Nyt tulee pitkä avautuminen. Olen siis pian 19-vuotias nainen, enkä ole koskaan seurustellut, lähinnä vaan hieman säätänyt ja muutama yhden yön juttukin on ollut. Eikä ne yhden yön jututkaan todellakaan oo oikein mua varten... Tässä lueteltuna mun ongelmat:
Mua ahdistaa ajatuskin päivittäisestä yhteydenpidosta. En vaan jaksa soitella tai tekstailla kokoajan jotain turhaa ja raportoida jokaista liikettäni. Olen ihan helvetin huono pitämään edes kavereihin yhteyttä, saati siten mahdolliseen poikaystävään.
Enkä halua "jakaa" elämääni kenenkään kanssa, koska en välttämättä halua ketään sotkemaan kuvoitani, vaikka ne ei tosiaan mitkään ihmeelliset kuviot ole. :D Mutta haluan pitää oman kämpän, koiran ja auton ihan omana. :D
Mutta välillä mua hävettää olla sinkku, kun koko suku kyselee "jokos sulla on poikaystävä?" No ei saatana ole. Ja kaikki kaveritkin yrittää väkisin parittaa ties minkälaisille... Vituttaa mennä baariin seurustelevien kavereiden kanssa, kun se on aina sellaista vitun nuolemista niiden kesken, ja sitte ne katsoo säälivästi ja hokee vaan, että iske joku. Mutta, kun en mä jaksa edes yrittää iskee jotain, josta en oo millään tavalla edes kiinnostunut.
Mutta kun en vaan ihastu en sitten saatana millään. En edes muista, koska olisin viimeksi ihastunut edes vähääkään...
Tälläkin hetkellä kuvioissa on yksi mies, jota vahingossa erehdyin viime kesänä panemaan. Siltä tulee jatkuvasti tekstiviestiä ja se kyselee aina, että mitä teen. Joka viestin jälkeen tulee sellanen fiilis, että mitä helvettiä se sulle kuuluu, en tietääkseni ole tilivelvollinen tekemisistäni. Ja nyt se haluaisi seurustella ihan vakavasti... Totesin siihen vaan, että katsellaan, pitää vähän sulatella tätä tietoa. Itsehän en oo yhtäkään viestiä sille oma-aloitteisesti laittanut, oon vaan vastannut joihinkin sen viesteihin mahdollisimman tympeästi jotain ympäripyöreää. Joskus tuntuu, että se vaan haluaa pitää yhteyttä ja vissiin seurustella tai ainaki säätää jotain välittämättä siitä kiinnostaako mua paskaakaan. Mua ahdistaa jo tuollainen yhteydenpito. Mutta jonain heikkoina hetkinä mietin, että pitäisikö vaan ottaa siitä mies ja alata seurustelemaan. Jos sitä sitten jossain vaiheessa edes vähän ihastuisi...
Alkaa vähitellen tuntumaan, että pitäisi seurustella, koska se on vähän niinkuin velvollisuus. Kyllä mä varmaan haluaisinkin seurustella, jos vaan tulisi joku sopiva vastaan ja voisin vähitellen ihastua johonkin.
En tosiaan edes itse tiedä, mitä tähän tilanteeseen nyt sanoisi, mutta sanokaa nyt joku edes jotain. Todennäköisesti olen sinkku vielä eläkepäivillänikin. :))))
Parisuhde tai siis parisuhdettomuusongelma
9
270
Vastaukset
- kaikki aikanaan
Juu...älä pidä kiirettä.
Meillä on tytär vm 84 ja vaimo on odottanut miniää/lapsenlapsia jo pitkään.
Olen joutunut toppuuttelemaan vaimoa ; "kyllä luonto hoitaa".
Nyt tytär on vuoden seurustelun jälkeen menossa naimiisin.
Älä ota paineita. - hyvähyvä+
19v on vielä nuori eikä mitään kiirettä ole eikä seurustella tarvitse vain koska muut niin olettavat. Ihan fiksulta kuulostat tämän asian suhteen, joten luota siihen omaan fiilikseesi. Kun se sopivasti oikealta tuntuva joskus vastaan tulee niin muutat todennäköisesti mielesi. Siis miksipä tyytyä johonkin vähempään ja olla onneton kaksi? Odota rauhassa sitä joka sitten kolahtaa :)
Teillä taisi olla mukavaa sen poitsun kanssa, joka nyt yrittää sua saada seurustelemaan. Taitaa kuitenkin kallistua kiinnostus seksin puoleen, ei sinun luonteeseesi, joten ei kannata viritellä väärille perusteille perustuvaa suhdetta.
