Vakuutusongelma

perkinssi

Sisävesien äärellä vakuutusihmiset eivät taida tunnistaa retkiveneen koostumusta, kun pitäisi pystyä tarkalleen määrittämään vakuutusarvo veneelle ja moottorille.
Moottorille kuulema siksi, jos se varastetaan. Kun olen yrittänyt selittää, ettei rungon sisällä olevaa moottoria varasteta kuin palasina, niin ei auta.
Onhan vene ja moottori kaksi erillistä komponenttia, mutta mahdollisen vahingon sattuessa molemmat tod. näköiseti "kärsivät", varsinkin tulipalossa.
Kai se käytetylle veneelle on yritettävä arvioida vakuutusmäärään moottorin ja veneen suhdetta.
Onko kellään kokemusta, miten mahdollisen vahingon sattuessa korvaus määräytyy?

5

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yacht-poolilla

Itse löysin simppelin ja kohtuuhintaisen ratkaisun, www.yacht-pool.fi
      Väsyin näiden suomalaisten yhtiöiden temppuiluun ja rahastukseen.

• xcftgy

Jostain kai tämänkin Poolin on katteensa otettava vaikka nämä mainiot ehdot pitäisivätkin käytännössäkin kutinsa. Mitähän se "kohtuuhintaisuus" tarkoittaa?

• Yacht-poolilla
        xcftgy kirjoitti:

Jostain kai tämänkin Poolin on katteensa otettava vaikka nämä mainiot ehdot pitäisivätkin käytännössäkin kutinsa. Mitähän se "kohtuuhintaisuus" tarkoittaa?

Kohtuuhintaisuus esim. minulle tarkoittaa 40-70 % halvempia vuosimaksuja kuin kotimaisten tarjoukset olivat, lisäksi huomattavasti paremmin korvausehdoin, siis vähemmin "rajoittein".
        Kai ne tosiaan katteensa, "jostain" keräävät, ja epäilen vahvasti, että ne tulevat juuri venevakuutuksista. Käyttävät varmaan vähemmän "materiaalia" ja henkilötyövuosia oikeudessa - jotta välttyisivät korvauksilta.

• Jahti-Allas
        xcftgy kirjoitti:

Yach Pool on iso firma, joka vakuuttaa myös valtamerillä purjehtivia. Siellä vakuutusmaksut ja vakuutettavat veneet ovat paljon kalliimpia, kuin suomalaisen järven rannalla. Veikkaan kuitenkin, että korvattavia vahinkoja sattuu suhteessa vähemmän, koska onnettomuustapauksissa hengen menetyksen vaara on myös suuri.

• kokemustakin on

Parasta suhtautua heti kärkeen niin että vakuutusyhtiön lähtökohta on "ei korvata". Se kun ei ole mikään pelastusarmeija. Asiaa saattaisi tosin auttaa jos sattuisit omistamaan osake-enemmistön esim. Mickrosoftista. Korvauksen hakija tuntee usein ettei asioikaan enää saman firman kanssa jossa teki vakuutussopimuksen, ts. mainokset ovat todellakin vain mainoksia. On myös syytä varautua viivytystaisteluun jossa yhtiö toivoo korvauksenhakijan kyllästyvän ja luopuvan. Olen tosin kuullut sellaistakin että korvaus olisi suoritettu ihan nikottelematta joten eivät nämä synkät profetiat kai aina toteudu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe