Olin horroksessa koko viikonlopun ja jäi kiihkeät testailut tekemättä, mutta niin näyttää jääneen monen muidenkin testaus ?
Oliko se uutuus mainostusta vastaava tuote ? Kertokaapa testauksien tuloksista, sillä en halua haaskata aikaani testiajoon !
Hyvää vappua kaikille ..........................
Onnistuiko se ubutubu 12.04 LTS ?
101
405
Vastaukset
- Very Good
Ubuntu on täydellinen.Sitä ei voi sanoa Wintoysta.
- mayday.one
Siis, asensitko tuon "ihan uuden" ubun ja annat siitä "very good" arvosanat ?
- Very Good
mayday.one kirjoitti:
Siis, asensitko tuon "ihan uuden" ubun ja annat siitä "very good" arvosanat ?
Kyllä, saa täyden kympin.
- Katasrofi!!!
Very Good kirjoitti:
Kyllä, saa täyden kympin.
Näin täydellistä katastrofia ei vielä linux ole ennen tehnytkään! Jo pelkkä kokeilu tuhoaa Windowsin!
Katsokaapa, pian alan asiantuntijalehdetkin heräävät tähän linux-painajaiseen! - Viikon ohjelma
Katasrofi!!! kirjoitti:
Näin täydellistä katastrofia ei vielä linux ole ennen tehnytkään! Jo pelkkä kokeilu tuhoaa Windowsin!
Katsokaapa, pian alan asiantuntijalehdetkin heräävät tähän linux-painajaiseen!"Ubuntu on helppokäyttöinen, kevyt, nopea ja ilmainen. Se on oiva tapa tutustua syvällisemmin Linuxin sielunelämään. Jos ajatus Linuxista tietokoneen ainoana käyttöjärjestelmänä aiheuttaa näppylöitä, voi Ubuntun asentaa myös Windowsin rinnalle."
http://www.mbnet.fi/artikkeli/ajankohtaiset/viikon_ohjelmat/ubuntu_12_04_lts
Mikrobitti heräsi jo. - halpa valinta
Viikon ohjelma kirjoitti:
"Ubuntu on helppokäyttöinen, kevyt, nopea ja ilmainen. Se on oiva tapa tutustua syvällisemmin Linuxin sielunelämään. Jos ajatus Linuxista tietokoneen ainoana käyttöjärjestelmänä aiheuttaa näppylöitä, voi Ubuntun asentaa myös Windowsin rinnalle."
http://www.mbnet.fi/artikkeli/ajankohtaiset/viikon_ohjelmat/ubuntu_12_04_lts
Mikrobitti heräsi jo.kun nyt jotain löytää viikon ohjelmaksi ..
- Bored...
Annan Ubuntu 12.04lle 8½ kouluasteikolla. Arvosanasta syö ½ se että siinä on liikaa näitä facebook-cloud-twitter-mitäikinä integrointeja. Eikö niiden asentelun voisi jättää käyttäjän itsen harkittavaksi?
- sudot.tajille
Eikös ubua saa muokattua käyttäjän mieleiseksi, sillä olen olettanut että linux-jakelut voi soveltaa käyttäjän tarpeen ja mielen mukaiseksi ?
Sehän on "avoin koodi" ja hiukan sudoa sinne ja toista tänne, niin alkaa olla tuputin mielenmukainen ?
Todennäköisesti minut on harhaanjohdettu ubuntun eduista toisiin käyttöjärjestelmiin verraten ? - Liian helppo
sudot.tajille kirjoitti:
Eikös ubua saa muokattua käyttäjän mieleiseksi, sillä olen olettanut että linux-jakelut voi soveltaa käyttäjän tarpeen ja mielen mukaiseksi ?
Sehän on "avoin koodi" ja hiukan sudoa sinne ja toista tänne, niin alkaa olla tuputin mielenmukainen ?
Todennäköisesti minut on harhaanjohdettu ubuntun eduista toisiin käyttöjärjestelmiin verraten ?Voit kokeilla sitä itse niin ei tarvitse miettiä onko harhaanjohdettu vai ei.
- ubuntu on loistava!
Ubuntu 12.04 LTS on loistava. Unity tuntuu Maciin tottuneelle kotoisalta heti, siinä on niin selvät OsX-vaikutteet inspiraation lähteenä. Annan Ubuntulle kouluarvosanan 9.
- :D
Ajelin hätäisesti tikulta, en saanut tolkku tuosta Unitystä noin pikaisesti ainakaan. Menen 10.04LTS:llä toistaiseksi, mutta jossainvaiheessa varmaan asennan koneesee.
- mayday.one
Oletin, että tulee useampi vastaus, mutta hyvä alkuhan se on tämäkin, eikä ollut negatiivista vastausta (toistaiseksi), mutta aika sen näyttää, oliko ne "palikat" oikeissa paikoissa, vai meneekö uusiksi koko hommeli jälleen ?
Yllättävän hyviä arvosanoja, ottaen huomioon lyhyen käyttöajan puitteissa tehdyt arvostelut !
Ketju on avoin mielipiteille ja käyttiksen arvostelulle ja olisi asiallista saada todellista käyttö toimivuuttakin, sillä ei kolmessa päivässä saa todellista tuntumaa käyttöjärjestelmästä ja sen todellisesta toiminnasta !- mac-käyttäjä
Juuri sain säädettyä Ubuntu 12.04 kuntoon, eli asensin Thunderbird mailin asetukset ja Software Centeristä mm. Chromium selaimen. nVidia-näyttiksen ajurit päivitin mitä Ubuntu suositteli. Hyvin on toiminut tähän mennessä. Komentoriviin ei ole tarvinut koskea. Eli hyvin mac-tapaisesti on toiminut tähän mennessä :)
Tämä on eka kerta kun Ubuntua olen näin pitkälle käyttänyt, aiemmin olen kokeillut pari minuuttia virtuaali-koneessa.
Toki pidempiaikainen käyttö tuo esiin sitten miten hyvin tämä toimii itsellä, mutta alku on lupaava ja aion käyttää tätä Ubuntua nyt ensisijaisena käyttiksenä mahdollisimman pitkään. Jos hyvin toimii, voi olla että nykyisen Mac Minin jälkeen kokoan PC:n ja siihen asennan Ubuntun.
Arvosana tähän mennessä 9. - mayday.one
mac-käyttäjä kirjoitti:
Juuri sain säädettyä Ubuntu 12.04 kuntoon, eli asensin Thunderbird mailin asetukset ja Software Centeristä mm. Chromium selaimen. nVidia-näyttiksen ajurit päivitin mitä Ubuntu suositteli. Hyvin on toiminut tähän mennessä. Komentoriviin ei ole tarvinut koskea. Eli hyvin mac-tapaisesti on toiminut tähän mennessä :)
Tämä on eka kerta kun Ubuntua olen näin pitkälle käyttänyt, aiemmin olen kokeillut pari minuuttia virtuaali-koneessa.
Toki pidempiaikainen käyttö tuo esiin sitten miten hyvin tämä toimii itsellä, mutta alku on lupaava ja aion käyttää tätä Ubuntua nyt ensisijaisena käyttiksenä mahdollisimman pitkään. Jos hyvin toimii, voi olla että nykyisen Mac Minin jälkeen kokoan PC:n ja siihen asennan Ubuntun.
Arvosana tähän mennessä 9.Parhaan tuntuman ubusta saa, kun asentaa sen kiintolevylle ja päivittää ohjelmiston ja ajurit, sekä sitten ajelee hetkisen sillä, niin saa jonkunlaisen tuntuman käyttöjärjestelmään ja sen toimintaan ?
Ei sillä "liven" testauksella saa todellista toimintaa, sillä vastamäet alkavat ajan myötä, eikä sitä tuntumaa saa 5 minuutin DVD kiekolla ajellen ! - mac-käyttäjä
mayday.one kirjoitti:
Parhaan tuntuman ubusta saa, kun asentaa sen kiintolevylle ja päivittää ohjelmiston ja ajurit, sekä sitten ajelee hetkisen sillä, niin saa jonkunlaisen tuntuman käyttöjärjestelmään ja sen toimintaan ?
Ei sillä "liven" testauksella saa todellista toimintaa, sillä vastamäet alkavat ajan myötä, eikä sitä tuntumaa saa 5 minuutin DVD kiekolla ajellen !Kyllä, asensin Ubuntun ihan Mac OS X rinnalle ja rEFIt boottivalikoksi. Nykyinen macci on jo yli 3 vuotta vanha ja tarkoituksena päivitellä uusi kone joskus syksyllä. Tässä kerkiää muutaman kuukauden testailla Ubuntua siihen mennessä, jos vaihtaisi leiriä?
Applessa kyllästyttää vähän nykyään kun se on keskittynyt liikaa tuohon mobiili iPad / iOS puoleen, tuntuu että tavan tietsikkapuoli on unohtunut kokonaan.
- Q
Hyviä vaihtoehtoja Unity-allergiasta kärsivälle kaivataan? Ehdotuksia?
- ....
Perinteisen työpöydän ystäville riittää vaihtoehtoja. Ehkä Cinnamon tai XFCE?
- ehdotus.uno
Olisikohan hyvä vaihtoehto asentaa se Windows-7 takaisin ja jättää ubutubuttimet harrastus ajanvietteeksi ?
- Win 3.11
ehdotus.uno kirjoitti:
Olisikohan hyvä vaihtoehto asentaa se Windows-7 takaisin ja jättää ubutubuttimet harrastus ajanvietteeksi ?
Mistä?
- etsivä.löytää
Win 3.11 kirjoitti:
Mistä?
Kierrätyspöydältä tietenkin !
- Lol...
etsivä.löytää kirjoitti:
Kierrätyspöydältä tietenkin !
Sieltähän ne Windows7 nykyään löytää, joo...
- Windows 8
4
- vakiona suositellaan 32-bittistä (mulla 8 gig ram)
- tämän piti olla valmis ja tuettu ja TURVALLINEN mutta heti silmille hyökkää vanha versio firefoxista
- oletuksena pääkäyttäjänä
- unity on ihan hirveä
- oletusteema, oletusfontti kaikki lapsellisia ja hirveitä, asiallisuus ja tuotantovalmius kaukana, kyllä tota tarhalaisille kehtais näyttää- laatu.puuttuu
Ei osaa linux tuhraajat rakentaa joustavaa käyttistä, vaikka "lainaavat" mallia Windowsista ja applelta ?
Eikä myöskään näillä sivuilla mainostus tuota tulosta, kun se tekele on "hiekkalaatikolla" tehdyn näköinen ja pimeässä ikkunattomassa peräkammarissa koodattua mieliharmia ! - Ub1204
10½ Ubuntulle. Mulla on 64GB RAM mutta prossu ja emo 32-bit.
Firefox on 12 versio.
Oletuksena pääkäyttäjää ei ole edes tarvinnut aktivoida.
Unity on hyvin monipuolinen ja selkeä.
Silmänkarkkia saa melkein rajattomasti lisää kliksuttelemalla, jos se on pääasia tietokoneen käytölle: http://aijaa.com/0100010114772
Niiin ja fontit on jotain 10 verrattuna windösin rumiin fontteihin.. - satuilija.hihhulille
Ub1204 kirjoitti:
Firefox on 12 versio.
Silmänkarkkia saa melkein rajattomasti lisää kliksuttelemalla, jos se on pääasia tietokoneen käytölle: http://aijaa.com/0100010114772
Niiin ja fontit on jotain 10 verrattuna windösin rumiin fontteihin..64GB RAM
- ¿¿¿
"- tämän piti olla valmis ja tuettu ja TURVALLINEN mutta heti silmille hyökkää vanha versio firefoxista"
Selitähän, miksi minulla on FF12, kun tein puhtaalle kiintolevylle asennuksen?
Toimii juoheasti ja käynnistyykin 29 sekunnissa:
http://aijaa.com/0020610114890
"- unity on ihan hirveä"
Unity oli munullekin aikanaan vastenmielinen, ja vaihdoin sen toiseen työpöytäteemaan, mutta vaikuttaa kehittyneen. Joskus se oli hirveä, ei enää. "- vakiona suositellaan 32-bittistä (mulla 8 gig ram)"
Höpöhöpö. Tuollaisille muistimäärille suositellaan 64-bittistä. Itsekin käytän 64-bittistä Ubuntua ja minulla on 16 Gt muistia.
"- tämän piti olla valmis ja tuettu ja TURVALLINEN mutta heti silmille hyökkää vanha versio firefoxista"
Nykyinen Firefox ESR on Firefox 10, joten ei se nyt sitä vanhempi varmasti ole.
"- oletuksena pääkäyttäjänä"
Ei ole. Kyllä siinä tehdään heti alussa käyttäjätili ettei roottina käytetä.
"- unity on ihan hirveä"
Parempi kuin Aqua, parempi kuin Metro. En osaa sanoa onko parempi kuin Gnome 3 ja muita käyttöliittymiä ei nykyisille touch screen työasemille sitten löydy.
