Olen viime vuonna sössinyt raha-asiani totaallisesti. sain luottotietoni takaisin ja elin hyvin heikkoa taloudellista tilannetta. Olin opiskelija ja olin joutunut käyttämään suurimman osan opintolainastani elämiseen joka ei enää sekään riittänyt joten sorruin ottamaan 100e pikavipin jonka suunnittelin maksavani kahdessa erässä pois, ensimmäisen erän sainkin maksettua mutta sitten päätin ottaa toisen ja jälleen toisen vaikka edellisetkin olivat maksamatta ja mitä tänä päivänä..olen ympäri veloissa, postilaatikosta tippuu haasteita vippifirmoilta..
Ajattelinkin kysyä että..
a) Voinko saada häädön vuokra-asunnostani velkojeni takia vaikka olen maksanut aina vuokrani ajallaan eikä ole yhtä ainuttakaan rästissä?
b) Voiko pikavippi velkojen takia joutua vankilaan? Olen nyt toimeentulotuen varassa varmaan pitemmän aikaa joten minulla ei ole mahdollisuutta maksaa takaisin pitkään aikaan, olen myös varaton.
c) Kun tulee haastelappu postissa niin riittääkö että lähetän käräjäoikeuteen todistuksen siitä että olen tietoinen tiedoksi annosta? Tänään tuli puhelu käräjäoikeuden työntekijältä kun olin vastauslähetyksen mukaan liittänyt erillisen lapun missä olin myöntänyt kanteen, hänen mielestä se oli tarpeeton, Miksi?
Toivottavasti joku osaisi auttaa, oon melko hukassa..
Kaduttaa!
9
1561
Vastaukset
- vanki kundi vaann
et aina kaa joudu vankilaan.
- revi ne laskut
otat rennosti ne laskut vaan kasaantuu ulosottomiehelle revit ne kaikki eipähän vituta
sitten aikanaan kun menet töihin ulosottomies rupeaa viemään suojaosuuden ylimenevästä osuudesta 2/3 osaa
normaalitöissä jos olet niin netto tuloista 1/3 jää noin 800-900 e puhtaana
ei ne sinua häädä tulevaisuudessa joutuu vaan takuumaksuja maksamaan
ja tuo haastelappu jos et laita sitä pientä lappua postiin niin
haastemies soittaa tai käy tuomassa haasteen semmonen muodollisuus
elä kuluta rahojas vippien maksuun varsinkaan mihinkään maksu suunitelmiin
vipit vittuun suomesta ne syö vaan tulevaa tuloa entistä pienemmäs
ja jakkutakki hintit rikastuu- Dkkvajj
Jakkutakki on kiva takki, kun taskussa on rahaa niin, että tanssittaa.
- 14+19
a: ET
b: EI
c: RIITTÄÄ, eli se lappu mikä siinä mukana tulee, täytetään, tungetaan kuoreen joka tuli mukana ja sen jälkeen postilaatikkoon.
Tämän jälkeen rauhaisin mielen vain kauppaan ostamaan päivän ruuat ja soffalle löhöämään. Jos elät tukirahoilla niin Ulosotto toteaa sinut varattomaksi ja palauttaa velat velkojille, jotka sitten joskus taas yrittävät periä niitä uudestaan. Jos olet töissä niin sitten kun ulosotosta tulee lappuja niin sovitte ulosottohenkilön kanssa että maksat vapaaehtoisesti tai sitten otetaan suoraan palkasta.
Mutta muista tämä!!! Maksa se vuokra aina, itselläni oli meinaa 4kk pystyssä ja voin sanoa että se stressi on jotain sanoin kuvaamatonta, kun koko ajan pelkää että joutuu kadulle. - mulkvistin
Mua ei kaduta !
- pikavipi
PARI VUOTTA SITTEN OTIN 800e PIKAVIPIN JA EN OO HOITANUT SITÄ NII MITÄ SIITÄ VOI TULLA? JOUDUNKO VANKILA? VAI?
- henry11
joo näistä pikavipeistä mie olen sitä mieltä että näitä pikavippejä ei olis ikinä saanu lailistaa missää kun näilä menettää ne luotto tiedot. mulla on varmaankin jtain 8000-10000e pikavippejä mitä en oo maksanu. no kyllä joskus kai jos töihin pääseee nii kyllä aattelin maksaa takas koska josku kyllä aattelin ostaa sen omakoti talon ja auton ja kaikkee muuta. mutta työhönkään ei pääse tuostavaan kun kaikki työnantajat vaativat hakijalta aika paljon kokemusta ja kaikkea muuta osaamista. vaikka käy kursseja, kouluja työharjotteluja. nii silti ei pääse töihin. ja miks ei pääse töihin. no koska työnantaja aina saanoo että sulla eilo tarpeeks kokemusta tai sitte se sanoo että ei tarvitä enää työntekijöitä tai ei voi nyt palkata ketään koska joutuu sitte maksamaan työntekijöille jotain vakuutus ja lääkärintarkistus maksuja. mie olen käynny työharjoittelussa ainakin kuudessa eripaikalla ja olin harjoittelijana 3-6kk . niistä ei ikinä ole ollu mitään hyötyä. ja joskus rupes vaan vituttaa kun ei ollu rahaa mihinkään kun ei päässy töihin nii otin sitte vippejä jotta sai joskus ostettua itelleen jotain
- pikatyhmä
ei pikavippivirma mitään haastelappuja voi lähettää
ainoastaan ulosottomies tai poliisi - auroraap89
Moikka Iizu!
Soita välittömästi oman kuntasi velkaneuvojalle, ja sovi aika tapaamiselle! Minulla ollut ihan sama tilanne ku sulla, tosin en ottanut alussa itseäni niskasta kiinni vaan velat paisuivat n. 20 000 e :/ Velalla yritettiin maksaa toisia velkoja, nyt jälkikäteen miettien kuinka tyhmä ollut!
Velkaneuvoja auttaa sua miten näkee parhaiten asioiden olevan. Sulla vielä pienet velat verrattuna esim mun tilanteeseen. Ja ihan eka neuvo; Et ota enään yhtäkään vippiä lisää, et edes 50e arvoista. Tsemppiä! Kyllä kaikki joskus järjestyy, uskoisin niin :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2473305
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?362962Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342198Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari402113Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa741970Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo841766Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh441659Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?1221537Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561434Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451279