Koska lähettyvillä ei ole adventtiseurakuntaa teen niin kuin 5.Moos.14:26 sanoo.
Otan perheeni,nostan kymmenysrahan 150 euroa ja vien perheeni ja erään toisen seurakunnan pastorin syömään ja juomaan.
5.Moos.14:26."Ostakaa sillä rahalla kaikkea mitä mielenne tekee...lammasta ja....olutta..ja syökää...ja juokaa...Herranne edessä.
Njam...
Tänään on iloitsemisen päivä.
18
145
Vastaukset
- äänitorvet mukaan..
No, menehän ja tee se. Pikkaisen töräytä vielä torveen mennessäni ja kerro sama viestisi eteenpäin, niin kyllähän se siitä.
- mä ja 7 kääpiötä
Käyks katteeks.
Adventisti joutuu tänäänkin syömään pelkkää rehua,juomaan "kuollutta" maitoa tai pahanmakuista vettä.
Me vedämme naamaamme herkullisen karitsanpihvin ja tuopillisen saksalaista olutta.Vain yksi joutuu juomaan alkoholitonta olutta;kuljettaja.- pyh!
Senkun elät hekumassasi. Se päättyy tuomiopäivänä.
- mä ja 7 kääpiötä
pyh! kirjoitti:
Senkun elät hekumassasi. Se päättyy tuomiopäivänä.
Sinun silmissäsi hekumaa,Jumalan silmissä iloitsemista Herran edessä.
- pyh!
mä ja 7 kääpiötä kirjoitti:
Sinun silmissäsi hekumaa,Jumalan silmissä iloitsemista Herran edessä.
Ei ole, koska teet syntiä, ja vielä perustelet synnissä rypemistäsi käyttämällä väärin Raamattua. Se on Jumalan silmissä PAHA.
- ota vaarin
Saarnaaja 2:24
"Ei ole ihmisellä muuta onnea kuin syödä ja juoda ja antaa sielunsa nauttia hyvää vaivannäkönsä ohessa; mutta minä tulin näkemään, että sekin tulee Jumalan kädestä."
Saarnaaja 5:18
"Katso, minkä minä olen tullut näkemään, on hyvää ja kaunista syödä ja juoda ja nauttia hyvää kaiken vaivannäkönsä ohessa, jolla ihminen itseänsä vaivaa auringon alla lyhyinä elämänsä päivinä, jotka Jumala on hänelle antanut; sillä se on hänen osansa." http://media7.adventist.fi/live
Aitolahden seurakunnasta livelähetykset sapattisin klo 11-12, eli seurakunta lähellä netin välityksellä. :)- kuuntelimme..
Jäi vain kesken, valitettavasti oltais kuunneltu kokonaan.
Tuleeko media7 sivulle ohjelma? kuuntelimme.. kirjoitti:
Jäi vain kesken, valitettavasti oltais kuunneltu kokonaan.
Tuleeko media7 sivulle ohjelma?http://media7.adventist.fi/
Tuolta pitäisi löytyä joitakin Aitolahden Jumalanpalveluksia, tosin kaikkia lähetyksiä ei näköjään jälkikäteen näe.
Hei
Asiayhteydessä on todellakin kyse siitä että pitkämatkalaiset eivät pääse sinne mihin kymmenyksiä maksettiin. Kyseessä on korvaava järjestelmä.
Leeviläisiä ei jätetty elättämättä. Leeviläisethän olivat niitä jotka oli kokonaan erotettu pappispalvelukseen joka vastaa sitten nykyään evankeliumin kokopäiväisiä työntekijöitä. Eli siinä saattaa olla kyseessä että matka pyhäkköön oli liian pitkä.
Pyhäkön juhlat olivat tietysti tärkeät ja sinne pyrittiin, mutta matka monilla kuitenkin liian pitkä sen ajan matkantekomenetelmin.
Siis sanoma siinä on se että jos oli leeviläisiä ulottuvissa heille osansa ja sitten nenoksi omille juhlille jonnekin muualle kun ei pyhäköön pääse pitkän matka vuoksi.
Tänään verkostojen aikana pankkisiirrot kulkevat kätevästi vaikka maapallon toiselle puolelle.
Jokainen valitsee tietysti itse mihin makselee mitä makselee aina.
Jumalan ajattelu on aina perustunut ns. juridiseen ajatteluun että jokaisen lompsa on oma ja itse siitä päättää. Kaikenlaiset uhrit ja maksut eivät ole tarkoitettu pitkin hampain maksettaviksi. On tarkoitettu että niiden maksaminen on iloinen sydämen asia. Toki ihminen taistelee asian kanssa usein alkuun ja vaikeuksia voi tulla, mutta käytäntö on osoittanut että kymmenyksien siunaus on siinä että ihminen tulee tyytyväiseksi vähempään. Säästää tyytyväisyydellä.
