Tunnnustettu "adventistimaallikko" Jarlau on kastettu kolme kertaa. Mutta miten on mahdollista että adventistipappi on kastanut Jarlaun varmuuden vuoksi kolmannen kerran?
Taasko kerran adventistipappi on ollut harhan suossa kaulaansa myöten?
Adventistipappi teki eksytykseen vievän virheen
7
88
Vastaukset
- haloo haloo!!
Mitäs toi nyt.Tunnen adventistin joka tykkää kovasti olla esillä ja nyt hän pohtii,että pitäisikö mennä kasteelle KUUDENNEN KERRAN.
Hei
Olisitko enemmän kuin 3 kertaa asiasta maininnut täällä ?
Olenko enemmän kuin 3 kertaa asian kertonut miten on ?
Olenko sanonut itseäni papiksi koskaan ?
Montako kertaa olen asian selittänyt ?
Olenko Sinulle tilivelvollinen ja millä perusteella ?
Oletko itse mennyt ensimmäistäkään kertaa kasteelle ?
Kasteita saa ottaa. "Yksi usko ja yksi kaste" merkitsee kasteen laatua, ei lukumäärää. Erotuksena lukuisista sen ajan pirskotukista ja pesuista.
Olen lapsena päätävaleltu kyselemättä minulta mitään. Olen ottanut uskon kasteen kaksi kertaa ja kolmatta en tarvitse. Kuinka monta kertaa olen asian kertonut. En ole tehnyt asiassa mitään väärää.
Minä olen toiminut maallikkona seurakuntademokratian mandaatilla hengellisissä tehtävissä. Olen sanonut vastuuni irti 1.6.2006. (kaksituhattakuusi)
En ole sanonut itseäni koskaan papiksi.
Pestit ovat määräaikaisia. Demokratia on sellaista aina. En ole seurakunnan toiminnassa enkä -demokratiassa mukana.
Suositan Adventtkirkkoa hengellisenä kotina kyllä.
En räksytä kirkkoa enkä seurakuntalaisia minkään valtakunnan tai kaupungin-
Uskon asiat ovat ihmisten omantunnon kysymyksiä aina ja vastaavat niistä Jumalan edessä. En ole kasteitteni lukumäärästä Sinulle tilivelvollinen kuitenkaan enkä mistään muustakaan-.
Täällä olen keskustelija. Minä en pidä itselläni hengellisiä virkoja.
Papin ja pastoreiden paikkoja täytetään teologian kandidaatin A tai B tutkinnon mandaatilla. Lakimiesten ja tuomareiden hommiin suomessa pitää taas olla oikeustieteen kandidaatti. Demokratian mandaatilla ei suomessa voi kukaan ryhtyä lakimiehen eikä tuomarin hommiin eikä virkoihin. Seurakuntademnokratiassa on mahdollista suorittaa kaikkia papillisia tehtäviä maallikoiden mandaatilla.
Kirkolliset sakramentit tavalisesti kuitenkin suorittaa pastori jos on käytettävissä.
Jos ei pappia ole seurakuntademokratia kaikissa piireissä valitsee noidenkin hommien tekijät keskuudestaan.
Muu demokratia joita paikkoja on esim. kaikessa kunnallisessa hallinnossa ovat maallikkovastuun paikkoja organisaation tilivelvollisuusasioissa, mutta itsenäinen valta on ryhmäpäätöksien äänestyslappujen ääni. Koska mitään ei tarvitse tietää. Intuitio riittää, mutta kuka piru menisi lääkäriin jos kaveri ei ole lääketieteen kandidaatti joka on pätevyysvaatimus- ?
Pappisjärjestelmä on ristillä lakannut, ja uuden liiton papillinen väki on kaikki uskovaiset ihmiset. 1 Piet 2:9, Gal 3:28.
Näitä ei kuitenkaan koskaan sanota papeiksi missään yhteydessä. En ole minäkään sanonut koskaan itseäni papiksi. Papit ja pastorit ovat ammattinimikkeitä joihin voi pätevöityä kuka tahansa suorittamalla telogian tutkinnon. Pappismääräykset poistuivat ristillä, ei leeviläisiä eikä Aaronin jälkeläisiä siis enää ja varmuuden vuoksi Jumala hävitti Israelin sukukirjat 70 jkr ettei pappien perään enää kukaan pääsisi. Uuden liiton myötä kun lakkasi koko vanhan liiton uhri- ja pappispalvelus. Pappi on harhaanjohtava nimike asiassa.
Emme ole päässeet pappien perään enää 2000 vuoteen ja siksi minuakaan on mahdotonta kenenkään luulla papiksi.
yst. jari- 3 x todensanoo
Eikös se adventistipappi ole sinutkin kastanut vai oletko itse itsesi kastanut?
- paraskin fariseus
Uskovatko adven tistit että lapsikaste vie kadotukseen?
paraskin fariseus kirjoitti:
Hei
Minä en missään tapauksessa ole koskaan sanonut että helvettiin sillä konstilla pääsisi. En ole kenenkään muunkaan kuullut niin sanovan koskaan.
Uskonasioissa synti on suhteellinen käsite toisinaan ja joskus.
Jos uskot jonkun asian olevan syntiä, se sitten on syntiä Sinulle. Ei muille välttämättä syntiä.
Kaikessa tiedon ja uskon asioissa ollaan itse kukin henkilökohtaisesti Jumalan edessä ¨käsi sydämellä kaikissa ratkaisuissa. Monet ottavat aikaa kypsyäkseen. On paljon lukuisia isoja kysymyksiä joissa menee aikaa ja ratkaisuja tulee aikanaan kun aika on kypsä. On tuskailua ja kipuilua joka voi olla hyvinkin tuskaisaa ja rassaavaa. Minäkin mietin iät ja ajat monia kysymyksiä, tutkin ja tutkin ja väänsin ja väänsin haukuin ja räksytin.
On pakko tehdä itse sellainen ratkaisu että on itselleen rehellinen.
Älä ihmisiin muihin koskaan katso, tee Jumalan edessä itse kaikki ratkaisut ja tee ensin niin että solmit Jumalan kanssa rakkaussuhteen niin että Sinun on siinä hyvä levätä ja sitten vaan hisskunkissun kuuntelet mitä omatuntosi puhuu.
Omantunnon ääni on Jumalan yksi tapa puhutella ihmistä. Sitä kutsutaan omaksitunnoksi.
Upotuskaste on raamatullinen esimerkki kasteesta. En muuta sano enkä ole koskaan sanonut enkä tule koskaan sanomaankaan.
2000 vuotta sitten oli Paavalinkin aikaan monenlaisia pesuja ja pirskotuksia.
Paavali siksi puhui yhdestä uskosta joka merkitsee Kristusta ja yhdestä kasteesta joka tarlkoitti sitä kastetta mikä liittyi Kristus uskoon eikä johonkin muuhun pesuun lukuisten pesujen joukossa. Ei ole kyse kappelemääristä kappalemääränä per/kpl/st onnenkaan siis.
yst. jari- pyh!
Saathan sinä olla fariseus, jos niin haluat, mutta lakkaa tuo typerä räksyttämisesi.
- kristitty
kaste ei vie ketään kadotukseen,...mutta synti eli laittomuus vie!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama937670Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1246390Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1644501Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353091Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta912656Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh442012- 1401668
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971564Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo48886Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21822