Viimeisten tuntien sekahaku on lisääntynyt vauhdilla viimeaikoina. Tänä talvena monessa paikassa on otettu käyttöön sekahaku. Ja tietojen mukaan myös kesälavoilla useampikin lava ottaa käyttöön sekahaun.
Useammaltakin taholta sekahaun käyttöönoton syyksi ilmoitetaan se että bändin ei tarvi soittaa viimeisiä tunteja lähes tyhjälle tanssilavalle.
Kilpailutilanne on tietysti yksi syy sekahaun lisääntymiseen. Kun naapurilavalla on sekahaku, niin meilläkin täytyy olla sekahaku. Yksikään tanssienjärjestäjä ei ole ilmoittanut, että tanssi-illan viimeiset tunnit ilman sekahakua olisi kilpailuvaltti.
Yksi syy sekahaun lisääntymiseen on ollut vaatimukset lisätä naisten hakuaikaa. Sekahaku näyttäisi hiukan vähentävän naisten hakuajan lisäämisvaatimuksia.
Onko tanssijat tottuneet viimeisten tuntien sekahakuun
7
208
Vastaukset
- Nomen Nescio
Minulle hakeminen puolin ja toisin sopii koska tahansa, mutta ihan hyvä, jos edes loppuilta menisi sen merkeissä. Oma kantapaikkani on tosin ilmeisesti yksi perinteisimpiä malleja vielä noudattava, siis Ruusulinnassa naistenhaku vasta klo 23-24, eikä kaiketi oikein virallista sekahakua edes sen jälkeen. Porukka kyllä kaikkoaa aika lailla naistentunnin päättymiseen mennessä, ja sitten viime tunnit siellä kyräillään pienellä porukalla toisiamme.
- Satunnais.tarpmukaan
On Paroonille joskus ehdotettukin sekahakua loppuiltaan ja on sitä kokeillutkin.
Muutamissa paikoissa on määrittelemättömänä tapana hiljaisina iltoina laittaa sekahaku ja tämmöinen määrittelemätönkin tuo ainakin joskus uutta eloa muuten vaisuun tanssi-iltaan.
- 28 v.
Minusta on ihan sama mikä haku viimeisellä tunnilla on.
Käyn tanssimassa vain silloin kun saan koko illaksi mukaan vakioparin tanssikerhosta. En enää tällä iällä viitsi mennä pyytelemään noita meidän tanssipaikan nirppiksiä tanssimaan, samat akat seisoo siellä vuodesta toiseen muuttuen aina vaan kolkomman näköiseksi. - Siks oon mä suruinen
En ole tottunut, vaan oleskelen sekahaun aikana enimmäkseen kahvilassa. Se on miellyttävämpää kuin lähteä hakemaan, ja huomata että samaa miestä lähestyy myös 3 muuta naista ja samalla nähdä silmäkulmastaan kuinka takavasemmalta lähestyy mies, joka kaksi viikkoa sitten oli tempoa käteni sijoiltaan... Useimmiten muut naiset ovat minua nopeampia, tai joku ripeä mies hakee minua ennen kuin ehdin edes takaisin hakuriviin. Tuollainen ryntäily stressaa minua kovasti, joten istuskelen mieluummin jossakin syrjässä tai lähden kotiin.
Sekahaku varmasti tasaa tanssimahdollisuuksia, mikä on hienoa ja kannatettavaa. Omat lavakäyntini (ja tanssini) ovat kuitenkin sen myötä merkittävästi vähentyneet. - humpparuusa
Meilläpäin sekahaku puolen yön jälkeen on ollut jo vuosia ja viime vuosina on yleistynyt vuorotuntihaku ja on toiminut loistavasti.
- Rauhallinen haku
Sekahaku toimii monessa paikassa naisille eräänlaisena varahakuna naisten hakutunnin lisäksi. Kun usein naistentunnin aikana ei kaikkia hakuja saa suunnitelmien mukaan toteutettua, niin sekahaun aikana on näitä hakuja mahdollisuus suorittaa. Useinkaan sekahakua ei edes huomaa muusta kuin halkuvaloista.
- Vakiorutiini
Viimeisten tuntien sekahaku on muodostunut vakiotavaksi. Vain aniharva tanssipaikka edes vaivautuu ilmoittamaan rutiiniksi muodostunutta loppuillan sekahakua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462