"- oletusteema, oletusfontti kaikki lapsellisia ja hirveitä, asiallisuus ja tuotantovalmius kaukana, kyllä tota tarhalaisille kehtais näyttää"
Sellaista nykypäivän kiiltävää hässäkkää. Samaa sarjaa kuin Mac OS X, iOS, Android ja Windows. Ihan tuotantovalmis järjestelmä se on kiireellisille. Oikeasti tuohon ei tietenkään mennä moneen kuukauteen ellei aikataulusyistä ole tarvetta uusia aikaisemmin.laatu.puuttuu kirjoitti:
Ei osaa linux tuhraajat rakentaa joustavaa käyttistä, vaikka "lainaavat" mallia Windowsista ja applelta ?
Eikä myöskään näillä sivuilla mainostus tuota tulosta, kun se tekele on "hiekkalaatikolla" tehdyn näköinen ja pimeässä ikkunattomassa peräkammarissa koodattua mieliharmia !Ja Apple ja Microsoft lainaavat Canonicalilta, joten?
- Windowsa 8
M-Kar kirjoitti:
"- vakiona suositellaan 32-bittistä (mulla 8 gig ram)"
Höpöhöpö. Tuollaisille muistimäärille suositellaan 64-bittistä. Itsekin käytän 64-bittistä Ubuntua ja minulla on 16 Gt muistia.
Nykyinen Firefox ESR on Firefox 10, joten ei se nyt sitä vanhempi varmasti ole.
"- oletuksena pääkäyttäjänä"
Ei ole. Kyllä siinä tehdään heti alussa käyttäjätili ettei roottina käytetä.
"- unity on ihan hirveä"
Parempi kuin Aqua, parempi kuin Metro. En osaa sanoa onko parempi kuin Gnome 3 ja muita käyttöliittymiä ei nykyisille touch screen työasemille sitten löydy.
"- oletusteema, oletusfontti kaikki lapsellisia ja hirveitä, asiallisuus ja tuotantovalmius kaukana, kyllä tota tarhalaisille kehtais näyttää"
Sellaista nykypäivän kiiltävää hässäkkää. Samaa sarjaa kuin Mac OS X, iOS, Android ja Windows. Ihan tuotantovalmis järjestelmä se on kiireellisille. Oikeasti tuohon ei tietenkään mennä moneen kuukauteen ellei aikataulusyistä ole tarvetta uusia aikaisemmin."
Höpöhöpö. Tuollaisille muistimäärille suositellaan 64-bittistä. Itsekin käytän 64-bittistä Ubuntua ja minulla on 16 Gt muistia."
Suosittelee kuka? Ei kukaan. Canonical suositetlee 32-bittistä.
"Nykyinen Firefox ESR on Firefox 10, joten ei se nyt sitä vanhempi varmasti ole"
hyi helvata, onneks on Windows missä voi käyttää uusinta versiota Firefoxista.
"
Ei ole. Kyllä siinä tehdään heti alussa käyttäjätili ettei roottina käytetä."
Ihan pelkkää valehtelua, jouduin tekemään normaalin accountin ihan itse asennuksen jälkeen. Mitä saat tosta valehtelusta?
"Parempi kuin Aqua, parempi kuin Metro. En osaa sanoa onko parempi kuin Gnome 3 ja muita käyttöliittymiä ei nykyisille touch screen työasemille sitten löydy."
Unity on hirveä silti, selittele mitä selittelet mutta Win7:n aeroon verrattuna kaikki on pielessä, ja taitaa olla jopa asia niin että Win8:n desktop-metroon verrattuna asia on myös näin, yrität vain kääntää puheenaihetta ja asioita.
"Sellaista nykypäivän kiiltävää hässäkkää. Samaa sarjaa kuin Mac OS X, iOS, Android ja Windows."
älä valehtele, ei windowsissa ole esim. 10-vuotiaille tarkoitettua oletusfonttia vaan mahd. luettava ja käytettävä fontti, valehtelit että Canonicalilla on research lab, koska selvästikkään ei ole kun GUI:ta tarkastelee. Mitä saat valehtelusta, onko se kivaa olla patologinen valehtelija joka välillä vaipuu trance-moodiin?
"Oikeasti tuohon ei tietenkään mennä moneen kuukauteen ellei aikataulusyistä ole tarvetta uusia aikaisemmin. "
No elä missä elät trance-moodissa, kun kukaan edes käytä upupuntuja missään :D - kopio linux rosvo
M-Kar kirjoitti:
Ja Apple ja Microsoft lainaavat Canonicalilta, joten?
Ei ole canonicalilla liiemmin jaella mitään Windowsille eikä applelle, mutta linux-jakelut kopioi ja siksi Windows kerääkin patenttirahoja androidilta ! Ai niin, eihän androi ole "linux" sinun mielestä ?
- 55555555555555555555
Windowsa 8 kirjoitti:
"
Höpöhöpö. Tuollaisille muistimäärille suositellaan 64-bittistä. Itsekin käytän 64-bittistä Ubuntua ja minulla on 16 Gt muistia."
"Nykyinen Firefox ESR on Firefox 10, joten ei se nyt sitä vanhempi varmasti ole"
"
Ihan pelkkää valehtelua, jouduin tekemään normaalin accountin ihan itse asennuksen jälkeen. Mitä saat tosta valehtelusta?
"Parempi kuin Aqua, parempi kuin Metro. En osaa sanoa onko parempi kuin Gnome 3 ja muita käyttöliittymiä ei nykyisille touch screen työasemille sitten löydy."
Unity on hirveä silti, selittele mitä selittelet mutta Win7:n aeroon verrattuna kaikki on pielessä, ja taitaa olla jopa asia niin että Win8:n desktop-metroon verrattuna asia on myös näin, yrität vain kääntää puheenaihetta ja asioita.
"Sellaista nykypäivän kiiltävää hässäkkää. Samaa sarjaa kuin Mac OS X, iOS, Android ja Windows."
älä valehtele, ei windowsissa ole esim. 10-vuotiaille tarkoitettua oletusfonttia vaan mahd. luettava ja käytettävä fontti, valehtelit että Canonicalilla on research lab, koska selvästikkään ei ole kun GUI:ta tarkastelee. Mitä saat valehtelusta, onko se kivaa olla patologinen valehtelija joka välillä vaipuu trance-moodiin?
"Oikeasti tuohon ei tietenkään mennä moneen kuukauteen ellei aikataulusyistä ole tarvetta uusia aikaisemmin. "
No elä missä elät trance-moodissa, kun kukaan edes käytä upupuntuja missään :Dhttps://help.ubuntu.com/community/32bit_and_64bit#Which_is_Better_-_32_or_64_Bits.3F
”If you are doing heavy work where you have started to hit the 4GB memory barrier, then 64-bit is for you. Certain intensive tasks such as encoding video or audio also run significantly faster on 64-bit operating systems (NOTE: this is implementation specific).”
Ja:
”Unless you have specific reasons to choose 32-bit, we recommend 64-bit to utilise the full capacity of your hardware.”
Jos jossain lataussivulla on kömpelösti valittu sanamuoto, niin se ei vaikuta mitenkään mihinkään. Windowsa 8 kirjoitti:
"
"
No elä missä elät trance-moodissa, kun kukaan edes käytä upupuntuja missään :D"Suosittelee kuka? Ei kukaan. Canonical suositetlee 32-bittistä."
Kaikki IT-alan ammattilaiset ja myös Canonical itse. Ubuntun lataussivun teksti on suunnattu tumpeloille jotka eivät tiedä onko käytössä 32-bittinen vai 64-bittinen prosessori.
"hyi helvata, onneks on Windows missä voi käyttää uusinta versiota Firefoxista."
Ubuntu LTS:ssä taas on valmiina uusin Firefox ESR.
"Ihan pelkkää valehtelua, jouduin tekemään normaalin accountin ihan itse asennuksen jälkeen. Mitä saat tosta valehtelusta?"
Normaali accountti tehdään asennusvaiheessa kun se kysyy nimeä ja salasanaa. root account on tehty automaattisesti ja se on kytketty pois päältä.
"Unity on hirveä silti, selittele mitä selittelet mutta Win7:n aeroon verrattuna kaikki on pielessä"
Windows 7:n Aero ei ole nykypäivän käyttöliittymä eikä se sovellu kunnolla kosketusnäyttöihin. Unity on uudempaa tekniikkaa joka on sujuva käyttää myös kosketusnäytöllä. Microsoftin vastine tälle on Metro joka tulee 6kk kuluttua.
"älä valehtele, ei windowsissa ole esim. 10-vuotiaille tarkoitettua oletusfonttia vaan mahd. luettava ja käytettävä fontti"
Ubuntussa taas on kaikenikäisille toimiva mahdollisimman luettava ja käytettävä fontti.
"valehtelit että Canonicalilla on research lab, koska selvästikkään ei ole kun GUI:ta tarkastelee."
Canonicalilla on kehittynein käyttöliittymä työasemiin kun tarkastelee GUI:ta.
"No elä missä elät trance-moodissa, kun kukaan edes käytä upupuntuja missään :D"
Ubuntu yleistyi hiljattain suosituimmaksi alustaksi pilvi palveluissa. Se on siis erittäin laajasti käytetty käyttöjärjestelmä kun nykypäivän softat tunnetusti toimivat yleensä pilvestä käsin.- linux.huijarille
Ub1204 kirjoitti:
Firefox on 12 versio.
Niiin ja fontit on jotain 10 verrattuna windösin rumiin fontteihin..64GB RAM mutta prossu ja emo 32-bit.((((-?
Selitäppä, kuinka sinä "survot" 64GB muistia 32-bittiseen emolevyyn ? - Windows 8
55555555555555555555 kirjoitti:
https://help.ubuntu.com/community/32bit_and_64bit#Which_is_Better_-_32_or_64_Bits.3F
”If you are doing heavy work where you have started to hit the 4GB memory barrier, then 64-bit is for you. Certain intensive tasks such as encoding video or audio also run significantly faster on 64-bit operating systems (NOTE: this is implementation specific).”
Ja:
”Unless you have specific reasons to choose 32-bit, we recommend 64-bit to utilise the full capacity of your hardware.”
Jos jossain lataussivulla on kömpelösti valittu sanamuoto, niin se ei vaikuta mitenkään mihinkään."Jos jossain lataussivulla on kömpelösti valittu sanamuoto, niin se ei vaikuta mitenkään mihinkään."
Vaikuttaahan, se on Canonicalin virallinen ilmoitus. Mitä sinä olet canonicalin virallista ilmoitusta kyseenalaistamaan?
Linkkisi ei argumentoi takaisin Canonicalin virallista ilmoitusta, lehdistötiedotetta ja linjausta. Sorry. Ei sitten mitenkään, tututhan ne on aikanaan UF:ääkin ylläpitäneet kunnes luovutti admin-oikat muualle ja jatkoi elämässä eteenpäin. Canonicalilla ole arpaa eikä osaa johonkin UF:ään. - 55555555555555555555
Windows 8 kirjoitti:
"Jos jossain lataussivulla on kömpelösti valittu sanamuoto, niin se ei vaikuta mitenkään mihinkään."
Vaikuttaahan, se on Canonicalin virallinen ilmoitus. Mitä sinä olet canonicalin virallista ilmoitusta kyseenalaistamaan?
Linkkisi ei argumentoi takaisin Canonicalin virallista ilmoitusta, lehdistötiedotetta ja linjausta. Sorry. Ei sitten mitenkään, tututhan ne on aikanaan UF:ääkin ylläpitäneet kunnes luovutti admin-oikat muualle ja jatkoi elämässä eteenpäin. Canonicalilla ole arpaa eikä osaa johonkin UF:ään.”Vaikuttaahan, se on Canonicalin virallinen ilmoitus.”
Millähän mekanismilla? Vai onko tuo ns. maagista ajattelua?
”Linkkisi ei argumentoi takaisin Canonicalin virallista ilmoitusta, lehdistötiedotetta ja linjausta. Sorry. Ei sitten mitenkään, tututhan ne on aikanaan UF:ääkin ylläpitäneet kunnes luovutti admin-oikat muualle ja jatkoi elämässä eteenpäin. Canonicalilla ole arpaa eikä osaa johonkin UF:ään.”
Mikä ihmeen lehdistötiedote ja miten UF tähän muka liittyy? - Windows 8
”Vaikuttaahan, se on Canonicalin virallinen ilmoitus.”
Millähän mekanismilla? Vai onko tuo ns. maagista ajattelua?
”Linkkisi ei argumentoi takaisin Canonicalin virallista ilmoitusta, lehdistötiedotetta ja linjausta. Sorry. Ei sitten mitenkään, tututhan ne on aikanaan UF:ääkin ylläpitäneet kunnes luovutti admin-oikat muualle ja jatkoi elämässä eteenpäin. Canonicalilla ole arpaa eikä osaa johonkin UF:ään.”
Mikä ihmeen lehdistötiedote ja miten UF tähän muka liittyy?"Millähän mekanismilla? Vai onko tuo ns. maagista ajattelua?"
Ei millään mekanismilla, ei näissä asioissa mekaniikkaa käsitellä. Eikä se vaadi ruudinkeksijän älykkyyttä tajuta että on monta kertaa jo osoitettu että canonicalin omilla sivuilla sanotaan näin. Tietysti Canonical kyllä ajattelee asioista maagisesti, kuten kaikki heidän epäonnistuneet projektit aiemmin ja tulevat, kuten uTV ja uPhone. ;)
"
Mikä ihmeen lehdistötiedote ja miten UF tähän muka liittyy? "
Linkkausta UF:ään ja keskustelua asiasta. Miten UF tähän liittyy? :) - 55555555555555555555
Windows 8 kirjoitti:
"Millähän mekanismilla? Vai onko tuo ns. maagista ajattelua?"
Ei millään mekanismilla, ei näissä asioissa mekaniikkaa käsitellä. Eikä se vaadi ruudinkeksijän älykkyyttä tajuta että on monta kertaa jo osoitettu että canonicalin omilla sivuilla sanotaan näin. Tietysti Canonical kyllä ajattelee asioista maagisesti, kuten kaikki heidän epäonnistuneet projektit aiemmin ja tulevat, kuten uTV ja uPhone. ;)
"
Linkkausta UF:ään ja keskustelua asiasta. Miten UF tähän liittyy? :)”Ei millään mekanismilla, ei näissä asioissa mekaniikkaa käsitellä. Eikä se vaadi ruudinkeksijän älykkyyttä tajuta että on monta kertaa jo osoitettu että canonicalin omilla sivuilla sanotaan näin. Tietysti Canonical kyllä ajattelee asioista maagisesti, kuten kaikki heidän epäonnistuneet projektit aiemmin ja tulevat, kuten uTV ja uPhone. ;)”
Eli siis mitään ongelmaa ei ole, kunhan haluat nostaa hirveän metakan pilkun paikasta jne.
”Linkkausta UF:ään ja keskustelua asiasta. Miten UF tähän liittyy? :)”
Se on kyllä ihan Ubuntun wiki.
Virallisen dokumentaation puolella lukee mm. seuraavaa:
https://help.ubuntu.com/8.04/installation-guide/i386/hardware-supported.html:
”If your system has a 64-bit processor from the AMD64 or Intel EM64T families, you will probably want to use the installer for the amd64 architecture instead of the installer for the (32-bit) i386 architecture.” - 55555555555555555555
”Ei millään mekanismilla, ei näissä asioissa mekaniikkaa käsitellä. Eikä se vaadi ruudinkeksijän älykkyyttä tajuta että on monta kertaa jo osoitettu että canonicalin omilla sivuilla sanotaan näin. Tietysti Canonical kyllä ajattelee asioista maagisesti, kuten kaikki heidän epäonnistuneet projektit aiemmin ja tulevat, kuten uTV ja uPhone. ;)”
Eli siis mitään ongelmaa ei ole, kunhan haluat nostaa hirveän metakan pilkun paikasta jne.
”If your system has a 64-bit processor from the AMD64 or Intel EM64T families, you will probably want to use the installer for the amd64 architecture instead of the installer for the (32-bit) i386 architecture.”siis
https://help.ubuntu.com/8.04/installation-guide/i386/hardware-supported.html Windows 8 kirjoitti:
"Jos jossain lataussivulla on kömpelösti valittu sanamuoto, niin se ei vaikuta mitenkään mihinkään."
Linkkisi ei argumentoi takaisin Canonicalin virallista ilmoitusta, lehdistötiedotetta ja linjausta. Sorry. Ei sitten mitenkään, tututhan ne on aikanaan UF:ääkin ylläpitäneet kunnes luovutti admin-oikat muualle ja jatkoi elämässä eteenpäin. Canonicalilla ole arpaa eikä osaa johonkin UF:ään."Vaikuttaahan, se on Canonicalin virallinen ilmoitus."
No kun ei ole. Se on tarkoitettu ohjeeksi tumpeloille. Ammattilaisethan lataavat Ubuntun tietysti täältä http://releases.ubuntu.com/ eikä näy mitään ilmoitusta.- 640kb Gates
linux.huijarille kirjoitti:
64GB RAM mutta prossu ja emo 32-bit.((((-?
Selitäppä, kuinka sinä "survot" 64GB muistia 32-bittiseen emolevyyn ?"Many x86 operating systems, including any version of Linux with a PAE kernel and some versions of Windows Server, support the use of PAE to address up to 64 GB of RAM on an x86 system."
Mikäs tuossa on ongelma? - Mekanismi
Windows 8 kirjoitti:
"Millähän mekanismilla? Vai onko tuo ns. maagista ajattelua?"
"
Linkkausta UF:ään ja keskustelua asiasta. Miten UF tähän liittyy? :)"Ei millään mekanismilla, ei näissä asioissa mekaniikkaa käsitellä."
Et taida puhua finskaa äidinkielenä jos tuo on sinulle outoa? - 640kb Gates joooooo
640kb Gates kirjoitti:
"Many x86 operating systems, including any version of Linux with a PAE kernel and some versions of Windows Server, support the use of PAE to address up to 64 GB of RAM on an x86 system."
Mikäs tuossa on ongelma?Javitunposket !
- M-Kar pilessä
M-Kar kirjoitti:
"Suosittelee kuka? Ei kukaan. Canonical suositetlee 32-bittistä."
Kaikki IT-alan ammattilaiset ja myös Canonical itse. Ubuntun lataussivun teksti on suunnattu tumpeloille jotka eivät tiedä onko käytössä 32-bittinen vai 64-bittinen prosessori.
"hyi helvata, onneks on Windows missä voi käyttää uusinta versiota Firefoxista."
"Ihan pelkkää valehtelua, jouduin tekemään normaalin accountin ihan itse asennuksen jälkeen. Mitä saat tosta valehtelusta?"
Normaali accountti tehdään asennusvaiheessa kun se kysyy nimeä ja salasanaa. root account on tehty automaattisesti ja se on kytketty pois päältä.
"Unity on hirveä silti, selittele mitä selittelet mutta Win7:n aeroon verrattuna kaikki on pielessä"
Windows 7:n Aero ei ole nykypäivän käyttöliittymä eikä se sovellu kunnolla kosketusnäyttöihin. Unity on uudempaa tekniikkaa joka on sujuva käyttää myös kosketusnäytöllä. Microsoftin vastine tälle on Metro joka tulee 6kk kuluttua.
"älä valehtele, ei windowsissa ole esim. 10-vuotiaille tarkoitettua oletusfonttia vaan mahd. luettava ja käytettävä fontti"
Ubuntussa taas on kaikenikäisille toimiva mahdollisimman luettava ja käytettävä fontti.
"valehtelit että Canonicalilla on research lab, koska selvästikkään ei ole kun GUI:ta tarkastelee."
"No elä missä elät trance-moodissa, kun kukaan edes käytä upupuntuja missään :D"
Ubuntu yleistyi hiljattain suosituimmaksi alustaksi pilvi palveluissa. Se on siis erittäin laajasti käytetty käyttöjärjestelmä kun nykypäivän softat tunnetusti toimivat yleensä pilvestä käsin.Sinä olet "leijaillut" pilvissä jo monta vuotta, joten se pilvihommeli on sinulle tuttua ?
- nappikauppias.kotkas
M-Kar kirjoitti:
"Vaikuttaahan, se on Canonicalin virallinen ilmoitus."
No kun ei ole. Se on tarkoitettu ohjeeksi tumpeloille. Ammattilaisethan lataavat Ubuntun tietysti täältä http://releases.ubuntu.com/ eikä näy mitään ilmoitusta.Ammattilaisethan lataavat Ubuntun tietysti täältä ((((?
Ketkä hiton ammattilaiset ? Eikös linux-tekeleet ole ajanviete harrastusta ? Kyllä sinulla on "löysät posket", kun läjäyttelet joka päivä tyhmyyksiä ! nappikauppias.kotkas kirjoitti:
Ammattilaisethan lataavat Ubuntun tietysti täältä ((((?
Ketkä hiton ammattilaiset ? Eikös linux-tekeleet ole ajanviete harrastusta ? Kyllä sinulla on "löysät posket", kun läjäyttelet joka päivä tyhmyyksiä !Ubuntu on erittäin suosittu ammattilaisten käytössä. Esimerkiksi jokseenkin kaikki Android sovellusten kehittäjät käyttävän Ubuntua.
Windowsihan on sitten se markettien lelu -käyttis, tai oikeastaan tynkä kun siitä puuttuu ominaisuuksia.- mayday.one
M-Kar kirjoitti:
Ubuntu on erittäin suosittu ammattilaisten käytössä. Esimerkiksi jokseenkin kaikki Android sovellusten kehittäjät käyttävän Ubuntua.
Windowsihan on sitten se markettien lelu -käyttis, tai oikeastaan tynkä kun siitä puuttuu ominaisuuksia.Laitappa jotain todistusta tuohon toteamukseesi ! Esim. Linkki noista ammattilaisista ubutubuttimen äärellä sudottamassa "androidia" ?
( Niin se on vieläkin 0.74% ) - Windows 8
”Ei millään mekanismilla, ei näissä asioissa mekaniikkaa käsitellä. Eikä se vaadi ruudinkeksijän älykkyyttä tajuta että on monta kertaa jo osoitettu että canonicalin omilla sivuilla sanotaan näin. Tietysti Canonical kyllä ajattelee asioista maagisesti, kuten kaikki heidän epäonnistuneet projektit aiemmin ja tulevat, kuten uTV ja uPhone. ;)”
”If your system has a 64-bit processor from the AMD64 or Intel EM64T families, you will probably want to use the installer for the amd64 architecture instead of the installer for the (32-bit) i386 architecture.”"Eli siis mitään ongelmaa ei ole, kunhan haluat nostaa hirveän metakan pilkun paikasta jne."
Ei mene läpi vieläkään, itse siirtelet nyt pilkkuja ja haet jonkun wanhan ei-tuetun distro-version helppiä, ehkä joskus 64-bit oli recommended, mutta 12 LTs ei näytä olevan Canonicalin toimesta.
Ubuntun wikillä ei ole tekemistä canonicalin kanssa yhtään mitään. - Windows 8
M-Kar kirjoitti:
"Vaikuttaahan, se on Canonicalin virallinen ilmoitus."
No kun ei ole. Se on tarkoitettu ohjeeksi tumpeloille. Ammattilaisethan lataavat Ubuntun tietysti täältä http://releases.ubuntu.com/ eikä näy mitään ilmoitusta.Sun linkissä:
"Choose this to take full advantage of computers based on the AMD64 or EM64T architecture (e.g., Athlon64, Opteron, EM64T Xeon, Core 2). If you have a non-64-bit processor made by AMD, or if you need full support for 32-bit code, use the Intel x86 images instead."
Eli 64-32bit migraatio ei toimi vieläkään linuxissa, ja canonical suosittelee max. toimivuuden takaamiseski 32-bit versiota. Eli vieläkään ei olla Vistan tasolla jossa toimii hyvin sekä 32bit että 64bit ohjelmat käyttäjää ollenkaan häiritsemättä.
Ja upuntun piti olla "kehittynyt" ja "enemmän ominaisuuksia"...? - Windows 8
M-Kar kirjoitti:
"Suosittelee kuka? Ei kukaan. Canonical suositetlee 32-bittistä."
Ubuntu yleistyi hiljattain suosituimmaksi alustaksi pilvi palveluissa. Se on siis erittäin laajasti käytetty käyttöjärjestelmä kun nykypäivän softat tunnetusti toimivat yleensä pilvestä käsin."Kaikki IT-alan ammattilaiset ja myös Canonical itse. Ubuntun lataussivun teksti on suunnattu tumpeloille jotka eivät tiedä onko käytössä 32-bittinen vai 64-bittinen prosessori."
Canonicalin ilmoitukse koskevat linkkiesi mukaan vain että 32-bittinen on suositeltavampi. Ja tumpelo-sanan käyttö on samaa luokkaa M$:n kanssa, yhtä paljon uskottavuusongelmia.
"
Ubuntu LTS:ssä taas on valmiina uusin Firefox ESR."
Windowsissa on taas uusin Firefox mitä voi käytellä, ei tartte tyytyä vanhaan.
"Normaali accountti tehdään asennusvaiheessa kun se kysyy nimeä ja salasanaa. root account on tehty automaattisesti ja se on kytketty pois päältä."
Valehtelet, jouduin tekemään normal accountin itse vasta asennuksen jälkeen. Olin pääkäyttäjänä sisässä monia minuutteja turhaan desktopilla internetiin kytkeytyneenä.
"
Windows 7:n Aero ei ole nykypäivän käyttöliittymä eikä se sovellu kunnolla kosketusnäyttöihin"
Mutta Unity on silti vain huono Aero-kopio dockeineen ja sivulaitatoimintoineen, mikä on aika humoristista.
"Unity on uudempaa tekniikkaa joka on sujuva käyttää myös kosketusnäytöllä2
eikä ole, tuo häviää joka ikiselle älykännykälle käytettävyydessä, ja milloin kosketusnäytöt yleistyvät desktopilla? Aivan, ei milloinkaan.
"Microsoftin vastine tälle on Metro joka tulee 6kk kuluttua."
Kyllä wp7 on ollut jo jonkin aikaa, ihmeellistä silmien ummistelua.