Esim. jos katselet eteisen lamppua että se pitää ostaa uusi, niin voit vaihtoehtoisesti olla siihen täysin tyytyväinen ja et koko ajan etsi jotakin mitä pitää ostaa.
On ihmisen oma asia kaikenlainen maksaminen. Kirkollisvero on pakollinen ja ainoa pakollinen maksu ristikunnassa jäsenille. Kaikki muu on vapaaehtoista.
Kymmenysjärjestelmä kerrotaan koska se on raamatun käytäntö ollut aina.
yst. jari
keskustelija keskustelijan ominaisuudessa- ❷❷●❿●❶❽❹❹
Saarnaaja 2:24
"Ei ole ihmisellä muuta onnea kuin syödä ja juoda ja antaa sielunsa nauttia hyvää vaivannäkönsä ohessa; mutta minä tulin näkemään, että sekin tulee Jumalan kädestä."
Saarnaaja 5:18
"Katso, minkä minä olen tullut näkemään, on hyvää ja kaunista syödä ja juoda ja nauttia hyvää kaiken vaivannäkönsä ohessa, jolla ihminen itseänsä vaivaa auringon alla lyhyinä elämänsä päivinä, jotka Jumala on hänelle antanut; sillä se on hänen osansa."
Salomolla tosin oli vielä muitakin ilonlähteitä. Hänellä oli vaimoja, jotka pitivät huolen siitä, ettei tarvinnut pyöriskellä yksin vuotessaan.
Missähän välissä Salomo sitten vielä kerkesi syömään ja juomaan?
Esimerkiksi Salomonin hovissa PÄIVITTÄINEN ateria oli 90 koor
mittaa jauhoja, 10 syöttöraavasta, 20 laitumella käyvää raavasta,
100 lammasta ja näitten lisäksi peuroja, gaselleja, metsäkauriita
ja syötettyjä hanhia. Koormitta, kuten kaikki epäilemättä tietävät, tarkoittaa aasinkuormaa eli noin 400 litraa. - iloitaan yhdessä
Ilo ilman viinaa ja lihaa on teeskentelyä.
Sen todistaa Raamattukin lukemattomissa kohdissaan.
Aito ilo ihmisen elämässä ovat ruoka, juoma ja seksi.
Se on se Pyhä kolminaisuus.- Iloitaan vain.
Aivan, sitä se Arskakin tuolla puistossa on penkiltä herätessään todistanut.
Aivan lihassaan kertoo, että ilman viinaa ei pärjää millään.
Eikä hän teeskentele yhtään, on tosissaan.
Mutta ilo Herrassa, on sitä, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, mikä Jumalan suusta lähtee.
ja toisaalta, ruoka, sekä juoma, kuuluu ravintoomme, sillä kuolemme hyvin lyhyessä ajassa, jos sen lopetamme. Myös seksi, se on ihmiselle annettu ja raamitkin siihen.
Kohta neljäkymmentä vuotta aviossa, että tunnen alueen.
Senkin muoto voi muuttua, nuorena toiminta on erilaista, mutta näin ikää tulleena, tämä rakkaan vaimon hengitys on ihana vieressä. Sekä se, että voi silittää hänen hiuksiaan, poskiaan, sekä kulmakarvojaan ja painaa hellä suudelma poskelle, todeten sieltä sydämestä kumpuava tunne, että "minä rakastan sinua"!
Siihen on hyvä nukkua.
Eli kaikki kuitenkin tapahtuu myös korvien välissä, sekä sydämessä.
Sydämestä nousee ajatukset ja asiat ja terveessä mittapuussa on hyvät hedelmät noukittavana.
Herralta hänet pyysin, Herralta hänet sain, sekä kunnioitan rakkaudella sitä prinsessaa, joka myös on Jumalan oma ja rakastama. Pidän sitä kukkaa kämmenelläni, varoen, että en rikkoisi mitään taivaallista hänessä.
Siksi myös taivaltaen Isän kotiin, hänen kanssaan, jo vaivojen onnuttamina, iloitsemme. Ilo Herrassa on meidän väkevyys ja ruumiimme on Pyhän Hengen temppeli.
Herra, sain tämän temppelin, asuakseni täällä ja että vaeltaisin kunniaiksesi.
