Taidan olla kuitenkin onnekas...

Asukki

Asustelen vanhahkossa kerrostaloasunnossa. Olen usein tuskaillut meteliä, jota naapurit välillä pitävät, mutta tätä palstaa lukiessa olen tullut siihen tulokseen, että taidan kuitenkin olla aika onnekas. :)

Kun muutin tänne, seinänaapurillani oli tapana pitää monen päivän juhlia, jolloin musiikki huusi yötä päivää. Ihmettelin suuresti juhlijoiden kisakuntoa. En koskaan asiasta valittanut, koska ei ollut jatkuvaa toimintaa, mutta kyllä kiroilin itsekseni välillä. Nyt tuntuu rauhoittuneen siellä puolella.

Toisella puolella oleva seinänaapurini tapaa nykyään juhlia joka ikinen perjantai, ja joskus lauantaisinkin. Musiikki pauhaa, välillä kuuluu niin hyvin että voisin laulaa mukana, mutta jumputus kuuluu kyllä todella hyvin koko ajan. Mutta naapuri lopettaa musiikin huudatuksen aina kymmeneen mennessä. Kieltämättä tämä hieman silti häiritsee, kun tykkään itse kuunnella musiikkia hiljaisella, niin, että kuulen omat ajatuksenikin, mutta se ei onnistu kun naapurissa musiikki pauhaa. En halua nostaa oman musiikkini volyymia, joten kärsin nahoissani. Ja olen harkinnut jo asiasta huomauttamista isännöitsijälle.

Näiden juhlijoiden lisäksi yläkerrassani asuu tyypillinen kanta-astuja. Jymistelee paikasta toiseen kuin elefantti, mutta eipä tuo itseasiassa häiritse. Siinähän kävelee kun ei juoksentele kuitenkaan taukoamatta. Samaten kaikki äänet vessasta kuuluu läpi. Tiedän aina kun naapurit ovat vessassa, vaikka oman vessani oven pidän kiinni. Minua ei sekään häiritse, mutta eräs tuttuni valittaa asiasta aina täällä käydessään. :D Kai nyt ihmiset vessassa saavat käydä. :D

Yksi asia häiritsee kyllä enemmänkin. Yksi ihanista naapureistani sattuu olemaan muusikko. Hän soittaa huilua ja laulaa (ilmeisesti oopperatyyliin) lähes jokaikinen päivä tuntitolkulla. Tätä on nyt jatkunut kuukausitolkulla. Ensin aloitetaan iänikuisilla huilunsoitoilla. Hän ei edes soita mitään sävellyksiä, vaan pelkkiä yksinkertaisia harjoituksia. Sen jälkeen useimmiten pistää lauluksi ja tätä saa kuunnella iltapäivisin kahdesta neljään tuntia. Ihanaa, vai mitä? ;)

Niin ja onhan tässäkin talossa koiranomistajia, joiden koirat räkyttävät välillä. Ja yksi kissanomistaja, joka ulkoiluttaa kissaansa porraskäytävässä.

Kuitenkin, kerrostaloelämä on juurikin tällaista. Elämisestä tulee ääniä, eikä sille mahda mitään. :)

Itse olen kuitenkin ihannenaapuri, ainakin omasta mielestäni. Kuuntelen musiikkia, mutta niin hiljaisella, etten kuule sitä edes vessaan mennessäni. Olen myös yrittänyt oven takaa kuunnella, että kuuluuko musiikkini käytävään. En paisko ovia, enkä kävele kantapäillä. En pidä bileitä enkä jatkoja. Minulla ei myöskään ole lemmikkejä, jotka pitäisivät mekkalaa tai sotkisivat paikkoja. Ei lapsia, joista lähtee ääntä poikkeuksetta. Ehkä itse olen liian varovainen, tiedä häntä.

Ehkä kuitenkin jonain kauniina päivänä muutan asuntoon, jossa on hitusen parempi äänieristys kuin tässä.

3

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä se siitä...

Ehkäpä joskus helpottaa :))

• ..S..

Hali:)
      Kyllä se helpottaa vielä...

• 17+4

Oppisipa olemaan yhtä rautahermo kuin sinä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      44
      2931
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2793
    3. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2666
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2611
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2571
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      103
      2147
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      51
      2031
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      142
      1890
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1772
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      20
      1648
    Aihe