AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / MITEN VIRITTÄÄ HONDA CBR 125

MITEN VIRITTÄÄ HONDA CBR 125

117 Vastausta 36 644 Lukukertaa
KERTOKAA VAAN SIIS MITEN VIRITTÄÄ
OSTAISKO ISOMMAN TAKAPYÖRÄN TAI MITÄ

Näin...

Joo, siis ku ostat ainaki 25" takapyörän ni kulkee niinq täysii. sit tietenki ku laitat jotain hieenoja tarroi ni alkaa kyl keulimaa. Voit sanoo frendeilles, et keulii kutosellaki.

vittu mikä pelle

no tietenkin voi laittaa isomman renkaan jos mahtuu yleensä mahtuu noin pari tuumaa isompi rengas

zit

Zit kanzii tieteskii lyhentää bensaletqu.

hahaa

sä se vasta pelle ootki!:D:D:D pari tuumaa isompi :D
:D:D totta

fdag

tason 4 turbo ja ilokaasut, www.nosnitrous.com tai www.gaymidget.com

joo o

Oli sulla hyvät neuvot:D gaymidget::D

ostat teharin, 166 malossin ja sit isomman kaasarin

näin

kuse tankkiin ja heitä hiekkaa tai sokeria sekaan nii ai että menee lujaa! sit tunge ruohoa ja multaa pakoputkeen nii tulee lisää vääntöä ja reilusti!!

^näin tehdään xD

oon samaa mieltä^ osta 2-tahti ja ei tarvii kulkupuolta valittaa

-.-

ei vittu kuinka mulkkua porukkaa täällä. Kaveri kysyy viritys ohjeita nii porukka vaa vittuilee ?!?
Tietty jos tehokkaamman pelin ostaa, ni hommaa 2-t kevarin. itellä kans cbr (-04 vm). Arrowin tehari, kumilerpsu pois ja 110 takarengas. huiput 125-130. Jos arrowin teharia mielit nii nakkilan pyörästä saa ainakin. Myös devilin teharia saa suomesta, mutta muita pitää varmaankin tilata jo ulkomailta. Jos kunnolla halua tehoa, niin tilaat 160cc sylkyn, isomman kaasarin, teharin ja vaik viel viri nokka-akselin. saksasta noita ainakin saa http://www.motorrad-bach.de/cbr125/hauptteil_cbr125.html

Toivottavasti auttoi jonkin verran :)
ja tuo takapyörähän tuo lisäkilometrejä vain jos se on isompi tuumilta eikä leveydeltä.

NÄIN NÄÄS

vaihdappa etu ja taka rattaan paikkaa ni kyllä kulkee mut kiihtyvyys híukan laskee mut ei paljoo mut kannattaa vaihtaa

!!!

suosittenlen katsomaan ensin milloin viesti on lähetetty! koska tosta viestistä on aikaa 4 vuotta!!

näin

joo mut kato porukka googlaa viritysohjeita ja löytää tän sivun ei nää kaikki postaukset oo vaan tota keskustelun alottajaa varten.

Eipä taida onnistua..

Ei taida kunnolla tuohon pyörään mahtua se isompi takarengas, koska lokasuoja on niin lähellä rengasta.
Nopeuttahan sillä tavalla kyllä tulis, mut pitää muistaa sellanen asia et mitä enemmän nopeutta saa niin sitä vähemmän on vääntöä.. Eli jos esimerkiksi rattaita vaihtaa ja laittaa liian raskaat, ei pyörä jaksa liikahtaakkaan, ellei tee koneeseen muutoksia esim kaasuttimen suutinta vaihda isompaan tai kuristusta poista..

Ja myistakaa!! Viritys on myös laitonta, jos ajat kolarin ei kukaan korvaa..

lol

älä aja kolarii :DDD

Huoh

Ei se itsestä ole kiinni jos joku rattijuoppo sattuu ajamaan ylitse.
VIRITYS ON LAITONKA SILLOIN KU KEVARI YLITTÄÄ 11 KW TEHON. VÄLIEN JA RENKAIDEN VAIHTELU EI OLE LAITONTA. sorry caps

Ethän sä tiiä 125 mtn!

isomman taka renkaa no siitä vaa, kuule jos hjaluut menee nopee vaiha vähän välityksiä ja osta Devili tai Arrowi ja vaik pari kymment kuutio tehokkaampi kone vaik kytät kyl huomaa se :D

EI HITTO

Tääl on näitä CBR kulkee 100Km/h... VITUT. kulkee ainaki 120. TAI SAATTAA KULKEE 100km/h jos on pikkasen lihava.

fgdh

Ootko anorektikko?
jumalauta mikään vitun anorektikko tartte olla ite painan reilut 81 kiloo ja hyvin vakio cebari kulkee sen 120 että vedä tumppuus

asdasdasdasd

cebarista nyt ei tykkiä saa vittu tekemälläkää!!!!!!!!!!! ostakaa kunno pyörät ni saatte tehoja jos niitä haluatte! ja cebari ei mee vakiona ees satasta kunnolla.

Hyviä puolia

Cebari ei oo kovinkaan "tykki" laitos, mutta on siinä se hyvä puoli, että se on ketterä kaupunki ajossa. Cebari ei syö paljon bensaa toisin kuin monet kaksi tahdit, joten kehtaa sillä köyhempikin ajella. Ohjekirjan mukaan tankillisella pitäisi päästä noin. 600km, tosin itse en ole kyllä päässyt kuin kolmisensataa kilometriä.

nojaa

TM 14/07 kevarivertailu aprilia rs125 07 kulutus l/100km: min:3,4 max 5,3 keskim. 4,1
honda cbr 125 r (sen jälkee) kulutusta ei oo mut yamahas on vastaava kone l/100km: min:2,8 max:3,5 keskim.3,1 et se on melkee yks ja sama mitä vie löpöä koska rahaa noihin joka tapauksessa palaa 2-tahdissa vaan saa musta enemmän menoa :D ja ei toi separi kyllä oikeesti mihinkään liiku.

^jatkoa

aprilias on isompi tankki nii yht pitkällekkin pääsee :D
noi lukemat on varmaa vakio räsä, meinaa kyllä se tt:nä siinä 8 litra paikkeil on. Mutta on se tehoissa iha eri planeetalt ku cbr.
se on vitun aasi 2t
Osta 2-tahti jos olet 16 vuotias teini, saat:

- vauhtia enemmän kuin nelarilla
- varmasti enemmän muijia kylillä kuin cbr miehet
- haiset 2-tahti öljylle aina missä ikinä liikutkin
- tankkaat useammin ( isihän ne bensat yleensä teinipojalle maksaa)
- ostat 2-tahti öljyä ja siihenkin menee rahaa
- jos pidät ajokin vakiona, olet tyhmä, koska 2-tahti koneesta ei ole mitään iloa silloin.
- koska aiot virittää pyöräsi, kulutus tulee nousemaan yli 2-kertaiseksi nelari pyöriin verrattuna.
- kun olet virittänyt odotat sitä hetkeä että vakio tuoreöljy-järjestelmä pettää ja kone leipoo ensimmäisen kerran.
- seuraavalla kerralla otat järjestelmän helvettiin ja lisäät itse öljyä tankkiin --> lisää vaivaa ja vie aikaa
- joudut ostamaan ja vaihtamaan uuden männän useammin kuin vietät syntttäreitäsi
- vituttavan tunteen kun talutat leiponutta räsäriä motarin varrella.
- 2 päällä ajaessa joudut luistattaa kytkintä niin perkuleesti kun ei se 2-tahti jaksa liikahtaa paikaltaan tai oikeastaan liikkua yhtään mihkää ennen tehopiikki aluetta..
- luultavasti sairaala reissuja kun olet 16 vuotias ja luulet että ainoastaan vauhdilla on merkitystä tässä maailmassa.

Jos taas olet viisaampi ja ostat nelarin, esim. Honda CBR 125, aivan mahtava pyörä, saat:

- Mukavan rauhallista ja tasaista kyytiä
- tuskin muistat miten tankilla käydään kun yhdellä tankilla pääset 350 kilometriä pienen kulutuksen ansioista (2,5-3l/100km)
- luotettavan pyörän ennen kaikkea, jonka huolloista selviät vaihtamalla ainoastaan kulutusosia ja öljyjä, ainoastaan venttiilien säätö on hieman isompi homma mutta sekään männänvaihtoa kummosempi juttu ole eikä sitä tarvitse tehtä kovin useinkaan ellei tarvetta ole.
- saat tottakai kylän vauhtijonneilta huutoa ja pilkkaa kun olet nelarilla liikenteessä
- et ehkä saa niin paljon muijii kuin muut (ehkä vaan hyvä)
- isi on tyytyväinen kun ei tarvii maksella liikoja bensa-, huolto yms. kuluja
- äiti on tyytyväinen kun vaatteet ei haise 2-tahti paskalle
- mikä parasta, pääset nauramaan aina kun näet jonkun taluttavan kotariaan tai räsäri näsäriään tien laidalla.

Tästä voi jokainen tehdä päätelmät mikä sopii omaan elämäntyyliinsä paremmin :)
Juu ei, ite oon vaa saanu siit vakiona 130km/h

Olet Oikeassa!

Se on helevetin selvää että ihmiset sanoo kaikkea paskaa nelari 125! Jos olet paskasen lihava ja painat ainakin 150 KG nii ei se Cebari kulje paljoo paskaakaan.
ne jotka sanovat että cebari kulkee vaivaiset 100 km/h tai alle niin minä sanon niitä ihmisiä luopioiksi ja idiooteiksi! toisaalta. on tullut uusi pyörä Hondalta joka kulkee paskaset 80km/h mutta ei ole varmaan suunniteltu ajelemaan pitkin maita ja mantuja vaan heittään kylää tms. (emt) oli miten oli ei se kuluta paljoo paskaakaa verrattuna 2 tahti 125. et Ei ollu asiaa kummempaa. Imekää persettä!!

Homma on näin

Painan itse reilu 65 ja cebari kulkee sen 130km/h ei siis alle 100. en siis paljoo paina ja taloudellisuus näkyy :]
painan suunilleen 55 ja kulkee 110
55kg? Eikö koulun ruoka oikein maistu?

vaihtoon..

jos haluut separin kulkee myy koko laite ja osta kunnollinen pyörä kute yamaha yzfr125 tai aprilia rs125 aprilias kyllä kulkupuolta riittää jo vakiona ja jos se ei vielä riitä nii viriihä saa ain 2-tahtii. rave2 ja ei pitäis olla ongelmii melkee 40 heppaa kone on laun perin suunniteltu siihen käyttöön joten kyllä pitäis kestääkkin.

ei jamahoita

Joo jos tärkeintä on teho, eikä luotettavuus, bensankulutus, haju, savutus, huoltovapaus tai muut tekijät, niin osta vaan 2-tahtinen.

Ja jos haluat laitteen joka kulkee, älä koske Yamaha YZF-R:ään, sillä vaikka onkin näyttävä peli, niin se on kyllä
melkosen tehoton vehje. Näyttää kunnon isolta pyörältä, mutta tehoja ei sitten todellisuudessa löydykkään.Lisäksi etukeno ajoasento rasittaa kokemuksesta ranteita.

l12313

hei kertokaas mistä vois tilata teharins cbr:ään (joku luotettava sivu...)devil tai arrow.

honda RuLeZ

tsekkaa motoring.fi

jatkoo edelliseen ^

Aattelin vaa taas korjata ku porukka puhuu tääl sujuvaa paskaa. Kyllä 125 kyykyissä kannattaa valita 2-tahti ei noi nelarit oikein liiku mut on halpoja ajaa kyllä. Itellä on tosiaan Aprilia RS -03. Arrowin kokoputkisto ja rave, hiilariläpät, ja tietty hituc isompi suutin. eli periaatteessa täytehosetti muuten paitsi vakio kaasari muistaakseni 28mm ?
persdynolla anto tehoja muistaakseni 25hp eli ei lähellekkään 40 :). kokeilin sitä myös mun temmin 36mm kaasarilla ja liikkuhan se paremmin mutta tuski kovin montaa heposta tuli lisää. Ja silti se ottaa gepsiin reilu 190, eli aivan tarpeeks joka pikku mopopojalle.
jammu yzf r125 on nelari ja kulkee suurinpiirtein saman kuin cbr. TAUNO
ei ny iha taida noin olla. separi kylkee lähes yhtä kovaa vakiona kuin yzf-r mut ottaen huomioon et yzf-r maksaa yi 3000 ku cbr 1500 ni cebarii voi hyvin ostaa 400e sylinterisaja mil menee kovempaa ku yzf-r. ja aprilias ei todellakaa ole 40hp täystehoisena vaan 29-30hp mitkä saa laittamallaa tehtaan oman tehoputke ja rave1 tai 2. jollymotol tai arrowil taitaapi saada viel lisää tehoa.

kuules

auttaa todella paljo, ku tilaat jostaki cebariin pienemmät, ja virtaviivasemmat peilit.Pienentää kuule melko paljo tuulen vastusta, toisin ku ne alkuperäset pesäpalloräpylä peilit. Ite laiton aika sirot peilit, niin ei oo tuulen vastus läheskää niin kova. cebarissahan kun peilit on ohjaustangossa kiinni, yleensähän ne on etukatteessa
ASIAA gyyhy ! ota vielä ohjaustupit irti ni lähtee painoa runsaasti pois ni jaksaa mennä reilu 200 :o

-

Joo kyllähän se aerodynamiikka on myös oleellinen osa. että kannattaa myös huomioida tosiaan se, että ilmanvastus on mahdollisimman pieni

Osta NSR

Osta nsr, siinä on sinulle paljon parempi kevari, teholtaan. Tai osta Tunturi Super Sport!

tehari

mikä tehari sopii cbr:ään ja montako kw tulee lisää??

joo

mäki haluisin tietää mikä tehari sopii ja mistä löytyy suomesta?
arrowin tehoputki oli itelläni pari vuotta sitten ku kyseisen pyörän omistin. ei mitään tehoja tuonu lisää väitti testit mitä tahansa. Jos meinaa kevarii lähtee virittelee nii kannattaa hankkii joku toinen pyörä ku cbr.
mulla on pelekkä arrowin slipari sepossa ja ääntä ja kiihtyvyyttä tuli vähän lisää vaan ei niinkää vaikuta kiihtyvyytee. ja koulun pihalla oli ratsia keväällä nii sakotha siitä rapsahti ku oli kuulemma liikaa äääntä. ja miksei cbr:ää saa kulkemaa jos vaa rahat riittää ? saksasta isompaa pyttyä ja vähän avarampaa kaasaria nii alkaa se cbr liikkumaa.

jep

ja ne jotka on saanu separii 100km/h nii ootteko huomannu että siinä on se 6 vaihe?
vaikuttaa kiihtyvyytee, muttei niinkää kiihtyvyytee?

Virittäää

Saat ääntä jos laitat teharin mutta sitä tehoa ku laitat isomman sylinterin.
Jos sul on yzf-r1 ni ei tehoista tartte huolehtii ku on 1000cc :P
vittu oikeest näit idioottei jotka tääl huutaa "osta 2tahti vitun nelarilussupelle" mitäs sit jos pappa ei haluukkaa maksaa 3000e jostaa saatanan piikist millä ajaa maks 2vuotta seppo on iha hyvä pyörä ehkä paras hintaasa nähden
mee töihi.
missä cebarissa on kureja ja miten saa helposti poistettua ?
Äänenvaimennin on ainakin yksi pieni kuristus. alkukäyrän suhteen en osaa sanoa. Helpoimmalla pääsee, kun ostaa Motorrad Bachista 250e Sharkin tai Arrowin - tehoputkisetin. Tai sitten laita siihen Yamaha R6:n putki. Eräs tyyppi oli asentanut sellaisen omaan CBR:sä.

OSTA UUS 3T PYÖRÄ SE ON TÄYNNÄ KOMRPOMISSEJÄ JA SIINÄ ON TEHOO ENEMMÄN KU PAPERILLE MAHTUU KIRJOTTAA JA SIT SE KEULII KAASUSTA JA SIINÄ ON 8 VAIHETTA+PAKKI SITTE SE KULKEE AINAKI 280KM JA KULUTTAA 3 LITRAA 10000KMH
No jos siitä lähetään Honda cbr hmmm.. helvetin ruma renkaat 5cm sama asiaku polkupyöräl ajais. sitten toiseks möreet äänet mut kulkee sen hikisee 120km/h vittu jes!:D yhteenveto: jää kaikille, vitun ruma, iha lelun näkönen. ratkasu virittämisee elä tuhlaa rahaa tuohon paskaan vaan myy tuo paska pois ja osta kunnon 2-t kevari kyykky/smoto ni joha kulkee ja lähtee vitusti;) Itellä cagiva mito kulkee gepsiin reilu 180km/h et turha cbr poikie itkee siel! ja on muute vähän isompi kokone ja miehekkäämpi pyörä:D miton etu kumi isompi ku cebari taka kumi ahahah!!!:D:D:DDD
Ne rahat mitkä menisivät nelitahdin viritykseen, menisivät kakstahdissa sen koneen korjaamiseen ja Cagiva miton koneen kestävyydestä en mene takuuseen. Sitä paitsi mitä siitää hyötyy, että kevari menee 180 Km/h. Siinä vaiheessa, kun poliisi pysäyttää ei jää muuta kouraan kuin tuhti sakko. Siinä vaiheessa se cagiva mito mies taitaa itkeä, eikä se CBR mies.

Ps. mitä väliä sillä on vaikka cagiva miton etukumi on isompi kuin CBR:n takakumi. Toki isompi rengas = parempi ajettavuus, mutta CBR:n renkaiden kumit on ihan hyvät kyseiseen tarkoitukseen.
Pojille on se vauhti tärkeetä se on ihan sama meneekö 120 vai 140 kun on kuitenkin varma 4t kone. 2t koneet on täyttä kuraa. 4t on luotettava ja kestävä eikä jätä tien puoleen niin kuin muutamalle 2t kaverilleni. Ehkä cbr ei lujaa kulje, mutta on se ajo asento helvetisti parempi ku jossai jampussa. Ännet on paremmat ku 2t. Honda on halpa ja kestävä.
jaa ei mua vaan oo kertaakaan jättäny 2-tahti pyörä tien poskeen :P ja suosittelen kevariksi Honda Nsr, kaikinpuolin hieno pyörä, luotettava ja ison pyörän oloinen toisin kuin cbr,josta tulee mieleen mopo pelkästään kun katsoo sitä,ajamisesta nyt puhumattakaan. Itselläni on tt-putkisto ja 162cc malossi kiinni ja huiput on siellä 170km/h alueella,että kyllä kelpaa päästellä.
niin ja tosiaan,cbr ei mene 110km/h enempää vakiona... ja en ole mielestäni liian lihava painan sen 73kg ja kyllä olen löytänyt sen viimisenkin vaihteen pyörästä :P
Niin noi uudet cebarit ei kyllä oo mitää parhaita vehkeitä jos virittää haluaa, mutta sitäkin järkevämpi valinta. Itellä on -09 AVKpyörästä rakennettu cebari, jolla oon vuodessa ajanu sen 11TKM, ja pientäkään käyntihäiriötäkään ei ole ollut. Toimii iha uskomattoman hyvin, jos vertaa mihin tahansa muuhun kevariin...

Kulkupuolesta sen verran, että ainakin itelle menee ihan riittävästi. Gps nopeutta vastatuuleen 112km/h ja myötätuuleen 134km/h muna-asennossa (82kg kuski päällä) eli vauhdissa vie kaikki vakiopiikit!!! Esim YZf-r125 jää, kuin tikku paskaan.

Ja mikä parasta, niin vie vaa sen 3,5l/ 100km (jos on mun ajotyyli, että aina mennään täysillä)

Kesällä ajeltiin pitkää matkaa, nii oma kulutus oli 3,2l/ 100km ja kaverin TT GPR vei sen 8,4l , kun ajeli samaa tahtia!!!

