Elikkä, pelastin kaksi kania ihmiseltä, joka uhkasi tappaa kanit. Kanit ovat olleet minulla nyt hieman alle viikon. Eilen huomasin uroskanilla (joka on leikattu) alapäässä sukupuolielimen ympärillä/päällä todella paksun ja ison huopaantuneen pallon, joka on täynnä ulostetta. Pallo on niin lujasti kiinni ja iso, etten ole saanut sitä irti.
Olen ajatellut kokeilla lähtisikö se pesemällä... Muita keinoja, kellään ollut samanlaista tilannetta?
Apua kaivataan :(
UROSKANILLA ONGELMA
7
83
Vastaukset
- romyrabbit
Entä jos toinen pitää lujasti kania kiinni ja koitat varovasti leikata saksilla?
Itselläkin on pitkäkarvainen kani, jolla turkki helposti huopaantuu pissan takia jos ei säännöllisesti harjaa ja poista takkuja. - ronjalainen
Mutta pelkään, että huopaantunut kerros on kiinni jotenkin Onnin sukupuolielimessä, siksi en ole uskaltanut leikata saksilla :( On meinaten juuri siinä kohdassa tuo pallo.
- 2 kanin emäntä
Laita kani lämpimään veteen istumaan ja irroita varovasti uloste peräaukolta.Voit laittaa jotain mietoa saippuaa veteen. Ota hommaan kaveri mukaan, joka rauhoittelisi pupua ja pitäisi tarvittaessa kiinni. Kuivaa turkki hyvin varsinkin taipeet ettei iho tulehdu.
Paras paikka pestä pupu on kylpyhuoneen lattiatasolla , niin ei tuu mitään vahinkoa jos pupu rimpuilee ja hyppää astiasta.
en osaa auttaa :(
- jepskani
Jos hirveesti ongelmia tulee niin minä ainakin ehdottaisin, että veisit kanin eläinlääkäriin...
- saksilla
saksilla jos varovasti yrittäis sen leikata. Se on vaan huopunutta karvaa ja ulostetta.
- tania78
Leikkaa saksilla varovasti päältäpäin, eli pieni pala kerrallaan.
Loppuja voit setviä harjalla.
Jos näyttää pahalta voit viedä kanin lääkärille, jossa rauhoittavat kanin ja ajavat takun pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741943Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 201675
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako192556- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462