Mikä on kun ystävät lähtevät?

Pahvilaatikossa

Mikä on kun kaikki ystäväni lakkaavat pitämästä yhteyttä?

Ekat ystävät koulussa muuttuivat kiusaajiksi. Sitten myöhemmin sain lisää kavereita, mutta ne lakkasi pitämästä yhteyttä. Nyt on sitten viimeisetkin lakanneet pitämästä yhteyttä (olen siis nuori aikuinen jo). Lähetin muutaman viestin silloin tällöin, mutta lopulta niihinkään ei enää vastattu, joten lopetin.

Olen rehellinen ja luotettava enkä ole tietääkseni mitenkään heitä ärsyttänyt. Ensin ollaan niin kavereita ja tehdään kaikenlaista, mutta sitten yhtäkkiä ei enää kiinnosta. Vaikka kuinka asiaa podin, niin en voi keksiä, miten tämä voisi olla minun vikani. Aina meillä kaikilla hauskaa oli.

25

2235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • motskarilla töihin

Ei siihen välttämättä ole mitään erityistä syytä.

Silloin pitää vaan yrittää löytää uusia ihmisiä joidenka seurassa viihtyy ja joihin voi sekä haluaa luottaa.

• -

"joihin voi sekä haluaa luottaa."

Tämä on juuri se ajatusmalli millä karkottaa kaikki ystävät.

Jos ihminen kuvittelee voivansa luottaa ystäviin, miten ihminen kuvittelee pärjäävänsä elämässä? Tulisiko ystävien auttaa ihmistä ja hoitaa toista ihmistä? Nykypäivän maailma vaatii ihmisiltä melkoisia ponnisteluita eikä ystäville juurikaan ole aikaa. Tämän vuoksi ystävät ennemmin ryhtyvät kiusaajiksi jotta jostain ihmisestä pääsee eroon, kuin että he alkaisivat huolehtimaan siitä että joku ystävä pärjää elämässä. Elämässä ei pärjää jos ei itse huolehdi itsestään. Ystäviä saa jos itsellä on jotain tarjota mitä ystävät tarvitsevat. Tämä vaatii kuitenkin kovaa työtä että saa jotain sellaista tietoa mistä on hyötyä ystäville. Ystävistä tuskin on kuitenkin tällöin mitään hyötyä jos heillä on sinua vähemmän tietoa eivätkä he tarjoa sinulle mitään.

• perus tallaaja

Tämä on tätä nyky aikaa! Ja harvassa on ihmiset keihin luottaa! Olen muuten itse samassa tilanteessa missä sinäkin. En ymmärrä miksi Suomi on tälläinen juro maa! Ulkomailla aina saa kavereita ja Suomessa kiusataan, syrjitään ja pelätään.

• Trust we need
        - kirjoitti:

Jos ihminen kuvittelee voivansa luottaa ystäviin, miten ihminen kuvittelee pärjäävänsä elämässä? Tulisiko ystävien auttaa ihmistä ja hoitaa toista ihmistä? Nykypäivän maailma vaatii ihmisiltä melkoisia ponnisteluita eikä ystäville juurikaan ole aikaa. Tämän vuoksi ystävät ennemmin ryhtyvät kiusaajiksi jotta jostain ihmisestä pääsee eroon, kuin että he alkaisivat huolehtimaan siitä että joku ystävä pärjää elämässä. Elämässä ei pärjää jos ei itse huolehdi itsestään. Ystäviä saa jos itsellä on jotain tarjota mitä ystävät tarvitsevat. Tämä vaatii kuitenkin kovaa työtä että saa jotain sellaista tietoa mistä on hyötyä ystäville. Ystävistä tuskin on kuitenkin tällöin mitään hyötyä jos heillä on sinua vähemmän tietoa eivätkä he tarjoa sinulle mitään.

Sehän ystävyyden kulmakivi onkin, niin kuin muidenkin ihmissuhteiden, luottamus! Jos ei voi luottaa toiseen, ei voi olla ystävä sellaisen kanssa, joten toiseen kannattaa luottaa jos se toinen osoittaa olevansa luottamuksen arvoinen.