"Ubuntussa taas on kaikenikäisille toimiva mahdollisimman luettava ja käytettävä fontti."
Ai tuo randomilla valittu comic sans -kopio? Ei Canonicalilla ole MS Research centerin tapaista paikkaa edes missä tutkittaisi näitä asioita. Nämä ongelmat ratkaisiin täydellisesti jo Windows XP:ssä missä luettavuus kehitettiin nykyiseen huippuunsa, mutta mitäpä näistä noviisille puhumaan..
"Canonicalilla on kehittynein käyttöliittymä työasemiin kun tarkastelee GUI:ta"
Ruututilan haaskaus ja dynaamisen kontrastin teemat eivät ole kehittyneisyyttä, eikä halvat win7 aero rip offit edistä sun uskottavuutta, koska samoilla argumenteilla itseasiassa win7 on kehittynein käyttöliittymä koska puhut koko ajan siitä, mitä unity on vain kopioinut huonosti.
"Ubuntu yleistyi hiljattain suosituimmaksi alustaksi pilvi palveluissa"
Sun sanomisilla ei ole arvoa, todisteet pöytään. - 55555555555555555555
Windows 8 kirjoitti:
"Eli siis mitään ongelmaa ei ole, kunhan haluat nostaa hirveän metakan pilkun paikasta jne."
Ei mene läpi vieläkään, itse siirtelet nyt pilkkuja ja haet jonkun wanhan ei-tuetun distro-version helppiä, ehkä joskus 64-bit oli recommended, mutta 12 LTs ei näytä olevan Canonicalin toimesta.
Ubuntun wikillä ei ole tekemistä canonicalin kanssa yhtään mitään.https://help.ubuntu.com/12.04/installation-guide/i386/hardware-supported.html
Sama teksti tuollakin on. - 55555555555555555555
Windows 8 kirjoitti:
Sun linkissä:
"Choose this to take full advantage of computers based on the AMD64 or EM64T architecture (e.g., Athlon64, Opteron, EM64T Xeon, Core 2). If you have a non-64-bit processor made by AMD, or if you need full support for 32-bit code, use the Intel x86 images instead."
Eli 64-32bit migraatio ei toimi vieläkään linuxissa, ja canonical suosittelee max. toimivuuden takaamiseski 32-bit versiota. Eli vieläkään ei olla Vistan tasolla jossa toimii hyvin sekä 32bit että 64bit ohjelmat käyttäjää ollenkaan häiritsemättä.
Ja upuntun piti olla "kehittynyt" ja "enemmän ominaisuuksia"...?Ei siinä vintöötissäkään toimi esimerkiksi ajurit 32-bittisinä 64-bittisessä käyttöjärjestelmässä. Sovellusohjelmat toimivat kuten upuntussakin.
- 640kb Gates
640kb Gates joooooo kirjoitti:
Javitunposket !
Käy varmaan kateeksi urpolla. No, omasta puolestani tyydyn tähän pelikoneen 8GB muistiin ja 64bit Windows 7 Ultimateen, 64bit Debian Sidiin.
- 640kb Gates jooooooo
640kb Gates kirjoitti:
Käy varmaan kateeksi urpolla. No, omasta puolestani tyydyn tähän pelikoneen 8GB muistiin ja 64bit Windows 7 Ultimateen, 64bit Debian Sidiin.
Ram (muisti) ja Bit on kaksi eri asiaa ja älä sotke niitä keskenään !
Windows 8 kirjoitti:
"Kaikki IT-alan ammattilaiset ja myös Canonical itse. Ubuntun lataussivun teksti on suunnattu tumpeloille jotka eivät tiedä onko käytössä 32-bittinen vai 64-bittinen prosessori."
Canonicalin ilmoitukse koskevat linkkiesi mukaan vain että 32-bittinen on suositeltavampi. Ja tumpelo-sanan käyttö on samaa luokkaa M$:n kanssa, yhtä paljon uskottavuusongelmia.
"
Ubuntu LTS:ssä taas on valmiina uusin Firefox ESR."
Windowsissa on taas uusin Firefox mitä voi käytellä, ei tartte tyytyä vanhaan.
"Normaali accountti tehdään asennusvaiheessa kun se kysyy nimeä ja salasanaa. root account on tehty automaattisesti ja se on kytketty pois päältä."
Valehtelet, jouduin tekemään normal accountin itse vasta asennuksen jälkeen. Olin pääkäyttäjänä sisässä monia minuutteja turhaan desktopilla internetiin kytkeytyneenä.
"
Windows 7:n Aero ei ole nykypäivän käyttöliittymä eikä se sovellu kunnolla kosketusnäyttöihin"
Mutta Unity on silti vain huono Aero-kopio dockeineen ja sivulaitatoimintoineen, mikä on aika humoristista.
"Unity on uudempaa tekniikkaa joka on sujuva käyttää myös kosketusnäytöllä2
eikä ole, tuo häviää joka ikiselle älykännykälle käytettävyydessä, ja milloin kosketusnäytöt yleistyvät desktopilla? Aivan, ei milloinkaan.
"Microsoftin vastine tälle on Metro joka tulee 6kk kuluttua."
Kyllä wp7 on ollut jo jonkin aikaa, ihmeellistä silmien ummistelua.
"Ubuntussa taas on kaikenikäisille toimiva mahdollisimman luettava ja käytettävä fontti."
Ai tuo randomilla valittu comic sans -kopio? Ei Canonicalilla ole MS Research centerin tapaista paikkaa edes missä tutkittaisi näitä asioita. Nämä ongelmat ratkaisiin täydellisesti jo Windows XP:ssä missä luettavuus kehitettiin nykyiseen huippuunsa, mutta mitäpä näistä noviisille puhumaan..
"Canonicalilla on kehittynein käyttöliittymä työasemiin kun tarkastelee GUI:ta"
Ruututilan haaskaus ja dynaamisen kontrastin teemat eivät ole kehittyneisyyttä, eikä halvat win7 aero rip offit edistä sun uskottavuutta, koska samoilla argumenteilla itseasiassa win7 on kehittynein käyttöliittymä koska puhut koko ajan siitä, mitä unity on vain kopioinut huonosti.
"Ubuntu yleistyi hiljattain suosituimmaksi alustaksi pilvi palveluissa"
Sun sanomisilla ei ole arvoa, todisteet pöytään."Canonicalin ilmoitukse koskevat linkkiesi mukaan vain että 32-bittinen on suositeltavampi."
Ei Canonicalilla ole mitään tälläistä ilmoitusta. Vain latausohje tumpeloille heidän mainossivulla.
"Windowsissa on taas uusin Firefox mitä voi käytellä, ei tartte tyytyä vanhaan."
Windowsissa ei ole ollenkaan Firefoxia. Siinä on Internet Explorer.
"Olin pääkäyttäjänä sisässä monia minuutteja turhaan desktopilla internetiin kytkeytyneenä."
Ei Ubuntussa olla asennuksen jälkeen missään vaiheessa root tilillä.
"Mutta Unity on silti vain huono Aero-kopio dockeineen ja sivulaitatoimintoineen, mikä on aika humoristista."
Ei Unity muistuta Aeroa juuri mitenkään. Aerohan on tunnetusti KDE4 kopio. Unity muistuttaa eniten Aquaa.
"eikä ole, tuo häviää joka ikiselle älykännykälle käytettävyydessä, ja milloin kosketusnäytöt yleistyvät desktopilla? Aivan, ei milloinkaan."
Kosketusnäytöt ovat jo yleistyneet aikoja sitten työasemakäytössä. Meilläkin on toimistolla jo kaksi kosketusnäyttö työasemaa.
"Kyllä wp7 on ollut jo jonkin aikaa, ihmeellistä silmien ummistelua."
Wp7 ei ole työasemakäyttöjärjestelmä. Nykyinen työasemawindows on Windows 7 ja tässä on vielä sellainen vanhanaikainen käyttöliittymä.
"Ei Canonicalilla ole MS Research centerin tapaista paikkaa edes missä tutkittaisi näitä asioita. "
Tietokoneohjelmistoja ei enää ole aikoihin oikein kehitetty paikkaan sidotusti kun nykypäivän ohjelmistokehitys tehdään hajautetusti kun on sellainen keksintö kuin Internet.
"Nämä ongelmat ratkaisiin täydellisesti jo Windows XP:ssä missä luettavuus kehitettiin nykyiseen huippuunsa, mutta mitäpä näistä noviisille puhumaan.."
Windows XP:ssä oli ongelmat vielä pahempia kuin Windows 7:ssa, jossa ei edes saa kunnolla suurennettua käyttöliittymän tekstejä ilman että ohjelmat hajoaisi. Jouduin yhden olohuone laitteiston asentamaan säälittävän surkealle 720p tarkkuudelle kun Windows 7:ssa fonttien suurentaminen särki siinä käytettävien ohjelmien taiton.
"Ruututilan haaskaus"
Mikä hemmetin ruututilan haaskaus? Osta tarpeeksi pikseleitä.
"win7 on kehittynein käyttöliittymä koska puhut koko ajan siitä, mitä unity on vain kopioinut huonosti."
Windows 7:n Aero on mitattavissa heikommaksi käyttöliittymäksi.
"Sun sanomisilla ei ole arvoa, todisteet pöytään."
Ei ole minun vika jos et tiedä IT-alan trendeistä mitään. Kyllä tuosta on alan yritysten webinaareissa tiedotettu aikapäiviä sitten ja Red Hatin kaverit vahvistavat asiaa myös messuilla.
Mutta ethän sinä mistään mitään ole tähänkään mennessä tietänyt ja et ole muuta tehnyt kuin valehdellut joka viestissä. Et vieläkään ole osoittanut sitä Windowsin PDF lukijaa mistään vaikka sellaisesta valehtelet. Voit vaikka soittaa Microsoftin tukinumeroon niin hekään eivät asiasta tiedä vaan korkeintaan kehoittavat asentamaan jonkun Adoben tms. ohjelmiston.- kotkan.poikaselle
M-Kar kirjoitti:
"Canonicalin ilmoitukse koskevat linkkiesi mukaan vain että 32-bittinen on suositeltavampi."
Ei Canonicalilla ole mitään tälläistä ilmoitusta. Vain latausohje tumpeloille heidän mainossivulla.
"Windowsissa on taas uusin Firefox mitä voi käytellä, ei tartte tyytyä vanhaan."
"Olin pääkäyttäjänä sisässä monia minuutteja turhaan desktopilla internetiin kytkeytyneenä."
"Mutta Unity on silti vain huono Aero-kopio dockeineen ja sivulaitatoimintoineen, mikä on aika humoristista."
Ei Unity muistuta Aeroa juuri mitenkään. Aerohan on tunnetusti KDE4 kopio. Unity muistuttaa eniten Aquaa.
"eikä ole, tuo häviää joka ikiselle älykännykälle käytettävyydessä, ja milloin kosketusnäytöt yleistyvät desktopilla? Aivan, ei milloinkaan."
Kosketusnäytöt ovat jo yleistyneet aikoja sitten työasemakäytössä. Meilläkin on toimistolla jo kaksi kosketusnäyttö työasemaa.
Wp7 ei ole työasemakäyttöjärjestelmä. Nykyinen työasemawindows on Windows 7 ja tässä on vielä sellainen vanhanaikainen käyttöliittymä.
"Ei Canonicalilla ole MS Research centerin tapaista paikkaa edes missä tutkittaisi näitä asioita. "
Tietokoneohjelmistoja ei enää ole aikoihin oikein kehitetty paikkaan sidotusti kun nykypäivän ohjelmistokehitys tehdään hajautetusti kun on sellainen keksintö kuin Internet.
"Nämä ongelmat ratkaisiin täydellisesti jo Windows XP:ssä missä luettavuus kehitettiin nykyiseen huippuunsa, mutta mitäpä näistä noviisille puhumaan.."
Windows XP:ssä oli ongelmat vielä pahempia kuin Windows 7:ssa, jossa ei edes saa kunnolla suurennettua käyttöliittymän tekstejä ilman että ohjelmat hajoaisi. Jouduin yhden olohuone laitteiston asentamaan säälittävän surkealle 720p tarkkuudelle kun Windows 7:ssa fonttien suurentaminen särki siinä käytettävien ohjelmien taiton.
"Ruututilan haaskaus"
"win7 on kehittynein käyttöliittymä koska puhut koko ajan siitä, mitä unity on vain kopioinut huonosti."
Ei ole minun vika jos et tiedä IT-alan trendeistä mitään. Kyllä tuosta on alan yritysten webinaareissa tiedotettu aikapäiviä sitten ja Red Hatin kaverit vahvistavat asiaa myös messuilla.
Mutta ethän sinä mistään mitään ole tähänkään mennessä tietänyt ja et ole muuta tehnyt kuin valehdellut joka viestissä. Et vieläkään ole osoittanut sitä Windowsin PDF lukijaa mistään vaikka sellaisesta valehtelet. Voit vaikka soittaa Microsoftin tukinumeroon niin hekään eivät asiasta tiedä vaan korkeintaan kehoittavat asentamaan jonkun Adoben tms. ohjelmiston.Samaa sontaa jakelet jälleen ! Ei linux-jakelut ole ammattilaisten käyttiksiä, vaan ajankulu harrastuksia !
- jeejoojuujoo
640kb Gates kirjoitti:
"Many x86 operating systems, including any version of Linux with a PAE kernel and some versions of Windows Server, support the use of PAE to address up to 64 GB of RAM on an x86 system."
Mikäs tuossa on ongelma?Siinä tais olla rajoitteena, että toimii vain intelin prosessoreilla. Mutta saatoin muistaa väärinkin ja tietokin voi olla aikansa elänyttä.
Minulla on intel rakkineissa 1Gb muistia ja amd64 koneessa 4, joten ei ole tarvinnut käytännössä tuotakaan todeta. - Windows 8
Ei siinä vintöötissäkään toimi esimerkiksi ajurit 32-bittisinä 64-bittisessä käyttöjärjestelmässä. Sovellusohjelmat toimivat kuten upuntussakin.
"Ei siinä vintöötissäkään toimi esimerkiksi ajurit 32-bittisinä 64-bittisessä käyttöjärjestelmässä. Sovellusohjelmat toimivat kuten upuntussakin"
Ei sinun tuosta kannata puhua. XP:ssä pelasi win2k:n ajurit. Vistassa jopa XP:n ajurit. Seiskassa Vistan ja Seiskan ajurit. Kasissa tulee pelaamaan kaikki ajurit alkaen Vistasta eteenpäin.
Upuntujen taaksepäinyhteensopivuus ja ylipäänsäkkin yhteensopivuus on rikottu aina kerran pari vuodessa.
Ylipäänsäkkään teidän ei oikein kannata puhua yhtään mistään linuxiin tai windowsiin liittyen, koska Windows on täysin ylivertainen linuxiin nähden. - Windows 8
M-Kar kirjoitti:
"Canonicalin ilmoitukse koskevat linkkiesi mukaan vain että 32-bittinen on suositeltavampi."
"Ruututilan haaskaus"
Mutta ethän sinä mistään mitään ole tähänkään mennessä tietänyt ja et ole muuta tehnyt kuin valehdellut joka viestissä. Et vieläkään ole osoittanut sitä Windowsin PDF lukijaa mistään vaikka sellaisesta valehtelet. Voit vaikka soittaa Microsoftin tukinumeroon niin hekään eivät asiasta tiedä vaan korkeintaan kehoittavat asentamaan jonkun Adoben tms. ohjelmiston."Ei Canonicalilla ole mitään tälläistä ilmoitusta. Vain latausohje tumpeloille heidän mainossivulla!"
Jos käytät samassa lauseessa Tumpelo-määritelmää, mitä arvioisit että on sun uskottavuus tällä hetkellä? Ota huomioon että koko Suomi näkee sun juttusi.
"Windowsissa ei ole ollenkaan Firefoxia. Siinä on Internet Explorer."
En minä noin sanonut, sinä se olet tässä jonka pitää opetella lukemaan näemmä vaikka kovasti jakelet ohjeita muille lukemisista. Windowsissa voi käyttää uusinta Firefoxia. Upuntussa ei. Piste.
"Ei Ubuntussa olla asennuksen jälkeen missään vaiheessa root tilillä."
Näytänkö screenshotista step by step ubuntun asennuksen niin tämä sinun valehtelusi loppuisi?
"Ei Unity muistuta Aeroa juuri mitenkään. Aerohan on tunnetusti KDE4 kopio. Unity muistuttaa eniten Aquaa."
No tietysti jos ei halua nähdä että dock on esim. vain Win 7 Aero rip-off mutta paljon rajoittuneempi, sitä ei voi edes liikuttaa minnekkään. Hiiri-eleet nekin ripattu suoraan Windows 7:sta kun viet ikkunan ruudun laitaan, toimii huonommin vain sekin kuin kopioitavan kohteen vastaava. Searchi toimii huonommin kuin Vistassa mistä sekin oli kopioitu. Mitä Unity ei olisi kopioinut Windowsista?
KDE4:sta et ole varmaan koskaan käyttänytkään koska toi lause on perätön.
"Kosketusnäytöt ovat jo yleistyneet aikoja sitten työasemakäytössä. Meilläkin on toimistolla jo kaksi kosketusnäyttö työasemaa."
Uskoisin että valehtelet ja vääristelet, nämä "koskestusnäyttötyöasemat" kun on sun lavean määritelmän mukaan kuitenkin jotain samsungin galaxy android puhelimia eikä mitään muuta, kun tietokonekkin on vaikka taskulaskin ja ladan ruiskutusjärjestelmä. Sullahan ei tunnetusti ole mitän etiikkaa sanomisissas.
"Nykyinen työasemawindows on Windows 7 ja tässä on vielä sellainen vanhanaikainen käyttöliittymä."
Miksi sitten Unity on vieläkin vanhanaikaisempi Windows 7 Aero -kopio? Jossain on nyt mätää? Ei rip off tuote voi olla moderni.
"
Tietokoneohjelmistoja ei enää ole aikoihin oikein kehitetty paikkaan sidotusti kun nykypäivän ohjelmistokehitys tehdään hajautetusti kun on sellainen keksintö kuin Internet."
Et taida edes tietää mistä puhun? Näyttäisi vahvasti siltä. Olisit edes googlettanut, ihmeellistä kun teiltä toi googletuskaan aina tunnu sujuvan. :(
"
Windows XP:ssä oli ongelmat vielä pahempia kuin Windows 7:ssa, jossa ei edes saa kunnolla suurennettua käyttöliittymän tekstejä ilman että ohjelmat hajoaisi."
Saa saa. Tuo on ihan perätöntä vain. Ehkä sinä et saanut korkeintaan.
"Jouduin yhden olohuone laitteiston asentamaan säälittävän surkealle 720p tarkkuudelle kun Windows 7:ssa fonttien suurentaminen särki siinä käytettävien ohjelmien taiton."
Eli vieläkin ammattitaidoton. Pitäisköhän mun vilkaista sitä teitin olohuonekonetta kun ei tosta oikeasti tunnu tulevan yhtään mitään. En oikeasti usko että sulla on minkään valtakunnan koulutusta yhtään mihinkään kun Windowsin käyttökin tökkii. Ja samalla hehkutetaan jotain ihan hirveää Unityä mikä on särki jo vakiona.
"Mikä hemmetin ruututilan haaskaus? Osta tarpeeksi pikseleitä."
Mulla on 30" näyttö kiitos vain, ihan tarpeeksi pikseleitä, se määrä tavaraa ja ohjelmia mikä mahtuu windows 7:ssa ruudulle, ei mahdu mitenkään Unityssä, oletusfonttikin on aivan törkeän iso ja puhuttelee lähinnä eskari-ikäisiä. Jos taas säädät fonttikokoa pienemmäksi Unityssä, se särkee ihan kaiken, ihan kaiken, jokaisen ohjelman "taiton", kuten haluat hienosti ilmaista. Jopa IM-ohjelma näyttää omituiselle ja dock-baria joutui pienentämään melkein puoleen että se oli vastaava kuin win7 superbar tilankäytöiltään.
"
Windows 7:n Aero on mitattavissa heikommaksi käyttöliittymäksi."
Taasko unohtu että mehän mittailtiin hiiren klikkauksia ja Unityssä joutui klikkailemaan monta kertaa enemmän? Noh nyt on taas muistutettu 3. kerran. :(
"Ei ole minun vika jos et tiedä IT-alan trendeistä mitään. Kyllä tuosta on alan yritysten webinaareissa tiedotettu aikapäiviä sitten ja Red Hatin kaverit vahvistavat asiaa myös messuilla.
Mutta ethän sinä mistään mitään ole tähänkään mennessä tietänyt ja et ole muuta tehnyt kuin valehdellut joka viestissä. Et vieläkään ole osoittanut sitä Windowsin PDF lukijaa mistään vaikka sellaisesta valehtelet. Voit vaikka soittaa Microsoftin tukinumeroon niin hekään eivät asiasta tiedä vaan korkeintaan kehoittavat asentamaan jonkun Adoben tms. ohjelmiston."
Sinä tässä valehtelet, Ubuntu ei ole missään nimessä käytetyin pilvi-alusta. - 55555555555555555555
Windows 8 kirjoitti:
"Ei Canonicalilla ole mitään tälläistä ilmoitusta. Vain latausohje tumpeloille heidän mainossivulla!"
Jos käytät samassa lauseessa Tumpelo-määritelmää, mitä arvioisit että on sun uskottavuus tällä hetkellä? Ota huomioon että koko Suomi näkee sun juttusi.
En minä noin sanonut, sinä se olet tässä jonka pitää opetella lukemaan näemmä vaikka kovasti jakelet ohjeita muille lukemisista. Windowsissa voi käyttää uusinta Firefoxia. Upuntussa ei. Piste.
Näytänkö screenshotista step by step ubuntun asennuksen niin tämä sinun valehtelusi loppuisi?
"Ei Unity muistuta Aeroa juuri mitenkään. Aerohan on tunnetusti KDE4 kopio. Unity muistuttaa eniten Aquaa."
No tietysti jos ei halua nähdä että dock on esim. vain Win 7 Aero rip-off mutta paljon rajoittuneempi, sitä ei voi edes liikuttaa minnekkään. Hiiri-eleet nekin ripattu suoraan Windows 7:sta kun viet ikkunan ruudun laitaan, toimii huonommin vain sekin kuin kopioitavan kohteen vastaava. Searchi toimii huonommin kuin Vistassa mistä sekin oli kopioitu. Mitä Unity ei olisi kopioinut Windowsista?
"Kosketusnäytöt ovat jo yleistyneet aikoja sitten työasemakäytössä. Meilläkin on toimistolla jo kaksi kosketusnäyttö työasemaa."
Uskoisin että valehtelet ja vääristelet, nämä "koskestusnäyttötyöasemat" kun on sun lavean määritelmän mukaan kuitenkin jotain samsungin galaxy android puhelimia eikä mitään muuta, kun tietokonekkin on vaikka taskulaskin ja ladan ruiskutusjärjestelmä. Sullahan ei tunnetusti ole mitän etiikkaa sanomisissas.
"Nykyinen työasemawindows on Windows 7 ja tässä on vielä sellainen vanhanaikainen käyttöliittymä."
Miksi sitten Unity on vieläkin vanhanaikaisempi Windows 7 Aero -kopio? Jossain on nyt mätää? Ei rip off tuote voi olla moderni.
"
Tietokoneohjelmistoja ei enää ole aikoihin oikein kehitetty paikkaan sidotusti kun nykypäivän ohjelmistokehitys tehdään hajautetusti kun on sellainen keksintö kuin Internet."
Et taida edes tietää mistä puhun? Näyttäisi vahvasti siltä. Olisit edes googlettanut, ihmeellistä kun teiltä toi googletuskaan aina tunnu sujuvan. :(
"
Windows XP:ssä oli ongelmat vielä pahempia kuin Windows 7:ssa, jossa ei edes saa kunnolla suurennettua käyttöliittymän tekstejä ilman että ohjelmat hajoaisi."
"Jouduin yhden olohuone laitteiston asentamaan säälittävän surkealle 720p tarkkuudelle kun Windows 7:ssa fonttien suurentaminen särki siinä käytettävien ohjelmien taiton."
Eli vieläkin ammattitaidoton. Pitäisköhän mun vilkaista sitä teitin olohuonekonetta kun ei tosta oikeasti tunnu tulevan yhtään mitään. En oikeasti usko että sulla on minkään valtakunnan koulutusta yhtään mihinkään kun Windowsin käyttökin tökkii. Ja samalla hehkutetaan jotain ihan hirveää Unityä mikä on särki jo vakiona.
Mulla on 30" näyttö kiitos vain, ihan tarpeeksi pikseleitä, se määrä tavaraa ja ohjelmia mikä mahtuu windows 7:ssa ruudulle, ei mahdu mitenkään Unityssä, oletusfonttikin on aivan törkeän iso ja puhuttelee lähinnä eskari-ikäisiä. Jos taas säädät fonttikokoa pienemmäksi Unityssä, se särkee ihan kaiken, ihan kaiken, jokaisen ohjelman "taiton", kuten haluat hienosti ilmaista. Jopa IM-ohjelma näyttää omituiselle ja dock-baria joutui pienentämään melkein puoleen että se oli vastaava kuin win7 superbar tilankäytöiltään.
"
Taasko unohtu että mehän mittailtiin hiiren klikkauksia ja Unityssä joutui klikkailemaan monta kertaa enemmän? Noh nyt on taas muistutettu 3. kerran. :(
"Ei ole minun vika jos et tiedä IT-alan trendeistä mitään. Kyllä tuosta on alan yritysten webinaareissa tiedotettu aikapäiviä sitten ja Red Hatin kaverit vahvistavat asiaa myös messuilla.
Mutta ethän sinä mistään mitään ole tähänkään mennessä tietänyt ja et ole muuta tehnyt kuin valehdellut joka viestissä. Et vieläkään ole osoittanut sitä Windowsin PDF lukijaa mistään vaikka sellaisesta valehtelet. Voit vaikka soittaa Microsoftin tukinumeroon niin hekään eivät asiasta tiedä vaan korkeintaan kehoittavat asentamaan jonkun Adoben tms. ohjelmiston."
Sinä tässä valehtelet, Ubuntu ei ole missään nimessä käytetyin pilvi-alusta.Etkö ole koskaan käyttänyt Mac OS X:ää, vai onko Apple taas varastanut aikakoneella Microsoftin huippukeksinnöt?
- 55555555555555555555
Windows 8 kirjoitti:
"Ei siinä vintöötissäkään toimi esimerkiksi ajurit 32-bittisinä 64-bittisessä käyttöjärjestelmässä. Sovellusohjelmat toimivat kuten upuntussakin"
Ei sinun tuosta kannata puhua. XP:ssä pelasi win2k:n ajurit. Vistassa jopa XP:n ajurit. Seiskassa Vistan ja Seiskan ajurit. Kasissa tulee pelaamaan kaikki ajurit alkaen Vistasta eteenpäin.
Upuntujen taaksepäinyhteensopivuus ja ylipäänsäkkin yhteensopivuus on rikottu aina kerran pari vuodessa.
Ylipäänsäkkään teidän ei oikein kannata puhua yhtään mistään linuxiin tai windowsiin liittyen, koska Windows on täysin ylivertainen linuxiin nähden.Nyt sinä yrität siirtää keskustelun aiheesta muualle kun puhuit itsesi pussiin.
- mac-käyttäjä
Etkö ole koskaan käyttänyt Mac OS X:ää, vai onko Apple taas varastanut aikakoneella Microsoftin huippukeksinnöt?
Näinpä. Dock ollut Mac OS X:ssä alusta asti ja spotlight-haku tuli 2005 Tigerissä.
Sinänsä minua ei kopiointi haittaa. Ehkä näen Ubuntussa enemmän Mac OS X yhtäläisyyksiä mitä Windowsiin. - Windows 8
Etkö ole koskaan käyttänyt Mac OS X:ää, vai onko Apple taas varastanut aikakoneella Microsoftin huippukeksinnöt?
"Etkö ole koskaan käyttänyt Mac OS X:ää, vai onko Apple taas varastanut aikakoneella Microsoftin huippukeksinnöt? "
Ei paljoa liity aiheeseen kun Unity on pelkkä Windows Aero Rip off, paitsi että kaikki mikä teki Windowssita hyvän, on poistettu Unityssä. Edes palkin paikkaa ei voi vaihtaa, enkä usko että macissakaan.
Macit nyt on ihan turhia =) - Windows 8
mac-käyttäjä kirjoitti:
Näinpä. Dock ollut Mac OS X:ssä alusta asti ja spotlight-haku tuli 2005 Tigerissä.
Sinänsä minua ei kopiointi haittaa. Ehkä näen Ubuntussa enemmän Mac OS X yhtäläisyyksiä mitä Windowsiin."Dock ollut Mac OS X:ssä alusta asti ja spotlight-haku tuli 2005 Tigerissä."
älä valehtele, ei macissa ole koskaan ollut mitään sivupalkkia joka toimii vieläpä noin huonosti. JA minä haluan löytää nopeasti tiedostoja kovalevyltäni, en jotain epämääräisiä kohdevaloja joten en tiedä mistä selität =) - 55555555555555555555
Windows 8 kirjoitti:
"Etkö ole koskaan käyttänyt Mac OS X:ää, vai onko Apple taas varastanut aikakoneella Microsoftin huippukeksinnöt? "
Ei paljoa liity aiheeseen kun Unity on pelkkä Windows Aero Rip off, paitsi että kaikki mikä teki Windowssita hyvän, on poistettu Unityssä. Edes palkin paikkaa ei voi vaihtaa, enkä usko että macissakaan.
Macit nyt on ihan turhia =)Eli et ole koskaan nähnyt Mac OS X:ää käynnissä, mutta luulet tietäväsi siitäkin kaiken. Mac OS X:ssä Dock on oletuksena alhaalla ja sen voi siirtää oikealle tai vasemmalle.
Aero on todella heikkolaatuinen kopio Mac OS X:n Aquasta. Unity on vähän parempi. Jos haluat esimerkiksi Windows 7:ssä tuoda jonkun ikkunan taustalta edustalle, tarvitaan kaksi klikkausta. Ubuntussa ja Macissa yksi klikkaus tuo ohjelman kaikki ikkunat edustalle.
Sinulla ei ole nähtävästi mitään järkevää asiaa, joten voisit olla hiljaa. Sillä ei ole nimittäin mitään väliä, mihin uskot tai olet uskomatta. - taistoon.kutsu
Eli et ole koskaan nähnyt Mac OS X:ää käynnissä, mutta luulet tietäväsi siitäkin kaiken. Mac OS X:ssä Dock on oletuksena alhaalla ja sen voi siirtää oikealle tai vasemmalle.
Aero on todella heikkolaatuinen kopio Mac OS X:n Aquasta. Unity on vähän parempi. Jos haluat esimerkiksi Windows 7:ssä tuoda jonkun ikkunan taustalta edustalle, tarvitaan kaksi klikkausta. Ubuntussa ja Macissa yksi klikkaus tuo ohjelman kaikki ikkunat edustalle.
Sinulla ei ole nähtävästi mitään järkevää asiaa, joten voisit olla hiljaa. Sillä ei ole nimittäin mitään väliä, mihin uskot tai olet uskomatta.Hienoa kisailua ! he he heheh
Windows 8 kirjoitti:
Sun linkissä:
Ja upuntun piti olla "kehittynyt" ja "enemmän ominaisuuksia"...?Niin, Ubuntussahan ne ohjelmat on 64-bittisiä. Windows on vieläkin jossain 90-luvulla kun ohjelmat ei ole täysin 64-bittisiä.
Windows 8 kirjoitti:
"Ei Canonicalilla ole mitään tälläistä ilmoitusta. Vain latausohje tumpeloille heidän mainossivulla!"
"
"
"
Sinä tässä valehtelet, Ubuntu ei ole missään nimessä käytetyin pilvi-alusta."Windowsissa voi käyttää uusinta Firefoxia. Upuntussa ei. Piste."
Ubuntuun tulee uusin Firefox päivityksistä, joten höpöhöpö.
"Näytänkö screenshotista step by step ubuntun asennuksen niin tämä sinun valehtelusi loppuisi?"
No näytä. Käyttäjä ei tosiaankaan ole root vaan vaikka windowshörhö-desktop
"No tietysti jos ei halua nähdä että dock on esim. vain Win 7 Aero rip-off mutta paljon rajoittuneempi, sitä ei voi edes liikuttaa minnekkään."
Dock on Applen keksintö.
"Miksi sitten Unity on vieläkin vanhanaikaisempi Windows 7 Aero -kopio? Jossain on nyt mätää? Ei rip off tuote voi olla moderni."
Unityhän on kehittyneempi. Paljon sujuvampi kosketusnäytöllä.
"Taasko unohtu että mehän mittailtiin hiiren klikkauksia ja Unityssä joutui klikkailemaan monta kertaa enemmän?"
Ei tarvitse. Unityssähän on fiksusti kehitetty käyttöliittymää niin, että hiirtä tarvitsee vähemmän kun näppäinohjaus toimii paremmin.
"Sinä tässä valehtelet, Ubuntu ei ole missään nimessä käytetyin pilvi-alusta."
On ollut jo jonkin aikaa. Red Hat jäi jälkeen.. Red Hat taas on erittäin kovassa suosiossa virtualisointialustana tällä hetkellä.- Windowas 8
M-Kar kirjoitti:
"Windowsissa voi käyttää uusinta Firefoxia. Upuntussa ei. Piste."
Ubuntuun tulee uusin Firefox päivityksistä, joten höpöhöpö.
"Näytänkö screenshotista step by step ubuntun asennuksen niin tämä sinun valehtelusi loppuisi?"
No näytä. Käyttäjä ei tosiaankaan ole root vaan vaikka windowshörhö-desktop
"No tietysti jos ei halua nähdä että dock on esim. vain Win 7 Aero rip-off mutta paljon rajoittuneempi, sitä ei voi edes liikuttaa minnekkään."
Dock on Applen keksintö.
"Miksi sitten Unity on vieläkin vanhanaikaisempi Windows 7 Aero -kopio? Jossain on nyt mätää? Ei rip off tuote voi olla moderni."
Unityhän on kehittyneempi. Paljon sujuvampi kosketusnäytöllä.
"Taasko unohtu että mehän mittailtiin hiiren klikkauksia ja Unityssä joutui klikkailemaan monta kertaa enemmän?"
Ei tarvitse. Unityssähän on fiksusti kehitetty käyttöliittymää niin, että hiirtä tarvitsee vähemmän kun näppäinohjaus toimii paremmin.
"Sinä tässä valehtelet, Ubuntu ei ole missään nimessä käytetyin pilvi-alusta."
On ollut jo jonkin aikaa. Red Hat jäi jälkeen.. Red Hat taas on erittäin kovassa suosiossa virtualisointialustana tällä hetkellä."Ubuntuun tulee uusin Firefox päivityksistä, joten höpöhöpö."
Pelkkää sananhelinää, vaikka alkuvaiheessa tulisikin, jossain vaiheessa alkaa sitten tipahtamaan pois. Ubuntu 10 LTS oli täsmälleen sama, vanhaa versiota Firefoxista alusta alkaen ja perässä laahattiin ja lopulta ei sitten sihen sanut enää mitään.
"No näytä. Käyttäjä ei tosiaankaan ole root vaan vaikka windowshörhö-desktop"
Sama suomeksi?
"Dock on Applen keksintö."
Muuttiko pääpointtia miksikään? Ei muuttanut. Unityn Dock on surkea kopio Applen/Win 7 aerosta, jota sanot innoatviitiseksi ja moderniksi.
"Unityhän on kehittyneempi. Paljon sujuvampi kosketusnäytöllä."
No ei varmasti ole, wp7 esim. on otettu huomioon suunnittelussa että sitä voi käyttää yhdelläkin kädellä, jopa Nokian Meego on parempi, oikeastaan melkein mikä tahansa alalla kuin Ubuntun Unity sarjisfontteineen ja akkua kuluttavine dynaamisine kontrastiväriteemoineen.
"Ei tarvitse. Unityssähän on fiksusti kehitetty käyttöliittymää niin, että hiirtä tarvitsee vähemmän kun näppäinohjaus toimii paremmin."
No eikä toimi koska näppäinoikoteitä me ollaan totuttu käyttämään jo Windows 95:sta lähtien, nyt oli kuitenkin kyse desktop-käytöstä ja Unity häviää siinä, sun argumenttis on taas tasoa että MS-DOS on paras GUI:ltaan koska siinä on fiksu näppisohjaus, ja hiirtä ei tarvita. Mitä väliä faktoista ja totuuden vääristelystä taas..
"On ollut jo jonkin aikaa. Red Hat jäi jälkeen.. Red Hat taas on erittäin kovassa suosiossa virtualisointialustana tällä hetkellä"
Ja meinaat että uskon sua kun hymyilet kauniisti? Faktat? Mitä ne on? Ei mitään. Tuuliviiri sinun tapauksessa. Olet kenties lukenut taas vääristeltyä Shuttlecockin blogia vai mistäs moisen valheen keksit? - Windows 8
Eli et ole koskaan nähnyt Mac OS X:ää käynnissä, mutta luulet tietäväsi siitäkin kaiken. Mac OS X:ssä Dock on oletuksena alhaalla ja sen voi siirtää oikealle tai vasemmalle.
Sinulla ei ole nähtävästi mitään järkevää asiaa, joten voisit olla hiljaa. Sillä ei ole nimittäin mitään väliä, mihin uskot tai olet uskomatta."
Sinulla ei ole nähtävästi mitään järkevää asiaa, joten voisit olla hiljaa. Sillä ei ole nimittäin mitään väliä, mihin uskot tai olet uskomatta. "
Kannattaisi sitten varmaan vähentää tota valehtelua, windows 7:ssa riittää yksi klikki, ja se on monesti ohjelmasta kiinne että miten on suunniteltu toimimaan Aerossa, mutta sinähän suorastaan elät faktojen vääristelystä. - 640kb Gates
640kb Gates jooooooo kirjoitti:
Ram (muisti) ja Bit on kaksi eri asiaa ja älä sotke niitä keskenään !
Oletko tyhmä vai teeskenteletkö?
Windowas 8 kirjoitti:
"Ubuntuun tulee uusin Firefox päivityksistä, joten höpöhöpö."
Pelkkää sananhelinää, vaikka alkuvaiheessa tulisikin, jossain vaiheessa alkaa sitten tipahtamaan pois. Ubuntu 10 LTS oli täsmälleen sama, vanhaa versiota Firefoxista alusta alkaen ja perässä laahattiin ja lopulta ei sitten sihen sanut enää mitään.
"No näytä. Käyttäjä ei tosiaankaan ole root vaan vaikka windowshörhö-desktop"
Sama suomeksi?
"Dock on Applen keksintö."
Muuttiko pääpointtia miksikään? Ei muuttanut. Unityn Dock on surkea kopio Applen/Win 7 aerosta, jota sanot innoatviitiseksi ja moderniksi.
"Unityhän on kehittyneempi. Paljon sujuvampi kosketusnäytöllä."
No ei varmasti ole, wp7 esim. on otettu huomioon suunnittelussa että sitä voi käyttää yhdelläkin kädellä, jopa Nokian Meego on parempi, oikeastaan melkein mikä tahansa alalla kuin Ubuntun Unity sarjisfontteineen ja akkua kuluttavine dynaamisine kontrastiväriteemoineen.
"Ei tarvitse. Unityssähän on fiksusti kehitetty käyttöliittymää niin, että hiirtä tarvitsee vähemmän kun näppäinohjaus toimii paremmin."
No eikä toimi koska näppäinoikoteitä me ollaan totuttu käyttämään jo Windows 95:sta lähtien, nyt oli kuitenkin kyse desktop-käytöstä ja Unity häviää siinä, sun argumenttis on taas tasoa että MS-DOS on paras GUI:ltaan koska siinä on fiksu näppisohjaus, ja hiirtä ei tarvita. Mitä väliä faktoista ja totuuden vääristelystä taas..
"On ollut jo jonkin aikaa. Red Hat jäi jälkeen.. Red Hat taas on erittäin kovassa suosiossa virtualisointialustana tällä hetkellä"
Ja meinaat että uskon sua kun hymyilet kauniisti? Faktat? Mitä ne on? Ei mitään. Tuuliviiri sinun tapauksessa. Olet kenties lukenut taas vääristeltyä Shuttlecockin blogia vai mistäs moisen valheen keksit?"Pelkkää sananhelinää, vaikka alkuvaiheessa tulisikin, jossain vaiheessa alkaa sitten tipahtamaan pois. Ubuntu 10 LTS oli täsmälleen sama, vanhaa versiota Firefoxista alusta alkaen ja perässä laahattiin ja lopulta ei sitten sihen sanut enää mitään."
Minulla on Ubuntu 10.04 LTS ja siinä on päivityksistä automaattisesti tullut Firefox 12. Nyt sitten väität, että Ubuntu 12.04 LTS.ssä ei olisi sama selain?
- oikaisuvinolija
"Onnistuiko se ubutubu 12.04 LTS ?"
Ei varmaankaan sinulta onnistu ennen apukoulun päästötodistusta. Käyttöjärjestelmän asennus näet vaatii luku- ja kirjoitustaitoa.- oikaisuvinoilijalle
Ja mistä "kenkä" puristaa ? Etkö saanut sitä "apukoulun päästätodistusta" ? Vai mikä sinua mäkertää?
- <-I->
Tästäkin Windows-kansa jää paitsi.
http://www.youtube.com/watch?v=qUEwoU0Q0gkKyllä tämä on ainakin 10 kertaa parempi kuin perunapoikapeli.
http://aijaa.com/0083310118799- El Mondo
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Kyllä tämä on ainakin 10 kertaa parempi kuin perunapoikapeli.
http://aijaa.com/0083310118799Nyt se riitti minulle !
Ubutubutin ei sotkenut kovalevyä, mutta edellisen Fedoran kurapaska teki 250 gig kiintolevyt "olipa kerran kovaleyksi" !
Nyt riittää linux-rypistyksien koeajot ja saa linux- hihhuli sudottaa mielensä mukaan sillä ajanviete käyttiksellä...............
Poistin ubutubunkin ja asensin Windows-8 sen tilalle ja on eroa käyttöjärjestelmissä, kun yö ja päivä ....................
Kirjoitan tätä "kiitos viestiä linux hihhuleille" tällä Win-kasilla, joka pelaa ja toimii500% paremmin, kun linux tekeleet ..............
Hyvää keskiviikko iltaa ja kuulumisiin .........
- rahat parempaan
Ladatkaa Lubuntu 12.04. Selkeä ja salamannopea.
Siinä on kaikki mitä 90 % ihmisistä tarvii (mitä olen seurannut ihmisten tietokonen käyttöä!)- ...
Lubuntu - useimmiten kaatunut linuxversio!
- mayday.one
Minä kuulun noihin "90%" porukkaan ja "ajelen" Windows seiskalla, siis tuosta prosentista olit oikeassa !
- aika parempaan
90 % ihmisistä tarvii:
Maksaa laskut verkkopankissa
Tilata tuotteita verkkokaupoista
Lukea päivän lehdet ja hakea Googlesta tietoa
Katsoa Youtube yms. videoita silloin tällöin
Passianssia ja kevyita javapelejä ajankuluksi ruokatunnilla
Ladata musiikkia ja siirtää musiikkiaja tiedostoja muihin laitteisiin
Joskus harvoin päivittää cv toimisto-ohjelmalla
Kaikkeen muuhun löytyy muut ja paremmat laitteet,... - olen samaa mieltä
Käyttöjärjestelmä tarpeen mukaan.
Jos haluaa voileivän ei siihen tarvi elintarviketehdasta:::: :D- mayday.one
Ja mikä se "tarpeen mukaan" käyttöjärjestelmä ON ?
Pikaista vastausta vrtuskellen, sillä tekee mieli "voileipää" !
- lubuntisti
90 % (vähintään) ihmisistä ei halua kuluttaa aikaa:
- virusohjelmien päivittämiseen
-kiintolevyn eheytykseen
-ccleaner yms.puhdistukseen
-siniseen kuolemanruutuun
-epämääräisten sivujen linkkien pelkoon
-hitaaseen käynnistymiseen
-hitaaseen sammuttamiseen
-ohjelmien penkomiseen nettisivuilta (uskaltaako ohjelman ladata?)
- rahanmeno
jne. jne.- mayday.one
Käyttöjärjestelmän nimi unohtui vastailustasi, siis mikä se "tarpeen mukaan" käyttöjärjestelmä sitten ON nimeltään ?
- Windowsin säätelijä
Viirusohjelmia harvemmin tarvitsee, kiintolevy eheytyy yöllä itsekseen, sinisiä ruutuja on tähän mennessä tullut vain laitevikojen takia tässä 7-windowsissa.
Loppu pitää melkolailla kutinsa. Ohjelmistoja saa kaivaa kissojen ja koirien kanssa netistä, ne on mitä sun sattuu ja toimii joten kuten. Ajurituki on hieman ankea, mutta pääpiirteittäin toimiva. Jos ajurit ei pelitä, niin sittenhän siinä riittääkin ihmettelemistä. Tähän mennessä linux ei ole minun kohdalla löytänyt ajureita fluken windows ce:llä toimivaan lämpökameraan, mutta muille laitteille kyllä.
Pelit ja firefox tässä toimii ja se piisaa minulle. Syytä piisatakin tämän käyttiksen kanssa.
Ihmiset kilvan ylistää tätäkin maailman ihmettä, mutta nyt tätä vuoden päivät käyttäneenä voin sen todeta, että ei tämä niin ihana viritys ole mitä ihmiset puhuu. Linuxin kanssa ei loppujen lopuksi joudu sen enempää säätämään. Windowsin kanssa ei toisaalta tarvitse säätää, kun tällä ei vain ole mahdollista saada aikaiseksi mitään muuta kuin tällaista sepustusta suomi24:ään. Eikä tämä sen helpompi ole edes käyttää. - win.seiska
Windowsin säätelijä kirjoitti:
Viirusohjelmia harvemmin tarvitsee, kiintolevy eheytyy yöllä itsekseen, sinisiä ruutuja on tähän mennessä tullut vain laitevikojen takia tässä 7-windowsissa.
Loppu pitää melkolailla kutinsa. Ohjelmistoja saa kaivaa kissojen ja koirien kanssa netistä, ne on mitä sun sattuu ja toimii joten kuten. Ajurituki on hieman ankea, mutta pääpiirteittäin toimiva. Jos ajurit ei pelitä, niin sittenhän siinä riittääkin ihmettelemistä. Tähän mennessä linux ei ole minun kohdalla löytänyt ajureita fluken windows ce:llä toimivaan lämpökameraan, mutta muille laitteille kyllä.
Pelit ja firefox tässä toimii ja se piisaa minulle. Syytä piisatakin tämän käyttiksen kanssa.
Ihmiset kilvan ylistää tätäkin maailman ihmettä, mutta nyt tätä vuoden päivät käyttäneenä voin sen todeta, että ei tämä niin ihana viritys ole mitä ihmiset puhuu. Linuxin kanssa ei loppujen lopuksi joudu sen enempää säätämään. Windowsin kanssa ei toisaalta tarvitse säätää, kun tällä ei vain ole mahdollista saada aikaiseksi mitään muuta kuin tällaista sepustusta suomi24:ään. Eikä tämä sen helpompi ole edes käyttää.Ei Windows seiska ole maailman "ihme", mutta iso prosentti tätä käyttää, siis huomasit kait PROSENTTIA, eikä Promilleita, kuten se "toinen" käyttöjärjestelmä runkuttaa !
"Ja mitä sinun pitäisi saada aikaan", jota et voi tehdä Windowsilla ? Kerroppa se minulle, vaikka humori mielessä ? - ja edelleen on
xp käytössä, 8 vuotta jo ollut, avira-virusohjelman päivitys kerran viikossa, defrag käyttisosiolla ehkä kerran kuukaudessa tarkistus, ccleaneria en käytä ikinä, sinisiä ruutuja näkee vaan netissä kun niitä linkku-urpot esittelee, kaikilla sivuilla voi huoletta käydä, alle minuutissa käynnistyy xp, sammuu myös ihan kohtuullisessa ajassa, en ole kyllä tuollaista urpoja kiinnostavaa asiaa edes mitannut, rahaa ei ole siis mennyt kahdeksaan vuoteen juuri mitään tämän koneen ylläpitoon, siinä ajassa monta monta tuputusta jo roskikseen heitelty ..
kerran jo tämän poistivat, mikähän niitä linkku-neroja tässä ärsyttää ? win.seiska kirjoitti:
Ei Windows seiska ole maailman "ihme", mutta iso prosentti tätä käyttää, siis huomasit kait PROSENTTIA, eikä Promilleita, kuten se "toinen" käyttöjärjestelmä runkuttaa !
"Ja mitä sinun pitäisi saada aikaan", jota et voi tehdä Windowsilla ? Kerroppa se minulle, vaikka humori mielessä ?Asenna vaikka ovirt siihen.
ja edelleen on kirjoitti:
xp käytössä, 8 vuotta jo ollut, avira-virusohjelman päivitys kerran viikossa, defrag käyttisosiolla ehkä kerran kuukaudessa tarkistus, ccleaneria en käytä ikinä, sinisiä ruutuja näkee vaan netissä kun niitä linkku-urpot esittelee, kaikilla sivuilla voi huoletta käydä, alle minuutissa käynnistyy xp, sammuu myös ihan kohtuullisessa ajassa, en ole kyllä tuollaista urpoja kiinnostavaa asiaa edes mitannut, rahaa ei ole siis mennyt kahdeksaan vuoteen juuri mitään tämän koneen ylläpitoon, siinä ajassa monta monta tuputusta jo roskikseen heitelty ..
kerran jo tämän poistivat, mikähän niitä linkku-neroja tässä ärsyttää ?Windows XP vaatii:
-defragin ajoa ja temp tiedostojen poistoa(ainakin 2x vuodessa)
-Päivitykset Windowsiin, kaikkiin lisäohjelmiin mitkä käyttää verkkoyhteyttä tai avaavat vieraita tiedostoja
-Internet Explorerin ja Outlook Expressin vaihtoa turvallisiin ohjelmiin
-Tarpeettomien palvelujen kytkemistä pois päältä järjestelmän pitämiseksi turvallisena
-Muiden sovellusten uusimista muutaman vuoden välein
-Valtavasti työtä asennuksen yhteydessä (tunteja)
Tämä vie aikaa ja aika on rahaa, joten Windows XP tulee kalliiksi.M-Kar kirjoitti:
Windows XP vaatii:
-Päivitykset Windowsiin, kaikkiin lisäohjelmiin mitkä käyttää verkkoyhteyttä tai avaavat vieraita tiedostoja
-Tarpeettomien palvelujen kytkemistä pois päältä järjestelmän pitämiseksi turvallisena
Tämä vie aikaa ja aika on rahaa, joten Windows XP tulee kalliiksi.Niin ja unohtui se, että ylläpitotoimet vaatii sitä, että kirjaudutaan ulos ja vaihdetaan pääkäytäjän tilille kun tässä ei ollut UAC/sudo -toimintoa.
- ei tuollaista
M-Kar kirjoitti:
Niin ja unohtui se, että ylläpitotoimet vaatii sitä, että kirjaudutaan ulos ja vaihdetaan pääkäytäjän tilille kun tässä ei ollut UAC/sudo -toimintoa.
nykyaikana tarvita M-Kar kun xp:eetä käytetään, näyttää siltä että olet jo totaalisesti pudonnut kehityksen kelkasta, olisko joa aika heräillä todellisuuteen jos aiot vielä jatkossakin alalla pärjätä, xp:eetä sun ei enää kannata opiskella kun se tuki kuitenkin jo loppuu lähivuosina niille !
- 202+20
ei tuollaista kirjoitti:
nykyaikana tarvita M-Kar kun xp:eetä käytetään, näyttää siltä että olet jo totaalisesti pudonnut kehityksen kelkasta, olisko joa aika heräillä todellisuuteen jos aiot vielä jatkossakin alalla pärjätä, xp:eetä sun ei enää kannata opiskella kun se tuki kuitenkin jo loppuu lähivuosina niille !
M-kar myös väittää ettei Ubuntua käytettäessä tarvitse ollenkaan komentoriviä, mutta Windowsissa kuulemma sellaista tarvitaan jatkuvasti.
Kummasta käyttöjärjestelmästä löytyy komentorivi kuvake? (Ubuntusta). - _Windows 8
M-Kar kirjoitti:
Windows XP vaatii:
Tämä vie aikaa ja aika on rahaa, joten Windows XP tulee kalliiksi."-defragin ajoa ja temp tiedostojen poistoa(ainakin 2x vuodessa)"
En tarvinut koskaan ja XP:ssä on automaattinenkin defrag.
"-Päivitykset Windowsiin, kaikkiin lisäohjelmiin mitkä käyttää verkkoyhteyttä tai avaavat vieraita tiedostoja"
Windows vaatii päivitykset? Tehdäkseen mitä?
"-Internet Explorerin ja Outlook Expressin vaihtoa turvallisiin ohjelmiin"
Sellaisia ei taida olla olemassa tällä haavaa, vaikka visioitkin että moisia tarvitsisi.
"-Tarpeettomien palvelujen kytkemistä pois päältä järjestelmän pitämiseksi turvallisena"
Ei vaan käyttäjäpolitiikan säätöä, olet hukkateillä tässä asiassa.
"-Muiden sovellusten uusimista muutaman vuoden välein"
Käyttöjärjestelmän vika jos softat on huonoja ja vaatii uusimista? Hetkinen?!
"-Valtavasti työtä asennuksen yhteydessä (tunteja)"
No tämä nyt sitten on taas ihan puhdasta ammattitaidottomuutta, asensin justiin Windows 2k:n virtuaaliboksiin noin tunnissa ja kaikki oli valmista.
"Tämä vie aikaa ja aika on rahaa, joten Windows XP tulee kalliiksi."
Koska sun business-malli perustuu huijaukseen, ei todelliseen ammattitaitoon. - jeps.
202+20 kirjoitti:
M-kar myös väittää ettei Ubuntua käytettäessä tarvitse ollenkaan komentoriviä, mutta Windowsissa kuulemma sellaista tarvitaan jatkuvasti.
Kummasta käyttöjärjestelmästä löytyy komentorivi kuvake? (Ubuntusta).Siellähän se on Windowsissa ihan suoraan Apuohjelmat-valikosta kun katsot: "Komentorivi"
_Windows 8 kirjoitti:
"-defragin ajoa ja temp tiedostojen poistoa(ainakin 2x vuodessa)"
En tarvinut koskaan ja XP:ssä on automaattinenkin defrag.
"-Päivitykset Windowsiin, kaikkiin lisäohjelmiin mitkä käyttää verkkoyhteyttä tai avaavat vieraita tiedostoja"
Windows vaatii päivitykset? Tehdäkseen mitä?
"-Internet Explorerin ja Outlook Expressin vaihtoa turvallisiin ohjelmiin"
Sellaisia ei taida olla olemassa tällä haavaa, vaikka visioitkin että moisia tarvitsisi.
"-Tarpeettomien palvelujen kytkemistä pois päältä järjestelmän pitämiseksi turvallisena"
Ei vaan käyttäjäpolitiikan säätöä, olet hukkateillä tässä asiassa.
"-Muiden sovellusten uusimista muutaman vuoden välein"
Käyttöjärjestelmän vika jos softat on huonoja ja vaatii uusimista? Hetkinen?!
"-Valtavasti työtä asennuksen yhteydessä (tunteja)"
No tämä nyt sitten on taas ihan puhdasta ammattitaidottomuutta, asensin justiin Windows 2k:n virtuaaliboksiin noin tunnissa ja kaikki oli valmista.
"Tämä vie aikaa ja aika on rahaa, joten Windows XP tulee kalliiksi."
Koska sun business-malli perustuu huijaukseen, ei todelliseen ammattitaitoon."Windows vaatii päivitykset? Tehdäkseen mitä?"
Toimiakseen turvallisesti. Windows XP kun saastuu haittaohjelmista ellei sitä päivitä tietoturva-aukoista säännöllisesti.
"Sellaisia ei taida olla olemassa tällä haavaa, vaikka visioitkin että moisia tarvitsisi."
Mikä tahansa muu selain tai sähköposticlient johon saa turvapäivitykset on turvallinen Windows XP käyttäjille.
"No tämä nyt sitten on taas ihan puhdasta ammattitaidottomuutta, asensin justiin Windows 2k:n virtuaaliboksiin noin tunnissa ja kaikki oli valmista."
Nyt puhuttiin Windows XP:stä, ja Windows XP ympärstön pystytykseen kuuluu tietysti päivitykset, käyttäjän tarvitsevat sovellukset, datojen siirrot, pikakuvakkeet paikalleen, postitilit toimimaan, bookmarkit paikalleen, ajurit yms.
"Koska sun business-malli perustuu huijaukseen, ei todelliseen ammattitaitoon."
Itsehän tässä huijaat väittämällä että Windows ympäristön saisi pystyyn tunnissa. Me ei todellakaan huijata asiakkaita jättämällä asennukset keskeneräisiksi.- kotkan.pojulle
M-Kar kirjoitti:
"Windows vaatii päivitykset? Tehdäkseen mitä?"
Toimiakseen turvallisesti. Windows XP kun saastuu haittaohjelmista ellei sitä päivitä tietoturva-aukoista säännöllisesti.
"Sellaisia ei taida olla olemassa tällä haavaa, vaikka visioitkin että moisia tarvitsisi."
Mikä tahansa muu selain tai sähköposticlient johon saa turvapäivitykset on turvallinen Windows XP käyttäjille.
"No tämä nyt sitten on taas ihan puhdasta ammattitaidottomuutta, asensin justiin Windows 2k:n virtuaaliboksiin noin tunnissa ja kaikki oli valmista."
Nyt puhuttiin Windows XP:stä, ja Windows XP ympärstön pystytykseen kuuluu tietysti päivitykset, käyttäjän tarvitsevat sovellukset, datojen siirrot, pikakuvakkeet paikalleen, postitilit toimimaan, bookmarkit paikalleen, ajurit yms.
Itsehän tässä huijaat väittämällä että Windows ympäristön saisi pystyyn tunnissa. Me ei todellakaan huijata asiakkaita jättämällä asennukset keskeneräisiksi.Koita nyt unhoittaa XP , sillä sen aika on jo ohi ja kuka sitä vielä käyttää, on työpaikka käyttö, mutta pian uusitaan toimistojenkin koneet nykyaikaan ( ei linuxsiin ) sillä XP on jo eläkeiässä ja aikansa palvellut käyttöjärjestelmä !
- Windows 8
M-Kar kirjoitti:
"Windows vaatii päivitykset? Tehdäkseen mitä?"
Itsehän tässä huijaat väittämällä että Windows ympäristön saisi pystyyn tunnissa. Me ei todellakaan huijata asiakkaita jättämällä asennukset keskeneräisiksi."Toimiakseen turvallisesti. Windows XP kun saastuu haittaohjelmista ellei sitä päivitä tietoturva-aukoista säännöllisesti."
Haluan täydellisen teknisen selvityksen tästä aiheesta, mistä saastutukset tulevat ja miten ja mikä on käyttäjän ja group policy tällöin.
"Mikä tahansa muu selain tai sähköposticlient johon saa turvapäivitykset on turvallinen Windows XP käyttäjille."
Ei mikään ole turvallinen koska kaikissa on aukkoja, mutta XP:lle saatavana oleva IE on turvallisempi tilastoissa kuin esim. Firefox eli sanomisissasi on paljon ihmetystä aiheuttavaa sikermää.
"Itsehän tässä huijaat väittämällä että Windows ympäristön saisi pystyyn tunnissa. Me ei todellakaan huijata asiakkaita jättämällä asennukset keskeneräisiksi."
Ai huijaan? Ja kerrohan millä tavalla huijaan? Et pysty millään tavalla osoittamaan mua huijariksi, jotkut ne vaan osaa, toiset taas eivät ja käsipelillä tyyliin vetäsee XP RTM:stä ensin sp3:seen asti ja ties mitä tuubaa. Alkuasennuksissa ei ole myöskään pakko koko ajan käynnistellä uusiksi vaan asentaa kaikki kerralla ja vasta sitten tyyliin sen ainokaisen kerran re-boot, mutta uskoisin että sä siellä re-boottailet xp:n asennuksen aikana sen 30 kertaa sitä konetta. Windows 8 kirjoitti:
"Toimiakseen turvallisesti. Windows XP kun saastuu haittaohjelmista ellei sitä päivitä tietoturva-aukoista säännöllisesti."
Haluan täydellisen teknisen selvityksen tästä aiheesta, mistä saastutukset tulevat ja miten ja mikä on käyttäjän ja group policy tällöin.
"Mikä tahansa muu selain tai sähköposticlient johon saa turvapäivitykset on turvallinen Windows XP käyttäjille."
Ei mikään ole turvallinen koska kaikissa on aukkoja, mutta XP:lle saatavana oleva IE on turvallisempi tilastoissa kuin esim. Firefox eli sanomisissasi on paljon ihmetystä aiheuttavaa sikermää.
"Itsehän tässä huijaat väittämällä että Windows ympäristön saisi pystyyn tunnissa. Me ei todellakaan huijata asiakkaita jättämällä asennukset keskeneräisiksi."
Ai huijaan? Ja kerrohan millä tavalla huijaan? Et pysty millään tavalla osoittamaan mua huijariksi, jotkut ne vaan osaa, toiset taas eivät ja käsipelillä tyyliin vetäsee XP RTM:stä ensin sp3:seen asti ja ties mitä tuubaa. Alkuasennuksissa ei ole myöskään pakko koko ajan käynnistellä uusiksi vaan asentaa kaikki kerralla ja vasta sitten tyyliin sen ainokaisen kerran re-boot, mutta uskoisin että sä siellä re-boottailet xp:n asennuksen aikana sen 30 kertaa sitä konetta."Haluan täydellisen teknisen selvityksen tästä aiheesta, mistä saastutukset tulevat ja miten ja mikä on käyttäjän ja group policy tällöin."
Windows XP:n tiedetään saastuneen jo sillä tavalla kun se on kytkettynä verkkoon. Tässä yksi tunnettu tapaus: http://en.wikipedia.org/wiki/Blaster_(computer_worm)
Eli lähtökohtaisesti päivitykset pitää asentaa kun Windowsissa on kaikenlaisia vikoja mitkä tarvitsevat säännöllistä korjausta että madot ja muut haittaohjelmamuodot eivät leviä.
"Ei mikään ole turvallinen koska kaikissa on aukkoja, mutta XP:lle saatavana oleva IE on turvallisempi tilastoissa kuin esim. Firefox"
Tietokoneohjelmien turvallisuus ei selviä millään tavalla tilastoista johtuen erilaisista paikkaus- ja haavoittuvuuksien julkistuskäytännöistä. Sen lisäksi, että ohjelmistothan kehittyvät joten Tekninen turvallisuus selviää oleellisesti siitä, että korjataanko tietoturvahaavoittuvuuksia säännölliseseti (esim. kuukausittain), kuinka iso viive korjausten tekemisellä on haavoittuvuuden havaitsemisesta ja kuinka monta aukkoa tunnetaan.
Internet Explorer 8:sta tunnetaan valtavasti tietoturva-aukkoja joita ei ole paikattu, eikä Windows XP:ssä ole uudempien Windowsien hiekkalaatikointeja joten se Internet Explorer on aivan liian turvaton Windows XP:ssä. Firefoxin turvallisuudessa sen sijaan ei ole moitittavaa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_web_browsers#Security_and_vulnerabilities
- >> Hiski <<
Ja jälleen meni viikko melko rauhallisessa ubutubuttimen asennus keskustelussa !
Eipä ollut suuria kehuja edes linux-hihhulien promille kerholaisilta, joten taisi mennä jälleen "letut pitkin seiniä" ?
No onhan se lokakuussa taas uusi ryntäys siihen uuteen ja parhaaseen ubutubuttimeen, joten.......?
Kiitos kerjuun osallistumisesta ja vastailuista !
>> Hiski - >> Hiski <<
Eiköhän tämä ketju ole jo tehnyt "tehtävänsä" ja jälleen viikon suosituin lähes joka viikko tänä vuonna ?
Kiitos osaanotosta ketjuun ja mahdollisesti tavataan uudessa ketjussa ?
Lämmintä toukokuuta ..................
>> Hiski - El Mondo
Jälleen viikon paras ketju ?
Lämmintä toukokuuta ja kesän varttujaista .............
Terveisin,
Hiski Tyynenmeren rannalta !
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892138Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361786- 1771329
- 231803
- 67742
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako210616- 49577
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </342532