Kannabista vastaan

pahis-pajis

Kävin mielenkiintoisen keskustelun erään kaverini kanssa. Keskustelu meni suurin piirtein näin.

Kaveri: Jaah, huomenna onkin sitten vappuaatto, pitänee käydä hakemassa viinaleka pitkäripaisesta.

Minä: Jees. Itse kyllä vietän vapun ihan rauhallisissa merkeissä ihan kotisohvalla sipsien, komedian ja kukkaissavukkeen kanssa.

K: Mä en kyllä oikein tajua tota että sä olet alkanut pelleilemään niiden huumeiden kanssa.

M: Huumeiden? Meinaatko nyt marisätkää?

K: Niin, se on huumausaine.

M: Alkoholiko ei ole, pää pysyy ihan selvänä kun juo pullon kossua?

K: Se ei ole laiton, kannabis luokitellaan huumeeksi!

M: Mikä sua siinä tarkkaan ottaen risoo, että jotkut polttavat joskus kannabissätkän? Onko joku kannabiksenkäyttäjä joskus haitannut jollain tavalla sun elämää?

K: Mä en vain tykkää huumeidenkäytöstä, joka paikassa vaan vedetään pilveä.

M: Missä sä nyt olet nähnyt pilvenpolttoa ja miten se on sua haitannut?

K: Joka puolella internetissä vaan puhutaan kannabiksesta ja joka komediassa imetään bongia ja...

M: Hetkinen, internetissä ja elokuvissa polttaminen on häirinnyt sua? :D Mikä siinä tarkkaanottaen on sua häirinnyt?

K: Siis se on laitonta! Pilvenpoltto on lainvastaista, mä en vain satu pitämään laittomuuksista!

M: Öm... Miten toisten polttelu vahingoittaa sua? Sä itse lataat musiikkia ja elokuvia jatkuvasti laittomasti torrentteina ja jaat niitä. Paljon. Aiheuttaen vahinkoa musiikkiteollisuudelle. Sun auto ei ole lain edellyttämässä kunnossa, sä rikot liikennesääntöjä kaiken aikaa, jopa kävellessä ja roskatkin lentävät auton ikkunasta ulos, monikohan koira on loukannut tassunsa sun särkemiin pulloihin, tappelet kapakan edessä, olet rikkonut päissäsi yhteistä omaisuutta... nämä laittomuudet eivät ole vaivanneet sua?

K: Joo no sano mitä vittu sanot. Ei kyllä kovin terveellistä touhua tuo huumehörhöily ole, sen sanoo järkikin.

M: Sinä juot lähestulkoon joka viikonloppu rankasti yli kohtuuden rajojen viinaa ja kaljaa, sulla on paljon ylipainoa ja kiskot askin tupakkaa joka päivä. Se ei ole kovin tervettä, se lukee siinä askin kyljessäkin. Alkoholi, ylipaino ja tupakka tappaa paljon ihmisiä joka vuosi, kannabis ei ole tappanut koskaan vielä ketään. On hieman kyseenalaista nyt terveysvalistajaksi ryhtyä.

K: No joo, sä puhut ihan samaa paskaa kuin mitä internetti on täynnä. Sä olet kuitenkin muuttunut sen jälkeen kun aloit käyttämään kannabista.

M: Ai millä tavoin esimerkiksi?

K: Sä et enää ensinnäkään halua lähteä koskaan ulos.

M: Me käytiin viimeksi tänään ulkona mielestäni?

K: Niin mutta baariin tai edes kotibileisiin.

M: Minä lopetin alkoholin käytön reilusti ennen kuin käytin kannabista. En joisi vaikka en polttelisi. En kestä enää krapulointia.

K: No joo, mä en halua puhua tästä aiheesta enää. Sen mä vaan sanon, että mä en tykkää tuosta hommasta yhtään.

M: Niin se jäikin epäselväksi, että mitä haittaa sulle siitä joidenkin ihmisten pajauttelusta on ollut?

K: Mä sanoin, että mä en halua puhua siitä enää ja sillä siisti. Mulla on mun mielipiteet ja sulla on sun mielipiteet ja sillä siisti

M: Okei...

Että sellaista kannabiksen vastustajien logiikkaa. :D

1

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ggghhheeeee

Näinhän se menee. Muita alkaa haitata kun itsellä ei mene enää rahaa viinaan eikä tule krapulaa. Ja muutenkin on kannabiksen ihannointia elokuvat ja internet täynnä. Räppäritkin räppää vaan blossen poltosta. Kyllähän se vituttaa kun oma elämä pyörii alkoholin ympärillä.

Itse en vaan enää jaksa vetää viikonloppuisin viinaa. Rahaa vaan menee ja muutenkin turhauttavaa puuhaa. Ei se ole edes hauskaa, se on niille ihmisille vaan tapa. Niinkuin tupakkakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      95
      2318
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      179
      1913
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      179
      1456
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      246
      900
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      79
      882
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      796
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      789
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      702
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      611
    Aihe