• -
        Trust we need kirjoitti:

Sehän ystävyyden kulmakivi onkin, niin kuin muidenkin ihmissuhteiden, luottamus! Jos ei voi luottaa toiseen, ei voi olla ystävä sellaisen kanssa, joten toiseen kannattaa luottaa jos se toinen osoittaa olevansa luottamuksen arvoinen.

Mutta jos luonto / rikkaat ihmiset ovat eri mieltä, tällöin ihmisellä ei ole aikaa muille ihmisille eikä ystäviin voi luottaa jos heillä ei ole aikaa sinulle. Jos ystävät pettävät luottamuksen sinuun, ei se tarkoita että vika olisi ystävissä tai heidän luottamuksessa. Kyse on puhtaasti selviytymisestä. Toki ystävät usein haluavat luotettavia ystäviä, mutta usein tilaisuus tekee varkaan. Jos jollekin tarjotaan "parempaa seuraa" eli vaikkapa työpaikka joka tarjoaa paljon rahaa, saattaa se edellyttää että tietystä ystävistä tai kaikista ystävistä tulee luopua. Jos jostain ystävästä ei pääse eroon muuten kuin olemalla ilkeä, ovat ihmiset ilkeitä.

Minun näkemyksen mukaan ystäviin ei voi luottaa. Toki ihmiset varmasti haluaisivat luottaa ystäviin tai haluavat kuvitella voivansa luottaa ystäviin. Useimmat ystävyyssuhteet katkeavat kuitenkin 10 vuoden sisällä. Ihmisillä mielenkiinnon kohteet muuttuvat ja tätä kautta ystävyyssuhteet katkeavat kun ystävät käyttäytyvät eri tavoin tai ovat eri asioista kiinnostuneita.

"Trust we need"
        Nykypäivän maailmassa ihminen voi luottaa rahaan tai johonkin valuuttaan koska tällä selviytyy melko hyvin. Ystäviltä et voi pummata rahaa sitten kun koko maailma on taloudellisesti heikossa tilanteessa. Minä en lähtisi elättämään yhtäkään ystävää ellei minulla sattuisi olemaan niin hyvä taloudellinen tilanne että kykenisin elättämään muita. Harvalla tuntuu olevan. Kenties tämän vuoksi kirjoituksen aloittajan ystävätkin ovat hänet jättäneet.

Kirjoituksen aloittaja kuulostaa läheisriippuvaiselta ihmiseltä. Tämä on sinänsä melko ymmärrettävä piirre ihmisissä koska yhteiskunta tekee ihmisistä tällaisia. Kenties hänen omat ystävät ovat tehneet hänestä sellaisen ja sitten jättäneet kun ovat hänestä kaiken hyödyn imeneet.

• 45-7
        - kirjoitti:

Pitääkö ystävistä aina jotenkin hyötyä?

Tuollainen ei kuulosta todelliselta ystävyydeltä.

• -
        45-7 kirjoitti:

Pitääkö ystävistä aina jotenkin hyötyä?

Tuollainen ei kuulosta todelliselta ystävyydeltä.

"Pitääkö ystävistä aina jotenkin hyötyä?"

Jos ihminen saa iloa jostain asiasta, on tästä ilosta mahdollisesti ihmiselle jotain hyötyä. Ilo poistaa masennusta. Ilolla lienee muitakin ominaisuuksia joista voi olla hyötyä. On myös sanonta itku pitkästä ilosta.

Jos ihminen ei hyödy ystäviensä seurasta jotenkin, on syytä miettiä miksi. Jos ystävät ovat ilkeitä ja haluavat katkaista ystävyyssuhteen, on heillä varmasti syynsä siihen miksi he näin tekevät.

Mikä on ystävyyden tehtävä?
        Mikä on ihmisen tehtävä elämässä?
        Ihminen joka tuomitsee toisen ihmisen pahaksi sen vuoksi että hän haluaa ystävyyden olevan erilaista mitä itse haluaa, kumpi ihmisistä on väärässä?

• 45-7
        - kirjoitti:

"Pitääkö ystävistä aina jotenkin hyötyä?"

Jos ihminen saa iloa jostain asiasta, on tästä ilosta mahdollisesti ihmiselle jotain hyötyä. Ilo poistaa masennusta. Ilolla lienee muitakin ominaisuuksia joista voi olla hyötyä. On myös sanonta itku pitkästä ilosta.

Jos ihminen ei hyödy ystäviensä seurasta jotenkin, on syytä miettiä miksi. Jos ystävät ovat ilkeitä ja haluavat katkaista ystävyyssuhteen, on heillä varmasti syynsä siihen miksi he näin tekevät.

Mikä on ystävyyden tehtävä?
        Mikä on ihmisen tehtävä elämässä?
        Ihminen joka tuomitsee toisen ihmisen pahaksi sen vuoksi että hän haluaa ystävyyden olevan erilaista mitä itse haluaa, kumpi ihmisistä on väärässä?

No mun mielestä kivan ystävän kanssa voi vain olla. Iloista yhdessä oloa, shoppailua, mitä nyt keksitään.
        Jutella voi aiheesta kuin aiheesta, kuitenkin kunnioittaen toisen yksityisyyttä. Ei udella liian henkilökohtaisia

" Ihminen joka tuomitsee toisen ihmisen pahaksi sen vuoksi että hän haluaa ystävyyden olevan erilaista mitä itse haluaa, kumpi ihmisistä on väärässä? "

Ei mun mielestä tarvitse mitellä siitä kumpi on väärässä. Eikä kilpailla siitä kuka on oikeassa. Molemmilla on oikeus mielipiteeseen.

Edellytykset ystävyydelle on siinä että ystävillä on samat elämän arvot. Kaikkien ei tarvitse olla samaa mieltä asioista ja kaikkien ystäviä. Mun näkemys ystävyydestä ei perustu hyötymiseen, vaan siihen että ystävän kanssa on kiva olla. Aina ei tarvitse olla samaa mieltä.

• -
        45-7 kirjoitti:

No mun mielestä kivan ystävän kanssa voi vain olla. Iloista yhdessä oloa, shoppailua, mitä nyt keksitään.
        Jutella voi aiheesta kuin aiheesta, kuitenkin kunnioittaen toisen yksityisyyttä. Ei udella liian henkilökohtaisia

" Ihminen joka tuomitsee toisen ihmisen pahaksi sen vuoksi että hän haluaa ystävyyden olevan erilaista mitä itse haluaa, kumpi ihmisistä on väärässä? "

Ei mun mielestä tarvitse mitellä siitä kumpi on väärässä. Eikä kilpailla siitä kuka on oikeassa. Molemmilla on oikeus mielipiteeseen.

Edellytykset ystävyydelle on siinä että ystävillä on samat elämän arvot. Kaikkien ei tarvitse olla samaa mieltä asioista ja kaikkien ystäviä. Mun näkemys ystävyydestä ei perustu hyötymiseen, vaan siihen että ystävän kanssa on kiva olla. Aina ei tarvitse olla samaa mieltä.

"Ei udella liian henkilökohtaisia"

Niin no, en tiedä haettiinko tässä jotain erityistä luottamusta ystävyyssuhteisiin, mutta mitä hyvänsä ihminen hakeekin, hakee ihminen jotain hyötyä. Jos omat ystävät ovat lähteneet, johtuu se kenties siitä että itse puhuu säästä kun kaverit haluaisivat puhua syvällisempiä. Tai toisin päin. Sellaisista ystävistä ei ole hyötyä jotka ovat kiinnostuneita eri asioista mistä itse on kiinnostunut. Jos ystävät tuovat iloa omaan elämään ja ihminen hakee omaan iloa, on näistä ystävistä hyötyä tällöin. Jos tavallinen kaduntallaaja aivopestään ajattelemaan että hyöty liittyy jotenkin rahaan, sille minä en voi mitään.

• tarkkailija

Ystäviä voi tulla esiin yllättävistäkin paikoista tai ihmisistä. Uusista harrastuksista tai työpaikasta, naapureista tai tuttujen tutuista. Kun on mieli avoin, niin vielä paremmin on asiat. Jos nyt on hiljaista ystävärintamalla, saattaa myöhemmin olla asiat toisin.

• irsku

Ihmisten tilanne muutuu ne eivät pysty enää..., perheet,lapset,sairaudet, mieli ongelmat,

• kopukka.

mulla sama "vika"...kiireisimmät vaihtavat kadulla puolta ettei tartte pysähtyä juttelemaan! " kun sinuun ei saa yhteyttä" Ai miten niin ei saa...on kaksikin sähköpostia, on kännykkä, on työpuhelin...postilaatikkokin on...
      "olen niin huono soittelemaan" just joo ja toinen kehuu kuinka heillä oli just puhelinmaratoni!
      "Huomenna ois kirppis, mennään"..."sovitaan myöhemmin sitten lähempänä" "Ai nii, unohdin että mulla on matsi silloin just..."
      PRKL! olkoot.

• likkasuomesta

Jokaiseen aikaan elamassa on eri ystavat. Mulla samoin -ei pysy ystavat.
      Itse en koskaan ole elanyt leveasti muitten edessa. "Ystavani" luulivat etta olen tays rahaton,pyoralla menin toihin ja jopa minulle naurettiin ja vieressa ajettiin autolla etta "onks sulla nain asiat huonosti etta pensaan ei ole rahaa".
      En valittanyt niitten nauramisista koska itse tiesin miten asiat ovat. Nyt ne samat "ystavat" ovatten tulleet tietaan etta en ole rahaton-tuntuu kuin sota olisi alkanut,minulle ei puhuta,ei vastata puhelimeen,valtetaan,jopa annetaan herjaavia nauruja toisten edessa toissa.Kateus teettaa tallaista!
      Jos olet tuntenut samoja"ystavia"jo vuosia niin nehuomaavat joku paiva etta ne pyorii paikallaan ja sina olet kuopasta noussut.....ne sinua olivat tyhmaksi elkasi takana paijanneet ja nyt ilmansanojakin on totuus tullut esille!
      Valta tekemasta ystavia tyo paikalla.......pakostakin ne sinua arvostelevat ja seuraavat toimintojasi.
      Olen oppinut etsimaan aina uusia ystavia ja juuri sellaisia joilla on asiat mielestani ok.....kateus on silloin vahissa.

• erkki

saamattomuutta ainakin osittain. tai sitten on muita itressejä (henkilöitä)?
      mulla on vähän samaa meininkiä ystävien suhteen, onko se joukkopakoa vai sitä että elämäntilanteet muuttuu?

• Mullekin on käynyt noin pari kertaa. Sen jotenkin ymmärtää, ettei seura välttämättä kelpaa, mutta kummastelen välillä ihmisten moraalittomuutta. Siis eikö sellaisen yhtäkkisen stopin jälkeen olisi asiallista edes jotenkin yrittää selittää?

• Et ole yksin asiassa

Voi, vaikka en tunne sinua ja kun anonyymeja ollaan, niin antaisin sinulle suuren halin jos vain voisin.

Itse olen huomannut että jotkut "ystävät" ovatkin olleet ystäviä aivan muiden asioiden takia. Hyvin vähän tuntuu löytyvän ihmisiä jotka ovat ystäviä sen takia että vain pitäisivät toisesta, turhan usein se tuntuu olevan pelkkää kulissia. Olen itsekin näin valitettavasti tehnyt, ja se on kamalaa myöntää. Lopetan moisen typeyyden, ja aion pyrkiä olemaan hyvä ihminen..

Menetin vähän aikaa sitten pari hyvää naisystävää. Toinen näistä naisystävistä alkoi seurustelemaan erään mukavan miehen kanssa josta tuli kaverini, ja kun suhde meni näillä poikki meni myös välit naisystäviin koska olin vielä miehenkin ystävä. Käsittämätöntä..

Tosin sitä on aina hyvä ymmärtää ettei oma elämä ole muiden ihmisten se ykkösasia, niillä kun ovat omat elämänsä. Turhan usein se tuntuu unohtuvan.

• mistätunnetystävän

Voi, vaikka en tunne sinua ja kun anonyymeja ollaan, niin antaisin sinulle suuren halin jos vain voisin.

Itse olen huomannut että jotkut "ystävät" ovatkin olleet ystäviä aivan muiden asioiden takia. Hyvin vähän tuntuu löytyvän ihmisiä jotka ovat ystäviä sen takia että vain pitäisivät toisesta, turhan usein se tuntuu olevan pelkkää kulissia. Olen itsekin näin valitettavasti tehnyt, ja se on kamalaa myöntää. Lopetan moisen typeyyden, ja aion pyrkiä olemaan hyvä ihminen.."

Aikuisten maailmassa ystävyyssuhteet ovat ns. intrumentaalisia. Luulen että odotat liikaa ystävltäsi. Ystävät ovat kuitenkin vain hyvän päivän tuttuja toisin kuin perhe.

• ewfw3e

Tämä ei välttämättä liity sinun tapaukseesi, mutta tutkaile sisimpääsi jos mahdollisesti tunnistat jotain itsestäsi.

Meidän porukassa on yksi tyttö joka omalla olemuksellaan ja persoonallaan imee kaikista ystävistään kaiken energian. Kavereiden tiemmä pitäisi antaa voimia, mutta hän jotenkin onnistuu saamaan epätoivon partaalle.

Ensinnä hän stressaa aivan kaikesta ja liikaa. Kun yritetään selittää että tämä nyt on ihan helppo päätös, joko lähdet meidän kanssa grillaamaan tai et lähde. Mutta eipä olekaan niin helppoa, kun sitten aletaan hötkyilemään mitä vaatteita sinne pitäisi pistää, millä paikan päälle pääsisi, muuttuukohan keli huonoksi jne. Kaikki muut pistävät jotkut kepeät ulkoilutamineet, tulevat paikalle omalla autolla tai jonkun toisen kyydillä ja kelistä ei sen kummemmin murehdita. Hän voisi toimia aivan samoin, mutta ei osaa yksinkertaistaa asioita. Lopulta jättää 98%;sti tulematta kun "on niin vaikeeta". Sitkeästi vuosia on aina kutsuttu mukaan ja koitettu kannustaa että tule nyt.. tulisit nyt. Mutta niin se vaan tekee ajan kanssa tehtävänsä että nykyisin jää helposti automaattisesti kutsumatta kun alitajunnassa on mikä farssi siitä taas syntyy ja itsekin tuskaistuu toisen touhuista.

Kuten tuossa mainitsin hän ei lähde juuri mihinkään kun pyydetään. Kuitenkin jaksaa valittaa ja marista kun ei ole tekemistä ja joskus saattaa pyytää itse jonnekin. Nuo ovat monesti jotakin juttuja mitkä maksavat paljon ja saattavat tulla lyhyellä varoajalla. Sitten kun hän ei saa ketään mukaan, syinä yleensä rahatilanne tai ei kerkeä tällä varoajalla, niin melko avoimesti tilittää kuinka paskoja kavereita hällä on.

Lisäksi kuittailee esim. facebook päivityksissään melko avoimesti kuinka viihtyy paremmin lapsuudenkavereidensa kuin nykyisten kanssa. Tätä joskus ollaan päivitelty keskenämme että eikö toinen vaan tajua kuinka omituista käytöksensä on. Jos siis haluaa olla kaverimme niin kannattaisi joskus osallistua johonkin yhteiseen toimeen, sen sijaan että valittaa tekemisen puutetta ja sitten kun sitä tarjotaan niin ei käy... mikään ei ole hyvin.

• Pahvilaatikossa

En tunnista itseäni tuosta ollenkaan. Ei ole ikinä ollut mitään ongelmia kavereiden kanssa. En valita, he eivät valita. Eivät kaverit juuri ehdottele sellaista, joka minulle ei kävisi. Hauskaa tuntui niillä aina olevan, kun jotain puuhattiin.

Yhteydenpito vain alkaa yhtäkkiä lakata pikkuhiljaa. Lopulta minä olen ainoa, joka ottaa yhteyttä ja en siis mitenkään vainoavasti.

• sfsdfsa

Terve,
      olen pelannut hienoa manageripeliä ja todella pidän siitä. Johdat omaa joukkuettasi ja pelaat muita ihmisiä vastaan ympäri maailman. Liity mukaan, et tule katumaan!
      Rekisteröidy tämän linkin kautta: http://www.powerplaymanager.com/r384368/

• Ystävä_minäkin...

Aikuisilla ihmisillä elämä vaihtelee...ystävä ymmärtää sen...Minäkään en aina nää ystävääni vaikka ennen melk päivittäin nähtiin...elämä muuttuu parisuhde uusi työ lapset yms...niin itsekään ei välillä muista päivittää....mutta todellinen ystävä kysyy mitä kuluu kuinka voit? kun pitkään oltu näkemättä...mullakin monta muuttanu toiselle paikkakunnalle...ne parhaat...näin vaan joskus käy...ja työkiireet yms..tällä joka lähempänä...ymmärrän en minäkään aina jaksa...haluun lepo vapalla eikä aina mennä pää kolmantena jalkana...elämää vaan ei sen ...kummepaa...ok

• elämää menee

Niin näkyy käyvän.Ihmeellisesti sitä vaan aika menee eikä itsekkään tunnu saavan aikaiseksi pidettyä ystäviin yhteyttä.Monet entiset ystäväni ovat lopettaneet vain yhteydenpidon,mutta luulen muutamilla olevan syyn että ovat vapaa ajat facebookissa,mutta itse en.
        Eipä sillä niin väliä.Uusia löytyy jos haluaa,kun menee vain paikkoihin missä ihmiset liikkuu.
        En tiedä oletko ap mies vai nainen.Miehet saavat usein seuraa kun käyvät esim.baareissa missä pelejä,biljardi ym.mukaan vain pelaamaan,kaljaa ei tarvitse juoda...

• Kauko 77

Todennäköisesti näin vain on kuin kysyjä on havainnut asian olevan. Et voi tehdä asialle oikeasti yhtään mitään. Ihmiset vain koittavat saada sinua käyttäytymään mielensä mukaan antamalla lupausta että jos toimit heidän toivomallaan tavalla niin muka tulet samalla heidän ystäväkseen. Itseppä varmaan parhaiten huomaat että heidän yritys on aika toivoton.

On vain olemassa yksinäisiä ihmisiä ja sinä nyt vain satut olemaan sellainen. Ei siinnä sen kummémpaa. Turha vain tuhlata aikaansa päästäkseen eroon yksinäisyydestä,

Olen koittanut saada selville mikä tällaisen ilmiön fyysinen perusta voisi olla. En ole toistaiseksi keksinyt. Joku selainen kuten esim, veriryhmä tai älykkyysosamaarä se voisi olla sellainen. Mikään sellainen poistettavissa oleva se ei kuitenkaan ole.

• likkasuomesta

Luulen Kauko etta kysymyksessa on se etta ystavat katsovat meita ns,parjaavina ihmisina jotka paasevat kaikkien asioiden yli omilla voimillaan. Ne eivat huomaa etta meillakin on tunteet.katsos,annamme itsestamme sellaista etta emme ota kenenkaan apuja vastaan ja aina yksin parjaamme joten ei niille ole valia miten meita kasittelee.
      Huomasin myos etta kun "ystavilla "oli juhlat aina minut kaskettiin-toinhan aina viinit ja ruuat mukanani.Olin siis juhlien "tayte"ja hyotyihan pitajat musta.
      Paadymme yksinaisiksi koska emme jaksa enaa aloittaa uusia ystavyys suhteita.
      Olen huomannut etta kun kylmasti annoin entisten ystavien menna al
      koi myos uusien aikojen jakso jolloin huomasin miten tarkeaa on saada vahempi ystavia mutta se etta on samanlaiset suunnat elamassa kuin meilla esim poliittisesti.
      Ole onnellinen jos saat yhden ystavan elamassasi.

• Kauko 78

Moi "likkasuomesta"!
        Kirjoitin niin tylyn kommentin etten uskonut että siihen joku edes vastaa. Jä vieläpä tuolla tavalla mitä vastasit. Nyt tuli sellainen tunne että tekisi mieli koittaa vastailetko sinä sähköposteihin. Sinä kirjoitat hyvin mutta sinulle tulee runsaasti mekkivirheitä. Minulla kun on samaa ongelmaa että tulee myös mekkivirheitä niin luulen että ainakin sen puolesta ymmärretään toisiamme hyvin. Jos nyt satut tätä palstaa lukemaan, niin laita minulle sähköpostia tällaiseen osoitteeseen kuin riverenza att luukku.com niin vaihdellaan vähän viestejä. Minä seurailen postilaattiikoa että johtaako tämä mihinkään..

Terveisin Kauko

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      8
      2738
    2. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      164
      2652
    3. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      184
      2501
    4. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      12
      2024
    5. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      20
      1983
    6. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      54
      1828
    7. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      69
      1558
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      18
      1145
    9. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      69
      1139
    10. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      74
      1004
    Aihe