Itse en ole taiteellinen ihminen sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta hyvin innokkaasti käyn seuraamassa taidenäyttelyitä. Useimmiten näyttelyn yhteydessä on vieraskirja, johon olen aina signeerannut käyntini. Nyt saa nauraa vapaasti; tulee tyhmä kysymys. Ensinnäkin, olen aina kuvitellut, että vieraskirjat ovat sitä varten, että a) näytteillepanijat voivat seurata minkä verran ihmisiä käy paikalla tai b) silkasta mielenkiinnosta, esim. mistä kaukaa tai mahdollisesti ketä käy. Tänä kesänä kuulin eräältä pohjois-karjalalaiselta taiteilijalta, että vieraskirja on sitä varten, että osittain siihen viitaten voidaan hakea apurahoja. Pitääkö paikkansa? Kysymykseni ei sisällä mitään asennelatausta vaan ihan mielenkiinnosta tätä kyselen. Mitkä ovat ne perusteet, joilla taiteilijat saavat apurahaa?
Kysymys taiteilijoille
3
410
Vastaukset
- Taidemaalari
Hei Raguel,olet ollut aivan oikeassa vieraskirjan tarkoituksesta, taiteilija näkee vieraskirjastaan kuka on käynyt katsomassa näyttelyä, kuinka paljon kävijöitä oli yhteensä näyttelyssä, ja kävijät voivat kirjoittaa kirjaan nimensä, mistä ovat kotoisin sekä palautteen näkemästään taiteesta.Nykyään taiteilijat pitäisi panna "kellumaan" kuten markka aikoinaan, niin näkisi kuka pysyy pinnalla.Apurahajonoissa on paljon enemmän kiinnostuneita rahasta kuin taiteesta, ja monella käykin tuuri sillä suunnalla, ja vain sillä.heille saa nauraa vapaasti.
- arstitsie
Toki voi käyttää apuna apurahan hakemisessa, mutta useimmilla lähinnä pelkkänä vieraskirjana. Galleristit usein keräävät nimiä tukien hakemiseen, sillä monissa gallerioissa ihmiset tekevät hommia pikkupalkalla, jopa vapaaehtoisesti, tai jopa maksavat ilosta. He tarvitsevat vieraskirjoja todistaakseen aktiivisuudesta.
- apurahaton
aika heikoilla kantimilla on taiteilijan hakemukset jos vieraskirjalla joutuu ansioitaan perustelemaan. kyllä yleisesti syyt ovat a ja b
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462