Se tapahtuu Pyhän Hengen kautta ja Henki nauttii kunnioittaen kaikessa,
niin rukouksessa, siellä rukouskammiossa, kuin siunatussa ruokapöydässä, sekä puolison rinnalla.
Siinä on valtaisa ilo, kolmisäikeinen lanka, jota tämä Jumala mukana edustaa. - pyh!
Vie rienasi mukanasi helvetin tuleen.
- kertoo Sananl.
15. Poikani, jos sinun sydämesi viisastuu, niin minunkin sydämeni iloitsee; 16. ja sisimpäni riemuitsee, jos sinun huulesi puhuvat sitä, mikä oikein on. 17. Älköön sydämesi kadehtiko jumalattomia, mutta kiivaile aina Jumalan pelon puolesta, 18. niin sinulla totisesti on tulevaisuus, ja toivosi ei mene turhaan. 19. Kuule, poikani, ja viisastu, ja ohjaa sydämesi oikealle tielle. 20. Älä oleskele viininjuomarien parissa äläkä lihansyömärien. 21. Sillä juomari ja syömäri köyhtyy, ja unteluus puettaa ryysyihin. 22. Kuule isääsi, joka on sinut siittänyt, äläkä äitiäsi halveksi, kun hän on vanhennut. 23. Osta totuutta, älä myy, osta viisautta, kuria ja ymmärrystä. 24. Ääneen saa riemuita vanhurskaan isä; joka viisaan on siittänyt, sillä on ilo hänestä.
- mä ja 7 kääpiötä
Vertaatko sinä minun perhettäni Arskaan?Minun perheeni ei asu puistonpenkillä,eikä siellä ole työttömiä.Nuoret opiskelevat.
Nythän on kysymys kerran kuussa maksettavasta kymmenyksestä.Ei niitä joka päivä makseta.
Iloitkaa vaan-nimimerkki osoittaa juuri sitä adventistien vääristelevää henkeä joka näkyy kaikissa heidän toimissaan ja ajatuksissaan,Ellenin henkeä.
tv7:n ohjelmissa voitte puhua palturia,mutta ei kakki ihmiset ole niin tyhmiä että menee teidän ansaanne.
Nimimerkki pyh! Voit mennä takaisin sinne helvettiin josta aina välillä nostat pääsi.- älähän mä ähky..
Juuri suusi tunnustuksella kerroit, että ilo ilman viinaa jne.
Arskahan sen tietää siellä puistonpenkillä, ei sitä uskovat eri kirkkokunnista, jotka Hengessä vaeltavat viinaa kaipaa.
Mutta Arska tietää, että iloahan hän viinasta haki, tahi ilon korviketta.
Arvaas, kun maanantaina paljon työpaikalla puhutaan, kuinka iloittiin viikonloppuna.
Siellä suunsa tunnustuksella parhaimmat olettavat saavansa kavereitten pisteistä, kun sanotaan, että oli niin mukavaa, ettei enää muista mitään.
Olen senverran matkaa tehnyt ja nähnyt, että viinan iloista, on turha ruveta kehuen retostelemaan, edes uskovien palstalla.
Se on keinotekoista ja tarpeetonta, ellei lääkäri määrää.
Mutta, hetki kun haet viinasi apteekista, ilman sialle osoitettua lääkereseptiä, niin silloin sanon, että varmaan tarviit, että sairautesi paranee.
- hölynpölylahko
Juuri tuon kaltaiset n.s. uskovaiset,entiset juopot joiden hammasta kolottaa heti kun näkevät tyhjänkin olutpullon ja taistelevat viinanhalua vastaan 24/7 näkevät esim.ruoan syömisen yhteydessä otettava oluttuopillisen mörkönä.
Ymmärrän että entisen alkoholistin ei kannata astua edes kaljapullon korkin päälle koska se saattaa johtaa ryyppykierteeseen.
Adventistilahko onkin täynnä näitä entisiä alkoholisteja,mutta vain murto osa ihmisiä on sellaisia että yksi oluttuopillinen johtaa viikko kaupalla kestävään ryyppäämiseen.He osaavat lopettaa sen juomisensa siihen yhteen oluttuopilliseen aterian yhteydessä.
Ei ole ihme että suomessakin on vain 3000 adventistia.
Teidän fanaattisuutenne lyö pahasti yli.
Olette kirottuja.
Jos minun raamatussani Jumala käskee iloita viinistä ja oluesta,mutta samalla varoittaa liiallisesta juomisesta niin ennemmin olen Jumalan sanaan uskova kuin teidä fanaattisuuteenne joka ei ole Jumalasta vaan saatanasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?372993Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342218Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari452141Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa791999Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh541716Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561454Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä151420Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451279Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1051164Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian158886