Joo ja tosiaan jos seukata haluaa niin pitää pystyä luopumaan omastaan ja olla sosiaalinen monellakin tavalla, joten niin kauan kun sulle se sun oma maailma ja napa on tärkein niin ei paljon kannatakaan seukata :) Tulis vaan kahnauksia kun haluat olla epäsosiaalinen omassa maailmassasi. Siinä ei ole siis mitään väärää, hyvä vaan että tiedostat asian ja sen, että tarvetta seurustelulle vain nyt ei ole! - King Corvax
Tässä taas tyyppiesimerkki siitä, miten parisuhteita luodaan: ympäristön normien ja odotusten perusteella. Koska niin vain pitää tehdä! Ja jos joku haluaa olla oma itsensä ja kasvaa itsenäiseksi, joka ei tarvitse riippakiveä, niin kyllä nokitaan!
Ja just, mitä on kommentoitu tässä yllä, että "kyllä sun mieli sitten vielä muuttuu", "ei sulla VIELÄ ole kiirettä.." Anna mun kaikki kestää! mikä kiire on vaikka 60-vuotiaalla seurustella?
Ja totakaan mää en ymmärrä, että ensin kehutaan, että vaikutat fiksulta ja ajattelevalta ja sitten kehotetaan luottamaan fiilikseen jotka tunnetusti vie ihmiset vääriin parisuhteisiin vääristä syistä.
"Mutta välillä mua hävettää olla sinkku, kun koko suku kyselee "jokos sulla on poikaystävä?" "
Et varmasti ole ainoa, joka kokee häpeää. Ja jotkut oikeasti ovat sen verran taunoja että menevät suhteeseen häpeä yhtenä syynä.
"Ja kaikki kaveritkin yrittää väkisin parittaa ties minkälaisille..."
Mitäs jos sanoisit suoraan? Jos he eivät hyväksy sitä että olet itsenäinen ja rupevat pitämään sua ylenkatseisena tai muuta niin vaihda kavereita.
"Mutta, kun en mä jaksa edes yrittää iskee jotain, josta en oo millään tavalla edes kiinnostunut."
Ja miksi pitäisi. Nainenhan sinä olet ja miehet tulee iskeen sua varmasti.
"Mutta kun en vaan ihastu en sitten ******* millään. En edes muista, koska olisin viimeksi ihastunut edes vähääkään..."
Ja taas oletusarvo: ihmisen pitää ihastua. Miksi? Ja vaikka ihastuisitkin ei sekään olisi vielä syy seurustella.
Seurustelu vaan haittaa sua tossa tärkeässä elämänvaiheessa. Opiskelut, ura, henkinen kehittyminen ja hauskanpito... kaikki nuo ovat vaarassa kun muutat jonkun katon alle tai jo seurustellessa.
"Ja nyt se haluaisi seurustella ihan vakavasti... "
Jälleen esimerkki siitä miksi miehet yleensä menee parisuhteisiin. Joku aukas sakset ja mies rakastui. Todennäköisesti olet kivan näköinen hänen mielestään ja hän ei oikein muualta ole viimeaikoina saanut.
"Totesin siihen vaan, että katsellaan, pitää vähän sulatella tätä tietoa. "
Ja et voinut suoraan sanoa? Syystä että?
"oon vaan vastannut joihinkin sen viesteihin mahdollisimman tympeästi jotain ympäripyöreää. "
Syystä että? Mikset vaan ystävällisesti kirjoita, että et halua pitää enää yhteyttä? Hei copy-pasteta tämä "Sorry, mutta en aio seurustella kenenkään kanssa. Toivotan sulle hyvää jatkoa."
"välittämättä siitä kiinnostaako mua paskaakaan. "
No miksi sen pitäisi välittää siitä?
"Mutta jonain heikkoina hetkinä mietin, että pitäisikö vaan ottaa siitä mies ja alata seurustelemaan. "
Mitä hyötyisit siitä?
"Jos sitä sitten jossain vaiheessa edes vähän ihastuisi..."
Ja miksi ihmeessä sun pitäisi ihastua? Kuule, sun tarvitsee opiskella vaikket halua, sun tarvitsee tehdä töitä vaikket halua, sun pitää suunnitella vaikket halua mutta sun ei tottavieköön tarvitse eikä kuulukaan ihastua!
"koska se on vähän niinkuin velvollisuus. "
Aika moni seurustelee velvollisuudesta mutta ei vain tiedä sitä. Sä olet ulkona tästä Matrixista.
"Kyllä mä varmaan haluaisinkin seurustella, jos vaan tulisi joku sopiva vastaan ja voisin vähitellen ihastua johonkin."
Miksi haluaisit seurustella?- sori nyt vaan kuule...
Ääh, Prince Varvax taas täällä omine "oikeine" ajatuksineen. Kyllä sun ideologia on jo kuultu ja kuka mitäkin siitä ajattelee on niiden asia. Sä syötöt tota omaa ihannettasi ihan yhtä vahvalla päätöksellä kuin joku superhihhuli omaansa. Tiivistä vähän ja anna ihmisten ajatella itse!
On varsin kunnioitettavaa, jos pystyt toteamaan, ettet parisuhteeseen haluakaan ja elät myös sen mukaan! Muiden sanomisille ja olettamuksille, saati painostuksille ei kannata paljon painoa laittaa.
Muista kuitenkin, ennen kuin noihin "pano suhteisiin" ryhdyt, että niissä olet vastuussa myös toiselle ihmiselle, eli silloiselle kumppanille. Tee siis selväksi ennen mihinkään ryhtymistä, peli selväksi. Sinkkuna, omillaan toimeentulevana, et ole puolestaan tilivelvollinen, kuin itsellesi.
Kertomallesi "tapaukselle", kerro miten asia on, ilman "tympeyksiä" ja "ympäripyöreyksiä".- ,...,
Kuulostipa tutulta tuo. Tuo oli minun elämääni 18-vuotiaana. Ja 28-vuotiaana. Ja 38-vuotiaana... Satunnaisia baarituttavuuksia, kahden viikon seurustelusuhteita, sinkkunaisen vapautta. Ahdistuin koska kiinnostin miehiä liikaa.
42-vuotiaana sitten rakastuin, ja nyt seurustelen elämäni miehen kanssa ja meillä on ihanaa.
Voi olla että löydät hyvän miehen ensi viikolla, voi olla että et koskaan.
sellaista elämä on.
sinuna hankkisin kissan ja ottaisin rennosti. sano kyselijöille vaikka että olet lesbo, hah. - ....................
Olet niin nuori ettei sinulla ole mitään kiirettä seurustella. Ala seurustella sitten kun tapaat jonkun tarpeeksi kiinnostavan. Jos et tapaa, niin mitä sitten? Älä anna muiden mielipiteiden vaivata :) Itse aloin seurustella ekan kerran 20-vuotiaana...
- Nettimette
Niin, kovat on paineet nykyisillä nuorilla. Ihan oikeesti, pitääkö kaikkien 19-vuotiaiden seurustella? Muiden arvoja seuraamalla tekee helposti virhevalintoja. Oikeastaan voisit olla tyytyväinen siitä, ettet ihastu helposti: vältyt monelta pettymykseltä. Se joka saa sun sukat pyörimään jalassa, voi tulla vastaan ensi viikolla, ensi vuonna tai kymmenen vuoden päästä. Eikö ole pelkästään hyvä jos silloin olet vapaa etkä aviossa jonkun tyhjäntoimittajan kanssa?
- 6 + 3
"Ihan oikeesti, pitääkö kaikkien 19-vuotiaiden seurustella?"
Meihin on rakennettu sellainen vietti. Ei elämä meitä tänne tuottanut lorvehtimaan ja hauskaa pitämään vaan tuottamaan jälkikasvua. Siksi emme ole onnellisia yksin vaan ajaudumme parisuhteisiin, hankaliinkin. Useimmat sitten tottelevat luonnon ääntä ja tekevät lapsia, jotka puolestaan aiheuttavat huolta ja harmaita hiuksia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194919Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä543935Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603513Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732658Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1362397Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572289Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084