Esittävän...

...kuvan...

16

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vainyksityyli

No, ei se nyt ihan noin ole. Tuo valokuvatyyli on vain yksi tyyli eikä kaikki pidä siitä eli ei pidä sekoittaa esittävää taidetta valokuvamaisuuteen. Valokuvamaisuus ei ole mikään tavoite jos halutaan tuottaa moniulotteista teosta vaikkakin esittävää.

• :)

Maailmalla menestyy monenlainen, mutta kyllä Paul Cadden kieltämättä on huikea, kerrassaan huikea. Vaikka nyt ei tyylistä pitäisikään, niin mitäpä vastaan jänkättämään: kyllä tyyppi hommansa osaa.

• Sontakuski

Tuosta kun ei osaa sanoa, että onko se piirretty valokuvasta suoraan läpi paperille ja varjostettu siitä, vai piirretty läpi ääriviivoin ja varjostettu, vai tietokoneavusteisesti piirtopöydällä tms, mutta sen nyt voi sanoa, että suoraa kopiointia se on.Toivottavasti on tehnyt sen itse ottamastaan valokuvasta, tai jos ei ole, niin on maksnut alkuperäisen kuvan käytöstä, ettei joudu raastupaan haastetuksi.

Jos joku haluaa tuhertaa puoli vuotta valokuvajäljennöstä ja saa siitä kymppitonnin, niin ei hullummin tehty, siis siltä piirtäjältä. Jos taas joku haluaa sen maksaa, niin omaahan on rahaansa. samalla summalla saisi kyllä hyvää kuvataidettakin, jos vain siitä jotain ymärtäisi..

• jopas jotakin!
        Sontakuski kirjoitti:

Tuosta kun ei osaa sanoa, että onko se piirretty valokuvasta suoraan läpi paperille ja varjostettu siitä, vai piirretty läpi ääriviivoin ja varjostettu, vai tietokoneavusteisesti piirtopöydällä tms, mutta sen nyt voi sanoa, että suoraa kopiointia se on.Toivottavasti on tehnyt sen itse ottamastaan valokuvasta, tai jos ei ole, niin on maksnut alkuperäisen kuvan käytöstä, ettei joudu raastupaan haastetuksi.

Jos joku haluaa tuhertaa puoli vuotta valokuvajäljennöstä ja saa siitä kymppitonnin, niin ei hullummin tehty, siis siltä piirtäjältä. Jos taas joku haluaa sen maksaa, niin omaahan on rahaansa. samalla summalla saisi kyllä hyvää kuvataidettakin, jos vain siitä jotain ymärtäisi..

Tekijät kuten Cadden herättävät tietenkin osaamattomien kateuden, mutta ei kai sitä aivan noin selvästi kannattaisi tuoda esille?

• Sontakuski
        jopas jotakin! kirjoitti:

Tekijät kuten Cadden herättävät tietenkin osaamattomien kateuden, mutta ei kai sitä aivan noin selvästi kannattaisi tuoda esille?

Voi pyhä yksinkertaisuus! Kirjoitin puhdasta faktaa, työ on kopiointia, mutta millä tavoin tehty, jää epäselväksi. Enkä suinkaan ole kieltänyt sitä, että piirustus on taidokkaasti tehty kopio olipa metodi mikä hyvänsä.

On se kummaa, että jokusilla on halu nähdä kaikki kritiikki kateuden julkituontina. Alempaa ei rimaa voisi alittaa. Mitä h****tin kadehtimista tuossakin olisi ja nimenomaan kun kysymys on KUVATAITEESTA?

• mazed
    • p*skiainen

mun mielestä tyyppi on parempi valokuvaamaan mitä se on piirtämään. Noissa on kyllä teknisesti kopioitu kuva ennenäkemättömällä tarkkuudella, mutta aiheiltaan ne jäävät mitäänsanomattomiksi ja pinnallisiksi.

• Samaa mieltä!!!!

Ihmettelen tuota valokuvakopioinnin ihannointia täällä! Taitoahan se kieltämättä vaatii mutta on kovin kaukana maalauksellisesta taiteesta.

Samaa mieltä!!!! kirjoitti:

Ihmettelen tuota valokuvakopioinnin ihannointia täällä! Taitoahan se kieltämättä vaatii mutta on kovin kaukana maalauksellisesta taiteesta.

Itse taas ihmettelen tuota lyttäämistä. Jos tyyppi ei sudikaan paperille viivaa vähän sinne sun tänne, on tekeminen heti "kovin kaukana maalauksellisesta taiteesta". Noin niin kuin kärjistettynä...

Onko se vaan joku trendi nykyään, että kaikkien pitää katsoa nenänvartta pitkin, jos tekijä on tekninen osaaja?

Ehkä hänen aiheensa ei minuunkaan aivan kolahda, ei ehkä tyylikään, mutta kyllä minä nyt sentään osaan nähdä että oman alueensa hallitsee paremmin kuin... eeh... juuri kukaan. Menkää ja tehkää itse sama perässä: erottukaa omalla tyylillänne niin että teitä voidaan sanoa maailman huipuksi. Ei se niin helppoa ole... ei, vaikka tyylilaji olisi valokuvantarkka piirtäminen ;)

• P'skiainen
        :) kirjoitti:

Itse taas ihmettelen tuota lyttäämistä. Jos tyyppi ei sudikaan paperille viivaa vähän sinne sun tänne, on tekeminen heti "kovin kaukana maalauksellisesta taiteesta". Noin niin kuin kärjistettynä...

