Millainen on mieleisesi tanssiote tangossa?

olennainen :)

Tango on yksi lempitansseistani, ja täytyypä sanoa, että jo ote kertoo mitä tuleman pitää. Jos viejälläni on selkeä raami, johon asettaudun, on tiedossa ihan hyvä tango, mutta se jokin puuttuu.

Jos hakija ottaa minut lähelleen kuin hyvän ystävän, jolle antaa lämpimän halauksen, tiedän, että tulossa on unohtumaton kokemus - sylissäsi on hyvä ja varma olo, vartalosi liikkeistä on helppo tuntea, miten liikkua.

Viejän ei tarvitse olla mikään parkettien partaveitsi. Jos viejällä on hyvä syli tämä tyttönen sulkee silmänsä ja antaa miehen ja tunteen viedä.

12

644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seppo Ra

Vakiotangossa on laaja kontaktipinta. Rintakehästä polveen.Daami asettaa oikean peukalonsa viejän kainaloon. Daamin oikea hartia viejän keskilinjassa.

Argentiinalaisessa tangossa käytänössä daami päättää tanssitaanko lähi vai avoimessa otteessa. Kuitenkin sillai rinta lähempänä ja jalossa tilaa.

• peukalopotti...

No juu, lähelle pitää naisen tuleman... ja mielelläni tulenkin, sillä siinä on helppo tanssia ja tuntea viejän liikkeet.

Mutta että se väärä, eikun oikea peukalo asetetaan kainaloon, niin sitä täytyy kyllä vielä vähän sulatella. Kuvitellun kravattisi saat kyllä olalleni heittää, että se siitä linjauksesta.

Arkkutangosta tämä daami ei päättele yhtään mitään. Koristelutkin jättäisin miehelle ;)

Tunnetta kehiin pojat ja baanalle!

• Yhdesssä

Kyllä, kyllä ja kyllä pitää olla lähekkäin mielummin naamat yhdessä, rinta ja lantiot yhdessä , reidet ja polvet ehdottomasti aivan yhdessä ja tietenkin jos saa niin reidet mahdollisimman syvällä toistensa haaruvälissä. Silloin vasta saa aikasekseen sitä todellista tunnetta siihen tangoon.

• todellinen tango

Lantion kohdalta voi olla vaikka sisäkkäin. Lisäksi on tärkeää muistaa kietoa kädet ja jalat toisen ympärille.

• Yhdesssä
        todellinen tango kirjoitti:

Lantion kohdalta voi olla vaikka sisäkkäin. Lisäksi on tärkeää muistaa kietoa kädet ja jalat toisen ympärille.

Just joo..niinpä tietenkin , unohdin tuon käsien ja jalkojen kietomisen.

• Tanssssija

Tanssiessa tykkään selkeästä ryhdikkäästä ja oikeasta tanssiasennosta silloin, kun haluan tanssia. Oikeassa asennossa itse tanssiminen onnistuu parhaiten, siinä liikutaan helposti ja vaivattomasti juuri liikunnan ilosta ja osaamisesta nauttien.
      Jos taas tanssista hakee toisen ihmisen läheisyyttä ja lämpöä silloin sylikkäin toisiaan halaamalla tanssittu tanssiasento antaa parhaan tunnepitoisen tanssinautinnon.

• Nomen Nescio

Jep, samoilla linjoilla ollaan. Tosin kyllä ilman halailua ja pääkköset yhdessä asentoa saa hyvinkin tiiviin vartalokontaktin aikaiseksi, tosin se lienee vähän eri tavoin aktivoiva kuin halihaliasento. Nyhjääminen kun ei vaan oikein kovin monen kanssa jaksa innostaa edes kahden kappaleen ajan. Daameilla tuntuisi monesti olevan intoa tai kaipuuta tuohon.

• olennainen :)

Raotanpa hieman lisää sanaista arkkuani ja selvennän tuota aloitustani. En siis ole tangossa hakemassa halailukumppania, sen halailupuolen voi hoitaa myöhemminkin ;)

Haluaisin vain sen otteen olevan pehmeämmän, luontevamman. En pidä liian jäykästä raamista, joka ei esim. salli luontevaa kyynärpäiden alaslaskua ruuhkatansseissa.

Nyhjäämisestä en myöskään pidä. Mitä luovempi musiikkia tulkitseva askellus, sitä enemmän nautin, mutta se ei sulje pois sitä, etteikö ihan perustanssikin tuntuisi hyvältä minulle oikealta tuntuvassa asennossa.

Tanssitaivaan minä olen saavuttanut niiden viejien kanssa jotka vievät "pehmeässä asennossa", musiikkia vapaalla askelluksella tulkiten.

• Nomen Nescio

Joo, siis sanallisesti näitä on aina vähän vaikea kuvailla, kun yhden pehmeä on toisen kova. Tanssitaivaasta en tiedä tuon taivaallista, jonkun kanssa on vaan hauskempaa kuin toisen, ja kyllä se, että jonkun kanssa on tosi mukavaa, liittyy jo ihan muihin kuin tanssin luomaan nautintoon.

Enpä kyllä kohdallani menisi puhumaan niistä muista kuin tanssiin liittyvistä nautinnoistani... ( ei sillä etteikö sekin olisi mahdollista) Otetaanpa vaikka seuraava tilanne: Minulle pokkaa vieras mies. En ole koskaan häntä tavannut, enkä kanssaan tanssinut. Saattaa kuitenkin käydä niin, että jo ensi askeleesta ote ja askeleet natsaavat täydellisesti. Kun kappale siiten päättyy, onpa silmäkulmassani saattanut kyynelkin kimmeltää. Kauniin kiitoksen on viejäni saanut, eikä tanssi unohdu mielestä.

Kiitos kaikille viejille, teidän takianne tansseihin täytyy päästä yhä uudelleen ja uudelleen. Ja aina välille sinne muistojen joukkoon pääsee todellisia helmiä!

Nautinnollisia tansseja sinullekin, Nomen Nescio!

• Tanssssija
        olennainen :) kirjoitti:

Enpä kyllä kohdallani menisi puhumaan niistä muista kuin tanssiin liittyvistä nautinnoistani... ( ei sillä etteikö sekin olisi mahdollista) Otetaanpa vaikka seuraava tilanne: Minulle pokkaa vieras mies. En ole koskaan häntä tavannut, enkä kanssaan tanssinut. Saattaa kuitenkin käydä niin, että jo ensi askeleesta ote ja askeleet natsaavat täydellisesti. Kun kappale siiten päättyy, onpa silmäkulmassani saattanut kyynelkin kimmeltää. Kauniin kiitoksen on viejäni saanut, eikä tanssi unohdu mielestä.

Kiitos kaikille viejille, teidän takianne tansseihin täytyy päästä yhä uudelleen ja uudelleen. Ja aina välille sinne muistojen joukkoon pääsee todellisia helmiä!

Nautinnollisia tansseja sinullekin, Nomen Nescio!

Minä en tanssiin ihan noin suurella tunteella suhtaudu, enempi olen tuolla samalla linjalla kuin Nomen Nescio. Tanssiessa hyvin tanssivan daamin kanssa tuntee liikunnan iloa ja saattaa siinä joskus rinnassa lämpöäkin tuntua, mutta missän tanssitaivaassa en kuitenkaan tunne olevani.
        Ihmiset tuntevat erilailla, tunneihmiset elävät hetkessä ja tuntevat voimakkaasti myös tanssin aikana mikä on tietenkin ymmärrettävää ja täysin hyväksyttävää.

Tanssssija kirjoitti:

Minä en tanssiin ihan noin suurella tunteella suhtaudu, enempi olen tuolla samalla linjalla kuin Nomen Nescio. Tanssiessa hyvin tanssivan daamin kanssa tuntee liikunnan iloa ja saattaa siinä joskus rinnassa lämpöäkin tuntua, mutta missän tanssitaivaassa en kuitenkaan tunne olevani.
        Ihmiset tuntevat erilailla, tunneihmiset elävät hetkessä ja tuntevat voimakkaasti myös tanssin aikana mikä on tietenkin ymmärrettävää ja täysin hyväksyttävää.

No eihän sinne tanssitaivaaseen kyllä pääsekään kuin silloin tällöin, mutta sinne pääsyä kannattaa kyllä odottaa vaikka useampikin ilta!

Ja en kyllä minäkään kaikkiin lajeihin suurella tunteella suhtaudu, mutta täytyy kyllä myöntää, että tango ei ole tanssi - se ON tunnetila ;) - silloin kun on kyseessä oikea Tango. Siis minun mielestäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe