Kata,karon vai patong?

ekaa kertaa

Heippa,

olemme varaamassa ensimmäistä thaimaan reissuamme. Ja nyt kiinnostaisi tietää mikä edellämainituista alueista olisi paras? Olemme kyllä katsoneet hotelleja valmiiksi... Me olisimme matkaamassa ihan kahdestaan, ja emme juurikaan harrasta yöelämää, joten sillä ei ole oikeestaan väliä.

Onko Katan ranta kuinka matala? Sitä ainaki mainostetaan lapsiperheille sopivaksi. Mutta kun emme ole tosiaankaan käyneet aiemmin, niin onko se niin matala että jos haluaa uimaan merelle, niin saa kävellä kauas rannasta jotta olisi tarpeeksi syvää?

Millaiset ostosmahdollisuudet on katalla ja karonilla?

Käsittääkseni patongilla on se vilkkain keskus, mutta millaiset ranta-alueet siellä on?

19

918

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noissa käynyt

Valitsisin Katan. Rauhallisin noista. Siellä on hyvä ranta. Kyllä pystyy uimaan. Tietenkin joka rannalla on parempia ja huonompia kohtia. Karonilla oli ainakin kovat aallot ja pohjassa yhtäkkiä syviä paikkoja samaan aikaan Katalla vähemmän aaltoja. Patongin vesi oli vähän sameampaa??

Ostospaikoista paras Patong, Karon ja Kata, siinä järjestyksessä. Noiden reissujen jälkeen olen matkannut Khao Lakiin, jonne jälleen mieli halajaa...ja matka on varattuna.

• Paikat kolunnut

Jos itse olisin varaamassa matkaa, valitsisin ehdottomasti Katan. Karonille (hieman "elävämpi" kylä) pääsee Katalta vaikka kävelemällä (n. 15 min). Patongille pääsee tuk-tukilla (n. 400-450 bht ja n. 10 min).
      Katalta löytää oikeastaan kaiken, mitä tarvitsee. Karonin valikoimat ovat suurin pirtein samanlaiset. Ostettavasta ei kummassakaan ole puutetta!!!
      Patongilta löytyy sitten enemmän ostospaikkoja mm. valtava ostoskeskus Jungceylon (www.jungceylon.com) ja pari pienempää sekä kaikenlaista muuta tarjontaa (mm. thainyrkkeilyhalli, keilahalli, kabaree, Rock cafe jne) ja tungosta.
      Patongin pääranta on aina täynnä ja sen takia epäsiistikin. Karonin ja Katan rannat ovat väjempiä.
      Kohteen valinta riippuu mitä lomaltaan haluaa. Patongilla on melua ja menoa, tungosta ja monenlaista tarjontaa. Kata ja Karon ovat sitten hiljaisempia, mutta bilettämään pääsee niissäkin, jos sitä kaipaa.
      Jos ei Katan, Karonin tai Patongin ostostarjonta riitä, taksilla tai lavabussilla voi mennä Phuket Towniin (45 min). Sen keskustassa (mm. Robinson) ja lähistöllä (BigC) on valtavia ostoskeskuksia/tavarataloja, joissa ostosmahdollisuuksia taatusti riittää!

• mielipide.

Minä ainakin varaisin Karonilta, jossa on kaikki tarvittava, pääsee ostoksille ja myös yöelämää on. jA mikä parasta, ihana ranta jossa myös aaltoja :).

Karon myös tarpeeksi vilkas, ja elämää ympärillä.

Patongin rannasta en tykännyt, oli sameaa ja likaisempaa. Ja itse rantakin kehnompi!!

• riukee

karon on paras huikeine aaltoineen

• Kaikissa käynyt

Olen käynyt noilla kaikilla 3lla. Valitsisin ehdottomasti Karonin joka on siinä keskellä kaikkia näitä, tarpeeksi rauhallinen mutta silti siellä myös hieman elämääkin ja palveluja. Siitä pääsee helposti jalkaisin Katalle katsomaan (4 km Karonin keskustasta rantabulevardia pitkin) . Patongin hulinaan ja melurantaan tuktukilla maksaa yhteensuuntaan 400 Bahtia. Ranta on upea, puhdas ja luontoakin on lähellä. Karonilla on myös mahtavat bazaarit ja iltatori lauantaisin.

• mellii675
    • ilovephuket

Kannattaaa mennä Karon beachille.Itse olin siellä juuri ja ei voi muuta sanoa kuin aivan mahtava paikka!Patongissa käytiin yhtenä päivänä ja voin sanoa että ei kovin kiva paikka.Kauheasti ihmisiä ja liikenne aika kaaottista .Eli jos haluaa viettää rauhallista lomaa niin en suosittele Patong Beachiä.Karonin ranta oli aivan upea ja vesi todella lämmintä.Olimme Andaman Seaview hotellissa josta oli helppo kulkea rannalle.Itse pidin hotellista paljon.Mukava henkilökunta ja mahtava aamupala.Oli paljon mistä valita =) Ei tarvinnut ottaa omia pyyhkeitä,sillä hotellilta sai omat ranta ja allaspyyhkeet ja ne vaihdettiin päivittäin.Sijainti oli sopivalla paikalla karonin ja katan välissä eli oli helppo kävellä moleempiin suuntiin.Iltaisin ei kuulunut yhtään meteliä eli sai nukkua yöt rauhassa.Hotellilla soitettiin joka ilta elävää musiikkia.
      Suosittelen kyllä todella paljon ! =)=)=)

• bbafbaqgbagb

Ihan ehottomasti Karon koska oli sielä ite viimevuonna ja ihan paras paikka ikinä!!
      Hotelli( orchid resort) on tosi hyvä ja siel on lapsille paljon aktiviteettejä ja hotellissa myös hyvä palvelu(:

• Matka-Mimmi

Suosittelen Karonin rantaa, koska siellä riittää tilaa vaikka kuinka, ja siellä pääsee hyvin uimaan. Ei se mikään äkkisyvä ollut mielestäni, tosin ihan pienille ei ehkä paras mahdollinen ranta.
      Siellä on välillä isohkoja aaltoja, mutta usein myös ihan matalia tai aika tyyntäkin.
      Joka tapauksessa meri on ihanan lämmin.