Onko se vaan joku trendi nykyään, että kaikkien pitää katsoa nenänvartta pitkin, jos tekijä on tekninen osaaja?

Ehkä hänen aiheensa ei minuunkaan aivan kolahda, ei ehkä tyylikään, mutta kyllä minä nyt sentään osaan nähdä että oman alueensa hallitsee paremmin kuin... eeh... juuri kukaan. Menkää ja tehkää itse sama perässä: erottukaa omalla tyylillänne niin että teitä voidaan sanoa maailman huipuksi. Ei se niin helppoa ole... ei, vaikka tyylilaji olisi valokuvantarkka piirtäminen ;)

Ymmärsit mut väärin. Mä pidän realistisesta tyylisuunnasta, mutta olen nähnyt teknisesti samantasoisia piirtäjiä sekä maalareita,jotka ovat onnistuneet tekemään teoksistaan myös sisällöltään mielenkiintoisia ja muutenkin oikeuttaneet teostensa sisällön kautta valitsemansa tekniikan, toisin kuin ko piirtäjä. Tässähän on ihan kivoja valokuvia, herää siis kysymys, miksi niitä pitää enää piirtää.

P'skiainen kirjoitti:

Ymmärsit mut väärin. Mä pidän realistisesta tyylisuunnasta, mutta olen nähnyt teknisesti samantasoisia piirtäjiä sekä maalareita,jotka ovat onnistuneet tekemään teoksistaan myös sisällöltään mielenkiintoisia ja muutenkin oikeuttaneet teostensa sisällön kautta valitsemansa tekniikan, toisin kuin ko piirtäjä. Tässähän on ihan kivoja valokuvia, herää siis kysymys, miksi niitä pitää enää piirtää.

Varmaankin rahan takia.
        Kyllä noi aiheet uppoavat esimerkiksi nuoriin, trendikkäisiin, varakkaisiin tyyppeihin. Esimerkiksi "suurkaupunkityylihän" on ollut sisustamisessa jo jonkun aikaa pinnalla. Yllättävän paljon taidetta ostetaan nykyään ihan vain sillä perusteella, että se sopii sisustukseen...
        Kyllä minäkin kernaasti piirtelisin tuommoisia tyhjänpäiväisiä aiheita, jos siitä noin kovasti maksettais. Jos osaisin.

• P*skianen

Varmaankin rahan takia.
        Kyllä noi aiheet uppoavat esimerkiksi nuoriin, trendikkäisiin, varakkaisiin tyyppeihin. Esimerkiksi "suurkaupunkityylihän" on ollut sisustamisessa jo jonkun aikaa pinnalla. Yllättävän paljon taidetta ostetaan nykyään ihan vain sillä perusteella, että se sopii sisustukseen...
        Kyllä minäkin kernaasti piirtelisin tuommoisia tyhjänpäiväisiä aiheita, jos siitä noin kovasti maksettais. Jos osaisin.

Mä osaisin, mutten jaksais (ja tiedän monen monen monta joka myös osais) Kyllähän h*oraamisestakin ihan hyvän tilin jos ei käytä aineita, ja kaikkihan sen osaa;). Mut mä haluun että työni on kiinnostavaa ja rakentavaa, ei mitään prostituutiota ja liukuhihnamininkiä.

P*skianen kirjoitti:

Mä osaisin, mutten jaksais (ja tiedän monen monen monta joka myös osais) Kyllähän h*oraamisestakin ihan hyvän tilin jos ei käytä aineita, ja kaikkihan sen osaa;). Mut mä haluun että työni on kiinnostavaa ja rakentavaa, ei mitään prostituutiota ja liukuhihnamininkiä.

No mutta sehän on ihan loistavaa, jos tienaat kiinnostavalla ja rakentavalla. Totta ihmeessä sä sitten teet juuri sellaista! Ei kaikkien tarvitsekaan tehdä samaa, mutta hieno juttu sekin, että toi heppu myy töitään penteleen kovalla hinnalla ja todennäköisesti pitää työstään.

• P*skiainen

No mutta sehän on ihan loistavaa, jos tienaat kiinnostavalla ja rakentavalla. Totta ihmeessä sä sitten teet juuri sellaista! Ei kaikkien tarvitsekaan tehdä samaa, mutta hieno juttu sekin, että toi heppu myy töitään penteleen kovalla hinnalla ja todennäköisesti pitää työstään.

Näinhän se on.

• Sanattomaksi...

...vetää!

• yo_noin_noin

Suurin osahan suomalaisestakin nykytaiteesta on esittävää. Abstraktia taidetta on vähemmän ja se on vanhanaikaistakin jo. Suomessa on paljon hyviä nykytaiteilijoita, jotka tekevät valokuvantarkkaa (jos se nyt oli se mitä tavoitella) maalausjälkeä.

Ei ne taidot ole minnekkään renesanssin ajalle jääneet, vaan vanhat taiteilijat ovat vaan suuremmalle osalle tutumpia.
      Valokuvamainen jälki, ok, se on kopiointia, mutta ko. taiteilija on mielestäni kyllä tehnyt teoksia, jotka ovat todellisuuden yli, ne ovat ikäänkuin kaunisteltuja. Hienoa jälkeä ja ei varmaan ihan joka jannu jaksaisi panostaa (on helpompiakin tapoja tehdä työllä se 10 000 euroa).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2128
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1776
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1326
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      794
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      718
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      40
      514
    Aihe