakielet kullanvärisiksi punottuja. Saakohan noita vielä jostain?
- Skittamies803840ufwe
Parta-Arska kirjoitti:
Jep tuo reissujamppi on mulle ihan vaan käyttöskitta, jonka syvin olemus on kestää mökkielämän, sekä reissujen kosteus ja kolhut. Olen ollut ilmeisesti turhan nuuka kitaran kielissä, Ostan siihen high tension kieliä ja mahdollismman halavalla. Kun mökkikausi taas alkaa, taidan investoida laadullisesti parempiin kieliin. Kielisählingissä urani huippu oli kun ostin seinällä roikkuneeseen perheen perintökitaraan uudet kielet, koska halusin oppia soittamaan. Arvatkaa vaan viritinkö setin oktaavia liian korkealle, Mutta kielet ja kitara kestivät! Kielten merkkiä en muista, mutta paketissa luki Black and Gold. Eli yläkielet olivat mustaa nailonia ja alakielet kullanvärisiksi punottuja. Saakohan noita vielä jostain?
Nyt en muista mikä liike mutta kyllä oli mustat nailonkielet myynnissä.
Unohtu mainita tuossa mun edellisessä että ne mitkä Hannabacheista katkeili oli High Tension kieliä ja vire oli E:ssä, niin ne vaan sitten napsahteli ekasta punotusta poikki siitä tallan kohdilta (vaikka tallassa ei vikaa ollut), epäilenpä noissa sitä, että se ekan punotun kielen punos jotenkin venyy/raottuu ja lopulta ei kestä vetoa ja napsahtaa poikki.
Tuosta kaulan elämisestä sen verran tuli vielä mieleen, että vaikka kaula eläis/veto muuttuis niin kielihan hieman kuitenkin liukuu siinä satulan päässä ja pitäis kestää kaulan elämisen/vedon muuttumisen, mutta en tiedä sitten mitä minua viisaammat tästä sanoo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh912184Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1471811- 1731333
- 229805
- 65754
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10741- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49597
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349571