Kiihtyvyys on myös vakioksi tosi hyvä (Esim vakio husseja tullu jätettyä viivoilla taakse)

Jos haluat tehoa ja viettää aikaa enemmän tallissa, kun tiellä, niin osta 2t, mutta jos haluat vakioks ripeän, luotettava, taloudellisen ja halvan pyörän halvoilla vakuutuksilla, niin osta Cebari. Säästyypähän ainakin enemmän rahaa isompaan pyörään
Osta Honda NSR kulkee hyvin ja on yhtä luotettava ku CBR.Ainoo mikä CBR:rrässä on parempaa on sen kulutus.NSR on muutenki hienompi (ei näytä lelulta)
KTM duke 125
Jos virittää haluatte 125cc pyörää nii jättäkää koko vaihe välistä... Niistä tappiin viritetyistä 2 tahti peleistä ei ole mitään muuta ku harmia. Rahaa vaan palaa ja äänet kuulostaa ihan kun oravaa raiskattais. Jos vauhtia haluatte nii säästäkää ne teidän 190km/h elvistelyt radalle. Siitä vauhdista ku ajat minun auton keulaan nii ei jää muuta jälelle ku paskapökäle ja sanon "Have a nice day". Joo ja pistäkää isompaa kaasaria, teharia ja pyttyä kehiin ym. poliisille ku kiinni jäätte nii mukavia puhuuvat. Saattaa isukkia harmittaa ku vasta pojalle osti uuden RS RotanSonnan tai Kakkiva Miton kun tulee parin tonnin sakot ja kortti pois. Jos todella haluatta tältä välttyä nii oottakaa siihen asti kun olette 18v jo ostakaa isompi pyörä nii ei tarvii viritellä. Jos välttämättä haluatte jonkun oikeasti tehokkaan piikin nii ostakaa Suzuki RGF, siinä jää RS ja Mito ihmettelemään että mitä tein väärin.
ostakaa kaikki 450crf se on iha hyvä kulkupeli
onko oikeesti niin että ei edes se ruisku malli voita virimopoja edes teharilla ?!?!?
Jos Derbi Senda 125cc vie viri mopot niin mitäköhän luulet viekö CBR? Hondassa on kuitenkin vähän enemmän tehoja.
No siis ruisku cbr:ään ku pistää teharin nii kannattais samal säädöttää se ruisku uusiks ku muuten käy aika laihalla. Ittellä on ruiskucebari enkä oo vielä kohdannu mopoa joka kulkis 135km/h...
Sori vaa, itellä kyllä ratkas koko cbr:n puolesta. Ei voi mitää jos ***** jalat ei yllä tytöllä maahan missää muussa järkevännäkösessä (kyykky)pyörässä. Oma cebari on iha vakio ja pakko myöntää että vähä nihkeet huiput. Ja kyllä, löydän kutosen ja ei, en ole läski (joku 55). Kaks päällä (+ viiden päivän kamat) tippuu kaheksaankymppiin, jos tulee ylämäkee vastaan. Mutta plussat saa kyllä ketteryydestä (muistan sen inssin pujottelun customilla <3) ja perussiististä ulkonäöstä :) Sit ku vilkut vaihtaa. Eikä tosiaan syö paljoo ja itelle sopivan hiljanen ja luotettava. Mutta nii ei miulla mittää asiaa ollu... Ei sen puoleen.
Oon ajanu cbr:llä 2 päällä. 160 kg painoa ja hyvin meni tasasella 110 km/h
Minäkin ajoin cbärrällä kaks päällä 110km/h painoa noin 150. Kyseisen separin sain 650eurolla ja siinä ei ole mitään vikaa yksin testasin huippuja 120 asti mut lopetin sen jälkeen vaikka kihtyminen ei edes loppunut vielä. Ja ku miettii mikä diili 650€ täydellisessä kunnossa: ei naarmuja eikä teknisiä vikoja ajettu 33tuhatta ja vielä saman verran pyörällä kilometrejä edessä koska on luotettava nelari honda!
Sori nyt vaan mutta ihan paras tapa saada seppo kulkemaan on että laitat narun keulaan ja pyydät iskää vetämään motarilla oikealla moottoripyörällä XD

Sit jos ei riitä niin suosittelen että poltat koko paskan ja ostat kuuraketin :DD
Pistä kuule Turbohiekkaa pyttyyn niin johan lähtee kulkemaan ...
Voe poikia, kun on pakko päästä aina niin kovaa. Cebarissa ei kieltämättä ole tehoja nimeksikään ja vaikka koneen saa huuatettua 120km/h, niin kyllähän sen kuulee, että ei tätä pyörää ole semmosiin vauhteihin tarkoitettu. Pyörä kuitenkin kulkee varmasti ja tasaisesti 100km/h, mikä on minusta ihan riittävä vauhti räkänokkaisille motoristinaluille.

Pyörän kauneudesta en mene mitään sanomaan, mutta omaan silmään ihan sievä peli ja kokoakin on riittävästi. Mukava on huristella pyörällä, jossa jalat ylttää varmasti ja tukevasti maahan. Harjoittelupyöräksi CBR on ainakin ihan loistopeli [itse ajoin ensimmäiset vaihteenvaihdot ko. putputtimella]! Eipähän tuolla tosiaan vauhdeilla tai väännöillä pääse hehkuttelemaan, mutta kyllä on mukava putputella viritettyjen 2-t mopojen ojanpenkan ohi. :) En minäkään lähtisi CBR virittämään. Suunnittelin jossain vaiheessa ottavani kuristukset pois, mutta saa nyt nähdä.

Turvallisia kilometrejä poliisi -setää odotellessa pojanklopit.
Jos joku nyt haluaa tietää mistä cbr:rän saa äänenvaimentimia nii tuossa on yksi paikka josta saa: http://www.mpt.fi/index.php?categoryID=1405

Ja nuo sepon änkät käy mm. Quannon 125 joka on aika lailla samanlainen kuin cbr...
Mitä ideaa tunkea Kevariin ääretön määrä virejä, kun sillä ei tule ajettua kuin 2 vuotta ja vähän päälle ( jos hommaa piikkikortin 16.v ). Tehoputken nyt vielä ymmärtää äänien ja vapaan kierron suhteen, mutta joku turbosarja ja 200cc pytty? Mitä järkeä? Turbosarjakin maksaa joku 800e ja eikä pyttykään varmasti tule halvaksi. Säästäisi nekin rahat ja ostaa auton tai moottoripyörän. Se on vain piikki, ei mikään kiihdytysajoneuvo, mikä pitäisi virittää ihan tappiin. Jos tehoja haluaa niin sitten voi ostaa sen 2 - tahdin, mutta sen myötä lisääntyy huollot ja mahdolliset korjaustyöt. 2 - Tahti kyllä kestää jos sillä ajaa maltillisesti, eikä niin kuin kylän jonnet, jotka tekee sellasia 50 M "urku auki" - kiihdytyksiä liikennevalojen välillä.

- Itselläni on Honda CBR 125 R - 07 ja kyllä sillä pääsee yli 120km/h ( kevyt ihminen ). Joku täällä viesti palstalla jo uhosi, että CBR menee vain 100 km/h. Siihen nyt on monia ratkaisevia tekijöitä kuten vastatuuli, kuljettajan pituus ja paino. Eihän kukaan yli 90 kiloinen ihminen voi kuvitella, että sen on pakko mennä yli 120 km/h tai se on luumu. CBR ei ole kovin tykki peli, mutta miksi sen pitäisi olla. Se on tarkoitettu harjoitteluun isompaa pyörää ajatellen.
vittu sitä cebari pitää uskaltaa vaa huuattaa viimosil vaihteil punasella asti et saa huiput, ei se muuta vaadi ja varmasti on yli 100km/h
Cbr saatii menemää 120 mittarii 2päällä ja painoo oli noi 100+/- :)
kollit ja typyt HUOMIO !.Tuttavaperheistä kahdesta on kuollut tiukkapipoviripää, yksinomaan ylisuureen tilannenopeuteen.
Keskittykää siihen liikenteeseen ja järkevään ajamiseen niin muukin suku säästyy itkuilta.
meneekö 120/70 tai 110/70 rengas suoraan sebarin vakio vanteeseen? ja sopiiko jos ostaa vaan ton mittasen renkaan ja se on merkitty eturenkaanks?
paljon arrowin pakoputkisarja maksaa halvimmillaan? auttaako toi K&N ilman suodatin jotain jos on tehari myös ja toi rengas?
Mahtuuko toi 120/70 tai 110/70 rengas suoraan cebarin vakio takavanteelle?
paljon semmonen maksaa? jos laittaa jommankumman noista renkaista ja arrowin putkiston ja K&N ilman suodattimen niin tarviiko vaihtaa suutin kaasariin ja jos tarvii niin mikä?
Hajotkaa räsä/jammupojat aspergeriin. Oma 2011 separini kulkee kevyesti yksin ajettuna 130km/h ja 2 päällä 125km/h ja on täysin vakio Ja ei en ole mikään anorektikko vaan painan rapiat 80kg+ ajovarusteet.
Millaiseen alamäkeen oot nuo nopeudet ajanut? Itelläni nimittäin on Yamaha DT mopo ja siinä 70cc Hebon pytty, 19mm kaasari, arrowin tehari ja 13-53 välit, huiput noilla välityksillä sen 95-100km/h oikeaa nopeutta ja kyllä vaan jäi CBR kuski tulemaan niin kiihdytyksessä kuin vauhdissakin vaikka itelläni oli kaveri kyydissä ja cebari kuski ajo yksinään. Että ei ne cebarit vaan kulje sitä 120-130 vakiona tasaisella, ei mitenkään. Mittariin voi toki ihan hyvin mennä noita lukemia, oikea nopeus maksimissaan 105 tai 110..
painu sinä sen paskamopops kans aasin anaaliin
mul oli aprilia rx ja ku otti kurin pois ni vauhtii oli reippaasti yli 110km/h mitään muuta ei tarvinnut tehdä ja kyl se cbr kulkee suoral 143km/h tutkaan
Itsellänihän oli honda cbr ja se kulki 140 suoralla. Mut mitä vitun intoo teillä jonneilla on viritellä noita pikkukoneita ku muutaman vuoden päästä saa ajaa paljo tehokkaampia vehkeitä iha luvan kans
joo paras tapa virittää cebaria on porata sytkästä i pisteen kohalle reikä 10mm poranterällä ja ottaa ilman putsari pois koska se kuristaa niin paljon ja on vain turhaa painoa todellisuudessa ja vaihtaa pienempi suutin kaasariin koska silloin kone saa enemmän happea ja happi palaa paremmin kuin bensa sitten alkukäyrään kannattaa porata reikiä jotta se hönkisi paremmin
Honda CBR 125! Markkinoiden kisaisin nelari peli! TÄYDET 2KW!
Miten vitussa voi olla, niin ruma, tehoton peli markkinoilla?
nää suomi24 keskustelut ovat täyttä p a s k a a , joten en suosittele kenenkään aloittavan aihetta näille palstoille, koska täällä näke vaa ihmeellisii jonnejen kirjotuksia
JOS PAINAT YLI 139KILOA IHAN SAMA EI VAIKUTA MIHINKÄÄN MUT JOS OOT PITKÄ NIIN KYLLÄ VAIKUTTAA KAKS METRINEN ÄIJJÄ KUN ISTUU SELKÄÄN JA AJAA NIIN PALJONKUN MENEE NIIN EI ME KUN EHKÄ SATA MUT HETI KUN MEET KYYRYYN NIIN VAUHTI NOUSEE HELPOSTO YLI 120 ETTÄ REPIKÄÄ !!
Muistelin äskö mieheni kanssa Ku mie nuorenna poikana karjalassa potkukelkalla keulin, nii ei myöllä mittää viriä ollu. Pari porkkanaa löyty taskusta lanttujen seasta ja se riitti. Isä pappa oli laivasto miähiä ja uppos väinämöisen mukana, kun ei sillä ollu tarpeeks retiisiä koneessa ja turbo oli väärässä paikkaa. Muistan myöes sen enšinmäise saksonien motorraadin. Voe että sitö paukkua ja räminää ku se ajaja paukku maaissia teki ei voi sannoomuutaku et hävetkää ku julkisilla paikoilla nakuilette pojjat. Hävetkää!
Onkos ladyboylla jääny lääkkeet pois vai mitä vittua selität? Tää keskustelu on virittäjille eikä mikää tom of finland narkkari palsta.
osta 2t
ompa järkee virittää kevaria :D
kaikki vakio kevarit on yhtä tehokkaita
peita pyöräs monster tarroilla ni vauhti nousee semmoset 35-40kmh
moro kertokaahan tietämättömälle miten toi letku joka menee ilmansuodattimelta moottorille (onko joku huohotusputki / villennysputki?) niin kun vaihetaan vapaastivirtaavaan suodattimeen niin mitä tälle moottorille menevällä pikku putkelle pitäs tehä
Mun peugeot V-clic kulkee 185kmh joten menkää jonnet muualle pätemää
mun suzuki ts 125r kulkee 160km/h vakiona. mut kyl mulla on tollanen honda cbr ja huiput sil o 143km/h ja matkanopeus 115km/h-130km/h. kyse on vaan ajotavasta.
eli voisko joku kertoo vastauksia eikä vaa nahistella siitä että mikä kevari on paras..
Jos ottaa änkästä villat pois saako kovemman äänen?
Hondassa uutena 4 tai viiden vuoden täystakuu. Ei kulje yhtä paljon kun muut mut ei kyl kulutakkaan. kokeiltu yzf yammun kaa, ja väliin cepari ja väliin ysäri vie. eli tasasta on. itellähän on muutama hondan peli ja tunnenkin pari joilla on honda yks tai useampi ja sanovat ettei oo kertaakaan pettäny tai ollu lähtemättä ekalla käyntiin=) ja niin sanon minäkin. ja jälleenmyyntiarvokin on mukava asia=)
tässä pari kysymystä, että suunnitteilla olis laittaa 06 cebariin 166 kiinni+ arrow tai vastaava kokoputkisto+kn ilmanputsari ja virinokka ja tietysti isompi suutin. niin pitäs ens kesänä ajaa lohjalta rovaniemelle (870km) miten kestää ajaa 100-110 keskinopeutta ja jos taas poliisi pysäyttää niin kuinka todennäköistä että pyörä lähtee penkitykseen? =)
ja vielä lisäystä, että mites ohitukset sujuu tolla nelostiellä niistä jotka ajaa alle satasta?
saakos kevarissa olla tehari jossei ylity se 11kw tehoja? ja muita virejä kunhan ei ylitä 11kw?
Esimerkiksi pakoputkistoon tehtäville muutoksille täytyy hankkia muutoskatsastus, jos haluaa että kevari on täysin laillinen. Teoriassa kevareille ei ole määritetty mitään maksiminopeutta tai -kiihtyvyyttä, mutta käytännössä muutoskatsastuksia on melkoisen vaikea saada menemään läpi.
Veikkaan ettei yksikään noista huutelijoista, jotka ovat huutaneet ettei cebari kulje kuin 100km/h ole KERTAAKAAN ajanut itse kyseisellä vehkeellä.
Todellista nopeutta nuo vakio cebarit menee ehkä plusmiinus 115km/h. Se riittää, mutta kiihtyvyys sitten ei. 0-60km/h kiihtyy vielä ihan kivasti, mutta siitä eteenpäin rupeaa olemaan aika laiskanpuoleista. 0-100km/h taittuu cebarilla n. 17 sekuntiin. Ohitukset vaativat pitkää ennakointia.