• aassssiiiaaaa

Karon,ehdottomasti täältäkin,paras!

• phuket2011

Kata Noin ranta on paras. Mahtavat aallot!

Patongille voi mennä ostoksille, mutta en itse siellä haluaisi kyllä majoittua.

• oupoupu

siis ei todellakaan kannata mennä ptogille se on niin hulina paikka ja hullu!! karon on vähän rauhallisempi ,kata on rauhallisin noista! itse tykkään Kamalasta tosit paljon!!!

• Leijona

Noiden kolmen rannan lisäksi/vierestä valitsisin ehdottomasti KataNoi rannan joka on 3min Tuk-tukilla Katalta etelään. Tämä on se paras ranta, jossa usein tapaa lomalaisia erityisesti Katan hotelleista. Ranta rauhallinen, ei liikaa väkeä, voi snorklata molemmissa päissä joissa näkyy "akvaariokaloja". Rannalla paikallinen halpa ravintola sekä yksi rantaravintola rannan eteläpäässä rannalla, jossa hyvä/halpa ruoka. KataNoilla on vain yksi hotelli, KataThani joka on unelma lapsiperheen hotelli. Hotellilla 6 erilaista/kokoista/syvyistä allasta liukumäkineen, puutarhasta jossa mukavasti varjostavia palmuja, pääsee suoraan rannalle. Kaikilla hotellin ulosmeno ovilla/teillä vartijat etteivät ulkopuoliset tai lapset pääse aiheetta ulos alueelta (emillä 16v vanhin poika jolle vartija sanoi ettei saa mennä alueelta pois.. ovat kivan tarkkoja ;-). Ainoa negatiivinen puoli on se ettei hotelli ole niitä halvimpia - mutta IHANA. Olemme oleet siellä 2 kertaa. Mutta jos ottaa hotellin Katalta, voi tuktukilla mennä KataNoin rannalle nauttimaan päivistä.

• 4 yr kind info

Thaimaan kanarialle vaan kaikki jos ei muualle ole varaa tai "kapasiteettia". Thaimaan helmet EI ole Phuketissa.

• vyölaukku tanassa

Älä hötkyile, antaa toppahousujen käydä Phuketissa ihan rauhassa. Se ei ole keltään pois, päinvastoin.

• Perinteeksi syntynyt

Ehdottamasti Kata ;-) Kaikissa kolmessa käyty viimeksi Patongilla(15.2-1.3.2012) ja siellä on kamala meno.Pakokaasua valtavasti.Seuraava yhdistelmä varattu Krabi,koh lanta Phuket,kata.Taattu tyytyväisyys.Ainakin meille :-D

• karonille piste

Ääni täältäkin Karonille, jos lähtee reissuun ilman lapsia. Jos lähtisitte lasten kanssa niin silloin kata olisi paras, ja rauhallisin!

Karonilla riittävästi actionia,ja elämää. Karonillakin on baareja, jos jonakin iltana tekisikin mieli mennä istumaan iltaa bissen/drinkin ääreen!Ostosmahdollisuudetkin loistavat.Muutkin palvelut hyvin edusttetuna, niin hieronnat kuin paikalliset retkitoimistot.
      Karonin ranta on hurmaava, joskin ajoittain äkkisyviä kohtia ja isojakin aaltoja. Hienoa valkoista hiekkaa.

Myös katan ranta on kiva, mutta "hiljainen". Kata muuten rauhallinen, joskin kyllä sieltkin löytää ostettavaa.

Bilettäjille suosittelisin Patongia, joka on törkyinen. Mutta baarit sun muut kivenheiton päässä, ranta patongilla huonoin. Hyvin täynnä,ja vesi sameampaa ja rannalla muutenkin rauhatonta.

Karonilta ja katalta pääsee kyllä hyvin patongin keskustaan, jos haluaa mennä sielläkin käymään. Tuktukilla pääsee loistavasti ja helposti!

• Simpa

Paras ja rauhallisin ranta on Kata Noi, aivan varmasti. Patongin ranta on aivan karmea, ei hetken rauhaa, koko ajan tapahtuu ja joku on myymässä kaikenmaailman roskaa.Älä mene.
      Olen itse viikymppinen mies ja itse koen kaikenmaailman hulabaloon häiriöksi. Mä ajelin siksi Karonilta sinne Kta Noille. Karonin etelä päässä oli kyllä siinä kivikossa ihan mukiinmenevä snorklaus paikka.

• zalan

Itse en patongille menisi. Vaikka nuori olen niin viihde tai yöelämä ei ole lomallani päääasia. Patongilla joka paikassa täysi tungos. Likaisempaa ja LIIAN vilkasta. Hirveä melukin kyseisellä alueella.

Itse valitsisin joko katan tai karonin, joissa niissäkin on tarjontaa. Ostosmahdollisuuksia ja ravintoloita yllin kyllin. Ja jos tarve päästä patongille, niin taksi tai tuktuk alle vain. Katalla ja Karonilla ihanat rannat!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe