myös palomuuri?? eli varmaan se kallistuu internet securityyn, mutta mikä?? f-securea en halua, se on surkea ja kokemusta on siitä.. älkääkä tulko sanomaan että windowsin palomuuri on hyvä, ja asenna MSE tai avast :) kiitos etukäteen.
Parhaiten toimiva virustorjunta jossa
89
4277
Vastaukset
Itse käytän vielä ainakin toistaiseksi F-secure 2012 versiota ja olen ollut tyytyväinen. Jatkossa aion käyttää ilmaista MSE virustorjunta ohjelmaa.
Mutta sinulle suosittelisin esimerkiski Norton 2012 virustorjunta ohjelmaa. Se on ehkä hieman raskaampi kuin F-secure mutta muuten se on ihan hyvä.
Voit kokeilla Nortonia, lataamalla maksuton kokeiluversio täältä: http://fi.norton.com/downloads-trial-norton-internet-security- Jaa a....
Onkos kokemusta nortonista?
Jaa a.... kirjoitti:
On toki. Norton 2012 versiossa on esimerkiksi kätevä käynnistyvien ohjelmien "ajastin". Eli Norton käynnistää vaikkapa AMD ohjauspaneelin vähän ajan päästä kun Windows aukeaa ( Tämä nopeuttaa aika paljon koneen käynnistymistä).
- Ei kokeillut
Tiedätkö Panda globalista?
Onko hyvä? Ei kokeillut kirjoitti:
Tiedätkö Panda globalista?
Onko hyvä?Siitä ei ole kokemuksia, mutta ilmaisesta Panda Cloud free virustorjunnasta on hyviä kokemuksia.
- mieti ihan tosissaan
Jaa a.... kirjoitti:
On toki...ja eroonpääsy työn takana, Mieti 2x
mieti ihan tosissaan kirjoitti:
On toki...ja eroonpääsy työn takana, Mieti 2x
Jos tarkoitat Nortonin poistamista niin minulla se on aina onnistunut Windowsin lisää ja poista kohdasta... Ja sen jälkeen olen aina poistanut kaikki Nortonin jättämät kansiot Win 7 resurssihallinnan hakua käyttäen.
- niijust!
Maksulliset on ihan rahanhukkaa
- ea69
LInux on ylivoimaisesti parempi torjumaan viruksia kuin yksikään Windowsin virustorjuntaohjelma. Siinä on myös palomuuri.
Tätä tuskin hait tai kelpuutat vastaukseksi, mutta näin asia kuitenkin on.- linux torjuntaohjelm
Eikös noissa linuxeissa ole helppo suorittaa haittakoodia, lähdekoodikin on yleisesti saatavilla jos ei halua tuhlata aikaa heikkouden tai tietoturva-aukon etsimiseen. Kukaan vaan jolla päätä tai ambitiota riittää ei viitsi vaivautua.
- Linux -rypistys
linux torjuntaohjelm kirjoitti:
Eikös noissa linuxeissa ole helppo suorittaa haittakoodia, lähdekoodikin on yleisesti saatavilla jos ei halua tuhlata aikaa heikkouden tai tietoturva-aukon etsimiseen. Kukaan vaan jolla päätä tai ambitiota riittää ei viitsi vaivautua.
Linux on vain harvojen vaikeasti hallittava ja kovasti puutteita sisältämä rypistys!
Sen viruksettomuudesta ei ole mitään apua, koska kaikki muu tökkii niin pahasti.
Käyttäjämäärä on vain 0,74% kaikista tietokoneista, joten eihän kiinnosta edes nettirikollisiakaan. - MulliKulli
Asennanko Linuxin W7aan virustorjunnaksi koska siinä ei ole viruksia?
Auta aloittelijaa! - TulliKulli
MulliKulli kirjoitti:
Asennanko Linuxin W7aan virustorjunnaksi koska siinä ei ole viruksia?
Auta aloittelijaa!Asenna vaan :)
- Sanoinpas :)
"älkääkä tulko sanomaan että windowsin palomuuri on hyvä, ja asenna MSE tai avast"
MSE ja Windows oma palomuuri.
Vieläpä ilmaista, kevyttä ja hoitaa hommansa.- oyuuopp
Mikä hinku ihmisillä on ostaa kaikenlaista härpäkettä koneisiinsa? Kuka tietää käyttöjärjestelmänsä heikkoudet paremmin kuin Microsoft. Joten MSE ja Windowsin oma palomuuri on looginen ratkaisu.
- Were not alone
oyuuopp kirjoitti:
Mikä hinku ihmisillä on ostaa kaikenlaista härpäkettä koneisiinsa? Kuka tietää käyttöjärjestelmänsä heikkoudet paremmin kuin Microsoft. Joten MSE ja Windowsin oma palomuuri on looginen ratkaisu.
Näin minäkin ajattelen.
- dyjtyu7
oyuuopp kirjoitti:
Mitä se sinulle kuuluu mihin ihmiset laittavat rahansa??? Oletko työtön pummi jolla ei ole rahaa ostaa mitään?
- oyuuopp
dyjtyu7 kirjoitti:
Mitä se sinulle kuuluu mihin ihmiset laittavat rahansa??? Oletko työtön pummi jolla ei ole rahaa ostaa mitään?
Voihan sitä ostaa mitä haluaa, mutta tuoko se yhtään enempää turvallisuutta? Epäilen että ei. Minä ainakin lähtisin näillä liikkeelle:
Virustorjunta:MSE
Haittaohjelmien poistaja: Malwarebytes ilmaisversio
Palomuuri:Windowsin oma
Ohjelmat ja selaimen lisäosat päivitettynä normaali käyttäjätili - Naurettavaa.
dyjtyu7 kirjoitti:
Meinaatko että kaikki jotka ei saa työtä on pummeja?
- Hehhehh
oyuuopp kirjoitti:
Voihan sitä ostaa mitä haluaa, mutta tuoko se yhtään enempää turvallisuutta? Epäilen että ei. Minä ainakin lähtisin näillä liikkeelle:
Ohjelmat ja selaimen lisäosat päivitettynä normaali käyttäjätiliNäin täälläkin mennään!
Ja kutina on että olen turvassa :) - Nauretaan yhdessä
Naurettavaa. kirjoitti:
Meinaatko että kaikki jotka ei saa työtä on pummeja?
Joku vikahan niissä on jos ei kelpaa
- Äffällä menen
oyuuopp kirjoitti:
Ohjelmat ja selaimen lisäosat päivitettynä normaali käyttäjätili"Palomuuri:Windowsin oma"
Minkäs verran Windowsin palomuuri nykyään tutkii ja rajoittaa LÄHTEVÄÄ liikennettä?
Ainakin joskus aiemmin (XP) lähtevää liikennettä ei kontrolloitu ollenkaan.
F-Securen Computer Securityn (nimi muuttunut) palomuurin saa säädetyksi yhdellä napsautuksella "korkealle tasolle", jolloin ihan jokainen kotiin soittelija ei yhteyttä saa. Itse käytän tätä "korkeaa palomuuritasoa".
Tämä F-Secure on muuten pärjännyt tuolla aika hyvin:
http://www.av-comparatives.org/
Mikro Bitin "testeissä" pärjäämiset ovat minusta yhtä tyhjän kanssa, koska haittojen torjuntakykyä ei testata ollenkaan -kaikkea muuta "kivaa" kyllä.
- 12--
Tässä yksi vaihto-ehto lataa ja unohda ohjelma.. http://www.eset.fi/
Kevyt sekä tehokas. "maksullinen" - turvallinen W7
Windows 7 ei oikeastaan tarvitse enää virustorjuntaa tai palomuuria. Riittää kun päivität uusimmat päivitykset Win 7:aan ja käyttis on sen jälkeen täysin turvallinen. Virustorjunnat ja kaikenmaailman palomuurit vaan hidastavat konetta.
Windows 7.lle ei tällä hetkellä ole juuri lainkaan vakavasti otettavia haittaohjelmia. pankkiviruksetkin suurimmaksi osaksi ulkomailla ja nekin toimivat vain päivittämättömissä Windowseissa.
Huolettomia surffailuja turvallisella ja päivitetyllä Windowsilla ja kevyesti ilman raskaita virustorjuntoja ja palomuureja :)- mahdatkohan
" turvallinen W7 " vastata puheistas tosipaikan tullen, sanoisin että aika vastuutonta suoltaa tuollaista skeidaa, itse voit toki noin menetellä mutta älä nyt kuitenkaan ulkopuoliselle lähde tuollaisia väittämään !
Vaikka oletkin trolli niin vastaan silti.
Windowseissa on portti 135 auki nettiin päin ja se on hyvä suojata pitämällä Windowsin oma palomuuri käytössä.
"Riittää kun päivität uusimmat päivitykset Win 7:aan ja käyttis on sen jälkeen täysin turvallinen. "
Totta, itse käyttis on silloin turvallinen mutta myös kaikki muut ohjelmat jotka aukaisevat netistä ladattuja tiedostoja pitää aina päivittää tietoturvan osalta.
Windowsille on tietysti tehty paljon haittaohjelmia mutta hyvä puoli on että niitä ei tarvitse asentaa jos ei halua ja ylläpidettyyn koneeseen ne eivät tartu itsekseen.
http://aijaa.com/0000910170290
Pelkästään tämä sanamuoto MSE:n etusivulla on lisännyt luottamusta tähän virustorjuntaan-
"Auttaa" = ei luvata mitään mitä ei pystytä pitämään ja koko lauseesta käy myös ilmi että MSE EI ole mikään kokonaisvaltainen tietoturvaratkaisu niinkuin ei mikään muukaan "tietoturva ohjelmisto".
Kaikkia virustorjuntoja tehokkaampi keino esim. 0-päivän haavoittuvuuksia vastaan on käyttää konetta aina tavallisen käyttäjän oikeuksin varustetulla käyttäkätilillä. Mm. kaikki hankalat rootkit haittaohjelmat voi unohtaa kokonaan jos ei ole vahingossa itse asentanut järjestelmänvalvojan oikeuksin jotain ohjelmaa jossa on ollut tuollainen mukana."..ilman raskaita virustorjuntoja ja palomuureja :) "
Olet siinä mielessä oikeassa että mitään kolmannen osapuolen tekemiä "tietoturva" humpuukiohjelmia ei tarvita mihinkään.
MSE:n saa automaattisesti Windows updatesta jos koneessa ei ole muuta virustorjuntaa.- win on tolloille
w7 täynnä vakoiluohjelmia. W7 on itse suuri virus. Ois aika hieman tutkia ja tajuta. Mut kun oot sinisilmäinen tollo, niin käytät edelleen windows-tuotteta. Kukaan viisas ei niihin enää koske. Ne ovat ohjelmina täysin kelvottomia.
- Kiinnostunut
Vaikka et haluakaan pitää Windowsin omaa palomuuria niin kysyn mielenkiinnosta että miksi?
Sinulla on varmaan siihen pätevä selitys koska hylkäät ulos/sisään päin blokkaavan palomuurin. - vanahajäbä
Avast Free ja Windowsin oma palomuuri on pelittänyt jo pitkään todella hyvin, paremmin kuin F-Secure joka oli liian raskas.
- täälä taas on
käytössä xp jossa avira antivir free ja sygate palomuuri, ihan toimiva ja kevyt järjestelmä ..
- vastaavava
Ilmaista avasta kehiin. Ei koskaan maksullisiin huijakkeisiin euroakaan rahaa.
- Pandaa_peliin
Kokeile tuota pandan ilmaisversiota. Se on kevyt ja nopea.
http://www.tietokone.fi/uutiset/2009/virustorjunnan_mullistus_ilmainen_pilviohjelma_pandalta- pandaa_peliin
Tarkemmin lukiessani kyseisen ohjelman tietoja (ei ole itellä käytössä) se sopii huumeveikoille, koska suurin osa työstä tehdään "pilvessä"
Heh heh....vitsi vitsi
Pandan ilmaisessa versiossa on vaan se heikkopuoli että se ei anna tarkistaa automaattisesti muistitikkujen sisältöä kun tikun laittaa koneeseen.
- MulliKulli
Itse rajaat oikean vastauksen poissuljetuksi. Maksat turhasta turvallisuudentunteesta, harhaa. W7/ palomuuri ja Essential Security
- 3v poika
Windowssin oma muuri ilmainen avast.
- sun kohdalla
ton vielä ymmärtää ..
- KulliMulli***
Linuxin-käyttäjä ovat kehuneet linuxia niin paljon, siitä myös ettei siinä ole viruksia. Minulla on W7. Aion asentaa virustorjuntaohjelman eli Linuxin ProgramFiles hakemistoon. Poistan käyttäjät kansion, virukset luulevat että minulla on käyttämätön kone, kun ei ole käyttäjiä. Eivät yritä tarttua koneeseeni?
- turvallista käyttöä
Yksi iso tuvallisuusriski on siinä näppäimistön ja penkin välissä, jolle parhainkaan torjuntaohjelam ei voi mitään ja siihen juuri perustuu mm. tuon mainostetun linuxin hyvyys.
Kun olet ns. alemman käyttöoikeuden omaava käyttäjä niin sinulla ei ole oikeuksia asentaa ohjelmia ja sitä kautta myöskään et voi antaa oikeuksia ohjelmile asentaa noita härpäkkeitä.
Windowsistakin saa turvallisen, kun luo erikseen pääkäyttäjän tilin ja itselle alemman tason tilin, jota pääsääntöiseti käyttää ja vain tarvittaessa hyödytää tuota pääkäyyäjän tiliä ja asentaa tietysti vain sellaisia ohjelmia, joista voi olla ihan varma, että ne ovat puhtaita. Toinen juttu on tietysti, että myös kaikki päivitykset täytyy olla ajantasalla!"Windowsistakin saa turvallisen, kun luo erikseen pääkäyttäjän tilin ja itselle alemman tason tilin, jota pääsääntöiseti käyttää ja vain tarvittaessa hyödytää tuota pääkäyyäjän tiliä..."
Näin olen tehnyt Mac:issäkin.
- pelkkääroskaa
Kaikki pelkkää roskaa. Yksikään ohjema ei suojaa yhtään mitään windows-maailmassa. Koko windows on itse suuri virus. Älkää uskoko mainosmiehiä. Ne valehtelevat koko ajan ja aina vain röyhkeämmin.
- MT00
ladatkaa vaan avast
nimimerkkillä kokemusta - Ei F-Securea
En osaa sanoa muuta kun että F-Secure on perseestä.
f-secure 2012 on hyvä. Itselläni on ollut kaksi vuotta f-secure ja ei ole ollut yhtään virusta, vaikka lataan paljon netistä kaikkea.
- Ei F-Securea
Minun milestä Kaspersky Pure se on tosi hyvä! Suosittelen! Norton, Avast, MSE, F-secure ja muut ovat ihan huonoja! Suosittelen taas Kaspersky Purea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mikähän versio F-securesta? 8.0 sarja oli aika hidas.. Ysisarja on hyvä.
- uskopois..
Avastin ilmaisversio on tehny mulle ihmeitä.
Nopea skannaus ja ylivoimainen verrattuna muihin ilmasiin virustorjuntoihin. - nortti
Avast on hivakasta eli kayta AVG, loytyy myos ilmainen ja tehokas versio. Fuck-secure on aina ollut paska ;)
- nortti
Sheriffit sit muutti mun textii, eli F-secure in syvalta
- Norton123
norton 360 hakkaa fsecuren 100-0
- F-Secure Sucks!
KYLLÄ puhut asiaa F-Secure on niiku perseestä. Alakerran konees oli kerran Norton 360 ja se näytti että joo täällä on vähä Spywaree ja Adwaree ja keyloggerii mut ei siltikää laskenu niitä viruksiks. Ostettii sitte F-Securen Anti-Virus ja se siinä hyrräs jonkinaikaa ja ei löytäny mitää. Nyt äitee valittaa ku koko ajan tulee pop up ikkunoita ja f-Secureen tulee virheitä että 'Se on possä käytöstä. Käynnistä tietokone uudelleen.' Tällähetkellä mulla on Avast ja näyttää toimivan ihan hyvin.
- Näin mulla
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. F-Secure ei paitsi ollut huono löytämään vaan lisäksi todella huono poistamaan saastuneita tiedostoja. Norton hidasti koneen käyttöä ihan järkyttävästi. Tuolla aiemmin joku mainitsi Nortonin käynnistyksen yhteydessä suoritettavien ohjelmien ajastukset, niin... no miksi tehdä se Nortonilla kun se onnistuu Ohjauspaneeli -> Valvontatyökalut -> Tehtävien hallinta kautta?
Nämä Spyware ja Adware awaret ja doctorit on kans kokeiltu, ihan hyviä ja löytävät kyllä haittoja ja osaavat niitä poistaa.
Nykyisin, eli nyt kolmen vuoden ajan, on ollut kokoonpanona Windowsin oma palomuuri ja Defender, virustorjunta ja haittojen torjuntana on ollut Avastin free-versio eikä ole yhtään ainutta kertaa ollut ongelmia. Avast blokkaa haittaohjelmat ja virukset heti "kättelyssä", eli haitallista softaa ei pysty vahingossakaan suorittamaan itse. Kerran pääsi joku Avastin ohi, mutta Defender blokkasi sen. Eli näillä on menty ja ei ole valittamista.
Jokainen joka miettii mikä on se paras virustorjunta/palomuuri/haittaohjelmientorjuntaohjelma(t), niin kannattaa lyödä ne mitkä itsestä tuntuu parhaalta. Se mikä sopii toiselle ei välttämättä toimi niin hyvin jollakin toisella. Norton on tästä hyvä esimerkki sillä osa tutuistani on todella tyytyväinen siihen ja eikä ole huomannut koneen hidastuvan ollenkaan. Siinä vaiheessa kun ensimmäisen kerran joku virus/haittaohjelma pääsee läpi on syytä miettiä ohjelman vaihtoa. Näin mulla kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. F-Secure ei paitsi ollut huono löytämään vaan lisäksi todella huono poistamaan saastuneita tiedostoja. Norton hidasti koneen käyttöä ihan järkyttävästi. Tuolla aiemmin joku mainitsi Nortonin käynnistyksen yhteydessä suoritettavien ohjelmien ajastukset, niin... no miksi tehdä se Nortonilla kun se onnistuu Ohjauspaneeli -> Valvontatyökalut -> Tehtävien hallinta kautta?
Nämä Spyware ja Adware awaret ja doctorit on kans kokeiltu, ihan hyviä ja löytävät kyllä haittoja ja osaavat niitä poistaa.
Nykyisin, eli nyt kolmen vuoden ajan, on ollut kokoonpanona Windowsin oma palomuuri ja Defender, virustorjunta ja haittojen torjuntana on ollut Avastin free-versio eikä ole yhtään ainutta kertaa ollut ongelmia. Avast blokkaa haittaohjelmat ja virukset heti "kättelyssä", eli haitallista softaa ei pysty vahingossakaan suorittamaan itse. Kerran pääsi joku Avastin ohi, mutta Defender blokkasi sen. Eli näillä on menty ja ei ole valittamista.
Jokainen joka miettii mikä on se paras virustorjunta/palomuuri/haittaohjelmientorjuntaohjelma(t), niin kannattaa lyödä ne mitkä itsestä tuntuu parhaalta. Se mikä sopii toiselle ei välttämättä toimi niin hyvin jollakin toisella. Norton on tästä hyvä esimerkki sillä osa tutuistani on todella tyytyväinen siihen ja eikä ole huomannut koneen hidastuvan ollenkaan. Siinä vaiheessa kun ensimmäisen kerran joku virus/haittaohjelma pääsee läpi on syytä miettiä ohjelman vaihtoa."Siinä vaiheessa kun ensimmäisen kerran joku virus/haittaohjelma pääsee läpi on syytä miettiä ohjelman vaihtoa. "
Väärin!!!
Siinä vaiheessa kun ensimmäisen kerran joku virus/haittaohjelma pääsee läpi on syytä mennä peilin eteen ja miettiä mitä on tullut tehtyä väärin kun näin on päässyt käymään.
Jos koneelle on jo päässyt asentumaan haittaohjelma järjestelmänvalvojan oikeuksin niin se kone putsataan asentamalla käyttöjärjestelmä uudelleen.f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
"Siinä vaiheessa kun ensimmäisen kerran joku virus/haittaohjelma pääsee läpi on syytä miettiä ohjelman vaihtoa. "
Väärin!!!
Siinä vaiheessa kun ensimmäisen kerran joku virus/haittaohjelma pääsee läpi on syytä mennä peilin eteen ja miettiä mitä on tullut tehtyä väärin kun näin on päässyt käymään.
Jos koneelle on jo päässyt asentumaan haittaohjelma järjestelmänvalvojan oikeuksin niin se kone putsataan asentamalla käyttöjärjestelmä uudelleen.Juuri näin.
- marksilainen josef m
laita siihen kolmisata kymppinen mikro prosessori STDFG-kompressori tupla suutin v8 kone junan vessa ja HDD-näyttö suojaa kommunismillä ja aanna kaikille käyttöoikeudet nääs, nii kukkaann ei riko kun ne saa hyötyä.
Hyviä:
Avast Internet Security 7- Caacao
Avast Free Antivirus on hyvä koska äsken hylkäs multa troijan hevosen
- 5345345
Avast on paras ilmainen.
AVG on täys paska, liikaa false positiveja.
Avira antivir on liian antiikkinen.
Norton taas on yksi vitun virus!!
Ja fsecure suomalaista ei kannata ottaa - hanlakATKguru
Te kaikki puhutte asian vierestä. WiN7 oma palomuuria voi muokata mieleisekseen jos osaa, sallii yhteydet tai kieltää. Virustorjunta suodattaa, tarkistaa yhteyden avaamisyritykset ja sallii tai estää joita voi muokata halumakseen muutakin kuin oletusasetuksilla. Lisänä estän scritpin ajamamisen selaimessa ellen anna siihen erikseen lupaa. Lisäpalikat firefox; NoScript, RequestPolicy ja Adblock plus. WIn7 ei tarvitse välttämättä virustorjuntaa, mutta suodatus nopeuttaa liikennettä, tarkistaa prokollien mukaan, joten suosittelen. Se oli lyhyt muttei perusteellinen selvitys.
- yxMSE
MSE:tä ei nää puppelinörtit uskalla tunnustaa, kun se paljastaa warewinukan "aktivointihaitat".
- lalalalaaaa
ESET:n NOD32 on F-Securea ja nortonia kevyempi. http://www.eset.fi/
Tosin hinnassa suomalaisena ohjelmistona F-Secure on halvempi bongata jostain alennuksena. - 77
Jos olisin Windows käyttäjä niin ottaisin tuon ylempänä olevan Eset ohjelman ja siihen key finderin.
- ..
Nortoniin en enää koske.
Winkkarin oma palomuuri ja defender.
Comodon virustorjunta.
En pelaa, pääasiassa surffailua. Comodon maksuton Internet Security toimii hyvin, mutta on vähän raskas ja vaatii alussa säätöä.
Ja mihin tuollaista tarvitaan? Kuulostaa tosi järjettömältä kun joku joka edustaa tällaista firmaa: http://nettimuori.net/
ehdottelee jotain palomuurivirittelijöille tarkoitettua maailmanlopun humpuukisoftaa kokemattomille käyttäjille konetta sotkemaan.
- Eslp.
Laita Avast. Se on mulla toiminut oikeinkin hyvin. Windowsin palomuurikin on hyvin oivallinen!
- semikoproject
Avira Internet Security 2012
http://semikoproject.com
Valitse Avira Internet Security 2012, jos:
Säännöllisesti etsit tietoa netistä.
Käytät pankkitilejä tai teet investointeja verkossa.
Ostat verkkokaupoista tai jätät tarjouksia huutokauppa sivustoilla.
Käytät online-puheluita, pikaviestejä
tai sosiaalisia verkkoja.
Käytä julkisia wifi verkkoja.
Jaat tietokoneesi kumppanisi tai perheenjäsentesi kanssa.
Säilytät korvaamattomia valokuvia, musiikkia ja videoita tietokoneellasi.
Olet huolissaan siitä, mitä lapset voivat nähdä ja tehdä verkossa. McAfee Internet Security on paras (tunnisti muistaakseni 0,02% enemmän viruksia, kuin norton tai f-secure). Lisäksi ei oikeasti vie kaikkea koneen tehoista
- F-Secure Internet Se
Mulla on F-Secure Internet Security 2012. Toimii ainakin 7i koneessa ihan huomaamattomasti ja ei ole pienintäkään syytä muuhun vaihtaa.
Kyllähän F-secure toimii, mutta se maksaa.. Itse en ajatellut enää ostaa maksullisia virustorjunta ohjelmia koska ilmaisilla pärjää melkeimpä yhtähyvin..
- comodoavg
Asenna AVG ja Comodo Firewall
Ensimmäisen vosii ehkä asentaa muttatuota palomuuria ei koskapa Windows sisältää hyvän palomuurin joten muita ei tarvitse asentaa.
virustorjunnat on turhia vie vaan muistia kuhan ei vaan lataile mitään paskaa tai käy epäilyttävillä sivuilla ei mulla muuta..
- virukseton
Mitä ihmettä täällä horistaan. Minulla on aina ollut F-secure eikä koskaan ole ollut viruksia. Nyt on Soneran tietoturva joka on F-securen yhteydessä. Halvalla ei saa koskaan hyvää ja ilmaisella ei sitäkään.
Mutta tässätapauksessa ilmaiseksi saa melkeimpä yhtähyvän virustorjunnan kuin maksullisesti. Kaikki nipittäin riippuu koneen käyttäjästä/käyttäjistä. Ei ne virukset itsestään koneelle tule.
- ZA on hyvä
F-Securen jälkeen heti seuraavaksi paras on ilmainen ZoneAlacm antivirus firewall. Vähän hitaampi mutta ihan yhtä hyvin löytää virukset ja osaa ne poistaa, eikä anna juurikaan vääriä hälytyksiä.
AVG Free Edition ei enää ole kovin hyvä, esim. vääriä hälytyksiä tulee jo aika paljon. Avast ja Avira ovat myös aika huonoja ja epäluotettavia verrattuna kärkikastin ohjelmiin.
- Huono äffä kokemus
Kapersky? Joku sanoneen F-secure mutta sehän on kaperskyn softa, tunnisteet tulee muualta. Soneran tarjouksessa tuli 2v turva mukana laajakaistaan. Avast on kyllä oikeasti ihan kelpo, toimii ja testeissä toiseksi paras, palomuuriksi avastin kanssa paraiten käy kun muuraat muurin lähiverkon ja valtakunnan verkon väliin eli et kytke nettiin koko vehjettä - se on paras tai teet vanhasta koneestasi palomuurin
lähiverkkoon vähintään. Pidin pctools firewallista suomenkielisenä mut sitä ei enää ole periaatteessa, eivät päivitä ja jaa sitä enää ilmaisena.
F-securessa ongelma suorastaan se, että osaavat jo yleisimpinä hyökätä ja sujauttaa sen läpi haittakoodia ja se löytää vaikka mitä mutta tarvii aina jotain apupalikoita haitakkeiden poistamiseen kun taas toiset osaa hyvin putsata pahemmatkin haitakkeet ilman mitään ohjelmalisäkkeitä ja on niin läskistynyt
että yksiytiminen kone puhkuu armoo sovelluksia ajellessa sen kanssa, etenkin
läppärit menee tukkoseksi.- F-Securen enginet
"Kapersky? Joku sanoneen F-secure mutta sehän on kaperskyn softa, tunnisteet tulee muualta. "
Eihän F-Secure ole ikinä ollut Kasperskyn softa. Tosin vuonna 2007 F-Securessa oli peräti 4 engineä ja se toimi hitaasti (Lavasoft, Kaspersky, ja F-Securen omat Orion ja Libra jotka tunnistivat vielä paljon lisää viruksia).
Nykyään F-Secure 2012 käyttää vain 2 engineä, omaa ja BitDefenderiä. Silti se tunnistaa ennätyspaljon ihan uusiakin viruksia ja toimii nopeammin kuin koskaan.
- F-Secure 2012
Tämä saksalainen av-test.org on yksi parhaita ja luotettavimpia puolueettomia virusvertailuja mitä löytyy:
http://www.av-test.org
Ensimmäinen linkki (av-test certificate) listaa parhaat antivirukset, ja tuloksia voi lajitella virustunnistuksen, korjauksen (kun kaikki ohjelmat eivät kovin hyvin osaa poistaa löytämiään viruja) ja käytettävyyden (mm. toimintanopeus) mukaan.
Paras on kyllä BitDefender, mutta Kaspersky ja F-Secure Internet Security 2012 tulevat seuraavana erittäin hyvinä vaihtoehtoina. F-Secure nykyään on lisäksi nopea, nopeampi ja kevyempi jopa kuin MSE, Avasti ja muut uusimmat antivirukset, ja luotettava ja tunnistaa viruksia todella hyvin. Testi ei pidä paikkaansa. F-secure 2012 ei ole MSE virustorjunta ohjelmaa kevyempi vaan raskaampi.
- hitaus on historiaa
Kun katsoo vähän vanhempia testituloksia alkuvuodelta (esim. av-test jan/feb tai mar/apr 2012), niin niissä F-Secure on huomattavasti hitaampi. Ainoastaan uusin versio on nopea, kesäkuun 2012 testissä F-Secure on kaikkein nopein antivirus ja huomattavasti parempi kuin vanhat versiot.
- F-Secure paras
CPU:n ja muistin kulutus (kannattaa kääntää google kääntäjällä):
http://www.clubic.com/article-77079-3-guide-comparatif-meilleur-antivirus.html
Kaspersky on kaikkein hitain, eniten kuluttaa CPU:ta kun virustorjunta on päällä, ja MSE toiseksi hitain. Avast on myös aika cpu-rohmu ja ja F-Secure on KEVYIN JA NOPEIN antivirus, parhaat CineBenchin pisteet.
Varsinkin ssd-käytössä kannattaa olla F-Secure cpu-keveyden takia, kun skannattavaa dataa tulee nopeasti paljon.
Muistinkulutus: Kaspersky 384MB on omaa luokkaansa rohmuisuudessa (ei sillä tosin väliä jos on uusi nopea kone ja 8 tai 16gb muistia). F-Secure 88mb ei kovin paha. Ihan rutkuihin koneisiin joissa on 512MB muistia, voisi tosin suositella Avastia joka on yllättävän muistipihi, 40mb, muistitestin parhaita. - 132r123r32
- Norton on hyvä
Itse käytän just tota Norton Internet Securitya.
Mun nettiliittymässä on kyllä Sonera tietoturva (eli F-Secure) lisenssi kaupan päälle, mut mieluummin käytän Nortonia...
Norton ainakin asentuu salamannopeasti verrattuna F-Secureen, ja kun aina tiukan paikan tullen joutuu asentamaan windowsin uudelleen, niin ei tuhraannu aikaa F-Securen liian pitkään asennukseen...
Sen lisäksi Nortonissa on se "hiljainen tila", kun itse myös pelaan tällä koneella. - oapwstu0å4uå
Niin ja semmoinen seikka että Nortonia aikoinaan kritisoitiin siitä että se oli hyvin hyvin vaikeaa poistaa koneelta, jonka takia monet vanhat Nortonin käyttäjät kiertävät sen nykyään kaukaa. Tilanne on kuitenkin tänä päivänä aivan toinen, voin sanoa muutaman vuoden käytön jälkeen
Nortonistahan tuli muutama päivä sitten uusi versio, joka on maksuton edellisen version omistajalle.
- mse.
.Mulla on ollut norton , f secure , avant , ja nyt mse.joka on ilmainen. V3iimeksi mainittu toimii parhaiten , tai siis kone yleensäkin on nyt kondiksessa.
palomuurina mukana ostaessa tullut palomuuri, onko sen nimi windows(?)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama917570Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1226305Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604437Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353061Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902628Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh351925- 1291551
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971524Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo32795Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21782