Kvareilla EI OLE MITÄÄN nopeus- tai kiihtyvyysrajoitusta, mutta kuutioita alle 125 ja tehoa max 11kW. Mitään muutoskatsastusta tartte, kun putki on e-hyväksytty..
Kyllä tarvii muutoskatsastuksen jos aikoo putken vaihtaa, mutta ei poliisia kiinnosta jos siitä ei tule mitään järkyttävää meteliä.
en oikein saanut selvää että tuleeko tässä mukana myös alkukäyrä
http://www.mpt.fi/index.php?productID=26684 tollanen putki ja jos tulee molemmat matkaan niin onko niissä minkäänlaisia kuristuksia?
En jaksanut lukea koko keskustelua mutta ite oon enemmän kelkka ja mönkkäri miehiä ajan jäärata SM ja motocross SM ja alottanu 5-vuotiaana 500cc mönkiällä ajamisen, sen jälkeen on ollu pyörää, kelkkaa ja lisää mönkiää ja moottorikelkka kiihytyskisoissa ollaan oltu sijoilla 2 ja 3. Turbo kelkkojakin on ollu ja voin sanoa että kun kelkka kulkee 290km/h niin siinä on sitä jotain =D tai kun kelkka kiihtyy 0-100km/h 2.3sek niin sekin on jo jotain =) Ja jääralla kun V2 moottorilla olevan mönkijän saa kulkemaan 163km/h niin ei sekään huono ole.

Mutta alotellaas:

Lisää nopeutta saa parhaiten sillä kun vaihtaa alkuperäisen ilmansuodattimen K&N vapaastihengittävään suodattimeen, se on 4-tahtien halvin ja tehokkain viritys tekniikka jos nopeutta haluaa.

Sitten 166cc viritys pytyn kun pistää niin se tulee kalliiksi koska pytty itsessään maksaa halvimmillaan jotain 269€ ja siihen pitäis sitten viritys nokka-akseli ostaa mikäli haluaa lisää tehoa ja vääntöä.

Vakio nokalla imu ja pakoaukkojen aukeamis ja sulkeutumis aika ei muutu mihinkään jolloin männän päälle jää vain palamatonta ainetta eikä tehoa tule yhtään enmpää kuin vakio männällä (moottori vain kuulostaa enemmän harrikalta, pop...pop....pop....pop...pop) ja viri nokalla nousukulma on eri kuin vakiolla jolloin imu ja pako aukkojen avautumis ja sulkeutumis ajoitus pitenee ja tämän seurauksena bensa palaa kokonaan palotilassa.

Kannen poraus (100€), kestävempi kiertokanki ja vaihteisto (hintoja en tiedä). Sitten pitää muistaa säätää venttiilit. Ja kaasariin ei välttämättä kannata mennä koskemaan.

Tässä vaiheessa joku tulee haukkumaan tyhmäksi kaasarin takia. Noh, sanotaanko näin että pääsuuttimen kokoa voi suurentaa pykälällä tai parilla tai sitten neulaa pienentää (lyhyempi neula vaikuttaa kiihtyvyyteen ja ohuempi bensan syöttöön) lyhyempi neula nousee nopeammin ylös ja ohuempi neula päästää puolestaan enemmän bensaa kaasarista. Sitten pitää muista että kun ihan oikeasti lähdetään virittämään niin kaasaria ei suurenneta vaan pienennetään jolloin saadaan parempi imu.

Sitten tulee ongelmaksi se että isomman pytyn ja virinokan vaihdon jälkeen vääntö on noussut ''reippaasti'' mutta nopeutta on tullut vähän ja nyt kun enemmän bensaa palaa vakioon nähden niin mäntä painuukin alas kovemmalla voimalla jonka seurauksena on hyvin todennäköistä että se muutaman viikon päästä rikkoo alakerran ja/tai vääntää kiertokangen ja/tai posauttaa sylinterin kannen maata kiertävälle radalle mikäli kantta ei ole porattu avaremmaksi suuremman männän takia joka vaatii luonnollisesti sen suuremman palotilan.

Mutta ei hätää eBaysta saa käytettyjä Honda CBR moottoreita vuosimallista riippuen (300-900€) ja sitten kun ensimmäinen moottori on viritetty ja rikottu kun ei ole otettu kaikkia näitä seikkoja huomioon niin nyt sitten viisaampana voi virittää moottorin uudestaan ^_^

Pakoputkella taas ei niinkään saa kun komeutta ulkonäköön ja ääneen. Tehoa ei tule kuin yläkierroksille mutta se ei ole mitenkään merkittävä. Jos joku sanoo että huiput nousi 140-->160km/h niin ei kannata uskoa, todellisuus on korkeintaan 140-->143km/h. Tosin jos alkaa tekemään hienosäätöjä neuloissa ja venttiileissä niin huippuja saattaa saada korkeintaan 6km/h ja vääntöjä jonkun verran.

VIIMEINEN ASIA MIKÄ TÄYTYY EHDOTTOMASTI MUISTAA!!
Kun moottori viritetään niin sen elinikä lyhenee huomattavasti esim. Moto 3 luokan pyörät (125cc) jotka on viritetty tappiin asti kestää vain yhden kisan jonka jälkeen tehdään täydellinen kone remppa, toisen kisan loppuun sellainen moottori ei tule kestämään eikä välttämättä edes puoliväliin.

Toki kyseessä on kisapyörät mutta pointti on se että mitä enemmän pyörää tai mitä tahansa moottorilla toimivaa virität niin sitä lyhyemmän ajan ne kestää verrattuna vakioon.

Kiitän ja kumarran, toivottavasti tästä on apua!
10 vuotta aikaa jo :D
Ni 2004 en muista olin sillon 3v ilonen poika joka unelmoi kaivureista
 /   /  /  / MITEN VIRITTÄÄ HONDA CBR 125

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta