Joskus käy niin kun hakee tyttöä kivalle kappaleelle niin sitte, kun aletaan tanssia ei tyttö osaa tanssia lainkaan eli tanssista ei tule mitään.
Onko epäkohteliasta ja saako etiketin mukaan viedä tytön takaisin ja mitä pitäisi sanoa tytölle.
Saako tansseissa haetun palauttaa...?
26
535
Vastaukset
- tutto
Tiedä mistään etikeistä mutta vanhan ajan hyvät tavat sanovat, että et saa viedä takaisin. Ei se tyttö ole mikään postimyyntituote jota saat hetken kokeilla.
- Kaikki osaa kävellä
Samaa mieltä. Kävele ja juttele mukavia. Jää kummallekin varmasti parempi fiilis.
- Kaikki eivät osaa
Kaikki osaa kävellä kirjoitti:
Samaa mieltä. Kävele ja juttele mukavia. Jää kummallekin varmasti parempi fiilis.
Tanssipaikoilla on tullut vastaan sellaisiakin naisia, jotka eivät osaa edes kävellä tanssiotteessa. Edes kasvot menosuuntaan.
- hijoheh
Samaa mieltä. En ole palauttanut koskaan tanssitaidotonta naista, enkä ole mikään herrasmies. Kyllä näitä tapauksia on sattunut 20 vuoden aikana useita, sitten jutellaan, hymyillään ja köpsötellään, kyllä se siittä ja kaikkilla on parempi mieli.
Sen sijaan palauttanut olen naisia jo ennen ensimmäisen kappaleen loppua ja syyt ovat olleet muut kun tanssitaidottomuus. Liian humalaiset ja kähmimään alkavat naikkoset, eivät saa täysiä pisteitä tanssilavalla, kiitos ei.
- chase.
Vaikka olenkin tanssin harrastaja sanan varsinaisessa merkityksessä, en silti ymmärrä moista kysymystä! Kyllähän tansseihin mennään myös harrastamaan, mutta useimmiten sen vastakkaisen sukupuolen kanssa. Jos on kerran toista hakenut ja on kyseisen ihmisen "hyväksynyt" tanssitettavakseen, eikö sitä voisi parin kappaleen ajan vaikka puhella joutavia siellä lattian reunassa? Tai vaikka pyytää naista kahville, jos se tanssi tosiaan molempien mielestä ei sujukaan.
- Saattosanoja
Jotenkin taas haisee koko kysymys?
Elämästä suurinosa ollaan jonkun toisen kanssa/seurassa ja on aivan normaalia totutella tanseissakin läsnäolijaan. Varsinkin kun on itse häntä pyytänyt tanssiseuraksi.(hakenut). Siinä oppi itse tanssia myös kun hakee ja välittää niitä taitoja mitä parille sattuu soveltumaan.
Vastaus kysymykseen on että on epäkohteiasta viedä takasin ellei daami osoittaudu itse sopimattomaksi joko humalaiselta tai muutoin joka tulle täysin yllätyksenä. (näinkin on tapahtunut) .
Etiketti ja normaalit kohteliaisuus sekä kunnioitus säännöt kyllä tietää jokainen.
Tytölle tulisi sanoa (mikäli normaali tilanne) että olen itse kykenemätön/pönttö tanssimaan ja siksi en tiedä mitä teen mutta yritän selvitä saatamalla sinut hakuriviin.!!!!
Mikäli on daami "seko" tai juoppo ja itseaihettamallaa tavalla tanssikyvytön silloin voi viedä ehdottomasti takaisin tai jättää lattialle kertoen johtopäätöksensä.- Harkiten tehtävä
Tuo lattialle daamin jättäminen on kyllä aivan äärimmäinen vaihtoehto, jota pitää välttää viimeiseen asti, koska sitä pidetään suurimpana loukkauksena mitä tansseissa voi tehdä.
- Valintatarpeen
Harkiten tehtävä kirjoitti:
Tuo lattialle daamin jättäminen on kyllä aivan äärimmäinen vaihtoehto, jota pitää välttää viimeiseen asti, koska sitä pidetään suurimpana loukkauksena mitä tansseissa voi tehdä.
Samaa mieltä mutta nykyään on tanssipaikoilla on niin outoja tapauksia että sekin on otettava täysin varteenotettavana vaihtehtona.
Ei hakijana tai haettavana voi todellakaan tietää tuntemattomasta naisesta/miehestä mikä ja minkälainen "kohteliaisuus tai tomintakykyisyys kuoresta paljastuu. Daami siinä kuin viejäkin voi osoittautua aivan muuksi mitä päällepäin näyttää.
Esimerkkejäkin on ja kyse on tasaarvosta sillä molempien on syytä pitää yllä tanssiharrastuksen normaaleista kunnioitusperiaatteista. Se nyt vain on kaikkien etu. - viuhahti
Valintatarpeen kirjoitti:
Samaa mieltä mutta nykyään on tanssipaikoilla on niin outoja tapauksia että sekin on otettava täysin varteenotettavana vaihtehtona.
