Macci on käytössä, niin ei voi kokeilla kuin Live-CD:ltä, mutta silti. Tämähän vaikuttaa jo ihan pätevältä :) Juurikin Ubuntulla tätä kirjoittelen.
Unitykin tuntuu tosi asialliselta, turhat kikkailut tästä on pois ja hyvä niin. Mac OS X:stä on otettu vaikutteita, ehkä siksi tämä Unity tuntuukin niin kotoisalta.
Pakko se on myöntää että tämä tuntuu melkeimpä paremmalta kuin Mac OS X tai ainakin on jo tasoissa. Osa ohjelmien valikosita on omppumaisesti ylävalikossa ja LibreOfficessa itse ohjelman ikkunassa, vielä kun saisi tähän yhteneväisyyttä, jommin kummin.
Windows 8 oli täysin hirvee kun sitä testasin, kyllähän Ubuntu pesee Windowsin mennessä sekä palatessa.
Voi olla, että seuraavaksi tulee koottua PC mahdollisimman äänettömillä osilla ja siihen Ubuntu. Ainakin tässä on samaa positiivisuuden tunnetta kuin aikoinaan Windowsista Maciin siirryin.
Hyvältä vaikuttaa Ubuntu
36
201
Vastaukset
- 3+3
Uskoo ken tahtoo.
- ap.
Eihän tämä ole uskon asia, voi itse kokeilla :)
- Mutta, onneksi on...
ap. kirjoitti:
Eihän tämä ole uskon asia, voi itse kokeilla :)
Kokeilinkin ja heti alkoi Windowsin uudelleen asennus! Ubuntu särkee nyt tehokkaimmin tietokoneita, kuin koskaan aiemmin!
Ainoa lohtu tässä on se, että Microsoft käärii hyvät rahat talteen, kun monellakaan ei ole niitä varmuuskopioita! Eikä palautuslevyjä.
- ------->
Minä olen useasti sanonut, että Unity on paras uudentyyppisistä työpöydistä. Se on käytettävämpi kuin Gnome 3 Shell johon se perustuu.
Unity kritiikkiä on vaikea ymmärtää... miten nämä tyypit reagoivat sitten Gnome 3 Shelliin kun se vääjäämättä tulee korvaamaan Gnome kakkosen? Miten nämä tyypit pärjäävät Androidin kanssa?
Itselläni ei ole ikävä vanhoja hankalia valikkohelvettiin perustuvia työpöytiä, niiden aika on auttamatta ohi.- .............
Androidin kanssa tulee hyvin toimeen puhelimessa ja tabletissa, noihin kun kosketusnäyttö ja Androidin toimintatapa sopivat hyvin. Android pöytäkoneessa olisi tuhoontuomittu yritys eikä sitä voisi läppärissäkään kehua. Eli eri tyyppisille laitteille ei sovi sama tai samantyylinen käyttöliittymä vaikka jotkut sellaisesta haaveilevatkin.
- Unity rules
............. kirjoitti:
Androidin kanssa tulee hyvin toimeen puhelimessa ja tabletissa, noihin kun kosketusnäyttö ja Androidin toimintatapa sopivat hyvin. Android pöytäkoneessa olisi tuhoontuomittu yritys eikä sitä voisi läppärissäkään kehua. Eli eri tyyppisille laitteille ei sovi sama tai samantyylinen käyttöliittymä vaikka jotkut sellaisesta haaveilevatkin.
Siksi Unity onkin ylivoimainen, se sopii sekä perinteisiin PC laitteisiin että myös tableteihin ja muihin kosketusnäyttölaitteisiin.
- Hirveä rypistys...
Unity rules kirjoitti:
Siksi Unity onkin ylivoimainen, se sopii sekä perinteisiin PC laitteisiin että myös tableteihin ja muihin kosketusnäyttölaitteisiin.
Saaksää sen mun mokkulankin siin toimii? Mää en saanut!
Hirveä rypistys... kirjoitti:
Saaksää sen mun mokkulankin siin toimii? Mää en saanut!
Hanki ehjä mokkula tai ainakin päivitä sen firmware ehjäksi.
- Söpöläinen Windows!
M-Kar kirjoitti:
Hanki ehjä mokkula tai ainakin päivitä sen firmware ehjäksi.
En jouda nyt, kun se ubutubu särki mun Winukan ja sitä korjatessa menee nyt aikaa. Biosiakin se osasi sotkea, todella tuholainen tämä uusin ubuntu!
Ubuntu - maailman eniten tietokoneita särkenyt rypistys! - ubuntu-käyttäjä
Söpöläinen Windows! kirjoitti:
En jouda nyt, kun se ubutubu särki mun Winukan ja sitä korjatessa menee nyt aikaa. Biosiakin se osasi sotkea, todella tuholainen tämä uusin ubuntu!
Ubuntu - maailman eniten tietokoneita särkenyt rypistys!Rikkinäisessä Windowsissa toimii rikkinäisetkin mokkulat, se on niin hyvä!
Söpöläinen Windows! kirjoitti:
Ubuntu - maailman eniten tietokoneita särkenyt rypistys!Ei Ubuntu ole ennenkään hajottanut Windowsia ja BIOS:lla ei ole mitään tekemistä Ubuntun kanssa joten valehtelet.
- Kyllä hajoittaa!
M-Kar kirjoitti:
Ei Ubuntu ole ennenkään hajottanut Windowsia ja BIOS:lla ei ole mitään tekemistä Ubuntun kanssa joten valehtelet.
Nyt hajoittaa!
- 22
Viisi vuotta aikaa tottua eiköhän parissa kuukaudessa kaikki ole siihen tottuneet.
Todella kätevä työpöytä kun siihen tutustuu.
Käytössä 2kk ja todettu hyväksi. - Ihan jees.
Gnome classic ja Gnome shell on asennettuna Unityn rinnalle mutta eipäs nuo sitten edes kiinnostanut, luulin vain. Kyllä tää Unity vaan paranee kun käyttää, olen jo 11.04 versiosta käytellyt. Alussa tuntui aivan hullulle koska olen käytellyt Ubuntua 4.10 versosta lähtien, mutta nyt olen sisäistänyt lopullisesti muutoksen ja sanon että on ihan jees! :) Kannattaa niitä pikanäppäimiä opiskella esim. pidät superia pohjassa niin antaa helppiä.
- dälli
Kyllä muutamat kuulemma on asentaneet ainakin joihinkin Maccikoneisiin linuxin. Tökkäsin kuukkeliin kokeeksi taikasanat:
linux mac
Tiedä sitten miksi, mutta erään lehtiartikkelin mukaan yksi sellaisista on kuulemma hra L. Thorvalds. - dälli
Kyllä muutamat kuulemma on asentaneet ainakin joihinkin Maccikoneisiin linuxin. Tökkäsin kuukkeliin kokeeksi taikasanat:
linux mac
Tiedä sitten miksi, mutta erään lehtiartikkelin mukaan yksi sellaisista on kuulemma hra L. Thorvalds.- aloittaja.
Selevä. Nyt on asennettu maciin trible-boottina: Mac OS X 10.7.3, Ubuntu 12.04 ja Windows 7. On vara mistä valita.
Eikä edes hajonnut mikään :)
- klara vappen
Jokos tuli vappu kernelit käännettyä?
- ¿¿¿
Varmaankin tuli kerneli käännettynä uuden Ubuntun latauksen yhteydessä.
Tämäkin sivusto näyttää jo kohtuulliselta AdBlock -asennuksen jälkeen. ja uusi SSD-levy pelittää hienosti!
Ja tämän kunniaksi kuplivaa juomaa! - jo kohta se
¿¿¿ kirjoitti:
Varmaankin tuli kerneli käännettynä uuden Ubuntun latauksen yhteydessä.
Tämäkin sivusto näyttää jo kohtuulliselta AdBlock -asennuksen jälkeen. ja uusi SSD-levy pelittää hienosti!
Ja tämän kunniaksi kuplivaa juomaa!ssd tilttaa, ei ne käyttis-osioksi sovi mutta rahallahan tuon asian tietenkin saa opiskeltua !
- .............
jo kohta se kirjoitti:
ssd tilttaa, ei ne käyttis-osioksi sovi mutta rahallahan tuon asian tietenkin saa opiskeltua !
Windowsiin se SSD ei sovi käyttisosioksi jatkuvan levylle kirjoittelun takia, siinä olet oikeassa. Linuxit eivät kuormita levyä turhilla kirjoitusoperaatioilla joten SSD-levyt kestävät hyvin.
Hyvin on SSD kestänyt linuxilla Asuksen minissä (EeePC 900) joka on ollut käynnissä 24h/vrk viimeiset puolitoista vuotta kameraserverinä ja sitä ennenkin ahkerassa käytössä. - linkku-urpot
............. kirjoitti:
Windowsiin se SSD ei sovi käyttisosioksi jatkuvan levylle kirjoittelun takia, siinä olet oikeassa. Linuxit eivät kuormita levyä turhilla kirjoitusoperaatioilla joten SSD-levyt kestävät hyvin.
Hyvin on SSD kestänyt linuxilla Asuksen minissä (EeePC 900) joka on ollut käynnissä 24h/vrk viimeiset puolitoista vuotta kameraserverinä ja sitä ennenkin ahkerassa käytössä.ei asiasta ymmärrä mitään, ei ne ole koskaan tutkineet mitä levyillä oikeasti tapahtuu, kun joku guru on niille joskus sanonut että linkku ei kuormita levyä niin siihen uskovat sokeasti kuin raamattuun !
- Windows 8
............. kirjoitti:
Hyvin on SSD kestänyt linuxilla Asuksen minissä (EeePC 900) joka on ollut käynnissä 24h/vrk viimeiset puolitoista vuotta kameraserverinä ja sitä ennenkin ahkerassa käytössä."Windowsiin se SSD ei sovi käyttisosioksi jatkuvan levylle kirjoittelun takia, siinä olet oikeassa. Linuxit eivät kuormita levyä turhilla kirjoitusoperaatioilla joten SSD-levyt kestävät hyvin."
Win7 omaa natiivin SSD tuen Trimmillä. Mites linuxit? Taitaa olla radikaaleja puutteita ko. asian suhteen.
- Hienoa!
Sanoisin jopa että tämä uusi Ubuntu 12.04 LTS on jopa odotettuakin vakaampi. Pari päivää olen käyttänyt ja kovasti tykästynyt.
- ap.
Edelleen käytössä Ubuntu 12.04 LTS (kohta viikko). Näinköhän tässä kävi että, tuli siirryttyä Linuxiin? Kyllä samaa mieltä, tästä pitää yhtä enemmän mitä tätä käyttelee.
- 12.04 LTS loistaa
Ubuntu 12.04 LTS on hienosti toimiva käyttis. Hyvin helppo käyttää ja vakaa. Asentelin nipun tarpeellisia ohjelmia pakettivarastosta, sitten alkoi käyttäminen. Mitään negatiiivista sanottavaa en keksi. No sen verran ehkä, että Firefox meni samantien vaihtoon kun en siitä muutenkaan pidä.
Komentoriviin ei ole tarvinnut koskea toistaiseksi, tuskin tarvitseekaan.
Windowsia tuskin tulee koskaan enää käytettyä. Seuraava homma on ottaa siltä puolelta vaan tarpeelliset tiedostot talteen, sitten Windows 7 saa kenkää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462