Moni täällä Suomi24:ssä vertailee polttoainetta säästävien (ja rahaa tuhlaavien) autojen kulutuksia ja hakee sitä kaikista piheintä kauppakassia. Se on hurjaa miten paljon suomalainen on valmis kuluttmaan rahaa säästääkseen polttoainetta!
Noilta pihistelijöiltä jää kuitenkin huomaamatta se, että olisiko fiksumpaa oikaista tuota kilometriorientoitunutta ajattelutapaa ja vaihtaa työ- tai asuinpaikkaa. Kannattaako sinne Jumalan selän taakse ajaa, jos palkka ei tahdo riittää kunnollisella autolla kulkemiseen!
Mun mielestä on paljon rennompaa jytistellä V8-jenkillä 10 km 10 minuutissa töihin kuin vinguttaa jollain ekoihmeellä 50 km töihin puolitoista tuntia Espoon jonoissa seisoen.
Pitkä työmatka & pihi auto vai lyhyt työmatka & tehokas auto?
7
195
Vastaukset
- iso kardaani
10 kilsaa menee varsinkin kesällä fillarilla mukavasti. Lähtee päivä käyntiin ihan eri tavalla, kuin persus homeessa jenkkilahnassa istuen.
- lerpahtaako
pyöräily aiheuttaa impotenssia.
Minä jurrutan 50 kilometriä töihin 30-60 minuttia joka päivä. Ekoihmeellä, eli dieselmersulla. Kuluttaa toki aika reilusti, jopa 5-7 litraa satasella työmatkalla. Mutta onhan sillä hemmetin mukava ajaa...
Hyvä idea olisi kyllä muuttaa 10 kilometrin päähän työpaikasta. Tarkoittaisi siis Helsingin alueelle. Eli nyt vain jostain hyväkuntoinen omakotitalo, rauhalliselta paikalta ja max 350 000 euroa... Ai hitto, eihän niitä olekaan.
No joo. Jos se olisi vielä radan varressa, voisi luopua toisesta autota (menee sitten taksilla töihin niinä päivinä kun VR on laadukas). Sillä saisi varmaan viisikymppiä lisää tuohon hintaan.
Eli 400 000 euroa. Löytyykö? Ei löydy. Kumma juttu.- Väärässä kaupungissa
Minä tein kahdeksan vuotta töitä 80 kilometrin päässä. Vaikka ruuhkaongelmia ei ollutkaan, matka vei kaksi tuntia joka päivä. Verovähennykset linja-auton kuukausilipun mukaan. Uskotko että tuntui kivalta vaihtaa työpaikkaan, jossa tarjottiin sataprosenttista etätyötä?
- slant 8
kaikki alle kympin on pois mukavuudesta
- priuuus
Paras on tietysti lyhyt työmatka ja pihi auto. Minulla 6 km työmatka ja hybridiauto.
- RUAHAHAHAAAA
VOI TEITÄ REPPANOITA !
Minä ratkaisin tuon ongelman muuttamalla työpaikalle. Kun muut vasta heräilevät ja starttailevat sierraa, minä täällä työpaikalla jo pierraan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama475231Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä704222Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve783746Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.742750Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1622586Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta662428Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?282345Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792219- 1441793
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko411578