Ei hakijana tai haettavana voi todellakaan tietää tuntemattomasta naisesta/miehestä mikä ja minkälainen "kohteliaisuus tai tomintakykyisyys kuoresta paljastuu. Daami siinä kuin viejäkin voi osoittautua aivan muuksi mitä päällepäin näyttää.
Esimerkkejäkin on ja kyse on tasaarvosta sillä molempien on syytä pitää yllä tanssiharrastuksen normaaleista kunnioitusperiaatteista. Se nyt vain on kaikkien etu.Itelle kävi yhden ja ainoan kerran että en kertakaikkiaan osannut seurata miehen askelia ja me ihan eka hetkestä asti vain potkittiin toisiamme, ja minun piti sitten sanoa että en osaa tanssia ilman vaihtoaskelta. Silloin mies pikaisesti ohjasi minut takaisin naisten riviin.
Olin kyllä vähän aikaa suu auki, kun ei mies edes yhtään yrittänytkään tulla vastaan minun väliaikaista osaamattomuuttani.
Oltiin kylläkin tuntemattomia toisillemme ja jatkossakin taatusti tullaan olemaan tuntemattomia. Kuka sellaisen kanssa haluaa olla tekemisissä, joka ei edes yritä olla ystävällinen ja ottaa selvää josko jotenkin vois tanssiminen yhdessä alkaa luistamaan.
- Tanssssija
Tanssiaiset on seurapiiritapahtuma, jossa kohteliaisuus ja hyvät käytöstavat ovat tärkeässä asemassa.
Kohteliaisuus on pääsääntö jota tulee tulee noudattaa kaikissa esille tulevissa tilanteissa.
Tästä syystä et missään tapauksessa saa viedä tyttöä takaisin hakuriviin vaan tanssit jollakin tavalla hänen kanssaan kahden kappaleen ajan. Jos ei muuta niin edestakaisin keinuttelemalla jalalta toiselle ja keskustelet vielä kohteliaasti tytön kanssa.
Tytön mielen pahoittamista koitat kaikin tavoin välttää.
Kahden kappaleen jälkeen saatat tytön takaisin hakuriviin ja muistat kiittää kohtliaasti tanssista. - Taisi olla provo?
No onhan se nyt helvetin noloa sinulle itsellesikin lähteä viemään tyttöä takaisin. Eli päättelepä siitä. Kyllä ne pari kappaletta pitää kestää.
- Tylleröötti
Miten tyttö voisi oppia jos aina palautettaisiin ennen kuin on tanssittu? Siis tanssi ja ole ylpeä voidessasi tarjota ehkäpä tytön unelman pikkuhiljaa tanssimiseen oppimisesta. Olin aivan samassa tilanteessa jossain vaiheessa, nyt olen todella iloinen, että olen saanut aloittaa lajin ja oppinut lajia kokemuksen karttuessa. Nyt olen tanssien suurkuluttaja, nautin joka hetkestä ja kiittää saan niitä miehiä, jotka minua aluksi hakivat!
- Yksflikka1111
Ei ole sopivaa palauttaa takaisin riviin, mikäli neito on selvin päin ja muuten käyttäytyy asiallisesti. Pitää vain tallustella parin kappaleen ajan parhaan kyvyn mukaan. Näin me naisetkin toimimme, kun meitä hakee tuntematon mies joka ei osaa tanssia. Lattialle jättäminen tai takaisin riviin vieminen on todella huonoa käytöstä, lukuunottamatta tilannetta jossa toinen käyttäytyy sopimattomasti (selkeä fyysinen lähentely, käpälöinti, hipelöinti tms.) tai on huomattavan pahasti humalassa.
Jos neito taas osoittautuu esim. humalaiseksi, on tilanne toinen. Ketään ei voi velvoittaa pitämään toista tolpillaan lattialla, ei miestä eikä naista. - Pavr 570
Jos nuori tyttö ei osaa tanssia, niin hän on tullut opetettavaksi. Opettakaa se on antoisaa.
- Tyttöja poikatuki
Empä tiedä mihinkä käsityksesi perusttuu? Nuorentytön "aivoihin" tunkeutumalla.
Todennnäköisempi arvio voisi olla että hän on tullut tutustumaan sekä oppimaan ehkä kiinostumaan.
Tuosta opetuksesta tanssilattialla on silloin tällöin kirjavaa keskustelua ja viejänä ajattelen sen olevan pyynnöstä tapahtuvaa tukemista tai kokeilua ja jakamista mutta opetuksena en sitä näe enkä pidä sitä kovinkaan sopivana.
Nähdäkseni tanssiapaikoilla on jonkilainen joukko OPETTAJIA molemminpuolisesti NAISIA ja MIEHIÄ mutta he ovat aika lailla tuttuja keskenään.
Opettamisen jättäsin muualle kauin tanssipaikalle ellei ole pyydetty ja sovittu ns: tuttujen kesken.
- palautettu
Kymmenkunta vuotta sitten ruotsissa tapahtui mulle näin. En ollut mikään bugg-virtuoosi, mutta olin tanssinut sitä jonkin verran. Siksi uskalsin, kun ruotsalainen lähestyi ja kysyi: "Buggar du?", vastata "Ja, det gör jag." Sitten mentiin. Lyhyehkön ajan kuluttua kesken kappaleen tyyppi palautti minut vihaisen oloisena tuhisten takaisin hakupaikalle ja nappasi toisen tytön matkaansa. Kumpikaan meistä ei ollut humalassa enkä mielestäni kompuroinutkaan. Kyllä aloittajan esittämä tilanne voi tulla vastaan.
- Buggiinostunut
Aivan mielenkiinnosta , selvititkö kuuluiko toiminta ns: talontapoihin ja toimintakulttuuriin ehkäpä tapahtuman luonteeseen?
Vai oliko peräti (maantapa). Erikoiselta kuulostaa noin tavan tansseiksi. - Palautettu
Buggiinostunut kirjoitti:
Aivan mielenkiinnosta , selvititkö kuuluiko toiminta ns: talontapoihin ja toimintakulttuuriin ehkäpä tapahtuman luonteeseen?
Vai oliko peräti (maantapa). Erikoiselta kuulostaa noin tavan tansseiksi.En osaa sanoa. Ei siellä tanssittu muuta kuin hitaita ja buggia. Ilmeisesti en vain ollut riittävän taitava. Se ei minulle, kuinka taitava pitää olla, että voi vastata "Ja", kun kun kysytään "Buggar du?"Tai tarvittaisiinko siihen jotain selventäviä määreitä eteen, kuten "bara lite".
- Palautettu
Palautettu kirjoitti:
En osaa sanoa. Ei siellä tanssittu muuta kuin hitaita ja buggia. Ilmeisesti en vain ollut riittävän taitava. Se ei minulle, kuinka taitava pitää olla, että voi vastata "Ja", kun kun kysytään "Buggar du?"Tai tarvittaisiinko siihen jotain selventäviä määreitä eteen, kuten "bara lite".
*ei selvinnyt minulle... (rivi 2)
- Koeajo suoritettu
Minä en tyttöä palauta,otan tytön omakseni ja vien tytön kotiin tanssien jälkeen,opetellaan kaikkea kivaa kahdestaan aamuun asti.
- Juha K
Silloin kun nainen alkaa viedä voi jätttä parketille. Sanoo esim. "tassitaan tavalista tai hän lähtee".
- MuistakaasNYT
Minä kyllä olen aina hiljakseen neuvonut miten tanssitaan ja opettanut pieniä niksejä joilla hän voi serata viejää ihan kohtuullisen hyvin. Ja viejän pitää jättää silloin se itsensä esiin tuominen ja kykyjensä näyttely toiseen kertaan ja keskittyä neuvomiseen ja vaikka samalla sit serusteluunkin. Ei se tanssiminen ole niin pilkuntärkeetä touhua. Tanssii ja esittää niitä taitojaan sit kun on sellainen pari joka myös osaa tanssia ja haluaa olla ihmisten ihailun kohteena ja keskipisteenä. Sellaiset vaan ovat monesti niitä nirppanokkia itsekkäitä typeryksiä joiden maailmaan ei mahdu muuta kuin tanssi joka kulkee ilman virheitä ja ulkokuoren pitää säilyä virheettömänä. He menettävät yöunensakin jos askelkin menee väärin tanssi-iltana.. PÖÖÖÖ!!!
Heitä tapaa pilvin pimein näissä tanssiravintoloissa ja lavatansseissa.- Este pais 2
Eli tuot itseäsi esille neuvomalla paria lattialla ja arvostelemalla muiden tanssia!? Aika outoa.
Oletkos "joutunut" taitavan tanssijan "uhriksi"?
- Sopeudu tilanteeseen
Jokainen tyttö osaa tanssia, mutta ei välttämättä niillä askelilla, joilla sinä tanssit. Muuta siis askelluksesi yökerhohitaille, siis vuoroaskelta vain, niin johan osaa kokematonkin tyttö seurata vaikka mitä kuvioita. Tanssista saa yllättävänkin mukavaa pelkällä rytmiin kävelyllä, kun käyttää tehokasta vartalovientiä hyväkseen.
- juu kiitos
Ihanasti sanottu, Tämä on juuri sitä oikean tanssittajan osaamista. Ja me sitten toisille tytöille kerrotaan tyrkkypuolella , että "SE MIES osaa sitten viedä hyvin". :o)
Jää taitamattomallekin tytölle sellainen tunne, että osaanhan minä tanssia aikasta hyvin...
- Tyrkkyrivistö
Saahan toki,jätä lattialle ja lähde juoksemaan pois,hae uutta rivistöstä,
haen niitä akkoja siitä edestä jotka ovat tyrkyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh952318Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1791913- 1791456
- 246900
- 79882
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11796- 62789
- 55702
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213643Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349611